HTML

Forintblog

"A pénz a hatodik érzék. Muszáj, hogy legyen az embernek, különben nem tudja a másik ötöt sem igazán használni." – W. S. Maugham

Portfolio Blogger

Hírek

Linkblog

2008.08.27. 14:35 on the other hand

Gyurcsány újabb trükkje: úgy csökkent adót, hogy emel

Távol álljon tőlünk, hogy népszerűtlen politikusok szapulásával szerezzünk olcsó népszerűséget, de mindenképpen érdemes megemlékezni a mai adócsomag kapcsán arról, hogy mi a fenétől is csökken majd az adóterhelés kishazánkban. A tervekből az szűrődik ki, hogy 3-4 év alatt 1000-1200 milliárd forintos adócsökkentés következne be, a GDP-arányos adóterhelés 4 százalékponttal, 35-37%-ra csökkenne. Ennek forrása a gazdaság folyamatos fehéredéséből származna, amit a szigorú ellenőrzés és az adócsökkentés biztosítana. Gondoljunk csak bele: biztosan rendben van ez így?

 

 

 

Hát persze hogy nincs így rendben, üthet a fejére az éles eszű olvasó, és gyorsan világítsuk meg a dolgot egy egyszerű példával! 100 egységnyi nemzeti jövedelemből jelenleg nagyjából 40 egységet von el az állam adóként. Fehéredik kicsit a gazdaság, több a számlaadás, több ember kapja tisztán a fizetését stb. Ekkor 100 egységből már 42 adó jön be. A kormány örül, és a fehéredésből származó 2 egységet általános adócsökkentésre fordítja. Az adóráta marad 40 százalékon. (A GDP-arányos mutató stabilitásához járul hozzá, hogy a GDP-ben becslik szürke gazdaságot, vagyis az nem, vagy alig emelkedik a fehéredéssel együtt.)

 

A fehéredésből származó adótöbblet elengedése tehát nem csökkenti az összgazdasági adórátát! Ezzel persze nem vitatjuk, hogy jobb, ha többen fizetnek kevesebbet, mint ha kevesen sokat, de az alapállítást továbbra is rejtély övezi: hogy a fenébe lesz ebből 4 százalékponttal kisebb adóterhelés? Nem tudjuk, Gyurcsány határozottan cáfolja, hogy kiadások csökkentésével szolgálna további fedezettel az adómérsékléshez.

Sőt, ma délután az is kiderült, hogy jövőre mindössze 50 milliárd forint származik majd a fehéredésből, a többit feszes tervezéssel és adóemeléssel (igen, adóemeléssel!) kívánja fedezni a kormány. Ha kellően alacsony lesz a gazdasági növekedés jövőre (van rá esély, sajnos), akkor még az a vicc is előfordulhat, hogy a fene nagy adócsökkentésben jövőre emelkedik az adóterhelés.

 

100 komment · 1 trackback


A bejegyzés trackback címe:

https://forint.blog.hu/api/trackback/id/tr42636081

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Propeller 2008.08.27. 17:19:59

Gyurcsány újabb trükkje: úgy csökkent adót, hogy emelTávol álljon tőlünk, hogy népszerűtlen politikusok szapulásával szerezzünk olcsó népszerűséget, de mindenképpen érdemes [...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyekk 2008.08.27. 16:26:47

Ez mindíg így szokott lenni. Ez a kampósorrú genyputtony nagy pofával előadja, hogy ennyi meg annyi adócsökkentés,meg kedvezmény. Aztán szól a könyvelőm, hogy több adót kell befietni mint eddig. Ezek akkor is hazudnak, ha kérdeznek. Lámpavasra velük.

rolika 2008.08.27. 16:27:54

"még az a vicc is előfordulhat, hogy a fene nagy adócsökkentésben jövőre emelkedik az adóterhelés"

ez nem vicc, már megtörtént egyszer...

Eizogembird 2008.08.27. 16:38:30

Amikor majd a mokkák is rendesen adóznak akkor majd fehéredik az egész. A sok elb.szott segély ,meg az összes hasonló élősködő eltartása legalább 10%-ot jelentene ide.

is 2008.08.27. 17:07:15

marad a számtanpélda befejezése: a GDP növekszik négy éves átlagban 3%-ot, azaz összesen 12,5%-ot. ha az adó továbbra is 40Ft marad, akkor 40/112,5=35,55%. máris megvan a 40%-ról 35,5%-ra történő lefaragás. ez a befagyasztás programja, abszolút értékben nem csökkent, csak relatíve. nem kell ide semmilyen fehéredés, ez csak a szlogen. a matematika magától kiadja. a 300 milliárd azért kell, hogyha az az évi GDP növekedés mégsem elég, akkor azt pótoljuk ki vele.

konkrétan azonban érdekes kérdés, hogy a helyben maradást hogyan éri el, hiszen ha növeli a nyugdíjakat, meg emelik a közalkalmazotti béreket, akkor van kiadás növekedés, tehát valahol mégiscsak vissza kell venni. én gyanítom, hogy az autópályából marad meg ez a pénz, meg az elmúlt két évben takarítottuk meg.

egyébként mindenki az SZJA-t nézi csak. társasági oldalon csak érzékelhető a csökkenés, nem?

ja, és a fehéredés azért ráfér a gazdaságra, mert nálunk 18%, szlovákiában meg csak 10% ez a mutató.

states 2008.08.27. 17:09:26

Van még az országban bárki is, akit érdekelnek Gyurcsány pontjai, lépései, programjai? Pontosabban a lépesei közül egy biztosan érdekelné a közvéleményt, a le...

is 2008.08.27. 17:18:03

ez az states! azt nézd, hogy ki mondja, ne azt, hogy mit! még a végén meg kellene érteni vagy hasonló, így meg egyszerűen/népszerűen lehet leszólni akármit.

heliox 2008.08.27. 17:19:27

Ha csökkennek az adóterhek, az segít a GDP növekedésében. Függetlenül attól, hogy annak mekkora része fehér, szürke vagy fekete. (Nagyon egyszerűen: ha kevesebbet vesznek el szívesebben dolgozol.) Ez közgazdaságtan, makró. Úgyhogy a cikk példája amit az elején ír dilettáns, demagóg és rosszindulatú.

Ettől persze még előfordulhat, hogy a GDP nem nő, az adó meg nő.

Netuddki. 2008.08.27. 17:21:41

Engem egyvalami érdekel. Most a fizetésem több mint a felét (SZJA+TB+ÁFA+fszomtudjamégmi) elviszi az állam. Jövőre változik-e ez vagy nem?
Ezek szerint nem.

Kérdés még ezek után mi a teendő? Addíg tudnak szívatni, amíg hagyjuk.

