Óriási ötlettel állt elő a BKV: lehessen sms-ben is jegyet vásárolni. Vagy WAP-on keresztül. Hurrá! Megint egy több milliárd forintos, ámde teljesen felesleges beruházás. Pénzkidobás. Vagy éppen lenyúlás?
Mellékes, hogy mi mindent tud majd az sms jegy, hány órát lehet vele közlekedni és a hasonló népetetések. Az ötlet tipikus példája annak, hogy miért tartunk ott, ahol tartunk, hogy miért csak a forint van veszélyben, míg a szlovák és a cseh korona elleni gonosz spekulációs támadásról senki sem tart.
Na de miért is kell nekünk az sms jegy? Ki is fogja ezt használni? Naponta 10-20 ember? A nyakunkat rá, hogy maga a beruházás költsége nem marad 10 milliárd forint alatt, hiszen nem csak a vásárlást és elszámolást, hanem az ellenőrizhetőséget is meg kell valósítani. Ergo a beruházás teljesen felesleges. Kivéve persze, ha a tender kiírása majd jól testre szabott lesz.
Az igazi röhej azonban a WAP-os jegyvásárlás: 2008 végén van még olyan élő ember, akinek az agyában egyáltalán felmerül, hogy WAP-on lehessen BKV jegyet venni. Talán nem véletlen, hogy a parkolójegyet és az autópálya matricát sms-ben lehet megvenni. Nem baj, a BKV jegyet majd WAP-on kell!
A milliárdos sms (vagy WAP) beruházás természetesen csak nekünk, magyaroknak kell, mert van mobilunk, és azt mindenképpen használni is akarjuk. Hogy lehet az, hogy bármely nyugat-európai országba látogatunk, az sms jegyeknél sokkal egyszerűbb, hatékonyabb és sokkal olcsóbb beruházásokat valósítanak meg ehelyett, hogy az ablakon kidobnának egy bála pénzt.
A teljesség igénye nélkül álljon itt csak néhány olyan példa, amit már évtizedekkel ezelőtt illet volna megvalósítani Magyarországon is ahelyett, hogy minden évben milliárdokat öntünk az adófizetők pénzéből a BKV feneketlen gyomrába:
- belépő kapuk elhelyezése a metró lejárókba: a londoni pre-paid bérletet talán sokan ismerik;
- a jegyárusító automaták korszerűsítése annak érdekében, hogy bankjegyekkel, netalántán bankkártyával is lehessen fizetni;
- a jegyárusítás hatékonyabbá tétele: a kígyózó sorok és a nagyobb címletből visszaadni képtelen Mariskák valószínűleg mindenki számára ismertek. De ne csüggedjünk! A hihetetlenül korszerű WAP majd ezen is segít!
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kivlov 2008.12.08. 13:46:20
Eurydice 2008.12.08. 13:49:02
:)
Joe-ból is megárt a shock !!! (törölt) · http://www.tuzelestechnika.net/ 2008.12.08. 13:50:22
valahol olvastam, hogy majd 500 lesz a wap vagy sms jegy!
Ezek tényleg barmok
így is 9 ropiért utazhatunk széteső buszokon majd januártól!!!
sirály4
kocsog tolvaj banda
egyszer tennének vmit a közlekedésért is, jó lenne, talán majd 2236-ban, talán
Gera 2008.12.08. 13:52:24
Mostly Harmless 2008.12.08. 13:53:00
egyszerűbb és olcsóbb bevezetni, mint az össze bkv járművön kicserélni a lyukasztót időnyomtatósra, aztán karbantartani őket, hogy olvasható is legyen rajtuk a nyomtatás. mert most ahol van, ott sem az.
ladislaus 2008.12.08. 13:55:45
Ongolt lo igy a bkv.
jozicsenko 2008.12.08. 13:58:19
kell ám a pénz a horvát üdülőkre!
