HTML

Forintblog

"A pénz a hatodik érzék. Muszáj, hogy legyen az embernek, különben nem tudja a másik ötöt sem igazán használni." – W. S. Maugham

Portfolio Blogger

Hírek

Linkblog

2010.11.24. 19:52 stoppard

Ez nem kalandorság, ez gengszterizmus

Elképzelem, hogy fél évvel ezelőtt Orbán elé odaáll valaki, és ezt mondja: "Kedves Viktor,

1. mivel az őszödi beszédedet nem akarod elmondani,

2. a fedezetlen adócsökkentésből és az azértsemszorítunkmeg dumából nem fogsz vissza,

3. az európai adósságválságból semmit nem értesz,

4. a jobbkezed meg egy sültbolond,

5. a kormányzásra pedig nem készültél fel, mert azt hitted, ezeknél csukott szemmel is jobban csinálod,

ezért a következő fél éved a következőképpen fog telni.

Az adócsökkentés bizonytalan eredményeiért cserébe szétkúrod a költségvetés amúgy egészen jó strukturális egyenlegét, 2013-ra végleg kilyukasztod a büdzsét, hacsak nem csinálsz egy második Bajnai-csomagot. Alkotmányossági szempontból erősen kétes adókat vezetsz be, visszavágod a gazdaság beruházási potenciálját, leszámolsz az Alkotmánybírósággal, a Költségvetési Tanáccsal, bábszínházzá silányítod az amúgy is sóhivatalként működő Állami Számvevőszéket és méltatlan szintre degradálod a köztársasági elnöki intézményt. Feléled 12 év megtakarítását, a nyugdíjpénztárakat pedig olyan "eleganciával" nyírod ki, hogy még a padlássörpő kommunisták is elpirulnának az irigységtől. Továbbá hárompercenként fog a kormányod mást hazudni a költségvetés helyzetéről, olyan gazdaságpolitikát fogsz kialakítani, amiről te magad ismered be, hogy ehhez képest még a "nyugdíjtőzsde" is egy atombunker, szóval 10 millió ember életével hazardírozol.

Vagyis faltól falig pofoznak majd a tények, amiknek fittyet hánysz, egyre pocsékabb helyzetbe lavírozod magadat és az országot, annyira, hogy lassan tényleg körül kell nézni, hogy merre tovább."

Szerintem nem érte meg, de vajon Orbán mit mondott volna erre májusban? Talán semmit, csak élvezte volna, ahogy borzongatja a bőrét a keleti szél.

179 komment · 16 trackback

Címkék: orbán viktor gazdasagpolitika


A bejegyzés trackback címe:

https://forint.blog.hu/api/trackback/id/tr332471102

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Út a háromharmadhoz... 2010.11.25. 12:35:13

 A magánnyugdíjpénztári megtakarítások államosítását a véleményformálók többsége egyszerű lopásként értékeli. Nos ez az ország az, ahol ez a fajta cselekmény bocsánatos bűn. A Whiskys rablóból gyakorlatilag nemzeti hőst avanzsált a honi bulvársajt...

Trackback: A jó erkölcsű államosítás 2010.11.25. 12:33:34

A magán-nyugdíjpénztárak államosításáról minapi Matolcsy Vátesz György bejelentését már sokan kommentálták, de ennek a kommunikációjáról és jövőbeni hatásairól én is megemlékezek pár gondolatban.Az első kommunikációs gyöngyszem, hogy „nyugdíjment...

Trackback: Te mondd, hogy rablótámadás, a te hangod mélyebb! 2010.11.25. 12:20:20

Stúdiónk mai vendége Matt Kirby, akit hallgatóink a Bűnvadászok című filmből ismerhetnek.   KR: Mr. Kirby, mi a véleménye arról, hogy a magyar kormány a magánnyugdíj-pénztárak tagjait vissza akarja kényszeríteni az állami rendszerbe, ezáltal...

Trackback: Ne bántsátok Matolcsy nyugdíjrendszerét! 2010.11.25. 11:53:21

Tényleg ne! Nekem ez az új nyugdíjrendszer nagyon tetszik. Nem, hülye leszek visszalépni az államiba, inkább “társadalmon kívüli” leszek, ahogy Matolcsy megfogalmazta, egy fekete bárány. Megtartom magamnak a 10%-ot, befektetem, és majd abbó...

Trackback: A narancsszemű juhász 2010.11.25. 11:30:39

politikai mese Atyafiak, egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy országnyi nyáj. Ennek a nyájnak voltak jobb, rosszabb juhászai, a nyáj idönként sokasodott, volt mikor tömött volt a gyapja, volt mikor ritkább, de megvoltak. Egyszer aztán érkezett ...

Trackback: Üres címlap 2010.11.25. 09:46:51

Indoklás a belső oldalon: A sajtószabadság felszámolása               

Trackback: Magánnyugdíj 2010.11.25. 09:39:45

Az utóbbi 20 év legnagyobb adócsökkentése? 97-ben tulajdonképpen csökkent az adónk azzal, hogy jövedelmünk 8 %-át félrerakhattuk saját célra. Az kötelező elvonás ugyan megmaradt, de óriási különbség, hogy onnantól kezdve az a pénz nem az állami kö...

Trackback: Látjátok feleim szümtükkel mik vogymuk… 2010.11.25. 09:21:34

Miért van még ember az országban, aki bármilyen süket dumát simán bevesz, akit simán meg lehet vezetni mindenféle olcsó trükkel, talmi demagógiával? A magasztos dolgokat még megértem, hogy beveszik: nemzeti együttműködés, polgári Magyarország, keleti s...

Trackback: A nagy hátraarc 2010.11.25. 08:42:16

 Egy régi emlék idéződött fel bennem. Egy-két évvel a rendszerváltás előtt történt, még boldog általános iskolás koromban, hogy az iskola közölte a szülőkkel és persze velünk is, hogy mostantól nem kötelező úttörőnek lenni, nem kell nyakkendőt hor...

Trackback: Az út a Fidesz-kormány bukásához 2010.11.25. 08:35:38

Mifelénk a lopás nem bocsánatos bűn. Még a közösből sem, hát még a középosztály szűkös vagyonkájából: a Fidesz éppen saját leghűségesebb törzsszavazóit kopasztja és bélyegzi meg. Gyurcsány Ferenc az őszödi beszéd napvilágra kerülésének napján megbuko...

Trackback: Hülye libsik: nem kell a modern költségvetés 2010.11.25. 02:58:54

Elindult az össznépi verseny: melyik szarfejű liberális tud hangosabban óbégatni a nyugdíjrendszer szerkezetének egyszerűsítése miatt, rablást, és kommunista államosítást vizionálva. Pedig ha jobban belegondolunk, a hárompilléres rendszer kétpilléressé re…

Trackback: Hezitátorok 2010.11.25. 02:09:48

Az új undokok mintha új stílust hoztak volna. Még mindig mindent a népért, és már a nép által is: nemzeti együttműködés, kétharmados bátor alkotmánymódosítások, az emberek emberének kinevezése, a nép jussának visszavétele a közszolgáktól. Min...

Trackback: Pályázat 2010.11.25. 00:01:09

A Képzelt Riport blog ezennel pályázatot hirdet. A pályázat célja olyan rövid, legfeljebb 100 soros lírai művek létrehozása, melyek témája a magánnyugdíj-pénztári vagyon államosítása. A pályaműveket kommentben kérjük beküldeni. A pályázaton amatőr ...

Trackback: El a kezekkel a nyugdíjamtól! 2010.11.24. 23:50:14

Kezdjük azzal, hogy kinek is jó a magánnyugdíjpénztár? A tisztességeseknek, akik rendesen fizetik a jövedelmük után a járulékokat.Akik feketén dolgoznak, vagy minimálbérre vannak bejelentve persze, hogy prüszkölnek. Ez utóbbi két csoportba nagyjából 1,...

Trackback: Tanácsköztársaság 2. 2010.11.24. 22:04:45

Nem a negyedik köztársaság, hanem a második tanácsköztársaság építésének vagyunk elszenvedői, úgy tűnik. Kommunista módszerekkel, szigorúan a zemberek nevében.Barátaim, komolyan, nosztalgikus érzéseim vannak, hogy milyen jól elviccelődtünk a NENYI köte...

Trackback: Rablás 2010.11.24. 21:11:12

(Forrás: Wikipédia)  A rablás a vagyon elleni bűncselekmény csoportjába tartozó bűncselekmény. A rablásnak három elkövetési formája van: Személy elleni erőszak, vagy élet és testi épség elleni fenyegetés alkalmazása a lopás folyamán.Lopás...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.11.24. 20:32:39

Orbánék vagy meg nem értett zsenik, akiket csak utólag fogunk elismerni, amikor beérik a munkájuk gyümölcse, vagy idióták, akik nem látják, mi folyik a világban körülöttünk.

Lehet választani ízlés szerint. A saját érdekünkben jobb lenne, ha az első eshetőségről van szó, bár eddig ezt nem sok minden támasztja alá.

stoppard · http://forint.blog.hu 2010.11.24. 20:39:38

ebből zsenialitás már nem jön ki, legfeljebb egy jó nagy mázli, amit utólag majd zsenialitásnak lehet kikiáltani. ez vakrepülés - jobb esetben.

Nyugdíjkárosultak · http://nyugdijkarosultak.blog.hu/ 2010.11.24. 20:47:58

Tegnap este történt:
Johnny Matolcane: Keresztapa, nem tudom, mit tegyek. Az emberek nem akarják nekünk adni a nyugdíjukat.
Don Vittorio Orbalone: Mi van veled? Ez az Európai Unió belőled is buzit csinált? Úgy sírsz, mint egy nő.
Johnny Matolcane: De vége a költségvetésemnek, ha nem lépnek át. Tönkretesznek, kiröhögnek!
Don Vittorio Orbalone: Menj haza! Hat hét múlva az emberek neked fogják adni azt a pénzt.
Johnny Matolcane: Késő, már egy hónapja támadjuk a magánpénztárakat, és senki sem akar magától átlépni.
Don Vittorio Orbalone: Az én ajánlatomat nem fogják visszautasítani. Készülj, holnap sajtótájékoztatót tartasz.

Alvarez 2010.11.24. 20:51:36

Egyszer egy pilótától hallottam, hogy ha egy repülőn 7 közepes súlyú probléma fellép egyszerre, akkor biztosan le fog zuhanni. És nem kell hozzá az, hogy leálljon a motor vagy leszakadjon a szárny.

Úgy érzem nagyon megközelítettük ezt a bűvös hetest.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.11.24. 20:53:08

feltételezés, ilyennel is csak egy index címlapos meseblog foglalkozik...

piir (törölt) 2010.11.24. 20:55:00

@Nyugdíjkárosultak: ez nagyon találó...

Ezt Európában meg lehet csinálni? Kíváncsi vagyok a külföldi hangokra... és hogy most ki vonul Kossuth-térre? Ha a szocik csinálják ugyanezt, már rég mozgósították volna a tömeget fideszék és jobbikék.

misc · http://misc.blog.hu 2010.11.24. 20:59:54

@agyvihar: egyes zseniket idiótának lát koruk, de azért az idiótának látottak 99,9%-a csak simán idióta.

finomanarancs 2010.11.24. 21:03:39

Miután lezajlott a forradalom, kalandvágyból itthon maradtam.

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2010.11.24. 21:05:10

21.05 kor interjú Matolcsival a mostani bejelentésről a MTV 1-en.

ursus artos 2010.11.24. 21:05:31

nem tudom miért van az, hogy az egész ország a faszán a kezével várja, hogy Orbán végre bejelentse, hogy megszorítunk. Akkor aztán el kezdené verni, meg élvezni.
Miért jó a megszorítás?
De tényleg kezdem azt gondolni, hogy ám legyen. Ha ennyire kell a magyarnak - mert csak úgy érzi jól magát - ám legyen.

Reményi 2010.11.24. 21:08:03

12 pont.
Mit kíván a magyar nemzet

1. Kívánjuk a sajtó szabadságát, a közmédiumok és a médiahatóság ne álljanak kormányzati irányítás alatt.
2. Stabil alkotmányt, mely a mindenkori kormányt a demokrácia szükséges korlátai közé szorítja.
3. Független Alkotmánybíróságot.
4. Független Köztársasági Elnököt.
5. Független Nemzeti Jegybankot.
6. Független bíráskodást.
7. Független Számvevőszéket, és állami gazdálkodást ellenőrző szerveket.
8. A magánnyugdíjpénztári vagyon államosításának és felélésének azonnali leállítását.
9. Felelős, a jövő nemzedékekre is gondoló gazdálkodást.
10. A pártpénzek forrásainak átláthatóságát.
11. Kölcsönös megértésen alapuló külpolitikát.
12. Az Európai Unió demokratikus normáihoz való közeledést.