Netuddki. 2008.08.27. 17:26:48

Még annyit. Nem kell itt a mellébeszélés. Tessék megmondani, hogy most egységnyi nettóra mennyit kasszíroz az állam, mennyit jövőre. Tessék összehasonlítani a környező országokkal. Aztán le lehet vonni a tanulságot.

Artie 2008.08.27. 17:32:21

Szar lehet, ha a fizetésedből áfát is vonnak. Még jó, hogy szakértően hozzászóltál, és megindokoltad, hogy mi a baj a csomaggal. Ahogy is is mondta: azt nézd, hogy ki mondja, ne azt, hogy mit, akkor legalább nem kell az agyadat használni.

odonkor (törölt) 2008.08.27. 17:34:05

Gyurcsánynak már nincs kit átbaszni.

Kerek négyszög 2008.08.27. 17:45:30


Átbasszátok ti saját magatokat. Ha több eltitkolt adó folyik be, az már hogy a francban lenne magasabb adószint? Az állami elvonás az ég világon semennyivel nem fog nőni, ha több eltitkolt adó folyik be. Semmi köze a két dolognak egymáshoz.
Divatos mostanában a gyűlöletbeszéd, de csodálatosan vakká is tesz.

Zorgo 2008.08.27. 17:59:30

Egy apróságot megjegyeznék.A hazai vállalkozások nagyobbik része annyira a penge élén táncol,hogy amit tud az eltitkol,benyel a rossz időkre!Mert rossz idők mindig vannak,most például az építőiparnak megy rosszul.Igen,kicsit vérlázító,hogy segélyből sokan jobban élnek mint munkából.Viszont egy kicsi cégtől akinek nincsen nagy tőke tartaléka,és csak szívatnak a multik már több pénzt nem lehet lehúzni.Nincsen,elfogyott,ennyi!Örülünk ha élünk.A rádióban mostanában folyamatosan hallható EU-s támogatási,pályázatos reklámoktól forog a gyomrom.Senkit nem ismerek a vállalkozói körben aki az eszement pályázati feltételeknek megfelelt volna,és pénzt kapott volna bármire.Persze biztosan van pár kirakatvállalkozás akinek ez megy,de
ez elenyésző..Magyarország már régen nem Bennünk van.

Kivlov 2008.08.27. 18:07:38

Ez egy nulla. Igazi vörös propaganda: jól előadott, jól is hangzik, de semmi lényege nincs. Ez nem adócsökkentés, hanem átvágás.
Amig a tisztességesen leadózott munkából nincs tisztességes megélhetés, miért várnak el "jogkövető adófizetést?" Haljak éhen, csak azért, hogy ferikének adózzak??? Nagy kalap szart.
Remélem Kóka-móka nem csak a száját jártatja +int, és nem szavazzák meg a nagyorrúak, feri meg mehet a levesbe.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2008.08.27. 18:09:48

Drágáim...Átlag József vállalkozó nem tehet mást-hisz nem tudja befolyásolni a gazdaság állapotát, csak az általa megtermelt javakkal- hogy várja a csodát, és bízik a kedvezőbb gazdasági környezetben. Vagy elmehet Szlovákiába... Én egyelőre a munkát választom. :)
@ Artie
mocskosgyurcsánytakaroggyozni sokkal egyszerűbb mint gondolkozni, ne adj' Isten dolgozni...

Zorgo 2008.08.27. 18:13:12

Amíg az állam elkölt 100 egységet és ebből csak 95-öt termelünk meg, a többi pedig hitel,addig hiába minden.

Kivlov 2008.08.27. 18:13:59

kovi1970 2008.08.27. 17:26:48

ha legalább évi 2M Ft a bruttód, akkor azonos bruttó mellett havi 4500-zal több lesz a nettód 2009-ben, ha ferkó felemeli a sávhatárt (a többit %-ot meg nem változtatja)

Zorgo 2008.08.27. 18:16:46

Sebaj jön majd Viktor,és egyből tejjel mézzel folyik még a Kánaán is! :)
Lesz újra államilag támogatott lakásvásárlás a felső 10.000-nek,lesz nagy polgári boldogság!Mindenki ingyen jár egyetemre mielőtt kiköltözik Angliába.Hja és Turulszobrot minden sarokra,meg templomot!Én már várom..:))

klacus 2008.08.27. 18:22:08

Mit vártatok? Egykulcsost? Népjólétet? Munkából megélést? Szerintem a rossz TV-t nézitek srácok.

Szopón vagy alkalmazottként mert szem elött vagy, vállakozóként meg rettegj mert a csalásaid miatt börtönbe vetnek... ja tudom jogosan.

A porbléma az, hogy életünk irányítói sosem játszottak tisztán, és mivel a lopáshoz nem kell ész, így fingja sincs egyiknek sem, hogy a nagybüdös MO.n hogy tud életben maradni egy vállalkozó, neadj isten ha alkalmazottja is van. Az utolsó 100%-an becsületes a kilencvenes évek derekán ment tönkre.

Koncepcíó nincs és nem is lesz. Nem is volt, mivel balfasz banda, és nem értenek semmihez. A gazdaság akkor fog kifehéredni, ha vállalható terhek lesznek, és a magas Áfa ellensúlyozza a sok feketézőt.
Mert a boltban fog adózni. Ezt még a hét éves lányom is tudja. De hát nemakarásnak, nyögés a vége. A probléma az, hogy megint az kapja a végbelébe a lőcsöst aki munkából próbál pénzhez jutni.

klacus 2008.08.27. 18:24:20

Kivlov 2008.08.27. 18:13:59
kovi1970 2008.08.27. 17:26:48

ha legalább évi 2M Ft a bruttód, akkor azonos bruttó mellett havi 4500-zal több lesz a nettód 2009-ben, ha ferkó felemeli a sávhatárt (a többit %-ot meg nem változtatja)

ja örülj neki. 2 milla bruttóból az állam nagy kegyesen meghagy évi 50 rongyot pluszba.

Csinálj vazze inkább 3 gyereket, jobb üzlet...

Dale 2008.08.27. 18:24:43

:(

Nem a programhoz szeretnék hozzászólni, hanem a kommentekhez. Sajnos nagyon csak az orra hegyéig lát mindenki :(

Ha lehet, holnaptól MINDENKI, kivétel nélkül, aki eddig azt követelte, hogy kevesebb pénzt szedjen be az állam, az lesz szíves felcserélni azzal, hogy "Jövedelemfüggő családi pótlékot!", "A rokkantnyugdíjak felülvizsgálatát!", valamint "Szigorúbb szociálpolitikát!"

Mert aki azt az alapvető összefüggést képtelen felfogni, hogy adó->államkassza->újraelosztás, attól el kellene venni a választójogot.