Joe-ból is megárt a shock !!! (törölt) · http://www.tuzelestechnika.net/ 2008.12.08. 13:58:42
figyu, nálunk ez is több mlliárd lesz, figyeld meg
itthon egy weblap elkészítése több száz guriga, ha állami szervezetnek kell, tudom ez fővárosi cég nem állami, éppen ezért lesz a normál ár ötszöröse és nem a tízszerese
sztem, remélem tévedek
viszont ötszáz ft-ért? egy jegy? muhahaha
ezért a színvonalas szolgáltatásért?
valószínű sokan veszik majd!!!
EMP 2008.12.08. 13:59:56
Tenyleg, ezt hogy ellenorzik majd?
Es ki a franc hasznal manapsag WAPot? Evekkel ezelotti lejart lemez.. Kb 2000-2003 ota.
Nem ertem miert van meg mindig 30 eves jegyellenorzesi rendszer a bkv-n. Londonban kapuk mindenhol a metron, udvarias(!!!) szemelyzet a kapuk mellett akik foglalkoznak veled ha esetleg nem mukodik a kartyad, meg elorelatoan ki is nyitjak neked a nagy kapukat es beengednek ingyen(!!!) ha nagy csomaggal/gyerekkocsival kozlekedsz..
A buszok tobbsegen csak az elso ajtot hasznalhatod felszallasra es a jegyet be kell mutatni a sofornek.
Es mukodik minden flottul. Pedig kb 2-3x annyiba kerul...
Soha egy bunko ellenorrel nem talalkoztam az utobbi 4 evben.
citrix 2008.12.08. 13:59:59
Avraham NetJézus (törölt) · http://tinyurl.com/a-zsido-valosag 2008.12.08. 14:00:04
Ahogy mondod. Mutatnod kell majd a mobilodon hogy te fizettél, cserébe a békávés ork egy "F*szom se kíváncsi mit kamuzol" felkiáltással kitépi a kezedből és még örülhetsz is, ha nem b*sz le egyet neked szemhéjra.
is 2008.12.08. 14:01:41
- van Prágában is
- van SMS parkolójegy, és annak van megtérülési, kihasználtsági stb. statisztikája
- meg lehet kérdezni a BKV-t, hogy erre mennyit szánnak
mindezek nélkül viszont megmutatta ezt a blog is, hogy képes a jó kis magyar felhördülésre, anyázásra, a tények teljes figyelmen kívül hagyásával.
Joe-ból is megárt a shock !!! (törölt) · http://www.tuzelestechnika.net/ 2008.12.08. 14:02:04
én csak attól tartok, hogy ez is tényleg sokszorosába fog kerülni a valós kivitelezés árának
mivel nekik csak így éri meg!!!
sztem ezzel nem mondok újdonságot
fokaorr 2008.12.08. 14:03:42
a legtobb "ellenor" ugy nez ki, hogy a hazunk kornyekerol is elzavarnam
mellesleg tenyleg tul van arazva
Rwindx 2008.12.08. 14:18:03
Ugyanis akinek át kell szállnia egyszer, annak már megéri. A BKV vonaljegy már eddig is hihetetlen drága volt. Az 500Ft-s az olcsóbb. hosszabb távon.
A WAP-os viszont tényleg baromság. Ki használ wapot, ami már akkor halott technológia volt amikor megjelent? Gondolom weben nem lehet majd venni...
Az hogy ez sok milliárdos költség lesz az tuti.
Eurydice 2008.12.08. 14:21:06
És semmi kifogásom az sms-jegy ellen, de elég lenne akkor ilyeneket kitalálni, ha tökéletes lenne a BKV jelenlegi szolgáltatása.
De tegye fel a kezét az, aki elégedett...
mqqq 2008.12.08. 14:21:35
Amellett, hogy szívből gyűlölöm a BKV-t (főleg a vezetést), az SMS jegy fasza ötlet! (A wap tényleg halott ötlet) Igen, 500 Ft lesz, de ezért hétköznap egy órát, hétvégén másfelet utazhatsz. Azért ahhoz nagyon tanyán kell lakni, hogy ennyi idő alatt ne érj el valahova, na meg össze lehet hasonlítani mondjuk a taxikkal, ahol csak az alapdíj 300 Ft.
