Képzeljék magukat a következő helyzetbe! A cégemnél, ahol dolgozok, a szakszervezet kiharcol számomra egy vaskos kis összeget. Aztán egyszer csak jön a főnök, és közli, hogy az egészből egy szó sem igaz. A szakszervezeti vezetőm ugyanis arra ígérte meg a fizetéskiegészítést, hogy a hátsó fatelepet eladta a tulajdonos, és ebből nekem is jár.
Tegyük fel, hogy a cégemnél dolgozók munkakultúrája, nem rekedt meg a mélysötét szocializmusban, hanem egy paraszthajszállal kiemelkedett onnan. Mit tennék ilyenkor? Irtózatos szentségelés közepette ordítom le a szakszervezeti vezetőm fejét, hogy mit hülyít engem ilyen ökörséggel, nyilvánvaló, hogy a cégtulajdon eladása a cégtulajdonost illeti meg, aligha ígérhetett ilyet komolyan.
Tegyük fel, hogy a fent említett paraszthajszál hiányzik, és imádom a többletteljesítmény nélküli potyapénzt, az erköcsileg engem meg nem illető juttatásokat. Ez esetben irtózatos szentségelés közepette ordítom le a szakszervezeti vezetőm fejét, hogy miért nem foglaltatta ezt írásba, mert az nyilvánvaló, hogy szóbeli ígéretre nem lehet alapozni. Egyvalamit nem tennék: biztos nem sztrájkolnék a szakszervezeti vezetőm kedvéért egy olyan célért, amit nem érhetek el.
Fordítsunk egyet a dolgon, és képzeljük magunkat egy cégtulajdonos helyébe! Azt látom, hogy a szakszervezetis azon veszekszik, hogy mennyit tömjek az én pénzemből mások zsebébe. Hát ez még talán még bosszantóbb.
Főleg úgy, hogy ez a megközelítés egyáltalán nem képzeletbeli. Ugyanis mi adófizetők valóban tekinthetjük magunkat a MÁV tulajdonosainak. Egy szervezetileg és morálisan szétrohadt cég, aminek tízmilliárdokban mérhető a vesztesége, és amit ezen felül is tízmillárdokkal támogat évente az adófizetők köre, ráadásul az általam választott politikusok felügyelik - az a cég a miénk. És amikor nem csak egyszerűen azt látom, hogy ennek a cégnek a szolgáltatásait nem tudom igénybe venni, hanem hogy a zsebemből akar még több pénzt kicincálni, akkor csak egy dolgot tehetek: felszólítom a politikusaimat, hogy tegyenek már végre rendet, mert ha nem képesek rá, akkor ez az ő alkalmasságukat kérdőjelezi meg.
Az államtól (különféle becslések szerint) éppen 16-30 milliárd forintot követel a szakszervezet. Ezt a deficites állam nevében én fizetném ki, és persze a többi uszkve 4 millió adófizető társam. Úgyhogy rögzítsük, mielőtt még valakiben felmerülne ennek az ellenkezője: nem akarjuk ezt kifizetni. Nem azért, mert irigyek vagyunk, hanem úgymond "elvből". Mert elegünk van a tartott markokból, az adónkból nyújtott szolgáltatások színvonalából, a sumákoló politikusokból és a hazai közmorálból.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Mogorva Belloq 2008.12.15. 13:18:49
A cégvezetés 4 részre vágja a MÁV-ot, igy ugye a szakszervezeti dolgozókat is 4 cégbe tereli, de a szakszervezet az ugye egy közösségi érdekképviselet. Tegyük fel, hogy azt igéri a munkáltató mindezt azért teszi, hogy nekem is jó legyen! Aztán azt mondja adjuk el az egyik céget, vagyonnal és EMBEREKKEL együtt! Hopp a szakszervezet egy része már ki is szervezve?
Jó a meglévő maradt rész hozzájárul feltételekkel, ad egy azért, hogy a bevételből részesüljön a megmaradt dolgozó is., ad kettő biztosítsák tovább a dolgozók munkáját.