Vagyis az emberek elég jelentős részétől.

Én támogatnám, hogy fizessünk kevesebb adót, cserébe a fentiekért.

klacus 2008.08.27. 18:30:28

Kedves Dale.

Amit mondasz jogos. Ezeket a Tetveket odafent ezért fizetjük.

DE!

Nincs koncepció, Nincs Bátorság! Nem az öszödi beszédhez kell bátorság, hanem ahhoz, hogy hozzányúljon a nyakló nélkűl osztogató rendszerhez. Csak az nekik fájna ha 3 millió nyugdijas hörögne az utcákon. Vagy az 1 millió körüli roma miatt náciznák a kormányzatot. Valahogy úgy ahogy Ők szoktak másokat. Nem barátom ezek csilingelő szavazatok. Attól kell a pénzt elvenni akitől lehet, és kevesen vannak. Ez a dolgozó hangyák egyre szükölő köre.

Ez megy vazze 20 éve. A figyesz se csinált más, és Ő se fog mást csinálni ha nyerni fog, mert legközelebb is nyerni akar.

Zorgo 2008.08.27. 18:31:07

Dale!ha az ember azt látná,hogy MŰKÖDIK az újraelosztás,akkor nem sajnálná annyira a tengernyi elvonást!Viszon nekem leginkább PAZARLÁSNAK tűnik amit a pénzemmel művelnek,elosztás címén!Mintha egy lukas zsákot tömnénk,és közben még szivatnak is bürokráciával,ostobaságokkal,értelmetlen döntésekkel,politikai állóháborúval!!Ez itt a baj.

Dale 2008.08.27. 18:33:25

@klacus
Teljesen egyetértek veled. Dzurinda alatt éhséglázadások voltak Kelet-Szlovákiában, mert meg merte lépni, amit itt senki. Meg lehet nézni, hogy tartanak.

@MTFUN
Így van. Csak a helyes reakció nem az, hogy "akkor nem fizetek", meg csalok, hanem követelni kell az elosztórendszerek reformját. Minden politikus fél tőle mint a tűztől. De ha érezhető nyomás lesz a társadalom irányából, előbb-utóbb valaki megkockáztatja.

Zorgo 2008.08.27. 18:39:30

Dale,őszinte leszek.Ha mindent befizetnénk úgy ahogyan a Nagykönyvben írva vagyon,akkor holnap kirughatnám a 8 emberemet és lehúzhatnám a redőnyt..Ennyi,de tényleg.Alkalmazottként kicsit anyázik az ember,de a 10.én jön a fizu.Vállalkozóként pedig minden év oroszrulett!Vagy túléljük ezt vagy nem.

klacus 2008.08.27. 18:46:02

Ja ha majd a választójog adózáshoz lesz kötve akkor lessz normális adótörvény, addíg meg ügyeskedj..

Mit gondolsz az a regiment könyvelő mit csinálna, ha egyszerű adózásunk lenne.

legyen 20% szja + 15 % egyébb ide oda elosztva aztán sicc.
A másik oldalon meg legyen 30-35 % Áfa és sicc. Miért kell a munkáltatót agyon terhelni a társadalom ész nélküli kiadásai miatt?

Ezt kell kiszámolni. Mennyi lóvé megmarad a feleslges körök kihagyásával, és vajon megéri-e feketén dolgoztatni, ha nincs sok teher. Aztán lehet gondolkozni még a szolidarításon abból ami befolyik, nem abból ami nem folyik be....

Kenneth 2008.08.27. 18:48:17

MTFUN
És mondd milyen cégautód van?
csak kíváncsiságból kérdezem

Zorgo 2008.08.27. 18:50:33

Már szerencsétlen könyvelők sem tudják követni a sok idióta változást..A világ legkomplikáltabb adórendszere a miénk.Asszem olvastam is erről valamit,hogy 100 cégellenőrzésből 95 nél van valami hiba..:)
Hajrá Magyarok!

klacus 2008.08.27. 18:51:32

Kenneth 2008.08.27. 18:48:17

Miért nem mindegy.... Ő termeli ki nem Te...

Valszeg fizeti a cégautó adót is. Az enyémre 47.000 ft/hó ha érdekel.

Zorgo 2008.08.27. 18:54:51

Kenneth,a 8 éves BMW-et adtam el nyáron,és most keresek valami olcsóbb autót 2 milla környékén..és ez nem amolyan szegénylegény duma.

Zorgo 2008.08.27. 18:56:16

Nem veszek magamnak cégautót,pont az adó miatt.Sajnálom kidobni ezt a pénzt,inkább nem számolom el ha céges ügyben mászkálok.

dicaniosatan 2008.08.27. 18:59:56

jo hat igy ugy tud lemondani(remelem nemcsinal kb ketszazadszorra is segget a szajabol)hogy a rohadek ellenzek megin meggatolta a haza erdekeit szolgalo dontes meghozatalarol. amugy meg az a velemenyem hogy amig 2 ekkora part van az orszagba hatalmon ugyse fogun egyroil a kettore lepni. kerdezem en hogy az szdsz miert zartkoru targyalason donti el hogy tamgatja e kurcsanyt vagy sem?nincs koztuk egy olyan tanult ember aki fel ora gondolkodas utan aztmondja hogy feri ez jo!vagy feri kapd be a faszt?okadok ezektol az emberektol!!szegyelljek magukat!kicsit is gerices lenne ez a tetvedek brigad mar regen elorehozott valasztasok lennenek(csalasmentes, persze ez csak alom)valaki irta mar itt csak ismetelni tudom lampavasra veluk!

Kenneth 2008.08.27. 19:01:07

klacus
Nem tudom, lehet, hogy a szegény magyar becsületes kisvállalkozók iránti együttérzés vezérelt mikor feltettem a kérdést. Pl bruttó 350.000 Ft fizetés az egyenlő kb 490.000 Ft költség a munkáltatónak.Ebőll a nettó fizu olyan 190.000 körüli.
Ugyanez számlára: kb 405.000+Áfa, áfát visszaigényeljük, mert hát a wc papír, meg a telefon vásárlás az unokaöccsnek, meg még a lófaszról is számlát kérünk az OBI-ban, adót elköltségelni, 100.000 után tb-t fizetni. Megoldjuk okosban és így máris zsebben maradhat 300.000 vállalkozó kollegánál.
Ezért tartunk itt.
Józsi alkalmazott meg kap bruttó 100-at, meg 30-at zsebbe. Na ezt sem a multinál, hanem a szegény csóró napról napra élő magyar kisvállalkozónál, aki csak sír...

klacus 2008.08.27. 19:21:02

Tudod ezzekkel a dumákkal azok jönnek, akik még életükben nem vállakoztak. Nem akarlak meggyőzni semmiről DE!