Legyen béke, szabadság és egyetértés.

Alvarez 2010.11.24. 21:08:28

@ursus artos: nem megszorítás kell, hanem annak a reális gazdaságpolitikának a folytatása, amit a Bajnai-Oszkó páros csinált. Az adócsökkentés abba is belefért.

Micocicó 2010.11.24. 21:08:39

@wmiki: Tudod az a baj hogy te egy korlátolt barom vagy!
Az itt az index blogokon számtalanszor szidták az elmúlt 8 év idiótáit! És én sem vagyok feltétlen fletóék híve. De képzeld csak el ha ez amit most a VEZÉRED csinál a maszop csak megpendítette volna. Akkor most mi lenne???? Te ülöltenél a legjobban hogy a mocskos kommunisták, meg stb.............
És most még neked áll feljebb minden blogon? Elmebeteg!

ursus artos 2010.11.24. 21:11:36

@Alvarez: azért a bajnai-oszkó párost nem dicsérem meg, mert egyrészről azért nem járt jó pont, hogy helyrehoznak abból valamit, amit a párttársaik (elvbarátaik) elrontottak, másrészt a 13. havi juttatások elvételéhez és úgy általában minden elvételéhez túl nagy okosság nem kell.

Hefe 2010.11.24. 21:12:30

remelem egyikuk sem ussza majd meg a felelossegre vonast.

Italo Balbo 2010.11.24. 21:13:23

@wmiki: Szóval akkor azt mondod Orbánnak sikerül megdöntenie a tudomány dogmáit? Te is segítesz neki ebben a projektben? Mert akkor sikerre vagytok ítélve, baszki :)

röhögő 2010.11.24. 21:15:43

@wmiki: Már megint itt vagy te barom?

Italo Balbo 2010.11.24. 21:16:39

@ursus artos: A megszorítás az inaktívokat érintené, akik már puszta súlyukkal is agyon tudnák nyomni az aktívokat. Pl a 13. havi nyugdíj hitelből lett kifizetve, ami azt jelenti, hogy kamatostul kell minden ft-ot visszaadni. Adja vissza az, aki annak idején kapta. De lehetne mondani a segélyezetteket, az ingyen utazókat, stb

Italo Balbo 2010.11.24. 21:18:27

@ursus artos: Nem tudom, wmiki szokta ezt mondogatni. Tudod, ő olyan arc, aki hisz az örökmozgóban. Gondolom valójában egy Newton törvényt se tudna mondani

stoppard · http://forint.blog.hu 2010.11.24. 21:25:10

@ursus artos: találós kérdés:

ha a költségvetési lyukat ideiglenes forrásokból tömöd be, akkor vajon előbb-utóbb nem kell-e így is kiigazítás?

ha igen, akkor vajon a mostani károkozás nem csupán bűvészkedés-e, hogy ne derüljön ki, hogy "minden ugyanaz másképpen"?

ursus artos 2010.11.24. 21:30:44

@stoppard: ha jövőre a gdp 3%-al bővül, akkor 840 milliárd plusz pénz van a luk betömésére. Ha a következő évben ismét csak 3%-kal nő a gdp, akkor már 865 és így tovább. Tehát, pusztán a gazd. növekedésből két év alatt 1600 milliárd többletbevétel van. Erről szól a nőjjük ki a rossz szerkezetet gondolatmenet.

ursus artos 2010.11.24. 21:35:54

@Italo Balbo: engem is érintett a megszorítás, pedig nem vagyok inaktív. Így aztán kevesebbet költöttem. Azaz csökkent a belső fogyasztás, még inkább lassítva a gazdaságot.

Trejo 2010.11.24. 21:36:13

@ursus artos: Te tiszta hülye vagy. Nem 840 milliárd plusz pénz lesz, hanem annak a négyzete. Nem tanultál matekot baromarcú?
1. számú szabály: Orbán bármihez hozzáér, abból arany lesz!

ursus artos 2010.11.24. 21:39:16

@Trejo: anyádtól kérjed így a húslevest vasárnap.

azazello 2010.11.24. 21:40:42

Békés Demonstráció Az Alkotmányért a Kossuth téren, holnap este nyolckor.
www.facebook.com/event.php?eid=131425533580203&index=1

A tulajdon szentségért, a magánynyugdíjpénztári vagyonunkért, a jogállamért.
Kérlek továbbítsd, ha egyetértesz.
Pártoktól függetlenül, léci léci.

Most kezd szerveződni spontán a facebook-on!

ökörpöröly 2010.11.24. 21:46:42

Ez teljes anarchia, az öngondoskodás halála, a jog- és vagyonbiztonság totális megszűnése. Innentől kezdve majd ki fog állam által támogatott öngondoskodásba kezdeni? Megmondom, senki, mert totális jogbizonytalanság van. A következő áldozat a lakástakarék pénztárak lehetnek. Azaz, örülhet, ha valaki megkapja nominálisan a pénzét, az állami támogatástól elesik - súlyos reálveszteség az infláció miatt-, aki pedig kedvezményes hitelt vett fel, annak a piaci kamatokat kel fizetni. Ezzel is fog az állam pár százmilliárdot nyerni.
Én mindenkinek azt ajánlom, hogy a rövidtávú kiadásokon felül minden pénzügyi megtakarítást külföldi bankokban tartsanak. Ilyen jogbizonytalanság mellett az állam bármikor ráteheti az állampolgárok megtakarításaira. Ugyanúgy, ahogy megtette a nyugdíjpénztári tagok által birtokolt magánynyugdíj pénztárak esetében is. Azaz, a magánvagyonhoz nyúlt! Természetes magánszemélyek által tulajdonolt vagyont lop el!
Osztrák bankoknál ausztriai bankszámlát (!) már lehet nyitni Magyarországon is. Az osztrák bankszámlán lévő pénzhez nem tud hozzájutni ez a tolvaj banda, nem tudják ellenőrizni, ugyanis nincs információszolgáltatási kötelezettségük az osztrák bankoknak!
Tehát, most már nem csak a felső középosztálynak és a felső tízezernek érdemes külföldön tartani a pénzt, hanem minden megtakarítással rendelkező családnak. Egyébként egy átlagos bankszámla vezetési díja havi 4-6 euró, emellett több ezer befektetési lehetőséget kínálnak.

Tissotorak · http://tissotorak.blog.hu 2010.11.24. 21:52:17

@ursus artos: Ahhoz inkáb bátorság kell. De a 13. havi nyugdíjért nem dolgoztunk meg, az ajándék volt. A MNYP nem ajándék, azért mindenki kőkeményen megdolgozott!

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.11.24. 21:56:39

@ursus artos: Ja, 100%-os elvonás és a közkiadások befagyasztása mellett. De azt ne nevezzük megszorításnak. Nevezzük Sacher-tortának, az jobban csúszik.

Dub hadnagy 2010.11.24. 21:59:55

@ursus artos: Ez most komoly, vagy tucc valamit: a teljes magyar GDP 26-27 ezer miliárd forint, ennek a 3%-a valóban 800 milliárd körüli, de hogy ezt mind a hiány csökkentésére lehessen fordítani, ahhoz a teljese GDP felett az államnak kell rendelkeznie, amit vagy 100%-os elvonással vagy teljes államosítással érhet el. Az előzmények fényében valóban nem zár6ó ki 1ik sem.

borovi 2010.11.24. 22:02:28

Mit mondott volna? "Persze. Ezt tervezem."

Anark 2010.11.24. 22:03:58

www.facebook.com/nyugdij El a kezekkel a nyugdíjmegtakarításoktól!

Iustizmord 2010.11.24. 22:05:57

hajrá magyarország. ha még van lábad.

Italo Balbo 2010.11.24. 22:11:10

@ursus artos: Korábban is az inaktívok tyúkszemére kellett volna rálépni, de még a Bajnai féle selyemkesztyűt se bírta a nép, köszönhetően az Orbán-féle hülyítésnek is. A belső fogyasztás pedig senkit nem húz ki semmiből. Münchhausen báró a mocsárban

dr kíváncsivagyok 2010.11.24. 22:11:51

Az egészben az a fájó, hogy ezt minden hülye meg tudta volna csinálni, akár Gyurcsány , akár Bajnai ...de akkor a fidesz utcára vitte volna az embereket.... és...valahogy nem emlékszem, hogy ez (is) benne volt -e a Fidesz választási programjában !?

feiticeiro 2010.11.24. 22:15:26

@ursus artos: sajnos nem látszik, miből "nőnénk ki" az adósságot. az adócsökkentés okozta növekedés, amivel érvelni szoktak, nem hoz majd ekkora növekedést. Egész egyszerűen nincs empirikus példa ilyenre, ez a tévhit sokáig élt a szakmán belül is, de mára úgy látszik, megdőlt. A "sikertörténetek" valószínűleg annak voltak köszönhetőek, hogy a vágások egybeestek a világgazdaság fellendülésével (ez azért kérdéses) és/vagy strukturális reformokkal, a befektetői bizalom erősödésével. Az utolsó kettő helyett mindenből az ellenkezőjét láthatjuk, pont a kormány politikája miatt. Hasonlóan nincs bizonyíték a fidesz által erőltetett kkv-vezérelt növekedésre. elmélet van (pont olyan neoliberális gyökerű, amit a fidesszimpatizánsok ostoroznak), de... szóval nincs igazad, ha megnézed az adatokat (ők nem nézték meg, Matolcsy nem szereti a statisztikát, Viktor meg nem tudja, mi az).

cserko59 2010.11.24. 22:18:41

@kíváncsivagyok: EZ a legfájóbb , nem hogy Nem különbek , hanem hazugabbak elődeiknél !

Nádasi Balázs 2010.11.24. 22:23:23

Eddig úgy gondoltam, hogy a kormányzók va banque-játékot játszanak egy hihetetlen optimista forgatókönyvre építve (tehát teljesen ostobák és hülyék, mert egy államot nem lehet így kormányozni), de feltételeztem a jószándékot; feltételeztem azt, hogy azért teszik ezt, mert tiszta szívből hiszik, hogy jót tesznek ezzel Magyarország lakosainak. Elvégre, ha bejön, amire nagyon kicsi esély van, akkor mindenki jól járt! Gyakorlatilag a felső középosztály alattiak mind kivétel nélkül rosszul jártak eddig.

Igen ám, de ez több mindennél. Ez nem államosítása a cégeknek, ez lopás, egyértelmű és színtiszta lopás az emberektől. Az MSZP-kormányok többsége inkompetens, lejáratódott figurákból állt, de úgy hiszem, hogy a Fidesz-kormány most 1:1-ben nekiment az összes magyarnak, és ilyenre még nem volt példa 20 év alatt, hogy a kormány direkt rosszat akarjon (deperszeugye, új rendszerváltás jött a forradalom a szavazófülkébennel).

Nem mondom, hogy II. Orbán átment minden határon, mert szerintem ezt már megtette. Viszont aki Fideszes képviselő és nem mond le, nem lép ki, bűnrészességet vállal. Kiváncsi vagyok, meddig tart a párthűség.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.11.24. 22:28:37

ezt nem én írtam, hanem egy nyilvánvalóan ostoba fidesz droid, aki azt hiszi, hogy orbánnak nincs is patája, amikor itt mink mind jól tuggyuk, hogy van

azért másolom be ide, hogy őt is lehessen mocskolni, és máglyára küldeni, ahogy mi felvilágosultak szoktuk intézni a dolgokat:

"
agadt Botsáska 2010.11.24. 22:19:12
Drága kis liberális barátaim, látom, hogy nagyon lelkesen rázzátok a kezetekbe adott csörgőt, illik is hozzátok, hiszen nagyjából addig láttok, mint a szefo-s hülyegyerek, akinek csak az a fontos, hogy enni, inni, minden nap tiszta pelenkába szärni lehessen.
A jövőről azt gondoljátok, amit véleményapátok-anyátok mesél nektek, de önálló gondolatot hogy is várhatna el az ember tőletek, hiszen ez az egy csörgő is milyen jól leköt benneteket.

Tegyétek le most egy percre azt az ostoba csörgőt és nézzünk körbe, hátha a segítségemmel felfedeztek valami újdonságot, patásördöggel, szőlőbányákkal, körbeaggatott liberális gyerekágyatok rácsain túl.

Azt mondjátok, hogy a kormány elveszi a pénzeteket.
Ha elveszi, akkor vissza sem adja, ugyebár, vagyis nézetetek szerint, ti már soha a büdös életben nem kaptok nyugdíjat, szerintetek ez reális gondolat? Szerintetek meddig létezik az a kormány, az a párt, amelyik nem fogja kifizetni a járandóságát a jövő legnagyobb szavazóbázisának? Ennek azért fussatok neki még egyszer...