Az üzemeltetés egyszerű, az ellenőrnek megmutatod a kapott smst, amely tartalmaz egy biztonsági kódot, ez alapján ellenőrzik, hogy valódi-e. Nyilván nem lehet azt megcsinálni, hogy ha látod felszállni az ellenőröket, gyorsan veszel egyet, mivel a jegy-sms csak 3 perc késleltetéssel érkezik meg.
A post többi részéhez: valóban tervben van a beléptető kapuk kialakítása, több éve (haha), de azért az jóval drágább mint a fillérekbe kerülő sms jegy.
A legtöbb automata meg elfogad papírpénzt (már ha tényleg elfogadja), és egyre több bankkártyát is. Ha nincs ilyen szerkezet bennük, akkor az azért van, mert a helyiek kilopnák belőle azt is.
winston01 2008.12.08. 14:29:36
Fogadjunk?
"A legtöbb automata meg elfogad papírpénzt"
Láttál már BKV-jegyautomatát?
ladislaus 2008.12.08. 14:30:21
akkor leallok vele vitatkozni. Probaljon megutni. homlokaba tolom az orsovenyet!
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.12.08. 14:31:45
Néhány perces késleltetéssel jön majd meg a jegy, éppen azért, hogy ne tudd akkor megvenni, amikor jön az ellenőr.
Joe-ból is megárt a shock !!! (törölt) · http://www.tuzelestechnika.net/ 2008.12.08. 14:32:48
tényleg olcsóbb mint a kapu, viszont a kapuval jelentősen lehetne csökkenteni a bliccelők számát lés az ellenőröket át lehetne irányítani más jársatokra is, így hosszútávon a profitot termelni
mint már mondtam nem az ötlet, mármint az sms-es változat a rossz!!!! az már máshol is bevált!
Hanem a gáz az lehet, hogy a valós bekerülési összeg hányszorosát fogják kiszámlázni?????? mármint a megvaósítás bekerülési összegének hányszorosát?
ladislaus 2008.12.08. 14:35:58
Néhány perces késleltetéssel jön majd meg a jegy, éppen azért, hogy ne tudd akkor megvenni, amikor jön az ellenőr.
Mi garantalja hogy 3 perc nem lesz 4-5-6... perc?
neurotikk! (törölt) 2008.12.08. 14:39:12
Mondanam, hogy udvozlendo, utolsokent csatlakozunk a nem vonaljegyet, de idoszakra ervenyes jegyet arusitok nepes taborahoz, na de ez mar megint egy elb.tt amator - hadd ne mondjam direkt rosszindulatu es hanyag, pazarlo - megoldas igy.
Szanalmas ez az egesz.
mqqq 2008.12.08. 14:40:04
mqqq 2008.12.08. 14:42:33
mqqq 2008.12.08. 14:43:03
neurotikk! (törölt) 2008.12.08. 14:45:19
Hallattam szavamat, lehet figyelmen kivul hagyni.
Benzoate Ostylezene Bicarbonate · http://fbi.gov 2008.12.08. 14:46:43
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2008.12.08. 14:48:02
Ha 500, legyen 500. Az esetek kilencvenkilenc százalékában kocsival járok (ingázom vidékre), ha néha fel kell ülnöm tömegközlekedésre szinte sosem végállomáson kell, vagy nincs apróm, vagy zárva a jegypénztár, a gyûjtôjegyet persze otthonhagytam.
Jelenlegi helyzetben inkább gyaloglok, hogy elkerüljem a megszégyenítést, legalábbis az elsô jegyárusító helyig.
Annak, aki napi szinten használja, úgyis bérlete van, aki meg egyszer-egyszer, annak is van alternatíva, ha olcsóbban szeretné, vagy ha kényelmesen, akkor ennyi az ára.