- számold bele az üzleti kockázatot, amikor a megdolgozott pénzedhez nem jutsz hozzá
- tudtad, hogy a számla kiállításának pillanatában már adózni is kell, nem akkor amikor téged kifizettek
- tudtad hogy az Apeh néha úgy inkasszózik, hogy azt se tudja mire de lekapja a lóvét?
- Ha 500 kilót összehozol havonta, nos az abból megszerezhető nettó összegért nem éri meg vállakozni
- Tételezzük fel hogy tiszteségesen leszurkolod a sarcot, hogyan kívánsz versenyezni a feketézőkkel? Hogyan leszel órára/négyzetméterre/1 db okos tanácsra olcsóbb?
- Könnyű azon merengeni, hogy a szemét csal, ja csakhogy valszeg többet akar, és ezért fajlagosan többet is tesz, és többet is kockáztat. Ha betartja a szabályokat szarul jár. Nehéz ezt belátni?
- Nem elhanyagolható, hogy sok vállakozás olyan embereket alkalmaz tömegesen, akik a munkaerő piacról már kiszorultak. Lásd pl takarítócégek, építőipar, mezőgazdaság.

Továbbá a vállakozó, aki csal az is boltban vásárol, kúton tankol, áfát fizet...stb

Az szja-hoz nem kell ész. Visszacsatol egyből és kész. Ha hagynák, hogy a pénzed magad költsd el, akkor olyan bevételek lennének amik most nincsenek. Valódi tőkeadó, ingatlanadó, stb stb. De most inkább a víz alá nyomják a fejed, mert nekik ez nem fáj.

Kenneth 2008.08.27. 19:23:14

Mellesleg itt az egyenlet, nagyon egyszerű:

3.500.000 nyugdíjas + 1.000.000 cigány + 500.000 munkanélküli + 750.000 közalkalmazott < 2.500.000 versenyszférában dolgozó biorobot + x

ahol:
nyugdíjas = Rendszertől és kormánytól független változó, számuk növekvő tendenciát mutat.

cigány = erősen növekvő tendenciát mutató degradációs tényező

munkanélküli = dolgozni többnyire nem akaró korrekciós tényező, értéke konstans

közalkalmazott: versenyszférában dolgozni képtelen, többnyire kávéivásból és traccspartizásból álló (lét)biztonsági tényező

na majd amikor ez az egyenlőtlenség ebben az irányban fennál, akkor lesz ebben az országban az amit azok szeretnének akik eltartják a többieket

sertésmájkrém 2008.08.27. 19:23:23

Ezt az országot a nyugdíjasok és a segélyezettek ölik meg. A bajok itt kezdődnek és innen gyűrűznek tovább.

marosy 2008.08.27. 19:23:26

Egy kis emlékeztető, mert sokan elfelejtették, hogy Gyurcsány hazudik "reggel, éjjel és este".

"Nincsen sok választás, azért nincsen, mert elkúrtuk. Nem kicsit, nagyon. Európában ilyen böszmeséget még ország nem csinált, mint amit mi csináltunk. Meg lehet magyarázni... Nyilvánvalóan végig hazudtuk az utolsó másfél, két évet. Teljesen világos volt, hogy amit mondunk, az nem igaz. Annyival vagyunk túl az ország lehetőségein, hogy azt nem tudtuk korábban elképzelni, hogy azt a Magyar Szocialista Párt és a liberálisok kormányzása azt valaha is megteszi. És közben egyébként nem csináltunk semmit négy évig. Semmit. Nem tudtok mondani olyan jelentős kormányzati intézkedést, amire büszkék lehetünk, azon túl hogy a szarból vissza hoztuk a kormányzást a végére. Semmit. Ha el kell számolnunk az országnak, hogy mit csináltunk négy év alatt, akkor mit mondunk?"

klacus 2008.08.27. 19:26:52

Kenneth 2008.08.27. 19:23:14

Nna igen itt az igazság valahol. Ha többet akarsz, akkor húzzál innen máshová...

Kenneth 2008.08.27. 19:37:28

kalcus

akkor pontonként:

1. a munkavállaló pontosan ugyanolyan kockázatot vállal mint vállalkozó kollega. Hiszen ha tegyük fel xy vállalkozása egy rosszabb periódusban tönkremegy akkor az alkalmazottakat sem fizeti tovább senki, nekik sincs már állásuk. A kockázatot közösen vállaljátok. Rég elmúltak azok az idők amikor az állások be voltak betonozva.

2. Tudtam, ez akkor érdekes, ha a megrendelőd nem fizet valamilyen okból, viszont neked az ÁFÁ-t fizetned kell a kibocsájtott számla után. Jelzem, gazdálkodó szervezet basz ki ilyenkor gazdálkodó szervezettel.

3. Ez hiba, nem a normális működéshez tartozik, gondolom nem rendszeres jelenség.

4. -

5. Erről pofázok, ne legyenek feketézők, ez az APEH dolga lenne, és ezt rohadtul hiányolom. Börtönt az összes adócsalónak. Vagy kötelet, az olcsóbb.

6. Én pl betartom a szabályokat és sokan mások is. Mi szarul járunk, azok miatt akik nem tartják be a szabályokat. Nehéz ezt belátni?

7. Nem szorultak ki a munkaerő piacról. Mint írtad azt teszik amihez értenek, takarítanak, maltert hordanak, téglát cipelnek, ásnak. És nem jótékonyságból, mert ha egy cégnél 20 ilyenből 2 feleslegessé válik (mert teszem azt tartósan kevesebb a megrendelés) akkor lapáton is vannak.

8. Igen, meg a nyugdíjas öreganyaád is ÁFÁt fizet amikor vásárol, pedig nem csal adót.


SZIGORÍTANI KELL AZ ADÓELLENŐRZÉST

Zorgo 2008.08.27. 19:37:33

A kedvencem:"a vállalkozó leírhatja költségeit a bevételéből".Könyörgöm,miből??A bevételt meg kell teremteni,kifizeted az embereid,a 100 féle adót,járulékot,bérletidíjjakat,rezsit,könyvelőt,néha bebuksz egy munkát ha nem fizetnek ki.Az agyam lelöki a szijjat amikor valaki azt mondja,óóó nektek könnyű elszámoljátok költségnek.Na az ilyen még az életében nem vállalkozott semmire.Kapj a havi fixet,és ül a popsiján.

Kenneth 2008.08.27. 19:39:02

látom megjött ez az elmebeteg marosy is. Vajh ki pénzeli?