Azt mondjátok, mi lesz, ha az államot csődbe viszik a politikusok és elveszik a pénzetek.
Egy piaci alapon működő nyugdíjbiztosító nem mehet csődbe, igaz? Ha az állam csődbe, megy nem mindegy, hogy hol volt a pénzetek, az államnál, vagy a túlnyomó részt államkötvényekbe és forintba fektető nyugdíjpénztáraknál? Ennek is fussatok neki még egyszer…

Azt mondjátok, hogy a nyugdíjbiztosítóknál elhelyezett befektetéseket az állam garantálja, tehát ott biztonságban van.
Ha az állam garantálni tudja a nyugdíjbiztosítókhoz befizetett pénzeket, akkor az államhoz befizetett pénzeket nem tudja garantálni? Kissé ostobán hangzik, nem igaz? Ha bedől egy biztosító, akkor az állami garancia költségét az adófizetők állják természetesen, igaz, így a veszteségből mindenkire kisebb rész esik, de miért fizessen az is, akinek semmi köze az adott biztosító buktájához? Ez a garancia az államkasszát ráadásul duplán terheli, mivel az államnak, a pénztárakhoz befizetett kieső bevételét meg kell fejelnie egy minimum ugyanakkora kiadással. A kívülálló adófizetők számára megint csak remek móka más hülyeségére helytállni. Ennek is neki lehet futni még egyszer…

Azt mondjátok, hogy az állam hülyeségekre költi az így megszerzett pénzt.
Amikor a rendszerváltás megtörtént, a köztársaság egy üres nyugdíjkasszát örökölt a szocializmustól, a jövőt már akkor elköltötték. Ezt az üres kasszát azóta sem töltötték fel soha, a nyugdíjak az állam ideális működésének terhére lettek kifizetve azóta folyamatosan. Mi is változik akkor ezzel az új felállás szerint? Hogy a nyugdíjkasszáknál levő pénzt már nem tudta volna hülyeségekre költeni az állam? A végeredményt tekintve nem mindegy, hogy valami azért nem valósul meg, mert az ahhoz szükséges pénzt másra költik, vagy azért, mert az összeg be sem folyt? Ezt is át kellene még egyszer gondolnotok…

Azt mondjátok, hogy aki a magánnyugdíjpénztáraknál marad, az kevesebbet kap, mert a munkaadói 24%-ot megtartja az állam és csak a dolgozói befizetések fognak ott gyűlni.
Matolcsynak (akit én személy szerint ritka ellenszenves figurának tartok) abban igaza van, hogy a jelenlegi nyugdíjastömeget is el kell tartani valamiből és erre kell a 24%. Ez racionális indok. Annál is inkább, mivel azoknak a 24%-a, akik az állami rendszerbe fizetnek könyveléstechnikailag szintén erre ment el eddig is. Elméletileg a személy szerint jóváírt % mindkét esetben ugyanannyi lesz ezentúl is, csak megszűnik az eddigi rendszer igazságtalansága, mely szerint a magánnyugdíjpénztári tag 1-et fizet 1-et kap, az állami tag pedig 2-t fizet 1-et kap. Ehhez az igazságtalansághoz csapódik hozzá, hogy az állami garanciavállalás az állami tagot terheli tovább a mnyp-i tag javára. Ebben is fussatok még egy kört…

Azt mondjátok, hogy az állam magára hagyja a mnyp-i tagokat ezentúl.
A társadalmi igazságosság szempontjából így fair. Aki mnyp-ba fizet az vállalja a saját befektetése piaci kockázatát, mint büszke piachívő liberális, aki pedig az államhoz fizet az vállalja az ezzel járó esetleges politikai-államháztartási kockázatot. Egy újabb átgondolandó szempont…

Biztosan kimaradt egy-két traktus még a csörgőnótából, de a lényeget a végére hagytam: szűklátókörűségetek és rövidtávú gondolkodástok megakadályozza, hogy felismerjétek azt a tényt, amely az állami rendszer kockázati szintjét közel rendeli a nullához és jórészt garantálja, hogy a nyugdíjrendszer fizetőképessége állandó legyen. Ez nem más, mint a politikai kényszer. A nyugdíjasok, a társadalom egyre szélesedő és egyre meghatározóbb szavazóbázisa. A szavazásra jogosult választópolgárok lassan 50%-át teszi ki a létszáma és markánsan növekvő tendenciát mutat. Vajon melyik az, az őrült, öngyilkos politikai formáció, amely nem keresi minden erejével, ennek az óriási szavazórétegnek a jóindulatát? Ez politikai kényszer így minden ellenérvet annulál, valóban ultima ratio.

Azoknak, akik mindezeket nem értik, vagy nem akarják megérteni, további kellemes csörgőrázást, az idő a csörgősipkát is fejükre teszi előbb-utóbb…
"

gramercy 2010.11.24. 22:29:15

@ursus artos: te sik hulye

ha a GDP x %-kal novekszik az nem jelenti azt hogy ez 1:1-ben megjelenik az allamhaztartas beveteli oldalan

arrol nem is beszelve hogy a kiadasi oldal is vagy aranyosan no vagy -igen- meg kell szoritani, peldaul kevesebb nyogdijat adni

Peremartoni Krisztina (törölt) 2010.11.24. 22:29:16

@ökörpöröly:
Na de milyen pénzt, Barátom.? Milyen külföldi bankba.?
Az embereknek nincs pénze.
Válság van.
Vagy mégsem.?

PiBá 2010.11.24. 22:45:08

@Hefe: Ha jó törvényt hoznak erre most, akkor rájuk is vonatkozni is fog :)

PiBá 2010.11.24. 22:45:41

@agyvihar: Az lenne a jobb forgatókönyv, ha zsenik lennének ....

is 2010.11.24. 22:46:25

@ursus artos: csakhogy ez nem igaz:

1. az allam jelenleg a GDP 48%-at osztja el, ezt csokkenteni kell. tehat a 800 az 400.
2. koltsegvetesi hiany jovore is 800 milliard, mivel csak 400-zal jon be tobb, ezert 400 milliarddal no a hiany
3. az ilyen gazdasagpolitika miatt a fizetendo kamat no, mivel egy jo resze devizaban van, es az arfolyamot is bedontik (valasztas elott 279 ALATT volt, most meg 275-285 kozott, es ez meg csak a kezdet), ezert az allamadossag csak noni fog
4. es mindez az o hazug adataikkal. mert nem lesz 3% novekedes, viszont a hiany is tobb lesz, mint 800. ha nem, akkor meg ellopjak az emberek penzet.

PiBá 2010.11.24. 22:47:10

@Reményi: Ehhez csatlakozom! Menjünk a Múzeum lépcsőjére és olvasd fel!

is 2010.11.24. 22:51:43

@wmiki: ebbol is latszik, hogy te mit ertesz meg az egeszbol.

az egyetlen erv, ami az idezetedben elhangzott, hogy a 24%, kell a jelenlegi nyugdijakra. nade amikor majd en leszek nyugdijas, akkor majd az en jelenlegi (akkori) nyugdijamra kerem a 24%-ot! akkor az nekem miert is nem fog jarni? teljesen rendben van. fizetek 24%-ot a mindenkori azonnali nyugdijra, es 10%-ot a jovobelire. ugyanezt teszi az allami nyugdijpenztarba fizeto is. amikor en elerem a nyugdijaskort, akkor kerem en is a 24%-bol a reszem. ugyanugy befizettem!

na ezen rugozzal te is, meg a csorgosipkas baratod is. neki is idezd be legyszi az en kommentem.

is 2010.11.24. 22:55:04

@is: bocs, 270 alatt volt...

Blogger Géza 2010.11.24. 22:56:10

@ökörpöröly: "az öngondoskodás halála, "

Ez tömény demagógia. Az nem öngondoskodás, hogy az állam jó magas adókat és járulékot szed, és annak egy részét a 2. pillérbe nyomja önkényesen.

Öngondoskodás az, ami a jövőben lesz, vagyis hogy alacsonyabb adókulcsok mellett önként úgy határozol, - ha akarsz - hogy belépsz a 3. pillérbe vagy más módon gondoskodsz öreg napjaidról.

Blogger Géza 2010.11.24. 22:58:10

@is: "a hiany is tobb lesz, mint 800. ha nem, akkor meg ellopjak az emberek penzet. "

Ez legédesebb. :)

Ha magas a hiány, az a baj, ha alacsony, akkor meg az. :D

Kivancsi 2010.11.24. 22:59:05

nem tudom mit kell a nyogdijon annyit lovagolni!!

a nyugdijra befolyik X forint..
ezt az X forintot el kell osztani 3.xx millio fele.. bizonyos szabalyok szerint figyelembe veve a jogosultsagot...

ha honaprol honapra kevesebb fog jut..
hat keremszepen tetszett volna tobb gyereket csinalni!
vagy az allamnak kene tobb befizetot/munkahelyet teremteni vagy tamogatni!

DE az nem megy hosszutavon hogy minden honapban az X hez az allam meg hozatesz Y-t!!

Nyugdijasnak meg tudomasul kell venni hogy nem annyi kap amenny jarna!!
hanem amennyi jut!!!

meg is van oldva a nyogdij mizeria....

Blogger Géza 2010.11.24. 23:02:04

@feiticeiro: Igazából nem kell ebben hinned, de szerintem a tények majd meg fogják mutatni. Ahogy 2001-re is sikerült rekor alacsony szintre, 52%-ra levinni a GDP-arányos államadósságot, most is le fog csökkenni 2014-re, még ha nem is ilyen alacsony szintre, sajnos túl magas a bázis (82%).

Amúgy pont ez a nyugdíjreform lesz az első komoly lépés az adósságcsökkentés felé.

Blogger Géza 2010.11.24. 23:07:07

Mondjuk azt végképp nem értem, honnan veszi a posztoló azt, hogy az európai adósságválságot a kormány vagy a kormányfő nem érti. Pont arról szól a történet, hogy a nemzetközi helyzet meglehetősen éles, ezért amennyire lehet, csökkenteni kell a függőséget a meglehetősen hektikus, ideges, kiszámíthatatlan, hisztire hajlamos nemzetközi pénzpiacoktól, és amennyire lehet , csökkenteni kell az államadósságot illetve külső finanszírozási igényeket. Ez a nyugdíjreform pont ebbe az irányba mutat.

fda 2010.11.24. 23:11:55

"az európai adósságválságból semmit nem értesz,"

Gondolom te jobban értesz hozzá. Elmagyarázod?

Italo Balbo 2010.11.24. 23:13:36

@Kivancsi: Aztán jön egy Megyó, aki megnyeri a választást a hitelből fizetett 13. havi nyugdíjjal... Aztán jön a megszorítás és megy a sírás-rívás hogy már megint a zsidók. Ki érti ezt...

stoppard · http://forint.blog.hu 2010.11.24. 23:14:20

@Blogger Géza: onnan veszi, hogy végignézte, mit görcsölt végig OV és MGy mozgástér-keresés címén az elmúlt néhány hónapban, hány blőd és kevésbé blőd ötlettel álltak elő, hogyan rökönyödött meg az EU az újabb és újabb hülyeségeken stb.

Kétségtelen, az EU s elkövette a hibát, hogy a manyup-elszámolásban nem volt engedékenyebb.

Aha, a hektikus tőkepiacoktól való függőség-csökkentésnek amúgy meg melyik eleme volt az IMF-fel való összeveszés? és vajon az államadósság olyan csökkentése, amivel párhuzamosan a finanszírozó oldal felét-kétharmadát kinyírod, és a belföldi megtakarítások irányába baromi rossz üzenetet sugallsz miért olyan jó stratégia a sérülékenység-csökkentésre?

És még sorolhatnám a kínzó kérdéseimet, de inkább hagyom :)

ökörpöröly 2010.11.24. 23:15:02

@Blogger Géza:
Ez tömény demagógia. Az nem öngondoskodás, hogy az állam jó magas adókat és járulékot szed, és annak egy részét a 2. pillérbe nyomja önkényesen.

Te, tömény hülye, hát az állam most emelte meg a nyugdíjjárulékot! Az egyedülállók adóterhelése 294.000 HUF bruttóig nő.
Innentől kezdve a feketemunka fog nőni. Mert, nem érdemes tisztességesen adózni, mert megemelték a nyugdíj-járulékot, ellopják a MANYUP-okban lévő megtakarításokat.