Szerintem ha kevesen használják úgyis vagy megszüntetik, vagy leviszik az árát. A megszüntetésért persze kifizetnek egy tíz-harminc millió közötti tanácsadói díjat, az árcsokkentésért harminc-ötven közöttit, de midnenképpen megoldják. :)
nyistapista 2008.12.08. 14:48:27
mqqq 2008.12.08. 14:50:14
2008.12.08. 14:54:09
mqqq 2008.12.08. 14:56:01
dark future · http://www.andocsek.hu 2008.12.08. 14:56:38
No ilyen tippeket nem kéne adni. Képzeld el pl. a piros hetest délután ötkor a Blahán...
mqqq 2008.12.08. 14:58:29
Lalikiraly 2008.12.08. 15:02:12
nyistapista 2008.12.08. 15:05:10
Jól működne egy olyan városban, ahol nem buszokkal próbálják megoldani metrónyi/villamosnyi tömegek szállítását. Talán az M4 enyhít majd a "piros hetes" telítettségén.
mqqq 2008.12.08. 15:08:46
Koczeka, a pampák királya (törölt) 2008.12.08. 15:12:39
Itt lakom a közelben, 100 km-re Pesttől. A busz oda-vissza kb. 3000, ha át kell mennem a főváros másik oldalára, az mondjuk 3-3 BKV-jegy, azaz másik 3000.
Nagy autóm van, sokat fogyaszt, de százon tíz megfogja: oda-vissza 20 liter benzin mostmár kijön 5000-ből, és bár ebben nincs benne az amortizáció, nem várok egy percet se buszra-villamosra, nem gyalogolok fél kilométert egy átszállásért, és nem tocsogok az aluljárókban más szennyében...
Vajon miért csodálkoznak a fővárosiak azon, hogy ilyen őrületes forgalom van ott??? És még arról nem is beszélek, hogy mi van ha ketten megyünk, mert mondjuk a szülét kell felvinni doktorhoz???
És még csak azt sem mondhatom, hogy jól menő vállalkozó vagyok vagy valami nagy jövedelmű funci...
Sms-WAP??? Ugyanmár... Amíg 1 db embernek szinte ugyanannyiba kerül kisautóval a tömegközlekedés, mit vár a BKV?
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.12.08. 15:13:40
Speciel ez a gyerekkoromban még működött: bedobtam az egyforintost, és beengedett....
Amúgy az ötlet nem rossz, vannak bevált nyugati példák is (meg cseh), és ismerve a magyarok mobilmániáját, egyáltalán nem életképtelen nálunk sem. Csak persze a kivitelezés az megint, amin elbukik a dolog. Egészen pontosan az árszabáson. Mert lehet mondani, hogy egy órába már belefér 1- vagy két átszállás is, és akkor már olcsóbb a 490 Ft-os sms jegy, mint az igazi, de azért szerintem elég sokan csak felugranak néhány megállóra. Ha lenne egy félórás verzió IS, mondjuk annyiért, amennyibe egy sima jegy kerül, akkor üdvözölném.
Így viszont csak a lenyúlást érzem ki belőle.
nyistapista 2008.12.08. 15:15:36
mqqq 2008.12.08. 15:17:19
Egyébként meg a pestiek nem csodálkoznak már semmin :) nem kell mindent a vezetésre fogni, a város úthálózata nem erre a kapacitásra lett anno tervezve, bővíteni nem mindenhol lehet, max körülötte elkerülőket csinálni (hjaj, M0-s, ugye...). Pont ezért menekül mindenki agglomerációra, de annak is csak úgy van értelme, ha nem Pesten dolgozol, mert akkor meg a be/hazajárással szopsz jó nagyokat.
mqqq 2008.12.08. 15:18:39
mqqq 2008.12.08. 15:20:57
ozy 2008.12.08. 15:24:25
QM 2008.12.08. 15:24:49
BKV, igaz hogy szétesnek a buszok, leamortizálodott az egész járműállomány , viszont szolgáltatnak... Előbb-utóbb még postagalambon is kifizetheted a bírságot.