Zorgo 2008.08.27. 19:41:01

Ez a legnagyobb baromság amit eddig írt valaki:"munkavállaló pontosan ugyanolyan kockázatot vállal mint vállalkozó kollega"

Gratulálok Kenneth!!
Gondolom Te vásároltál már szerszámokat,autókat a céged részére,béreltél irodát,fizettél könyvelőt!kemény pénzeket kell befektetni,megrendelőket felkutatni,marketingre költeni,a SAJÁT pénzből,hogy a végén (ha) működik a válallkozás akkor legyen belőle bevétel!
Légyszives írd meg,hogy Te mit dolgozol mert nagyon kíváncsi vagyok ezek után!

Kenneth 2008.08.27. 19:47:39

MTFUN

na álljunk már meg egy pillanatra!

marketing, vevő felkutatás, könyvelő és ilyen jellegű költségeid a vállalkozás működtetéséhez fűződő költségek, melyet ha tetszik ha nem igenis leírsz az adóalapodból, az áfatartamukat meg amelyiknek lehet visszaigényled.

szerszámok, irodabútor, egyéb tárgyi eszközök egyrészt áfájuk szintén vissza, adóalapot szintén csökkentik, amortizációjuk van, és a vállalkozás VAGYON-ához tartoznak. egy esetleges végelszámolásnál értéket képviselnek (az amortizációjukkal csökkentve)

Mérnök vagyok, ha érdekel, de semmi jelentősége.

klacus 2008.08.27. 19:48:36

Nna akkor pontonként

1. A munkavállaló nem keres piacot, sok esetben ha órabéres leszarja, hogy milyen mínőségben és milyen gyorsan készül el a munka

2.Haveromnak egy Állami cég maradt el 9 millióval.... 30 embere bánta.

3. Nem rendszeres, de akár egy esetben is elfogadhatatlan, mert a jelek szerint káosz van odabent.

5. Feketézők mindíg lesznek. Ez nem labor. A nagy adómorállal rendelkező németország nyugati oldalán is vannak.

6. Ha betartod a szabályokat, amit Én nem hiszek el, akkor gondolom nem tartasz könyvelőt sem. Soha életben nem végeztél semmit sem számla nélkűl. Alkalmazottként is be kell vallani mindent. Nem csak a fő állást, hanem a hétvégi mutyit is.

7. Hát tudod a környezetemben sok olyan ember van aki dolgozna, de a bőre szíbe miatt nem veszik fel. Ahol eddíg volt munkája ott nem számított. A haverom amkior becsödőlt 1 embere öngyilkos lett. Szóval erről ennyit.

8. Igen nyugdijjas nagymamám ki tudja fizetni, mert amire szüksége van azt eddíg is megtermelte, pedíg a 80-on már túl van. Ő ledolgozta az életét, és a nyugdíján eddíg se látszott meg igazán. Azt se értem hova megy el ennyi pénz....

Az adókat megfizethetővé kell tenni. Utánna valóban jöhet a deres.

Zorgo 2008.08.27. 19:58:17

Igen,csak éppen most megint maszatolás lesz az adóval.A birkák számát nem tudják tovább növelni,többet már levágni sem lehet,viszont baromi sokba kerül az akolt fenntartani,és a pásztorok is többet lopnak mint illene.
Kicsit módosítanak valamit,a másik kezükkel pedig vissza szedik.Jól írta valaki,az átfogó reformhoz nincsen meg a bátorság.Ha az egyik párt megtalálná a Szent Grált,akkor a másik betart neki,már csak megszokásból is.Így szépen eltelik megint 1000 esztendő,és a végén egy skanzen leszünk Európa közepén,ahol megállt az idő..

Kenneth 2008.08.27. 19:59:17

klacus

1. ezek szerint a munkaerőpiac nem számít piacnak? Ha megszűnik egy munkahely akkor rögtön ott a következő?

2. Sajnálatos, mint ahogy sajnálatos lehet egy libafeldolgozóban 3 hónapig bér nélkül dolgozni, majd mondjuk egy végelszámolás során a járandóság töredékét megkapni.

3. Egyetértek

5. Persze, nyilván, de jelenleg a magyarországi helyzet brutális. Szerintem nem 18% a fekete gazdaság, hanem inkább 30 lesz az.

6. Hát, nem emlékszem, hogy számla nélkül vettem volna valamit. Főleg a garanciális kérdések miatt. Egyetértek, a munkavállaló is fizesse meg az adókat.

7. igen egész magyarország rasszista. Ebben nem hiszek. Nem a bőrszínnel van ott a probléma.

8. el sem hinnéd milyen nyugdíjakkal mennek mostanában nyugdíjba egyesek...

Nem, sajnos fordítva nem megy.

klacus 2008.08.27. 20:00:02

Jelnleg Én 100 ft-ból 49-et kapok kézhez, Óriási üzlet...Csak nem Nekem.

Kenneth 2008.08.27. 20:01:13

Ja, egyetértek ezzel MTFUN, te más szavakkal írtad fel az egyenletet, de ugyanúgy nincs megoldása....

Zorgo 2008.08.27. 20:01:53

Kenneth,tényleg nem értjük egymást.Ha ennyire beszükül egy piac,a kiskereskedelem 15-20%-ot esik egy év alatt,akkor nincsen miből vissza igényelni bármit is.Túlélésre hajtunk,nem gazdagodásra.

Zorgo 2008.08.27. 20:02:45

ez még az elöző hozzászólára ment :)

Kenneth 2008.08.27. 20:02:58

klacus.
Én a munkámmal előállított értékből 39%-ot, ez jónak számít?

Zorgo 2008.08.27. 20:04:13

Hja,és ÉN szeretnék lenni a legtöbb adó befizetője!:)

klacus 2008.08.27. 20:07:33

Nézd pont Te írtad munkaerőpiac.

Van egy melóra két jelentkező. Egyik roma de az önéletrajza szerint profi...
A másik nem roma az önéletrajza szerint profi...

Melyiket veszed fel? Ja tudom nehéz az elefántot repülni tanítani, de sajnos sok cégnél igenis van hátrányos megkülönböztetés, sok helyne nem a romát választja a műszaki manger végzettséggel bíró HR manager. 10 évet lenyomtam multinál, brutál ami ment.

Értem Én a Te álláspontod, azonban az emberi természet ilyen. Nem fognak sokan adózni magas adónál. Ez mindenhol így megy a világon. Vagy sokan adóznak keveset, vagy kevesen qrva sokat.

Kenneth 2008.08.27. 20:08:06

MTFUN

Már más topikban is írtam a kiskereskedelmes tapasztalataimról. Egyes ipari beszállítóknál az ártárgyaláson nem volt ritka a 25-40 % árengedmény.
Akkor miből?

Vagy adott egy termék, olaszországban megveszem 100-ért a gyártótól, a kereskedő hasonlót nekem 170-ért akar eladni...