Öngondoskodás az, ami a jövőben lesz, vagyis hogy alacsonyabb adókulcsok mellett önként úgy határozol, - ha akarsz - hogy belépsz a 3. pillérbe vagy más módon gondoskodsz öreg napjaidról.

Az alacsonyabb adókulcsról leírtam a véleményemet. Adónövekedés volt az átlagos keresetűeknél. Tudsz számolni, te, tetű.

Gondoskodok majd, úgy, hogy minden egyes megtakarítást kiviszek külföldre, ahonnan nem tudják ellopni. Majd odamegy az adó, ahol biztonságban tartják a pénzem.

Magyarország nem jogállam, mert nem tiszteli az alapvető emberi és alkotmányos jogokat.

Ezzel a hülye dumával el lehetne venni minden számla 10%-át is, mert az államháztartás hiányban van. Ezzel az ürüggyel bárkitől, bármit el lehet lopni.
Ja, kell a pénz, hogy többet tudjanak lopni cigány Szaddamék. Büdös, bolsevik csürhe. Rákosi unokája, Kádár fia.
Ez brutális államosítás és lopás. Ahogy ellopták az emberek cégeit, földjét, ahogy a kisparasztot behajtották a TSZ-be.
Ugyanaz a jogbizonytalanság, erőszak, agresszivitás. Időutazás a sztálinizmusba. Már csak azt várom, hogy mikor vezetik be az élelmiszerjegyeket és a békekölcsönt!

alfredo07 2010.11.24. 23:19:40

régi vicc: Jézus a kereszten szenved, ellepik a legyek. Az egyik őr megszánja és megpróbálja elhessegetni őket. Jézus rászól. Hagyd fiam, csak éhesebbek jönnek. ...Hát valahogy így állunk a fijukkal.

Blogger Géza 2010.11.24. 23:31:55

@stoppard: Mik lettek volna ezek a "blőd ötletek"?

Az IMF-fel nem sikerült megállapodni, ez tény, de ez nem okozta semmiféle árfolyam megzuhanását, (május elején gyengébb volt a HUF/EUR mint most) ellenben a kormányt gyakorlatilag rákényszerítette erre a lépésre ez meg az említett makacsság az elszámolásoknál.

Azt sem tudom, honnan jön ez a "kinyírom a megtakarítókat" duma, lássuk be, az államháztartás szempontjából a mnyp-ok nettó NEGATÍV megtakarítókat jelentenek, hiszen kivontak évente több száz milliárd Ft-ot az államháztartásból úgy, hogy annak kb 70%-as csorgott vissza állampapír-vásárlás formájában. A jövőben ez az arány várhatóan csak rosszabb lett volna, hiszen igen sokan voltak "növekedési" (hahaha) portfólióban.

Ez a lépés miért lenne rossz üzenet az (igazi) megtakarítóknak? Itt szó sem volt valós megtakarításról egyéni szinten, az igazi megtakarítás az önkéntes pénztár vagy más eszköz ÖNKÉNTES megvétele. És lehet, hogy a jövőben többen akarnak majd félretenni öreg napjaikra, mert elvesztették azt az (alaptalan) illúziójukat, hogy majd a 2. pillértől milliomosok lesznek.

Blogger Géza 2010.11.24. 23:35:48

@ökörpöröly: A szuperbruttót nem egy lépcsőben szüntetik meg, így sokaknak valóban csak 2012-tól lesz javulás az adóban. Hát most ennyire van keret.

A többi részt inkább a pszichiátereddel beszéld meg, túlságosan frusztráltnak tűnsz. :)

azazello 2010.11.24. 23:50:35

BÉKÉS DEMONSTRÁCIÓ Az Alkotmányért a Kossuth téren, holnap este nyolckor.

www.facebook.com/event.php?eid=131425533580203&index=1

A tulajdon szentségéért, a magánynyugdíjpénztári vagyonunkért, a JOGÁLLAMÉRT.

Kérlek TOVÁBBÍTSD, ha egyetértesz. Pártoktól függetlenül, léci léci.

Most kezdett szerveződni spontán a facebookon.

márvesztes 2010.11.25. 00:03:42

Kedves Kövér László, egyetért ön ezzel az intézkedéssel?
Kedves Németh Zsolt, egyetért ön ezzel az intézkedéssel?
Kedves Varga Mihály, egyetért ön ezzel az intézkedéssel?
Kedves Járai Zsigmond, egyetért ön ezzel az intézkedéssel?
Kedves Pokorni Zoltán, egyetért ön ezzel az intézkedéssel?
Kedves Áder János, egyetért ön ezzel az intézkedéssel?
Kedves Chikan Attila, egyetért ön ezzel az intézkedésspéter el?
Kedves Bod Péter Ákos, egyetért ön ezzel az intézkedéssel?
Kedves 24 professzor, egyetértenek önök ezzel az intézkedéssel?
Tisztelt Mádl Ferenc Úr, egyetért ön ezzel az intézkedéssel?
Na csak azé kérdem, mert a Schmidtpali egyetért.

Link Elek 2010.11.25. 00:46:36

kommunista forradalom tortent a szavazofulkekben!
csak nekunk elfelejtettek a szolni.

endre69 2010.11.25. 01:25:09

"Az országban dög rohad!
A hazugság folytogat!
A mocsok, a piszok, a szemét az úr!
A gyomrom a gyomrod kifordul!

Mindenkinek elege lett
Tiszta víz kell,
Patkányok közt hová lesz az ember!.."

Közbiztonság Szilárd? 2010.11.25. 01:33:42

Az irigységtől sárgulni szoktak (a magyarok; az angolok meg zöldülni, de semmiképp nem pirulni; azt a szégyentől szokás).

Mellesleg nem hittem volna, hogy lesz még idő, amikor visszasírjuk Gyurcsányt.
De már van.

ökörpöröly 2010.11.25. 02:02:22

@Blogger Géza: Magyarázd meg annak a több százezer embernek, akik a kilakoltatási moratórium után az utcára kerülnek. Azoknak, akik a cigány Szaddam politikája miatt nem tudják fizetni majd a megemelt törlesztőrészleteket, akik elveszítik a munkájukat, mert a működőtőke kivonul, akiknek elrabolta akár több millió forintnyi megtakarítását, akiknek jövőre csökken a nominális jövedelme - az infláció miatt a reáljövedelme még jobban- ...

ökörpöröly 2010.11.25. 02:03:45

@Közbiztonság Szilárd?:
Én meg azt, hogy az offshore céges Libajnai-kormányt. Ez egy ilyen ország, szarra szarabb...
De eddig a cigány Szaddam viszi a prímet, egészen Kádár 1956-os hazaárulásáig visszamenően.

Blogger Géza 2010.11.25. 02:07:53

@ökörpöröly: Nem tudom ki az a cigány Szaddam, és mi köze Magyarországhoz, minden estre ez a kormány többet tett a devizahitelesek védelméért, mint az előző kettő együtt.

gitáros 2010.11.25. 02:10:43

@Blogger Géza:
Ki is fizeti meg a devizahitelesek "védelmét"?
Ember, húzd már ki a fejed a seggedből...

Blogger Géza 2010.11.25. 02:19:41

@gitáros: A bankok a bankadóból. Bár hozzáteszem, hajlamosak eltúlozni a valós költségeket, itt gyakran a költségvetésnek pénzbe nem kerülő dolgokról van szó. (Pl egyoldalú módosítás tilalma és társai.)

Kis ember 2010.11.25. 02:24:52

@Blogger Géza:

Nekem személy szerint nem is azzal van a problémám, hogy mit csinálnak a magánnyugdíjpénztárakkal.

Hanem azzal, hogy előbb nemzeti nyilatkoznak egyet, hogy azt jól megvédik, aztán csak kölcsönkérik a pénzt 14 hónapra, aztán meg úgy döntenek, hogy elveszik az egészet.

Ha egy ilyen barátom lenne, aki ennyiszer változtatja a véleményét fél éven belül, arra egy nyalókát sem bíznék rá, nemhogy egy országot.

A HITELESSÉG az, ami itt végképp elveszett.

Táskás Tóni 2010.11.25. 02:25:37

@Blogger Géza: Miután csontváz Varga, döbrőgi Kósa és genya Szíjgyártó bebasztak a Ft-nak , max enyhíteni tudnának a károkon , de ez nem lehetséges , mivel III/II. Matolcsi és a delejes ember csak ötletelnek és fogalmuk sincs , mit csináljanak , max a rabláshoz értenek , a gazdasághoz egy cseppet sem.

Blogger Géza 2010.11.25. 02:38:30

@Táskás Tóni: @Kis ember: "nemzeti nyilatkoznak egyet, hogy azt jól megvédik," a Nemzeti Nyilatkozatban ez így benne volt? Erről lemaradtam. Mondjuk az, hogy állami garanciával rendelkező 1. pillérbe terelik át egyfajta megvédésnek is tekinthető. :)

Azt tudtommal soha nem mondták, hogy "kölcsönkérik" a pénzt. Egyértelműen a 2. pillérbe folyó pénzek 1. pillérbe folyatásáról volt szó. És a "kárt szenvedettek" kompenzálásról, ami meg is valósul most a hozamkiegészítéssel illetve készpénzes különbözeti kifizetéssel.

potyus 2010.11.25. 05:45:07

Ki emlékszik a híres Tanácsköztársasági plakátra, amelyen egy zászlót magasbatartó matroz, lendületes mozdulattal kiállt:

FEGYVERBE !!!!!!!!

Ha igy haladnak a megeggyezéses úton, hamarosan megjelenhetnek a rég elfeledett plakátok, és akkor mi lesz?

Iustizmord 2010.11.25. 06:01:47

völgyvidéken és a gerinceden át
tör előre narancssereg
a félretett kis pénzedet
hogy törvénnyel nyerje meg

vörös zászló leng lengeti a szél
kádár apánk hát eljöttél
narancsból lettek kommunisták
félelmünk beé-értél

röhögő 2010.11.25. 06:33:38

@Kis ember: "Ha egy ilyen barátom lenne, aki ennyiszer változtatja a véleményét fél éven belül, arra egy nyalókát sem bíznék rá, nemhogy egy országot."
- Számold már össze - ha tudod - Viktor köpönyeg forgatásainak számát! Annyit forgatta hogy más nem tudja mi a szine, meg mi a visszája, ahogy írta valaki találóan.
Ez a kis fasz csak jelszavakat skandál és seggnyalókkal veszi körül magát, ennyi.
Már a médiumok is letérdeltek neki. A TV2 nem a magánnyugdíj balhéval foglalkozik, hanem az éppen legutóbbi rablással. Bár lehet ez bújtatott kritika.

röhögő 2010.11.25. 06:34:29

Fideszesek! Erre szavaztatok?

ursus artos 2010.11.25. 07:16:25

Magyarországon ma mindenki azért szurkol, hogy ne sikerüljön kijönnünk a mocsárból.
Miért jó ez? Kinek jó ez? "Kinek az érdeke?"

ursus artos 2010.11.25. 07:31:33

@röhögő: igen!
Arra, hogy a sárból ki kell szakítani a szekeret.
Ez óvatoskodással, meg a végtelenségig nyúló reformokkal nem megy.
Értem én, hogy drasztikus, de kell!

ursus artos 2010.11.25. 07:32:36

@röhögő: számold össze te! Mert szerinted köpönyegforgató! Azaz neked kell tudni, számolni9, hogy hányszor forgatta meg!

Netkalóz (törölt) · http://narancsfolde.blog.hu/ 2010.11.25. 07:33:28

LE A DIKTATÚRÁVAL!
NE ENGEDJÜK HOGY A FIDESZ CSÜRHE ELLOPJA A PÉNZÜNKET ÉS SAJÁT MAGA ÁLTAL SAJÁT MAGA SZÁMÁRA LEGALIZÁLT ÚTON A SAJÁT ZSEBÜKBE VÁNDOROLJON!

Erdőtársulás 2010.11.25. 07:34:37

Nekem tetszik a poszt. Bár ne tetszene, ne lenne igaza... mennyivel nyugodtabb lehetnék hazánk sorsát és jövőjét tekintve.

belekotty 2010.11.25. 07:38:28

Az ATV-n hallottam... :-))

Ma nehezebb átíratni egy autót, mint átírni az Alkotmányt.

:-))

stratez 2010.11.25. 07:57:00

A szoci bloggerek keserű kenyerét enni nem menő - mondaná Bede Márton. Viszont olvasni szórakoztató. Láthatóan még mindig nem értik, hogy közük nincs a valósághoz. Elnéztem a tegnap nyilvánosságra került közvélemény-kutatási adatokat, amiből pontosan látszik, a választók értik, hogy Orbánék alternatívája Írország, Gyurcsány és az MSZP. Egyikből sem kérnek.