Koczeka, a pampák királya (törölt) 2008.12.08. 15:25:17
Én azért írom ezt, mert korábban szívtam a fogamat ha kocsival egyedül kellett felutaznom, én is tömegközlekedtem mindig.
De ha ilyenek a körülmények a tömegközlekedésben, legközelebb nyugodtabb szívvel fogom az autót választani, akkor is ha újra 300 fölé megy a benzinár...
Abban igazad van, hogy nincs mindenkinek kocsija, de akinek van, annak egyszerűen gazdaságtalan tömegközlekednie úgy, hogy közben elég szép összeget fizetget csak azért, hogy otthon álljon az autója.
Azért mondtam, hogy ha ide-oda utazgat az ember Pesten, ÉS amúgy van autója, lehet olcsóbban és/vagy kényelmesebben tudja intézni a dolgait.
Azt nehezen tudom elfogadni, hogy a tömegközlekedés nem képes az egyéni közlekedés költségei alá menni a tarifáival...
nyistapista 2008.12.08. 15:25:26
mqqq 2008.12.08. 15:32:00
FL 2008.12.08. 15:34:17
A szerző véleményével ellentétben igenis fontos, hogy mit kap az utas a pénzéért. Két átszállással már sokkal jobban megéri, mint most bármilyen jeggyel.
Az SMS megoldás beruházást csak annyiban igényel, amennyibe az ellenőrök mobillal való felszerelése kerül. A hálózatot a szolgáltatók üzemeltetik. Persze ne gondoljon senki 100 ezer Ft-os überfasza mobilcsodákra, elég a legolcsóbb készülék.
A beléptető kapuk ennél több nagyságrenddel drágábbak! A cél persze nem lehet máűs, de ahhoz kicsit több zsé kell, mint amennyibe párszáz telefon kerül.
Arról a tévedésről meg ne is beszéljünk, hogy az automaták nem tudnak papírpénzt és bankkártyát fogadni, mert már most is van jópár, amelyik képes rá.
Ennyit az objektivitásról... :(
daneeka 2008.12.08. 15:34:27
Járt már valaki pl Varsóban?
Semmilyen csipkártya nincs, de mégse a 100éves lyukasztós technológiát használják. A bérleten/jegyen van egy mágnescsík, amire érvényesítéskor rögzítik az érvényességi adatokat, a buszokon/villamosokon pedig a lyukasztókba be kell dugni az érvényesített jegyet, és az villog pirosan vagy zölden aszerint, hogy érvényes-e a jegyed. A metróban a belépőkapuba is a jegyedet kell bedugni, a másik oldalon pedig kivenni. Plusz az ellenőröknél is van kis kézi kütyü, amivel leolvassa az érvényességet. Ez nem csipkártya, ez 80-as évekbeli technológia, ma már pontom pénzekért elérhető. (mellesleg a város közlekedési hálózata is megér egy misét. oda érdekes módon elég 1 metróvonal is)
mqqq
Mondj nekem egy helyet bp-n, ahol a jegyárúsító automata elfogad papírpénzt vagy bankkártyát! Egy ilyen hely nincs a városban.
mqqq 2008.12.08. 15:36:12
nyistapista 2008.12.08. 15:40:29
Oda sem elég egy metróvonal, csak ők még bénábbak, mint a magyarok. A '20-as évektől (!) tervezték az első metróvonalat, amit '95-re sikerült megnyitni. A következő vonalat 2012-re tervezték megnyitni, de már tologatják ők is.
daneeka 2008.12.08. 15:43:54
ez vita?
akkor megkérdezem mégegyszer!