Persze el tudom képzelni, nagyon is, hogy vannak vállalkozások akik tényleg túlélésre hajtanak. De ez nem feltétlenül az adórendszer hibája. Nem mindig.

klacus 2008.08.27. 20:10:00

Kenneth 2008.08.27. 20:02:58
klacus.
Én a munkámmal előállított értékből 39%-ot, ez jónak számít?

Hogyne...Téged is lehúznak...vazze :-)

Nekem fogalmam sincs, hogy mennyit állítok elő, de nyilván eleget, mert alkalmaznak.

klacus 2008.08.27. 20:12:00

Ja a kereskedelem... Az is hülye aki azt hiszi hogy 10%-os haszonkulccsal ki lehet jönni.

Dr Kangörény 2008.08.27. 20:13:11

Itt a feketeleves első része:
- cégautóadó emelés (Hajrá szlovák rendszám)
- adómentes juttatások eho-val terhelése (kajajegy, üdülési csekk, iskoláztatási támogatás, internet-támogatás, stb.)
- csökkent munkaképességűek kötelező alkalmazása, különben háromszoros mértékű TB járulék (a rehab hozzájárulás mellett? Vagy helyette?, éljenek a munka nélkul fizetett rokkant kamu alkalmazottak)
- adóamnesztia (halleluja, aki eddig nem lopott, az most kezdjen gyorsan lopni, mert nem lesz baj belőle, aki becsületes volt, az dögöljön meg) Ez utóbbi azért is faszság, mert aki eddig lopott, az most mentesülne, aztán lopna tovább.

Kenneth 2008.08.27. 20:14:05

klacus

Önéletrajz alapján senkit nem vennék fel. Be kell hívni elbeszélgetésre mindkettőt. Sokat számít a szimpátia is, a megjelenés, kultúráltság. Ezt azért le lehet venni akár 10 perc alatt is.
Magam részéről van hogy cigány dolgozókkal is dolgozom, semmiben nem kezelem őket másként mint a magyart. Sőt, ehhe, ha jól dolgozik még büszke is vagyok, hogy ő a mi cigányunk:)

Netuddki. 2008.08.27. 20:15:58

Szerintem van megoldása az egyenletnek. Csak ki kell küszöbölni a politikust mint változót.

Persze lehet erre azt mondani, hogy á, meg ó, meg aztat úgysem lehet. De b.ki a mi bőrünkre megy a játék nem?

Zorgo 2008.08.27. 20:16:36

Gyártó cégnél gondolom mennyiséggel lehet árengedményt elérni,én sajna szolgáltató cég vagyok.Itt nincsenek csodák..Mindenki nem lehet kormányközeli cég,zsíros megrendelésekkel,én sem vagyok az.

Kenneth 2008.08.27. 20:18:27

39%.ot kapok kézhez.
61% megy nyugdíjasokhoz, cigányokhoz,munkanélküliekhez, stb....
Ha elköltöm ezt a pénzt akkor persze minusz 20% áfa, ne adj isten benzint vennék, vagy bagóznék 70% jövedéki adó.

Netuddki. 2008.08.27. 20:19:58

MTFUN 2008.08.27. 20:16:36
Kormányközeli cég zsíros megrendelésekkel = adóforintjaink pártkasszába csorgatása.
Ilyen megbízást tényleg nem akárki végezhet.

Zorgo 2008.08.27. 20:20:36

barátomnál dolgozott cigány ember.Volt,hogy elment 2 hétre szó nélkül mert "siratás" volt otthon.Aztán egyszer eltünt egy hónapra,szó nélkül,és teljesen meg volt sértve,hogy kirugták közben.Amúgy ezt leszámítva jó munkaerőnek számított.

Kenneth 2008.08.27. 20:21:43

gyártó cégnél nem nagyon, mert az alapanyagot vesz többnyire magyarországon és a hozzáadott érték (munka) meg az iszonyat adók miatt nem olcsó, plusz a tulaj meg akar gazdagodni, ha lehet tegnapra.

Azoknál lehet sok árengedményt kérni akik importálnak valamit. megveszik kint, itt meg el akarják adni. Jahh, kockázat: nem veszik meg előre ám, azt mondják neked, hogy 6 hét múlva hozzák....

klacus 2008.08.27. 20:23:16

Kenneth 2008.08.27. 20:14:05 totál igazad van, csak ez nem így müködik sajnos...

bár nyilván kevés cigány agysebész vagy atomfizikus van munka nélkűl, de nagy álatlánosságban amelyik dolgozik az is betanított munkát végez, mert nincs képesítése, se szaktudása. Itt pedíg azért más a megitélés...

Kenneth 2008.08.27. 20:23:36

MTFUN
hát persze, most a cigók mintegy 2-3%-áról beszélünk aki hajlandó melózni, és elfogadni a normákat

Kenneth 2008.08.27. 20:26:00

klacus!

most én olyan cigányról beszéltem akinek van tegyük fel egy hegesztő bizonyítványa amit megszerzett két hónap alatt, oszt öt éve azzal hegeszt.
Vagy csak simán csavart húz...

Agysebész nagyon kevés van, az tuti

Netuddki. 2008.08.27. 20:28:51

Kenneth 2008.08.27. 20:18:27
Ha pontosak akarunk lenni, akkor még annyit sem. Pontosan 38,7%-ot, a többi megy a disznók elé.

Féreértések elkerülése végett nem a nyugdíjasoktól és a többi rászorulótól sajnálom, hanem kb. a befizetett adók felét ami veszendőbe megy.

Zorgo 2008.08.27. 20:28:51

abszolute róluk beszélünk.Ismerek olyan cigányt aki ugyan putriban lakik,piros zsigulival jár,de kijelentette,hogy nem dolgozik mert az csak a "magyarok" sportja.
Amúgy megnézném az omnudsmant,és a sok jogvédőt,hogy milyen lenne ha beköltöznének egy igazi borsodi faluba lakosnak.Ott még az árnyékot is ellopják a kertből!A rózsadombról könnyű ám védeni a cigányság érdekeit,tessék csak a szomszédjukba költözni.

Kenneth 2008.08.27. 20:32:47

MTFUN
Ja, egyetértek, ehhe.
Én azt tartom felfoghatatlannak, hogy nekik jó ez az életszínvonal. Egyszerűen nem akarnak jobbat, vagy legalábbis nem hajlandóak tenni érte. 100-ból 95 hülyének nézne ha azt mondanám, hogy gyere tudom is én nettó 70-ért mosogatni.