Kis ember 2010.11.25. 08:03:31

@Blogger Géza:

Nos, ha Matolcsy nem érzi, nem tudja, mi a különbség a "14 hónap" és az "örökre" között, kívánom, hogy majd a bíró se tudja, ha valamiért börtönre ítélik. :)

Blogger Géza 2010.11.25. 08:13:02

@Kis ember: Hát errefelé gyakran az ideiglenes dolgok tartanak a legtovább, ezt már tudtuk. Gyurcsány is ideiglenesen vezette be a bankadót és lám, azóta is van...

A nyugdíjpénztárak és a hozzájuk csapódó ellenzék talán túl hevesen reagáltak a 14 hónapos ötletre, ezért menet közben rájöttek, hogy jobb ha az ideiglenes megoldás lesz a tartós. :) Illetve az állandó aggodalmaskodás, hogy "jó-jó, de mi lesz 14 hónap után" szintén ebbe az irányba vitte a dolgokat.

ursus artos 2010.11.25. 08:25:32

@stratez: hát még mikor januártól a zermberek a saját gyerekük neveléséhez kapják majd az adókedvezményt! Akkor kisebb lesz a pofa emeszpééknél.

Kis ember 2010.11.25. 08:25:58

@Blogger Géza:

Én ezt mind értem, de valamiért szegény nagyapám jut az eszembe, aki a negyvenes évek második felében erős fejlesztésbe kezdett a pékségben, mert megígérték neki, hogy támogatják a kisvállalkozókat.

Amikor jóindulatúan figyelmeztették, hogy előbb-utóbb úgyis elveszik mindenét, azt mondta, az nem lehet, már az apja is ezen dolgozott, különben is, az ellentmondana mindennek amit ígértek.
Aztán egy nap besétált egy ávós meg két géppisztolyos rendőr és szépen államosították.
A mai napig pékség van ott...

Tehát ha valamit ígér egy politikus, azóta nem hisszük el. Csak arra kérem ezeket, hogy ne is várják.

Mayhem 2010.11.25. 08:38:45

@stratez: Igen, igazad van, nehéz belátni, hogy itt a Balkánon hogyan is mennek a dolgok. Igazából nem hibáztatom őket, elhitték a szemét neoliberális dumát arról, hogy a szocialista rendszer nem fenntartható. Várom a következő kormányintézkedést, ami továbbvisz minket ezen az úton, például minden lakóingatlan azonnali állami tulajdonba vételét, és bérlakásként történő üzemeltetését. Hiszen ez megvédené a szemét bankoktól az ártatlan becsapott devizahiteleseket, akiknek eltűnő tintával írták a szerződését a szemét bankárok. Vagy ez, vagy az alternatíva mondjuk Kongó. Mert ott sem ez van, és tessék. Az emberek meg fogják érteni.

Egyébként gratulálok, tök jól sikerült az agyeltávolító műtéted.

Blogger Géza 2010.11.25. 08:40:12

@Kis ember: Jó, de azért ez az a analógia valójában erősen sántít, hiszen nem az van, hogy itt kártalanítás nélkül elennék az önként gyűjtött vagyonodat, hanem csak a számlán lévő összeg átvezetése történik 2 pillér közt. Amely ugyanúgy kötelező volt, nem valamiféle saját elhatározásból gyűjtött vagyon. Az összeg pedig ugyanúgy nyugdíj-megállapítás alapját fogja képezni, mintha a 2. pillérben maradt volna.

Kis ember 2010.11.25. 08:55:35

@Blogger Géza:

Mondják most.

Előtte két héttel mást mondtak. Mint a nagyapámnak. :)

Kis ember 2010.11.25. 09:24:50

@Blogger Géza:

Ja és még annyit: ha valaki most 70 éves vasmunkás nyugdíjas és Kádáron kérné számon, hogy hol a megígért szép öregkor, amit neki akkor ígértek, mikor dolgozott (és fizetett), akkor mennyire vennéd komolyan?

bierkamp 2010.11.25. 09:41:09

EZ ETIKUS?

- Az Országgyűlés múlt héten bólintott rá új felügyelő bizottsági tagokra, a testület vezetője Járai Zsigmond lett. Járai fizetése 300 ezer forintról 1,2 millióra emelkedne. ma.hu

- Hoznak egy külön törvényt, hogy Szász Károly, a havi 5 milliós fizetése mellé még kapjon 200 milliót.

NA AZ ÚJ dEMOKRATIKUS KORMÁNYNAK IS LESZ SOK DOLGA--ezeket is el kell számoltatni!!!!!!

bierkamp 2010.11.25. 09:50:44

ORBÁN CSŰRHE ELLEN TÜNTETÉS
Program: Tüntetés az Orbán-kormány ellen
SZOMBATON .de.11 órakor
Cím: 1143, BUDAPEST Stefánia út 2.
Helyszín: Papp László Budapest Sportaréna
Időpont: 2010-11-27 11:00

PÁRTTÓL FÜGGETLENEK IS JÖJJENEK!!!

bierkamp 2010.11.25. 09:53:19

a Fecebockon van egy szervezés MA ESTE 8 ra A KOSSUTH TÉRRE TÜNTETÉS AZ ORBÁN CSÜRHE ELLEN!!!!
( tegnap este kezdték a szervezést és egész éjjel ment)

ÉBRED A NÉP!!!!!

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.11.25. 09:53:26

Eddig 2,5 milliárdos a CIG vesztesége

A CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. 2,5 milliárd forint mérleg szerinti veszteséget könyvelt el 2010. első három negyedévében - közölte a társaság a Budapesti Értéktőzsde honlapján.

Ez a fidesz által kivételezett Járai eltárs cége. Jól beszopatta a népet a kibocsájtási árral meg a reklámmal.

Majd megtámogatják rendesen mint eddig!

Készülj a nagy tüntetésekre, bár csak tavasszal indulnak a nagyok állítólag!

bierkamp 2010.11.25. 09:56:04

Tavasszal nagy tüntetéseket és balhékat kell szervezni, hogy az EU-s emberkék lássák hogy a magyar nem hülye és meg akarja dönteni a VIKTATÚRÁT.
Ha kell GÖDÖLLŐRE IS MEGYÜNK TÜNTETNI MAJD!!!!!!-mert ott lesznek az EU-s ülések!!!
Legyőzzük a DIKTATÚRÁT!

Forest (törölt) 2010.11.25. 09:56:38

Csak úgy csendesen kérdeném a stratez és más agymosott féléktől:
Tényleg nem tűnik fel, hogy a jelenlegi kormány magánvagyont nyúl le?
A kisemberek, kispolgárok évek alattt összekuporgatott, saját számlán nyilvántartott, nevesíthető, számszerűsíthető pénzét rabolják el egy tollvonással?
Tényleg nem látszik, hogy ezek a pénzek, ráadásul arra lettek nevesítve, hogy a majdani öreg és kiszolgáltatott életciklusukban szolgáljanak támaszként?
Tényleg egy olyan rablóbanda ámokfutásához kell asszisztálni, akik ELVESZIK A MAGÁNPÉNZEKET amikhez NINCS JOGUK?
Ez törvény szerint minimum lopás, ráadásul a fertelmesebbik fajtából.
Az öngondoskodás megteremtése pont azért kellett mert az állam nem tudta kigazdálkodni már a fiatalok befizetéséből a mai (és egyre nagyobb számú) idősek nyugdíját.
Azért volt jó, hogy SAJÁT SZÁMLÁN volt nyomon követhető a számon kérhető befizetés.
Csak csendben kérdezném, ha Gyurcsány tenyerelt volna rá a magánvagyonra, ma hány nyugdíjas "takaroggyonozna" a Kossuth-téren?
Értem én hogy agymosottaknak nehéz gondolkodni, de hogy a négy alapműveletet sem fogják fel?
Szerintetek hogyan lesz "visszaadva" a magán-nyugdíjpénztári magánvagyon a "zembereknek" ha deklaráltan költségvetési lyukak tömködésére fogják felhasználni?
Elmondom barátom, sehogy.
Amikor majd ott fogsz állni, hugyos mackónadrágban a Keleti pályaudvaron, mint roggyant krumplizsák, jusson eszedbe, hogy a vezérlő tábornok úr milyen jót tett veled anno 2010-ben, amikor elvette tőled még az öregkori vizes zsemlére valót is.

bátor nyúl 2010.11.25. 10:11:11

@Blogger Géza: Az is öngondoskodás, hogy a magánnyugdíjpénztárakba befizetett pénzedet - akár önkéntes belépőként, akár kötelező belépőként teszed/tetted - eleve nem lehet másra költeni, mint a saját későbbi nyugdíjadra. Hangsúlyozom: nem másra.

freagle 2010.11.25. 10:18:24

@wmiki: Ez a szép hosszú érvelés igazán remek. Egy probléma van:

A magánnyugdíjpénztári megtakarítás a ÉN PÉNZEM, SZEMÉLYES TULAJDONOM, amihez a kormánynak semmi köze!
Abban a percben, hogy a kormány veszi magának a bátorságot, hogy rendelkezzen felette, azt lopásnak hívják.
Teljesen mindegy, hogy az állami, vagy a mnyp rendszer a biztonságosabb, vagy a jobb - SENKINEK NINCS JOGA ELVENNI A MÁS TULAJDONÁT. Még az államnak sem. Márpedig itt épp ez történik.

Tudom-tudom, mindenki "önként" lép át...
Ez azonban megint hazugság, hiszen teljesen nyilvánvaló a fenyegetés.

Azt egyébként elmondanád, hogy ha a 24% befizetésével én évtizedeken keresztül kiveszem a részem az állami nyugdíjrendszer fenntartásából IS, akkor miért is igazságos és méltányos, hogy ennek a gyümölcseit utána megtagadják tölem?

EL A KEZEKKEL A MAGÁNVAGYONTÓL!

ursus artos 2010.11.25. 10:20:59

@Forest: csak az évek alatt összekuporgatott sántít. Nem kuporgatot senki semmit. Az állam utalta a fizetésedből levont 9,5%-ot magénkezekbe.

igényes 2010.11.25. 10:22:55

@bierkamp: az is érdekes, hogy a Járai csinált magának 2,5 milliárd minuszt, ezt elismeve Orbán beviszi az MNB-hez. Persze Járai elvállalja, hogy legyen egy kis pénze. Nem kellene inkább sikereses embereket odavinni? Micsoda dolog, hogy saját pénzével bánni nem tudó emberre bizzuk a köz pénzének felügyeletét.

Blogger Géza 2010.11.25. 10:23:55

@bátor nyúl: Igen, ez fontos lépése a reformnak, hogy a nyugdíjjárulékokat lehetőleg csak nyugdíjra lehessen költeni. Most rengeteg pénz áramlik ki a rendszerből úgy hogy abból nem nyugdíj lesz. (4,5% lenyúlás az elején, reklámkampányok költsége, menedzsment díjak, idő előtti elhalálozások miatt nem nyugdíjszerű kifizetések...) Most az 1. pillérebe visszáramoltatás csökkenti azt az összeget, amit az állam adókból (és nem járulékból) kénytelen nyugdíjra költeni, mert közben máshol folyik ki a pénz.

igényes 2010.11.25. 10:24:06

@ursus artos: nem igaz a munkáltató utalta, az APEH-en keresztül.

dr. Trebitsch 2010.11.25. 10:29:54

Nem értem, mi ez a nagy meglepődött felháborodás? Azt hittem, amikor az emberek elmentek szavazni, tudták, úgy mint én, hogy csak egy tűrhetetlen szart cserélünk el egy ismeretlen szarért. Még nem tudjuk, melyik a nagyobb szar, de jót ugyan miért vártunk? És az MSZP-s szavazókat sem értem, attól, hogy a jelenlegiek egy nagy szart érnek, attól még ők nem váltak jobbá. Nem volt jobb választás, mert ez a nép képtelen a soraiból néhány száz normális politikust kitermelni. Csak a szemetet sodorja mindig be a szél a szép csúcsos házba. És ez egyre inkább így lesz, mert a fiatalok közül is a java, akinek van esze, tehetsége, az csak vendégségbe fog már ide járni. És milyen jól teszi!

gpetersz 2010.11.25. 10:31:00

Én csak röhögök az egészen. wmikin, Blogger Gézán, akik vállaltan erre szavaztak.

Mit lehet tenni? Legalább jól szórakozunk, még a vége előtt.

freagle 2010.11.25. 10:33:57

@ursus artos: Látom, baromi bonyolult fogalom a bruttó bér.

Az a munkavállaló jövedelme, TULAJDONA, amiből adózik (kiveszi a részét a közterhekből), részt vesz a nemzeti kockázatközösségben (befizet a közös TB-be és nyugdíjalapba) ÉS előtakarékoskodik: ez volt a MNYP. Ehhez a pénzhez az államnak SEMMI KÖZE!