HOL VAN BUDAPESTEN OLYAN AUTOMATA, AMI PAPÍRPÉNZT VAGY BANKKÁRTYÁT IS ELFOGAD?
iqUtas 2008.12.08. 15:46:43
Vegyük csak a paraszti észt: ha a legnagyobb költségtétel az üzemanyag, alkalmazottak bére és az amortizáció (ami a használattal arányos), akkor a díjaknak is ezt kellene követnie, nem? Nálunk nem így van, mert ha mondjuk 500 méter buszmegálló távolságot utazol a belvárosban akkor ugyanannyit fizetsz mint ha felszállnál Óbudán az 1es villamosra és lemennél Lágymányosi hídig kb 20km-et (vagy Újpestről Kőbányáig a metróval). Az európai városokhoz hasonlóan miért nincs több zóna? Mondjuk mindegyik zónában x ideig (pl.: a belvárosban 30 percet, a külső nagyobb zónákban 1 órát) egy jeggyel lehetne utazni (vagy bérlettel). Bevezetni sem lenne bonyolult, csak pl 3 féle színű jegyet és bérletet kellene nyomtatni és az ellenőr néni a lyuk helyett a dátumot illetve a jegy színét nézné (pl.: Münchenben kb. így működik). Ha pedig valaki a fél Budapestet át akarja utazni, akkor fizessen többet! Ezzel szemben mit csinál a BKV? Kiterjeszti a jegyet és bérletet Budapest közigazgatási határán belül a Volán buszra és miegyébre. Nem is értem, minek fizessek ezért ha csak a belvárosba járok? A BKV-t még mindig szociális intézményként működik, csak hát épp az ilyen szociális lépésekkel nem azoknak az érdekét védi akik épp rászorulnának...
Vagy vegyük az ellenőrzést. Itt van a kapus rendszer: London New York, vagy Barcelona (ott kipróbáltam). Veszel egy jegyet bedugod, vagy lehúzod a gépen és addig mehetsz egy jeggyel a föld alatt amíg fel nem jössz. Ha jól sejtem a kapukkal az a BKV legnagyobb gondja, hogy nem férnek el a metróban és dugót okozna. Egyébként NYban sincs több hely (sőt kifejezetten szűk a lejáró mindenhol), csak ott több szerelvény jár, mert nem potyáznak (azaz ha a vészkijáraton mész be lehet, de arra egy riasztó állatira berreg). 22-es csapda ez, nincs kapu, nincs jegyeladás, nincs bevétel, és nincs gyakoribb metró szerelvény se. De ha meg is értem a bkv gondját és tényleg nincs hely, akkor amikor lezárták minden nyáron a piros metrót nem lett volna észszerűbb erre is gondolni és kibővíteni? Egyébként meg első lépésként az utazó nyájat kellene megtanítani hogy bizony a kártyát érvényesíteni kell és elől kell felszállni a buszra (ami persze lehetetlen a mondjuk a piros 6-os csúcsidőben), de folyamatosan be lehetne vezetni a csúcsidőkön kívül a kisforgalmú járatokon vagy a végállomásokon alapból, és ha talán többen fizetnek esetleg a sűrűbb járatra is futná...
Ahol meg nincs kapu - németeknél, osztrákoknál - ott valahogy az ellenőr is másképp csinálja. Ritkábban járnak – és nem azért veszik fel őket, hogy minimál bérért ácsorogjanak a metró bejáratnál smuzolva a csajokat - de falkában bárhol(!) megjelenek, automatikusan rendőrrel. Akit pedig elkapnak megbírságolnak, és ha nem fizet pl. nem vehet kedvezményes bérletet (mert az névre szól). De ez még semmi, ugyanis egy idő után a notórius bliccelő bekerül a SCHUFA-ba ami a magyar BAR (Banki adósok nyilvántartási rendszere) megfelelője kint és hitelt sem kap az illető addig amíg nem rendezi a tartozását! Nyugaton nem is bliccelnek, pedig se nem okosabbak se nem tisztességesebbek nálunk csak hát keményebbek a szabályok és betartják. Ja és a tömegközlekedés nem politikáról és szociális juttatásokról szól, hanem arról hogy amiről kell, A-ból eljussak B-be. És nem utolsó sorban a közlekedési vállalt vezetői ezt a célt akarják elérni és nem a politikus főnökeiknek nyalnak.
neurotikk! (törölt) 2008.12.08. 15:47:50
"No ilyen tippeket nem kéne adni. Képzeld el pl. a piros hetest délután ötkor a Blahán..."