Zorgo 2008.08.27. 20:34:29

Hívnák a rokonaikat és eltángálnának,tehát ilyen ötlettel ne is próbálkozzál!:)

Netuddki. 2008.08.27. 20:35:05

A kisebbségi kérdés is csak annak a tesze-tosza politikának a következménye ami idáig juttatott bennünket.Ha egy bizonyos helyzetet ki lehet használni következmények nélkül, akkor azt ki is fogják. Nemcsak az a felelős aki ezt megteszi, hanem az is aki hagyja.

Kenneth 2008.08.27. 20:39:03

az biztos, ha rajtam múlna nem fizetnék családi pótlékot. Akkor nem lenne nekik 8-9 gyerek családonként. 2 gyerekig adnék pótlékot, utána max adókedvezményt, de az sem biztos.

Zorgo 2008.08.27. 20:40:34

ez pontosan így igaz.Viszont ha megnézitek,ahogy lenne szigorítás lásd Monokon,egyből könnyes szemű aktivisták rontanak a kezdeményezésre!

Netuddki. 2008.08.27. 20:41:27

Szerintem meg csak mindenkinek egyforma feltételeket kellene biztosítani. Aki meg 8 gyereket vállal az tartsa is el, vagy adja állami gondozásba.

Netuddki. 2008.08.27. 20:43:59

Na ja, hogy lenyomták rögtön a monoki kezdeményezést. Helyette meg nincs semmi. Sajnos nincs Mo.-on civil érdekképviselet.

A Nép Te vagy (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2008.08.27. 20:47:22

Azt az alakot, ha lenne ellenzék, már 2006-ban el lehetett volna távolítani. Csak hát ez folyik:

www.kibulizottorszag.net

Netuddki. 2008.08.27. 20:54:00

A Nép Te vagy 2008.08.27. 20:47:22
Te komolyan elhiszed, hogy ez az egész csak egy emberről szól?
Az összes többi élősködő attól még ott marad bal és jobb és semleges oldalon egyaránt. Sokan félreértik az Öszödi beszédet is. Azt hitte Gyurcsány valamit elkezdhet, de aztán közben rájött, hogy szél ellen nem megy. Ez van.

Kenneth 2008.08.27. 20:57:04

További jó eszmecserét
Én lépek
jóéjszakát gyerekek:)
köpött a maci

A Nép Te vagy (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2008.08.27. 21:17:44

kovi1970 2008.08.27. 20:54:00

Ha megnézed amit ajánlottam:

www.kibulizottorszag.net

látni fogod, hogy egyáltalán nem hiszem azt, hogy egy emberről szól. (Akit azért jó sok ok miatt akkor is el kellett volna távoltani. A szükséges abszolút minimum lett volna, nem A megoldás.)

Amit a beszédről mondsz, az tisztettel ugyan, de nagy marhaság.

törppapa 2008.08.27. 22:47:17

Okostojások!! Költségcsökkentés és gazdaságosság jegyében ki küldte idő előtt nyugdíjba az emberek tömegeit? Hatalmas végkielégítéseket fizettek, csak menjenek már a francba! Ha másképp nem ment, kitaláltak mindenféle nyavalyát, hogy rokkant nyugdíjba lehessen küldeni minél több embert. Itt van,most egyétek meg, amit főztetek, sok hülye gazdasági zseni! Nem tetszik a tükör? Pedig muszáj belenéznetek!

Balage76 2008.08.27. 23:10:38

Azt sem érdemes elfelejteni, hogy a "most menj nyugdíjba mert jobb nyugdíjat kapsz mint ha később mennél" szöveggel nyugdíjazott közalkalmazottak jó része továbbra is ottmaradt dolgozni. nem szabadult fel munkahely a fiataloknak, viszont ugyanazért a munkáért ezentúl a fizetés mellé még nyugdíjat is ad az állam.
Érdemes lenne az összes nyugdíjast valóban nyugdíjba küldeni.

qqri 2008.08.28. 02:15:56

ha jól tudom, akkor pl. simán eljátszható az, hogy az 5-6 gyereked közül állami gondozásba adsz párat, majd a szomszéd'tesó beballag önkormányzathoz, és magához veszi ezeket a gyermekeidet, mivel a tesó' "önfeláldozó" és persze mivel havi 80ezer állami támogatást kap gyerekenként... aztán persze nagyon ritkán előfordul, hogy az igy gondozásba vett gyermekek át-át járnak a szomszédba ex-apu-anyuhoz játszani... aludni... élni...


sztem ez jó biznisz... csak én ezt nem akarom az adómból finanszirozni... :P

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.08.28. 06:23:46

kenneth: tudod, nem csupán cigányok vállalnak két gyereknél többet. Vállalnak olyanok is, 3-4 gyereket, akik a megtermelt adójukból bőven sokszorosan becsengetik a családi pótlékra valót, az adókedvezményt pedig már nem kapják meg, túl jól élnek. Ezután pedig igencsak számít nekik, hogy mennyit is csurrantanak-cseppentenek vissza. Velük vajon mit tennél?

törppapa 2008.08.28. 08:36:01

Cyr! Már réges-régen kitalálták a megoldást: családi adózás, az adókedvezményekkel lehetne támogatni a gyerekeket. Aki nem dolgozik, annak nincs kedvezmény. Emlékeztek, hogy milyen vehemenciával szavazták le ezt a javaslatot? Volt itt rasszista vád, meg minden amit akartok. Erre is csak azt írhatom, amit fentebb: ki mit főzött egye meg! (Az egy más kérdés, hogy nem én főztem, és mégis velem is megetetik...)

Manyizga (törölt) 2008.08.28. 09:00:28

Már javasolták mások is:
1, aki nem fizet adót az ne kapjon szavazati jogot.
2, az államigazgatásban/önkormányzatoknál dolgozóknak szintén ne legyen szavazati joga. (tanár, orvos, tűzoltó, katona... ezeknek megmaradna)
3, Namármost, ha őket nem kell megnyernünk a választások alkalmával, akkor dolgozzunk ki egy használható gazdasági reformot és modellt, majd vezessük be.

Aki azzal jön, hogy dehát akkor mi jut nekik, azoknak a gyerekek példáját hozom fel. Nekik is jut és nincs szavazati joguk.

Dezsőjóska 2008.08.28. 09:33:13

Én azért IQ szerint is szűrnék szavazójogot!

Kivlov 2008.08.28. 10:01:55

Cyr 2008.08.28. 06:23:46


akinek van annyi esze, hogy megcsinálja a gyereket, az tartsa is el! (extrém esetektől eltekintve pl: "váratlan" ikrek)

gyerek miatti támogatást csak adókedvezményt kéne adni, megszüntetve (lecsökkentve) ezzel a "farkamból élek" magatartást

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.08.28. 11:07:44

Kivlov: Nagyon szívesen eltartjuk, ha már volt ennyi eszünk, drága vagy. Francnak nem kell a négy gyerek után járó csp sem. Az számunkra könyöradomány ahhoz képest, amit havonta adóban becsengetünk.
Csak az a helyzet, hogy pl. mi négy gyerekkel az adónkból nem csak a mi négy gyerekünket tartjuk el tokkal vonóval, hanem további 5-6 gyerekét annak, aki nem adózik és a csp-n felül még segélyt is kap!
Családi adózás mint olyan, nincs. Adókedvezményünk egyáltalán nincs. Érted, miről beszélek, vagy továbbra is úgy gondolod, hogy sok gyerek = farkamból élek?