Most lett annyi, hogy simán ellopja...

igényes 2010.11.25. 10:41:00

@freagle: Ezt az államot mi tartjuk fenn, mi pénzünkből él, és mi fizetünk azért, hogy a saját pénzünket, saját alkalmazottaink ellopják, feléljék. Baromság. Miért járnak az alkalmazottaim Audikkal, Mercédeszekel, miközben én opellel járok, az is 5 éves.

igényes 2010.11.25. 10:50:04

Nincs egy újságíró aki megkérdezné Orbán Viktort, miér is él, miért veszi fel tőlünk a fizetését? Minek a szóvivő, nem képes önállóan válaszolnii irodából kijövet az Orbán munkidő leteltével, a munkáltatóját érdeklő kérdéskre. Sokkal hatékonyabb lenne a tájékoztatás, ha ő beszélne, mert ugye a szijjasnak elmond 10 variációt, miközben csk kettőre vagyok kiváncsi, tehát időt és pénzt sporólna meg kenyéradó gazdáinak, nekünk a népnek.

Makkasz 2010.11.25. 11:05:43

Mi lesz a következmény.
A sértődésen túl, és ahogy én is gondolom, nem-nem soha nem adom megtakarított pénzem, inkább vesszen a Dunába, nézzük meg mi történhet:

Az eleje fix, csaknem mindenki visszalép az állami rendszerbe.

Az elöregedő társadalomban több és több eltartott jut a kevés járulékfizetőre, miközben a nyugdíjak reálértékét akkor is igyekeznek megőrizni a kormányok, amikor a járulékfizetők reáljövedelme csökken (mert legolcsóbban megvehető, önérzetes -megdolgoztam érte - választók).

Tehát az állami rendszer tarthatatlan, ill. meg kell változtatni, nyugdíj korhatár emelésével, hogy egyre kevesebben, egyre rövidebb idegig kapjanak járandóságot.

Kinek kell az 50 év feletti munkavállaló? Fizikai munkások már nem képesek azt a teljesítményt nyújtani, úgyszintén menedzsernek sem kívánatosak, bürokráciában, szakértőként esetleg dolgozik aki megteheti.

Szerintem, óvatosan mondva, az államilag garantált nyugdíj egy hazugság, ígéret olyanoktól, akik már hatalmon, vagy a világon sem lesznek, amikor a mai megtakarítók jó része nyugdíjat kapna.

1972 után születettek fizetik apáik nyugdíját, és félretettek sajátjukra, mai jövedelmük feláldozásával. Most a félretettet elveszik, hogy majd gyerekeink fizethessék (akik a megtakarítás miatt kisebb szobában, kevesebb játékkal játszanak, és kevesebb kalácsot ettek) a mi nyugdíjainkat.

Végtelenül szomorú vagyok, de legalább kiírtam magamból.

Még írok egy személyeset is, előre is elnézést.

Makkasz 2010.11.25. 11:14:26

Személyes.
1990, másodikos egyetemistákként WC papírra vetettük diplománk, láttunk új rendszerbeli értékét
1994-től, egyetem után azonnal munkát vállaltam, jó helyen, 1996-tól mindig nyugdíj maximumot fizettem, elsőkénét magánnyugdíjpéztári és önkéntes pénztári tag lettem,
1997 gyerekem van hurrá, nem jár GYES, mert feleségem és az én transzparens jövedelmem több mint a 24eFt/ fő - dehát feleségem gyerekkel van, akkor hogy jön ide a jövedelme? Ó drága Lajos, megszívtam ezt is
2004 hurrá, már három gyermekem van. oda az adókedvezmény, marad a hiteltörlesztés, a házamra ó drága Péter-Ferenc
2006 eddig több adót és nyugdíjat fizettem mint 20 átlagjövedelmű ember 40-40 év munkaviszonya alatt, bűnös vagyok, tudom, elhatározom hogy külföldre megyek, talán nem koncolnak fel a tescoban a rászorulók
2009 külföldön dolgozom távol családomtól
2010 dönthetek, beadom a pénzem az államnak herdálásra, egy soha be nem váltani tervezett (vagy olyan buták hogy nem látják hogy tarthatatlan- egyik sem jó), amit megbánok, vagy nem adom oda, amit majd megbánok

Ford Fairlane kérdezte, " Te a F vagy vagy a SzPo", sokáig azthittem, én a F, de nem, a szopó.

Eszem faszom megáll!!!

igényes 2010.11.25. 11:19:39

Itt van Schmitt új költeménye!
Javaslatok a Magyar Köztársaság Alkotmányának elkészítéséhez

I.
A kereszténységre való utalás az Alkotmányban

Európában az államiság és a kereszténység egymásra hatva alakította ki gondolatrendszereit közösségeik szolgálatára. A legteljesebb értelemben vett magyar államiság a kereszténységnek a világi államra gyakorolt hatása folytán szilárdult meg, s mint erkölcsi útmutató töltött be rendkívül fontos szerepet az évszázadok során.

Áttekintettem az Európai Unió államainak alkotmányait, és azok alapján leginkább a lengyelhez hasonló gondolat beépítését tartanám megfontolandónak az alaptörvény előbeszédébe: „ a Köztársaság valamennyi állampolgára, mindazok, akik hisznek Istenben, mint az igazság, jóság és szépség forrásában, mindazokkal, akik nem osztoznak ebben a hitben, de tiszteletben tartanak más forrásokból származó egyetemes értékeket…”

II.
A magyar nyelvről

A magyar köznyelv nemzeti összetartozásunk elsődleges kifejezőeszköze. Csak az a nemzet képes mások értékeit tisztelni, amely tudatában van saját értékeinek, és azokhoz méltóképpen viszonyul.

Tájékozódva a mai magyar nyelv állapotáról, és szembesülve európai uniós kulturális bizottsági munkám során a nemzeti nyelveket veszélyeztető irányzatokkal, javaslom, hogy fontolják meg annak rögzítését a készülő alaptörvényben, hogy a magyar köznyelv és a tájnyelvi változatok óvása, ápolása, fejlesztése alapvető és elsődleges nemzeti érdek.

III.
A családokról és a gyermekekről

A férfi és nő szeretetén alapuló család a társadalom alapegysége, a gyermek pedig a társadalom különösen védendő tagja, Magyarország és az egységes magyar nemzet jövőjének záloga. Magyarország népessége a hivatalos adatok szerint tíz millió alá csökkent, azonban fontos leszögezni, hogy a demográfiai probléma nem csak gazdasági okokra vezethető vissza. Elveszni látszik ugyanis a családnak, mint alapvető társadalmi közösségnek a kiemelt szerepe közgondolkodásunkban.

A családot mint egységet, a gyermeket mint egyént kell kiemelt védelemben részesíteni. A család elidegeníthetetlen és sérthetetlen jogokkal rendelkező intézmény, mely a társadalom természetes, elsődleges és alapvető közössége.
Az európai alkotmányok jelentős része (pl.: a német, a lengyel, az ír, a portugál, a spanyol, a szlovák és a szlovén alkotmány) ezen az elvi alapon állva nyilvánítja ki a gyermekek és a család védelmével kapcsolatos tételeket.

A Magyar Köztársaság Alkotmányában javaslom megfontolni annak rögzítését, hogy a gyermekek gondozása és nevelése a szülők természetes joga és elsőrendű kötelezettsége, valamint a Magyar Állam szerepe, hogy az anya és apa családalkotó tevékenysége fölött őrködjék, nem sértve ezzel a gyermeknevelés elveinek szabad megválasztásához fűződő, és a gyermek alapvető érdekeivel összhangban gyakorolt jogokat. Különösen védendők az édesanyák és a nagycsaládosok, akiket önként vállalt többletterheik miatt megkülönböztetett erkölcsi és anyagi támogatásban kell részesíteni.

IV.
Az élethosszig tartó tanulás támogatása

A magyar tudományos eredmények, a teremtő elme, a találékonyság és alkotókészség miatt is megbecsült nemzetünk és országunk világszerte. A folyamatos képzés és önképzés nem csupán az egyén boldogulásának és érvényesülésének záloga, hanem ahhoz is hozzájárul, hogy életünk során megőrizzük szellemi frissességünket, a világ eseményei iránti fogékonyságunkat.
A látókör kiszélesedéséhez vezet, ha az ember iskolás évei után sem zárkózik el az új ismertek befogadásától, és erre irányuló készségeit tudatos fejlesztéssel ébren tartja, így mindenki részese lehet a jövő tudásalapú magyar társadalmának.
Ezen állami szerepvállalás jegyében megfontolásra javaslom rögzíteni Alkotmányunkban, hogy a Magyar Köztársaság minden rendelkezésére álló eszközzel támogatja állampolgárai élethosszig tartó tanulását.

V.
A sportolásról

A magyar társadalom tagjainak életminősége, az ország és nemzeti közösségünk egészségi állapota számottevő mértékben függ attól, hogy az egyén mennyi időt fordíthat fizikai erőnlétének jobbítására. A sportolás, a munkaerő újratermelésének és az egészség megőrzésének hatékony módja és szociális szempontból oly fontos közösségek megteremtésének színtere, a fiatalok nevelésének hatékony eszköze, mely a mindennapi életben hasznosítható készségek és képességek elsajátítását teszi lehetővé.

Javaslom megfontolásra, hogy készülő Alkotmányunk – a görög és a portugál alkotmányhoz hasonlóan – tegye egyértelművé, hogy „a Magyar Állam minden tőle telhető módon támogatja, elősegíti a sportoláshoz való jog érvényesülését.” E témával a Lisszaboni Szerződés is foglalkozik, mely a sportot nem csupán a nevelés eszközének, hanem a szociális kiegyenlítődés elősegítőjének is tartja.

VI.
A Szent Korona

Az elmúlt, több mint ezer esztendős történelmünk során és ma is, a magyarok jelentős részének lelkében nagy ragaszkodás és szeretet alakult ki a Szent Korona iránt, mely nemzeti összetartozásunk jelképe.

A Szent Korona szerepeltetésének lehetőségére a készülő Alkotmány előbeszédében javaslom megfontolni az egyházi vezetőkkel folytatott megbeszélésen elhangzott megfogalmazást: „A Szent Korona független európai államiságunk történelmileg megszentelt jelképe.”

hattyú 2010.11.25. 11:35:09

Kíváncsi vagyok, hogy az itt rinyálók közül hányan szavaztak a Fideszre... :D Most csak pont az történik amire szavaztak - nem értem mit nyafognak, hiszen van "erős kéz", erős, kollektív akarat, van igazi rendszerváltó demokrácia, van rendcsinálás, csökkenő bűnözés, növekvő, erős a forint, nő a gazdaság, zöldül a rét, a földek feketébbek és zsírosabbak lettek, még új elnökünk is lett, egy igazi demokrata, egy valódi sportember, akire büszkék lehetünk; vagyis: CSODA történt Magyarországon!

Most majd a sok szavazó vajon visszamegy az MSZP-hez és megbocsátanak Ferinek is? Feri már kezdheti simogatni magát! Vicces egy ország...

Táskás Tóni 2010.11.25. 11:36:58

@igényes: Járai is buta , mint a segg Matolcsi , a delejes ember jobb keze. Csak ilyenekkel vesz körül magát Orbán , így nem haladják meg a színvonalát. Amikor Járai az MNB elnöke volt csak ahhoz értett, hogy a kormányt és Mo-ot az EU felé ekézze. Ugyanazt csinálta jó fidesz szokásként ,mint a fideszes EU parlamenti képviselők pl. Szájer.