No hogy is van ez? Nem ismerős a MALÉV, BArport multi cégek stb, szervezd ki a dolgozót úgy nincs baj a a szakszervezettel.
stoppard · http://forint.blog.hu 2008.12.15. 13:25:31
86c 2008.12.15. 13:41:08
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2008.12.15. 13:41:12
de magamért sztárjkolnék, ha lenne normális munkahely, az államin kívűl, ahol néha betartják a törvényeket
EU 2008.12.15. 13:43:40
Sűlne le a képükről a bőr! Felháborító!
Silverf@x 2008.12.15. 13:44:54
Muad\\\'Dib 2008.12.15. 13:45:09
Dr Kangörény 2008.12.15. 13:45:56
Eladják a céget, az EMBEREKKEL együtt? Anyám, jobb lett volna, ha emberek nélkül adják el? Tették volna lapátra őket? Vagy céget eladni, a dolgozókat pedig bevenni a maradék cégekbe semmittevőnek?
fizetekmegegysort 2008.12.15. 13:48:24
A kiszervezés meg mindennapos esemény a versenyszférában is... őket miért nem sajnálgatjuk? A közszféra szent? Ha kiszerveznek, még mindig lehet dönteni, hogy megyek kölcsönzöttnek, vagy más meló után nézek. Könyörgöm, az életünk nem csak történik velünk.
Felháborít, hogy az idén már vagy hatodszor szórakoznak a fizető utasokkal és közben mutogatnak másra.
nemtudom 2008.12.15. 13:49:08
EU 2008.12.15. 13:50:35
tschaffer 2008.12.15. 13:50:38
Akkor szerinted a cégrészeket úgy kéne eladni hogy mindenkit kirúgnak? :) Nem értem miért fáj az ha a cégvezetés oltári rendes és eléri hogy a sok ingyenélőt ne rúgja ki az új cég hanem automatikusan a céggel együtt őket is átvegye. Ezért inkább hálaimát kéne rebegni.
Scorpus 2008.12.15. 13:53:06
A megoldás: kibaszni a MÁV dolgozók felét. Hiszen úgysem kell annyi dolgozó, most aktuális a leépítés. A MALÉV-val hasonló és persze a közalkalmazottak felével is... Rengeteg fiatal diplomás keres munkát, meg is lennének a helyek.
1953 2008.12.15. 13:53:41
tschaffer 2008.12.15. 13:54:31
tschaffer 2008.12.15. 13:55:17
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2008.12.15. 13:56:09
az mszp nagyon ügyes és sok mindent el tud lopni, igazából csak ahhoz ért, meg a megmagyarázáshoz
Muad\\\'Dib 2008.12.15. 13:56:51
Így van. Meg a BKV-sokat is. Te haood, gondolom te kocsival jársz. Mert én nem. Szóval szerintem ne újítsunk fel utakat sem. Mi a faszt érdekel engem, hogy letörik a kereke a redvás kocsidnak. Majd gyalogolsz! Faszé má' nehogy az én pénzemből legyen neked jó 'öccse. Leépítést mindenhová. És 10millió kis köztársaságot az összes "én önálló személyiség vagyok" IQ bajnoknak...
Jonas-R 2008.12.15. 13:57:03
Ugyanakkor a szakszervezet is el mehet a picsába, simán leépíteni kell a mávnál, csinálni egy működőképes, önnfentartó struktúrát. Az alulfinanszírozottságot megszűntetni, viszont cserébe racionalizálni. Embereket kell kirúgni, és ez biztos rossz, de nálunk (bank) simán kirakják az embereket, és nincs sztrájk, nincs hőbörgés, örül akinek megmarad a munkája.
Ilyen olvasatban bizony, amit a MÁV csinál, az velem, veled, a versenyszférával, a tanarakkal, köszsolgákkal szembeni ... parasztság ez a sztrájk, mert amit a MÁV ad, az minősíthetetlen szolgáltatás. HA működőképesek lennének, HA elégedett lenne az utazóközösség, HA nem csak a romlás jeleit lehetne látni, akkor talán el tudnám fogadni.