Kivlov 2008.08.28. 11:55:35

Cyr 2008.08.28. 11:07:44


ezért nulla ferinek az 5lete.
A kiadások csökkentése/újragondolása nélkül nem lehet előrelépni. Amíg a tisztességes úton (legálisan) szerzett jövedelem az éhbér szintjén mozog racionális magatartás az adóelkerülés. És hiába itt a szigorítgatás. Leleményes a magyar, úgyis megtalálja a módját. Ezért kéne csökkenteni az adókat a kiadások azonos szintű csökkentése mellett.

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.08.28. 12:30:48

Így van. Egyetértek azzal, hogy a szociális juttatásokat meg KELL nyírbálni. EZZEL EGYIDEJŰLEG szükséges azonban bevezetni a családi adózást, racionalizálni végre a munkáltatók és munkavállalók embertelen terheit, és a racionalizált, megfizethető terheket kőkeményen behajtani. Elérni azt ebben az országban, hogy SZÉGYEN legyen az adókerülés, ne büszkélkedni való dolog.
Elérni végre azt, hogy a vállalkozónak NE ÉRJE MEG számla nélkül dolgozni, mert ha ezt megteszi, pofán köpik és máshoz mennek.

Amíg azonban először ismét csupán elvesznek azoktól, akiktől eddig is, annyit fognak csak elérni, hogy még kevesebben lesznek a megkopaszthatóak. Ha már nem lesznek elegen a ménkű nagy szociális rendszer fenntartásához, na akkor fog minden a fejükre omlani.

Kivlov 2008.08.28. 13:11:43

ja. amíg az egész szemétdomb a fejükre nem dől, nem változtatnak.
de minek is? közszolgáknak jó, nyuggereknek jó, naplopóknak jó.
csak annak pár100ezer embernek rossz, aki legális jövedelemből 6 bérből akar megélni. Őt lehet megkopasztani. Neki szar.
de feri +mondta: "el lehet menni!" majom köcsögje

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.08.28. 15:36:58

Kivlov: Fene tudja. Véleményem szerint a könnyebb ellenállás útja folyamatosan "gyurcsányozni", meg mutogatni.
Személy szerint is lehet tenni a dolgok ellen, igenis lehet, ehhez még nem is az kell, hogy adócsalj, elég pár aprósággal kezdeni. Adjak ötleteket? Pl a számla nélkül "szolgáltató" vállalkozót, legyen az magánorvos vagy villanyszerelő, úgy kell kirugni, mint azt a bizonyos macskát, és keresni kell olyat, aki tisztességesen számláz, mert vannak ám, nem kevesen.
Amíg viszont az emberek nagy része nem így gondolkodik, hanem adja alájuk a lovat, addig csak ne hőbörögjön, ne gyurcsányozzon, mert rohadtul nincs rá erkölcsi alapja. Évek óta külön-külön egyenként vágjuk magunk alatt a fát. Azt miért nem lehet észrevenni? Felfelé mutogatni. Basszus. A világ legkönnyebb dolga.
Bocs. Szar a rendszer, ahogy van, de nem "gyurcsányozástól", meg "orbánozástól" lesz jobb. Rajtunk múlik.

Kivlov 2008.08.28. 18:50:41

Cyr 2008.08.28. 15:36:58

rajtunk hát, mi választottuk ezt a majmot.

számlát nem adó szerelőt rúgjuk ki??? jaaa, OK, de akkor 1,5szer annyiba kerül a cucc. Ki ellensége a saját zsebének???
de sebaj, legyen úgy kirúgom. 1 hétig majd csak vajas kenyeret eszek, de bele tudok nézni a tükörbe, hogy tettem az adócsalás ellen.

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.08.28. 19:44:35

Kivlov: Tudod ez a gond. Hogy az emberek többsége nem lát tovább a mai napnál. MOST valóban többe kerül számlával. Tűnődj el azon, hosszú távon mi kerül neked többe? Szívesen adózol többet HELYETTE? Ha te a számlát nem adó szakit megtartod, újra hívod, konzerválod a rendszert, tehát ellensége vagy a saját zsebednek. Mit várnak az emberek a kormánytól? HOgy adóztassa meg azokat is, akik csalnak. És mit csinálnak közben? TÁMOGATJÁK a csalást. Gratulálok.

Kivlov 2008.08.28. 19:49:54

Cyr 2008.08.28. 19:44:35

nem ez a gond. hanem az hogy rengetegen hónapról hónapra, sőt napról napra élnek. és nem engedhetik meg maguknak, hogy a drágább (de tisztességesen működő) szakit alkamazza, mert az hosszabb táon jobb lesz. Ha nincs mit ennem 1 hétig, akkor nekem nem lesz hosszabb táv.

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.08.28. 21:00:54

Ha pedig nem gondolkodsz hosszabb távra, előbb-utóbb rövidebb sem lesz, ez borítékolható.
Egyébként meg rengetegen vannak, akik nem napról-napra élve spórolják meg azt a számlát. Ezt ugye aláírod?

is 2008.09.07. 19:44:37

szeretném ezt az egészet egyébként március 9-nek köszönhetjük, amikor 85%-kal sikerült kijelenteni (és gyanítom, a kommentelők közül is sokan voltak), hogy igenis az állam gondoskodjon rólunk olyan mértékben, ami Szlovákiában nincs. mi nincs Szlovákiában:
- nincs állami, feneketlen egészségügy
- nincs támogatott lakáshitel (ez évi többszázmilliárd forintba kerül)
- nincs autópálya-építés ilyen ütemben

azért szed be több adót a magyar állam, mert tartod a markad, mert igény az állami gondoskodásra van, nem pedig arra, hogy majd én kifizetem az orvost, ha én akarom, majd én kifizetem az oktatást, ha szükségem van rá.

az 50%-os adóteherhez pedig sose számolják hozzá, hogy a fekete rész után 0%-ot fizetsz, a fekete rész pedig dupla annyi, mint Szlovákiában. ha azt is beleszámoénák, már korán se lenne 50%.

Invictus 2008.09.10. 20:30:14

is
Szlovákiában eltörölte a vizitdíjat a Fico-kormány, tudtommal. Csak mondom...
süti beállítások módosítása