EMU 2010.11.25. 11:43:23

@wmiki: ember, menthetetlen vagy, téged vésővel sem lehetne leszedni orbán faszáról, már ott tartasz, hogy aki ragaszkodik a saját, 12 év alatt megspórolt pénzéhez, az csak libsi szoci kommer lehet csörgővel. Nyilván. De veled még ennél is egyszerűbb a helyzet, veszetten korlátolt pöcs vagy, aki még arra sem képes, mint az általad oly megvetett libsik meg szocik, hogy mondjuk kihátrálj egy velejéig bűzlő, arrogáns, tetű párt mögül. Ugyanis a libsi szavazók is, meg a szocik is megtették, ezért lehet most ekkora a pofátok. Akasztottatok is egy minden eddiginél szemetebb hatalmat az ország nyakába, és ahelyett, hogy elgondolkodnátok, még továbbra is jártatjátok a szátokat, osztjátok az észt és nyaljátok ennek a rakás szar, demokráciaellenes, prekommunista fidesznek a seggét. Szektások vagytok, agyatlan, gyáva, hazug senkik.

bierkamp 2010.11.25. 11:44:36

lesz itt véres elzavarás!!!!!!!

igényes 2010.11.25. 11:50:17

@EMU: Tudod, azért az ilyen tipusú embereket is meg kell érteni. Számos példa van arra, hogy fiatalon házasságot kötnek, örök hűséget fogadnak egymásnak, de már az első hét után kiderül, nem megy a dolog, mert az egyik vagy a másik mást mutatott a szerződés megkötése elött. Nehéz bevallani, hogy én vagyok, vagy a másik a hibás a külvilág család felé. Nos ezért tartanak ki néhányan még a FIDESZ mellett. Ugy az újdonsűlt férj állandóan kocsmázik és nőzik, vagy a friss asszonyka a postással hentereg. Müködhet ideig óráig, de utána borul a bili.

igényes 2010.11.25. 11:53:06

@Táskás Tóni: Ne hidd, hogy Járai buta, tudjasaját magának elbukott 2,5 milliárdot, hát persze, hogy megpróbálja visszaszedni a plebejus rétegtől. Honnan volt egyáltalán pénze a CIG-hez? Budai nem vizsgálja. Lehet közös a pénze valakivel ki tudja ezt ma ebben a pénzel telített FIDESZ világban?

dr. Trebitsch 2010.11.25. 11:56:21

Butaságokat írtok, amikor nem értitek, miért tartanak ki a FIDESZ mellett. MI VAN MÁS? Ilyen a népünk, ilyen politikusi réteget tudtunk kitermelni. Most bármennyire tépik az MSZP-s drukkerek, az nem volt jobb. Eddig még úgy tűnik, a FIDESZ még mindig jobb. És a demokráciának van egy sanyarú következménye is: minden népnek olyan a vezetése, amilyent kitermel és megválaszt. Úgy látszik, mi egy ilyen nép vagyunk, amelyikből nem telik jobbra... én legalábbis jobbat nem látok, csak Jobbikot...

igényes 2010.11.25. 11:57:20

Vannak ám titkos hírek és nagy csatát nyertünk valahol. Afganisztánban talán, vagy hol?
2010. november 25. Schmitt Pál köztársasági elnök 13.00 órakor Dr. Benkő Tibor altábornagyot vezérezredessé lépteti elő, Dr. Tokovicz József ezredest mérnök dandártábornokká, Varga Csaba ezredest dandártábornokká nevezi ki.

Egyiket kinevezi, másikat előlépteti.

EMU 2010.11.25. 11:58:46

Na még egy robot, a fidesz még mindig jobb, ennyi ostoba hülyét, ezért tart itt ez az ország, mert ez a hülyék termőhelye, de tényleg, pártfüggő, önállótlan, felelőtlen, gyáva, hazug, simlis véglények országa ez, és erre verjük a mellünket. Vicc ez a kárpát medence, ez a barmok homokozója.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.11.25. 12:02:15

@igényes: Jaja, magas rangra lehet tolni a nagy lóvékat, nagy nyugdíjakat. Elhiheted, az ő nyugdíjuk nincs veszélyben.

EMU 2010.11.25. 12:03:17

@igényes: nem néhányan tartanak ki emellett a tetű banda mellett, hanem az állomány jelentős része. Olvasd csak a kommenteket, ezek legszívesebben lábtörlők lennének orbán küszöbén, ezeket elevenen lehet nyúzni, csak orbán vagy valamelyik seggnyalója fogja a kést, ezeknek a szájába hugyozhat a fidesz, de ezt szeretik. És továbbra is bőszen szociznak meg libsiznek, arról a tényről tudomást se véve, hogy nincs ilyen választó, éppen azért, mert mivel egy tróger volt a pártjuk, otthagyák. Na de ők egy szarrakat mellett őrzik a lángot, mindegy, hogy már büdös és ép ésszel ember nem marad mellette, de akkor mire is fölényeskednek? Tényleg eszetlen húspép.

bierkamp 2010.11.25. 12:15:42

November 27-re d. e. 11 re... a budapesti Aréna megtelt. A tegnap óta felfokozott hangulat okán az MSZP vezérkara úgy döntött, hogy a gyűlést kiterjesztjük kültérre is. Aki nem fér be, az külső kivetítő segítségével lehet a rendezvény részese. Párttól független Demokratikus szervezetek is jönnek..és párttól független Orbán és bandája ellenesek.
Gyertek szombaton 11-re az Arénához! Itt a helyed!
jelszó:ORBÁN TAKARODJ!!!!!

bierkamp 2010.11.25. 12:16:44

@Trebitsch: MI?????? a Fidesz még mindíg jobb????????????????????????? Te barom! Mazohista...akkor élvezd az Orbán seggét..és hogy beleszarik a szádba:)

EMU 2010.11.25. 12:19:26

Na többi hülye, mert nyilván, ha valaki orbánt nem tartja semmire, sőt káros élősködőnek, akkor oda van a szocikért. Miért nem lehet már kussba maradni egy olyan brigádnak, amelyik ide vezette az országot és ezt az orbáni diktatúrát is közvetve a tetves munkájuknak köszönhetjük? Ki az a barom, aki az egyik tetű mellett tud hőbörögni a másik ugyanolyan tetű ellen?

Alf (törölt) 2010.11.25. 12:21:25

ÉRdekes, amikor a nyugdíjpénztárak -10% on álltak (az emberek a betett pénzük 10%-át bukták) akkor mindenki kussolt.

A magánnyugdíjpénztárban tartott pénz jóval kockázatosabb, ha az állam nem segít az összeomlani akaró bankrendszeren, az összes pénz odalehetett volna, mi pedig kussolunk szépen a fűben...

Alf (törölt) 2010.11.25. 12:24:00

A pénztári ágazat az elmúlt év során bizonyos szempontból két részre szakadt, a választható portfóliós rendszert 2008-ban még nem működtető pénztárak tavaly átlagosan -15,7 százalékos befektetési eredményt értek el, míg a választható portfóliókat már bevezető pénztáraknál a pénztárszintű - azaz a különféle portfóliók teljesítményét összesítve mutató - átlagos hozam -22.9 százalék volt. Az önkéntes nyugdíjpénztárai szférában -10.7 százalék volt tavaly az átlagos hozam.

ilyenek mellett szó nélkül mentünk el, pedig a -22% os hozam azt jelenti, hogy száz forintból 22-t nettó elbuktál, mert valaki nem jól tőzsdézget a pénzeddel. Megértem, hogy ez nem kedvező lépés, és főleg nem kedvező a bankszektornak, aki most nyomatja a kampányt ezerrel.

bierkamp 2010.11.25. 12:27:35

Megteremtődik hamarosan a Nemzeti Egység Orbán ellen--hehehhe..gonosz törpe, most baszol rá!
Ma is lesz tüntetés este 8- kor a Kossuth téren..Facebook szervezés!!!!!!!!!!
Holnap is lesz ...és Szombatod délelőtt 11.kor .is.........az hatalmas lesz--vidékről is jönnek.....

Nem tudom, nem is érdekel! 2010.11.25. 12:29:17

@stratez: A fityisz droid ebből is csak a Gyurcsány a hibást tudja leszűrni! :D Szóval..hülyeségeddel a Hörcsögtosznádi falugyűlésen felszólalhatsz, de ide kevés vagy....DDDDDD

bierkamp 2010.11.25. 12:33:18

Ha 3 millió ember nem lépne vissza az államiba, akkor a 2011-es költségvetés többszörösen borulna, mert a szuper bruttóból is több száz milliárd jön be.
Tehát ha lenne polgári engedetlenség, meg civil kurázsi, akkor nem csinálhatnák azt az emberekkel, mint a birkákkal.
Az emberek kezében van az igazi adu Orbán ellen.Orbánt meg lehetne buktatni gyorsan!!!!!!!!!!

ursus artos 2010.11.25. 12:33:47

@bierkamp: gonosz törpe hahaHA.
LESZTEK VAGY 800-AN.

ursus artos 2010.11.25. 12:34:59

@igényes: mindezzel mi a bajod?
Illetve melyik pontjával van bajod?

bierkamp 2010.11.25. 12:38:40

Mihályi Péter most mondta:

Minden esetre, aki most 50 éves, az az eddigi befizetéseit nem vesztené el, csak az ezutánit. Viszont megtarthatná a 12 év megtakarítását, ami ezután is még kamatozna, és bízhatna egy jogorvoslatban, meg persze egy kormányváltásban. Ezen kívül, ha nem lépne vissza a 3 millió, akkor Orbánt meg tudnák buktatni.
Hatalmon maradásának alapja, a 3 millió ember nyugdíjpénze.
Ja még azt is mondta, hogy ha valaki a magánban marad, és nem tarthat igényt a 24%-ra, amit a munkáltató fizet utána, akkor annak a szuperbruttót is el kell törölni, mert az után, ami nem az ő jövedelme, nem lehet jövedelem adót szedni.
Ha tehát 3 millió ember nem lépne vissza az államiba, akkor a 2011-es költségvetés többszörösen borulna, mert a szuper bruttóból is több száz milliárd jön be.
Tehát ha lenne polgári engedetlenség, meg civil kurázsi, akkor nem csinálhatnák azt az emberekkel, mint a birkákkal.
Az emberek kezében van az igazi adu Orbán ellen.Meg lehetne buktatni 2014 előtt az Orbán bandát! @nestrot20:

bierkamp 2010.11.25. 12:39:24

Látom sok Fidesz droid jár a Hörcsögtosznádi falugyűlésre:DDDDDDD

igényes 2010.11.25. 12:40:04

@EMU: Szent Isván üzeni Orbánnak.
IV. A főemberek és vitézek tiszteletéről
"Az uralom negyedik dísze a főemberek, ispánok, vitézek hűsége, erőssége, serénysége, szívessége és bizalma. Mert ők országod védőfalai, a gyengék oltalmazói, az ellenség pusztítói, a határok gyarapítói."
Felhívja Imre figyelmét arra, hogy a főemberek és vitézek, katonák nem hajthatók szolgasorba. Békével kell uralkodni, mert a gőg bárkit letaszíthat a trónról, és a vitézek ereje is megfoszthat trónjától egy gyűlölködő királyt.

ursus artos 2010.11.25. 12:40:44

@bierkamp: látom te nem vagy droid!!!

igényes 2010.11.25. 12:40:51

IV. A főemberek és vitézek tiszteletéről
"Az uralom negyedik dísze a főemberek, ispánok, vitézek hűsége, erőssége, serénysége, szívessége és bizalma. Mert ők országod védőfalai, a gyengék oltalmazói, az ellenség pusztítói, a határok gyarapítói."
Felhívja Imre figyelmét arra, hogy a főemberek és vitézek, katonák nem hajthatók szolgasorba. Békével kell uralkodni, mert a gőg bárkit letaszíthat a trónról, és a vitézek ereje is megfoszthat trónjától egy gyűlölködő királyt.

EMU 2010.11.25. 12:40:51

@Alf: 1. Téged ez mivégre zavar? Visszalépsz, azt elképzeled magadban, hogy nem is dorbézoló államnak fizetsz, hanem egyenesen a te orbánodnak újabb vályogházra felcsúton.
2. De jelen pill-ban nem arról van szó, hogy hazatérhetsz isten barma a feneketlen állami kúthoz, ami kurvára nem garantál neked semmit és elszámoltathatatlan, és ez választható, hanem mindenkit erre kényszerítenek az eddig! megspórolt pénzével együtt, ami a saját tulajdona, ahogy a pénztár is.
3. A válság során realizált veszteséget a nagy pénztárak már visszadolgozták, pluszban van és infláció felett a kuncsaftok túlnyomó többsége, de nyomd csak ezt a fideszes propaganda szöveget, rajtad kívül is van még rengeteg tudatlan hülye, aki ezt hiszi és beveszi.

asola 2010.11.25. 12:43:59

@Alf: Ezeket a 2009-es hozam adatokat honnan veszed?

Adjál légyszíves egy PSZÁF-es linket de nagyon gyorsan !!!

Ha nem tudod a -22%-odat 2009-re hiteles adatokkal (egyenlőre a PSZÁF-et elfogadjuk ilyennek) alátámasztani akkor sajnos egy hazugnak kell majd nevezzelek.

Ezt a jellemzést sajnos kénytelen vagyok megelőlegezni ugyanis mindenki más szerint a 2008-as veszteségeket már 2009-ben az összes pénztár visszaszerezte, sőt azóta még szép hozamot is hoztak.

bierkamp 2010.11.25. 12:46:05

ORBÁN az ország TUMOR-(rák)ja...gyógyíthatatlan...ezt egyszerűen ki kell "vágni"...mielőtt a beteg (Magyarország) belehal!!!!!!

igényes 2010.11.25. 13:05:35

Most kellett volna felfutnia a gadaságnak! Mi történt? Stadion és TeK, Fénykép, és utazások. Tolvajlások.