EU 2008.12.15. 13:58:00
Silverf@x 2008.12.15. 13:58:42
Osszátok csak :))
trefarepa 2008.12.15. 13:59:45
De ettol meg egyetertek.
tschaffer 2008.12.15. 14:00:20
Pl.: a munkáltató a munkavállalóval kötött szerződésének megszegése. Fennáll? Nem áll fenn. Kész pasz.
xfm 2008.12.15. 14:01:52
Ismerek olyan vasutast, aki az esetek 75%-ban konkrétan aludni jár be a munkahelyére 140 nettóért havonta. Illetve olyat is, akinek 1 nap mozdonyvezetés után 2 nap pihenő jár.
Ugye csak én vagyok ekkora szerencsétlen balfäsz, hogy heti átlag 6 napot dolgozok végig és átlag 10+ órában, mégsem sírok, hanem örülök, hogy van hol.
Muad\\\'Dib 2008.12.15. 14:08:20
Én meg ismerek olyan helyet, ahol milliókat keresnek érdemtelenül (pl. parlament).
Sőt én ismerek Kovács IX Pistikét a telepről, aki tudom, hogy lóg a munkahelyén. Ebből arra következtetek, hogy mindenki aki ott dolgozik, ahol ő, rohadt simlis és le kéne dózerolni a helyet és behinteni sóval. Mert nekem ilyen éles a logikám...
Silverf@x 2008.12.15. 14:08:56
Silverf@x 2008.12.15. 14:12:19
"Ugye csak én vagyok ekkora szerencsétlen balfäsz, hogy heti átlag 6 napot dolgozok végig és átlag 10+ órában, mégsem sírok, hanem örülök, hogy van hol."
mér' nem dolgozol még többet? :D akkor még jogosabbnak érződne, amit mondasz :)
on the other hand 2008.12.15. 14:12:24
Romanista 2008.12.15. 14:12:30
Dr Kangörény 2008.12.15. 14:12:31
Szerintem pont ellenkezőleg, iszonyatos pazarlás és kapun belüli munkanélküliség van ott.
Akkor mi a baj azzal, hogy valaki ki akarja rugatni a vasutasok egy részét? A vasútnak van személyszállítási alternatívája a volán társaságok személyében, tehát tőlem akár fel is számolhatják a vasúti személyszállítást.
xfm 2008.12.15. 14:15:49
Mert nekem ilyen éles a logikám...
Nem volt benne semmilyen következtetés arra vonatkozólag, hogy minden vasutas ilyen lenne.
Viszont tény, hogy sok ilyen van, ergo, felesleges foglalkoztatni őket. Nem sokat, de lehet nyerni rajta.
De persze nincs igazam.
Tungus 2008.12.15. 14:16:08
Egy éve minden hétköznap (amikor épp nincs sztrájk) vonatozok.
Teljesen reális elképzelés az 50%-os leépítés, menjetek ki a keletibe, dolgozó vasutast csak elvétve látni. Ezt nem a harag mondatja velem, hanem a tapasztalat. Ha nincs sörözgető(!) cigiző, láblógató MÁV-os a resti környékén, akkor valamelyik TV jött ki forgatni, és behúzódnak az épületekbe.
molaris 2008.12.15. 14:21:32
Utána gyorsított eljárással elítélni őket, és máris lehetne rendet tenni, sokkal alacsonyabb költsészinten. Előny, hogy a kiszivárgó hírek szerint, családi cellák lennének kialakíthatók.
babhun 2008.12.15. 14:23:41
burian 2008.12.15. 14:25:25
Akit elbocsájtottak, az nem sztrájkol.
Muad\\\'Dib 2008.12.15. 14:27:12
Na ebben egyetértünk. Csak felesleges ezt belekeverni a sztrájk legtöbb célja közé. Aki alkalmatlan a munkájára, azt ki kell rugni. Ennyi. Ettől még nagyon sok mindenben igazuk van jelenleg. És, ha nem lennének benne irreélis dolgok, - ami persze kell, mert így el lehet kenni az értelmes igényeket-, akkor teljesen mellé lehetne állni. Az, hogy a Gaskó hülye vagy fizetett "beépített" ember, döntse el mindenki maga, szerintem utóbbi. Mert már folyton ezen megy a csámcsogás, mennyi pénz kérnek, és szépen elsikkad az a mérhetelen szándékos károkozás, ami a MÁV-al történt az előző 18 évben.