Na most kepzeld el, hogy Londonban csucsidoben tobb emberrel es nagyobb forgalmu vonalon mukodik. Csoda nem?
Persze kevesebb a taho, pedig nem angolokrol van szo (London nem igazan angol varos mar a sok bevandorlo miatt).
nyistapista 2008.12.08. 15:50:06
Mert ott nem a busz a fő közelekedési eszköz, inkább csak kiegészíti a metróvonalakat. A piros hetes meg kvázi egy metróvonalat HELYETTESÍT.
mqqq 2008.12.08. 15:50:17
EMP 2008.12.08. 15:50:50
Igen a magnescsikos jegy valoban elerheto de nem biztos hogy megeri beruhazni egy 10-15 eves technologia mikor van sokkal korszerubb is (chipkartya) ami nem general sok sok tonnanyi veszelyes hulladekot mikoris az egyszer hasznalatos magnescsikos papir jegyeket az utazasat befejezo utas eldobja az utcan...
Amennyiben meg tobbszor hasznalatos muanyag magnes csikos kartyarol beszelunk akkor a chipkartya minimum kompetitiv arat kepes felmutatni. Raadasul tobb adatot is kepes tarolni.
mqqq 2008.12.08. 15:53:10
mqqq 2008.12.08. 15:54:52
mqqq 2008.12.08. 15:58:22
iqUtas 2008.12.08. 16:00:57
Amit a zónára írtál, teljesen egyetértek, ezért szociális intézmény ma a bkv. Szerintem nem ez lenne a feladata, csak erre hívtam fel a figyelmet.
daneeka 2008.12.08. 16:02:33
Ahonnan én jöttem (BP) ott a helyi közlekedési vállalat nem ismeri ezen fogalmakat.
mqqq 2008.12.08. 16:04:52
mqqq 2008.12.08. 16:07:54
iqUtas 2008.12.08. 16:10:28
Csak tisztázzuk a valóság az hogy csődközeli állapotban van, adóságait nem tudja törleszteni, a gépjármű állomány gyakorlatilag elamortizálódott, fejleszteni képtelen, a management nem nincs jövő képe, a beruházások nem hatékonyak és korrupció gyanúsak és lassan drágább a szolgáltatás mint egy normális európai városban. Szóval a szociális szolgáltatások helyett talán arra kéne fókuszálni, hogy működőképes maradjon a város... vagy tévedek?
iqUtas 2008.12.08. 16:14:30
cegvezeto.com/index.php?mod=reszletes&id=220
daneeka 2008.12.08. 16:14:37
köszi, de nem cola-automatára gondoltam, hanem olyanra, ahol mondjuk bérletet is lehet venni.
NYT · http://pergetes.blog.hu/ 2008.12.08. 16:16:43
mqqq 2008.12.08. 16:18:28
daito 2008.12.08. 16:21:39
Berlinben 2,10-2,80 között veszel jegyet, április óta, attól függően, hogy A, BC, ABC zónásat veszel-e.
De tényleg 2 óra; de nem ez az igazi jóság benne. Hanem a viszonylag tiszta járatok, a kiszámíthatóság (tehát ha az van kiírva, hogy 3 perc múlva jön a metró, akkor az akkor fog jönni; nem pedig újrakezdi 12 perctől a visszaszámlálást), az, hogy minden sarki péknél, újságárusnál tudsz jegyet venni, merthogy náluk automata-számítógép adja; nem mondanak olyat, hogy "most épp elfogyott"; mert azt nyomtat Neked, amit kérsz.