A Világgazdaság és az Ecostat közös mutatószáma, a gyorsulási irányadó (GYIA) novemberben 0,06 százalékkal csökkent, ez május óta a leggyengébb havi mutató a felülvizsgált adatok szerint, és azt jelzi, hogy a magyar gazdaság nem tudott kitörni a stagnálásközeli helyzetből.

Caprica99 2010.11.25. 13:11:24

@Blogger Géza: Hát te egy nettó barom vagy!
Még ekkora idiótaságot leírni!
Méghogy a legtöbbet tették a hitelesekért!
Röhögnék is rajta, ha nem lennék érintett...

EMU 2010.11.25. 13:15:10

@Caprica99: Nem barom, csak ilyen a napjaink fideszese. Elvtelen, ostoba, gyáva talpnyaló. Bármit meg lehet vele tenni, annyi tartás és méltóság nincs bennük, mint a takonyban.

bierkamp 2010.11.25. 13:15:51

Polt Péter fő genyszter lesz a főügyész, sok Fidesz mutyit elsikált már első főügyészsége alatt is. Jó Fidesz seggnyaló ( vagy jól meg(le)van fizetve?:)))))))))

Blogger Géza 2010.11.25. 13:17:30

@Caprica99: Miért mit tett az előző és mit a mostani. Tényszerű összefoglalót várok. :)

Persze minden hülyét nem lehet megmenteni, ezt azért senki nem ígérheti.

Caprica99 2010.11.25. 13:27:22

@Blogger Géza: amióta apád a nagyfőnök és bátyuskáid, öcsikéid hülyeségeket kommunikálnak - na azóta kétszeresére nőttek a törlesztőrészletek.
Ennyi!
Ígérgetéssel meg tele a padlás!
Majd ha akár egyetlen hitelest mutatsz, akit "megmentett" cáratyuskád - na majd akkor beszélj!

Blogger Géza 2010.11.25. 13:28:59

@Caprica99: Na igen, te valószínűleg a 2. csoportba tartozol. :) Főleg ha azt hiszed, a CHF/EUR árfolyamot is személyesen Orbán Viktor mozgatja, és nem a görög vagy az ír válság. :)

ursus artos 2010.11.25. 13:29:52

@bierkamp: döntsd már el, hogy lefizetve vagy megfizetve van polt!

ursus artos 2010.11.25. 13:30:57

@Caprica99: ja nektek lehet cáratyuskázni, amikor valaki tényeket kér? Nem tudsz írni konkrétumokat, csak üres frázisokat puffogtatni.

Paladdin 2010.11.25. 13:30:58

@Alf:
Igaza van Asolának.
Vagy megvezettek, és olyan statisztikára hivatkozol, amit vagy meghamisíttak, vagy nem is láttál, vagy szimplán hazug, agitátor faszkalap vagy.

A PSZÁF link helyett én hivatkozok a privátbankárra (tudjuk, a retardáltak szemében az is a magyarság elveszejtésére törő zsidó karvalytőke markában van), az is elég meggyőző:
www.privatbankar.hu/nyugdij/kotelezo_magannyugdijpenztarak/adatok

EMU 2010.11.25. 13:37:44

Na ideértek a fideszes bértrollok, délelőtt gondolom a nagyobb olvasottságú blogbejegyzésekhez kellett beírogatni, hogy fidesz, fidesz überalles. Agyatlan tahók, ezeknek tényleg a szájába szarhat a teljes fideszes vezérkar.

ursus artos 2010.11.25. 13:40:22

@EMU: persze te nem vagy bértollnok és troll.

EMU 2010.11.25. 13:54:05

@ursus artos: Tökéletesen mondod, én a saját véleményemet mondom, nem pedig olyan sületlen marhaságokat, mint a te fajtád, akinek két pofára lehet a faszt a szájába tömni, nem zavarja, csak a vidéki törpecáré legyen. Az a helyzet, hogy a szarházi, ócska, hazug propagandaszöveg tőletek jön, nem pedig azoktól a megvezetettektől, akik az önrendelkezésüket, pénzüket, szabadságukat, tulajdonukat féltik a bandátoktól.

EMU 2010.11.25. 13:55:43

@ursus artos: Amúgy meg akinek nem inge..., mondjuk semennyire nem lepődtem meg, hogy egyből magadra vetted, majom fideszes.

isti77 2010.11.25. 14:16:21

Várjunk még az ítéletalkotással. A bankadó bejelentésekor ugyanilyen hiszti tört ki... aztán pár héttel később elindultak utánunk AZ OSZTRÁKOK!

EMU 2010.11.25. 14:21:45

igen, az osztrákok a világesze magyart másolják, igen. Amúgy az is megszorítás, csak a töppedt agyú, sötét fidesznyikek fújják a hazug lózungot, ugyanis a bankok már elkedték áthárítani az ügyfelekre. Csa fidesz "nincsen szükség megszorításra" hazugságát palástolni kell, mi a legegyszerűbb? a szivatást átruházni másokra, lásd válságadók is, azok majd elvégzik a piszkos munkát, a háttérben megállapodni velük, hogy nyugodtan sarcolhatnak, de kifelé okádni, hopgy nem engedjük, nem hagyjuk, a sok sötét fasz meg beveszi, hogy a fidesz nem szorít meg, a fidesz nem lop, a fidesz szép és jó. Barmok országa.

Lacdelo 2010.11.25. 14:45:32

Habar nincs magannyugdijpenztari megtakaritasom Mo-on, nagyon ellene vagyok a Fidesz Mnyp-i ellen meginditott politikai tamadasanak. Sajnos a jovoben ha a demografiai trendek nem valtoznak drasztikusan, akkor Mo. veszesen el fog oregedni.

Szerintem felelotlen felelni a jovo nyugdijasainak megtakaritasait (3000 Mrd Ft) most es a koltsegvetesi lyukak betomkodesere hasznalni. Ami rovid tavon jonak tunik (egyeseknek), hosszu tavon nagyon vissza fog utni.

Ez fel fogja boritani a Mo-i nyugdij rendszert. A gyerekeink, unokaink kell hogy majd fizessek a mi nyugdijunkat magasabb adoikbol, ugyanis a mostani elotakarekoskodast fel fogjuk elni a kovetkezo evekben. De az is lehet hogy nagyon alacsony nyugdijak lesznek es/ vagy 70-75 korig kell majd hogy dolgozzunk.

Megoldasok a problemara:
1. Hirtelen mindenki gyereket kezdjen el csinalni - Tobb adofizeto=kisebb atlagos adoteher= magasabb nyugdij
2. hagyni erintetlenul a felretett Mnyp-i penzeket, serkenteni az elotakarekossagot.
3. Kivandorolni (vagy kinnt maradni) nalunk ertelmesebb orszagokba(n).

NewWay 2010.11.25. 14:55:58

@ökörpöröly:
"cigány Szaddam"

Ezt a rasszizmust kva gyorsan be kellene fejezni itt a blogokon! Mi vagy te, egy NÁCI???

NewWay 2010.11.25. 14:58:51

@Lacdelo:
"Ez fel fogja boritani a Mo-i nyugdij rendszert. A gyerekeink, unokaink kell hogy majd fizessek a mi nyugdijunkat magasabb adoikbol,"

Aha.

És szerinted az évente nyugdíjakra felvett 600-800 milliárd Forintnyi hitelt ki fogja visszafizetni?

Nem a gyerekeid, unokáid?

Miért jobb évente 600 milliárd hitelt felvenni arra, hogy nyugdíjakat fizessen ki az állam?

És miért volt jó, hogy az MSZP úgy behergelte a nyugdíjasokat az elmúlt 12 évben, hogy aki a nyugdíjakhoz hozzá mer nyúlni, az bukik a választásokon?

És miért vezette be az MSZP a 13. havi nyugdíjat, felelőtlenül?

Most sok ballépést kell megpróbálni jóvátenni, és elég nehéz.

NewWay 2010.11.25. 15:00:05

@EMU:
"Amúgy az is megszorítás, csak a töppedt agyú, sötét fidesznyikek fújják a hazug lózungot, ugyanis a bankok már elkedték áthárítani az ügyfelekre"

Én a CIB-nél vagyok, havonta 149 Ft-ot fizetek a számlafenntartásomra. Utalás ingyenes, csoportos beszedés ingyenes, stb..

Nem nagyon érzem, hogy a bankok áthárítanának!

Caprica99 2010.11.25. 15:18:21

@Blogger Géza:
Érdekes!
Hogy nektek milyen rövid az emlékezetetek!

Én a Matolcsy- és Szíjártó-féle CHF/HUF és EUR/HUF árfolyamról beszéltem, amikor kétszer egymás után döntötték be a forintot a felelőtlen és hozzánemértő nyilatkozataik miatt!
Ezek tények kéremszépen!
Ehhez nincs köze a jelenlegi görög és ír válságnak!
Ti mindig csúsztattok és mellébeszéltek, sosem arról beszéltek, ami a téma!

Caprica99 2010.11.25. 15:20:33

@ursus artos:
neked nem elég konkrétum, hogy a törlesztőrészlet duplájára nőtt Matolcsy- és Szíjjártó-féle felelőtlen és hozzánemértő nyilatkozatai miatt?
Nekem sajnos elég konkrét!

ursus artos 2010.11.25. 15:23:47

@EMU: apád faszát csinálod itt a pánikot, habvlatyolsz össze-vissza, dobáklozol a jelzőkkel. neked orbán egyszer cigány, egyszer maoista. Döntsd el basszad meg oszt azt szajkózzad. Szombaton meg irány rettegni. Ha ettől jobban érzed magad.

ursus artos 2010.11.25. 15:24:36

@Caprica99: nem igaz, egyszerűen hazudsz.

Caprica99 2010.11.25. 15:31:57

@ursus artos:
... és akkor még én nem írok konkrétumokat...
LOL! :DDD

Hogy ti milyen eccerűek vagytok, csak a vezíretek mantráját fújjátok!
Ne fáraszd magad válasszal, teszek a véleményedre!

Melee 2010.11.25. 15:48:08

@NewWay: Tudtam, hogy lesznek olyanok, akik szerint ez a lépés a diadal felé vezet. Csak hogy tisztán láss, a nyugdíjak kifizetését eddig is sikerült megoldani hitel felvétel nélkül. Az államadósság azért nőtt, mert törvény kötelezte az mnyp-ket, hogy a náluk tartott pénz egy részét magyar államkötvénybe helyezzék. A beharangozott államadósság-csökkentés ezen kötvények visszavásárlása lesz, a többi meg megy a csókosoknak.
Ha valóban ez kellene ahhoz, hogy ki tudják fizetni a nyugdíjakat, akkor miből fizetik azokat két év múlva, mikor ez a pénz elfogy??

ursus artos 2010.11.25. 15:52:32

@Caprica99: fújd tele anyádat. 10%-al emelkedett a törlesztőrészlet. Azóta már nem annyi.

Blogger Géza 2010.11.25. 16:41:04

@Caprica99: Csakhogy a HUF az euróhoz képest most sokkal erősebb, mint akár 2009 elején, akár 2010 május elején volt.

No persze tudom, ha gyengül, akkor a kormány hibás, ha erősödik, az meg Bokros Lajos miatt van. :)

bebe tv 2010.12.11. 20:57:29

@ursus artos: faszikám ahhoz 480 ezertől felfelé kéne keresned. Az már
buli. Nem véletlenül hozták ezt a törvényt, mert közülük sokan érintettek.
Ha nem jöttél eddig rá, akkor menj tovább a zászlóikat lengetni.

bebe tv 2010.12.11. 21:11:36

@isti77: Az igaz, de a kinti bankadók a miénk kb. 1/5-e. Ráadásul azért adóztatják meg ők is, meg a németek meg még sok nyugati kormány mert a válság idején az államkasszáik kisegítették a bankokat. Most szeretnének belőle valamit már látni.
A másik dolog amit a tyúk eszeddel nem fogsz soha felfogni tudni, hogy a beszedett bankadókat nem eltapsolják, hanem beteszik évről évre egy válság alapba. Ha újra jön egy válság abból fogják a banki veszteségeket finanszírozni. Nem pedig eltapsolják mint a mi világmeg-
váltó kormányunk. Fogd már fel végre, hogy azért kell nekik minden suska, mert akkorát ígértek mint még soha senki, és asok ígéretet valamiből finanszírozni kell.
süti beállítások módosítása