Viszont ott számos metrómegálló aluljáróját nem igazán lehet "lezárni", érezhetően WC-nek használják őket a helyi erők. :-)
S egyébként Berlin számos dologban észrevehetően olcsóbb, mint Budapest (pl. bolti élelmiszer, számítástechnikai eszközök, stb.).
mqqq 2008.12.08. 16:25:11
daneeka 2008.12.08. 16:26:38
EMP
Igen, van korszerűbb technológia, de nem kellene mindenből a legdrágábbat akarni. Azért nem épül új villamosvonal, mert a metró korszerűbb. Azért nem jár a BKV-vezér tömegközlekedéssel, mert az A6 korszerűbb, stb. Így jó vicc, hogy veszteséges a vállalat.
mqqq 2008.12.08. 16:29:41
iqUtas 2008.12.08. 16:31:48
mqqq 2008.12.08. 16:33:43
diktatorikus kleptokrácia 2008.12.08. 16:42:55
iqUtas 2008.12.08. 16:44:05
mqqq 2008.12.08. 16:47:17
vmaast 2008.12.08. 16:51:12
Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2008.12.08. 16:53:19
Itt a "diktaturikus" Kinaban Peking polgarmestere ket eve ul a huvoson, mert egy palyazatot egy hozza kozel allo cegnek diszponalta... Na ennyit a kibaszott "demokratikus" Magyarorszagrol...
cyberius 2008.12.08. 17:04:04
SZERINTEM NAGYON HASZNOS DOLOG ,BAR SZUKSEGES HOZZA NEMI MOBIL TELEFON ISMERET.
EN ANGLIABAN HASZNALOM ES NEKUNK BEVALT,CSAK UDVOZOLNI TUDOM.
mqqq 2008.12.08. 17:23:33
MP 2008.12.08. 17:27:41
daito 2008.12.08. 18:50:29
Mert hát a metrók, 4-6-os, 1-es, stb. villamosok, fontosabb buszok reggel fél 7 és 9 között és délután 4-7 között csurig tömve közlekednek...
Másrészt 2x gyorsabb lehetne a tömegközlekedés, ha nem lenne minden vonalon, minden bokornál megálló (kivéve expresszjáratokat). Mert azt nagyon ritkán mondjuk ki, de azért egy röhej, hogy a 4-6-os vonalon 200m-ként van megálló. S minden szerelvény áll fél-1 percig a megállók előtt, csakmert. A Petőfi-híd budai hídfő és a Corvin mozi között van 800 m is talán, vajon túlélné-e a város, ha nem állna meg a Mester utcánál a villamos? Vagy a Blaha után a Wesselényi utcánál? S ez csak két példa.
Minden kerületben van több olyan buszjárat, ami az összes kocsmánál, iskolánál, hirdetőtáblánál megáll; cserébe 10 km-t megtesz 1 óra alatt.
Az sms-ben fizetés jó dolog lehet; este 9-kor nem kell szenvedned, ha fizetni akarsz; vagy ha nem idevalósi vagy és van szerencséd tudni erről a szolgáltatásról.
Ettől rosszabb nem lesz a tömegközlekedés; talán esély van rá, hogy picit jobb legyen.
De ahhoz, hogy ez a tömegközlekedés megváltozzon, ahhoz itt túl sok embernek, érdeknek, szokásnak kell eltűnnie... Nálam is, nálatok és a többi embernél is.
muy caliente el negro special · http://bazdmeg.blog.hu 2008.12.09. 12:13:47
neurotikk! (törölt) 2008.12.09. 13:51:01
"Mert ott nem a busz a fő közelekedési eszköz, inkább csak kiegészíti a metróvonalakat. A piros hetes meg kvázi egy metróvonalat HELYETTESÍT. "
Aha, attol fuggetlenul napi parmillio embert szallit ugyebar, meg ha kiegeszito is. ; ))
Tisztara kong az uressegtol a sok buszvonal. : )) Szinte feltem egyedul mikor a 24-es busszal kellett utaznom delutanonkent. :D
Szoval akkor is tobb mint itthon es megis mukodik rendszer. Mint sok mas helyen.
mizrolist 2008.12.09. 13:51:09
mqqq 2008.12.10. 14:14:17
*Ildi* 2008.12.16. 15:02:14