ThufirHawat 2008.12.15. 14:27:46
Vagy esetleg lehetne annyi eszük, hogy amennyiben ezt a pénzt a vezetés tényleg fejlesztésekre költi, akkor az ő munkahelyük is biztosabbá válik.
szilviatoth 2008.12.15. 14:28:22
movhu 2008.12.15. 14:28:44
mover.blog.hu/2008/02/19/egyenlegertesito_vasutasoknak
azaz, ha kell az eladásból származó hasznos, akkor kelljen már a veszteségből rájuk eső rész is!!!
(A fent említett írásom MÁV-on belüli terjesztéséért annak idején büntit helyeztek kilásátba a dolgozóknak :) )
Amúgy meg nem nagy itt a baj. Gaskót és még néhány csatlósát kellene pofánverni, és csönd lenne.
Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2008.12.15. 14:30:01
szabiaki (törölt) 2008.12.15. 14:36:09
ThufirHawat 2008.12.15. 14:36:17
És eszembe nem jutna baszakodni a kenyéradó gazdáimmal.
baggins21 2008.12.15. 14:37:03
b0c1k4 2008.12.15. 14:37:12
b0c1k4 2008.12.15. 14:38:07
sufnyi 2008.12.15. 14:38:55
Walle 2008.12.15. 14:39:42
Jimbo75 2008.12.15. 14:43:44
Akit elbocsájtottak, az nem sztrájkol.
Grat, ezzel az erővel versenyszféra 90%-a kuka.
retikanya 2008.12.15. 14:43:59
Érdekelne, hogy a vasutasok tudják-e Gaskó úr és a többi szakis vezető fizetésének értékét, és azt, hogy ki is fizeti Őket? Mi mint adófizetők fizetjük! Minek? Ezért? Fizessék a szaki tagok és akkor ezek a vadbarom ordítozók elmennek máshová ahol több pénz áll a házhoz. Amúgy gondolom csak a vasutasnak nem jár a fizetés a sztrájk napjaira, Gaskó úr felveszi...
Muad\\\'Dib 2008.12.15. 14:44:01
Így van, nehogy már bárki is sztrájkoljon.
Te, figyu Walle. Nem kéne atomot dobni a rohadt franciákra? Milyen jól keresnek már, azt mennyit sztrájkolnak. Meg a többi nyugati köcsög is. Jöhetnének ide tanulni a proliktól. Méghogy szrájk...
frogz 2008.12.15. 14:45:39
teabore 2008.12.15. 14:47:14
Muad\\\'Dib 2008.12.15. 14:47:38
És, ha neked szar, akkor legyen mindenkinek. Ez így igazságos...
Komolyan beszarok rajtatok. Ennyit rég röhögtem a tudatlanság, és proli rosszindulat nyilt felvállalásán. ROTFLMAO
Dezsőjóska 2008.12.15. 14:48:20
Dezsőjóska 2008.12.15. 14:49:34
frogz 2008.12.15. 14:50:30
báró Csekonics 2008.12.15. 14:50:52
Pl.: a munkáltató a munkavállalóval kötött szerződésének megszegése. Fennáll? Nem áll fenn. Kész pasz."
És mivel ezáltal ez nem sztrájk, hanem simán igazolatlan távollét, rendkívülivel kirúgni... Mehet panaszkodni Gaskóhoz.
PR32 (törölt) 2008.12.15. 14:58:15
Persze, hogy sztrájkolnék MÁV dolgozóként. Hideg van, pénzt ugyanúgy kapok, miért is dolgozzak? Különben is, egész évben nem dolgozok, most meg még csak imitálnom sem kell a munkát! :D
Muad\\\'Dib 2008.12.15. 14:59:23
Te ne fogod fel aranyom. A Gaskó egy marha. Ettől még szétlopták a MÁV-ot a vezetők az előző 18 évben, majd a már jól tönkretett cég legértékesebb részét eladták fillérekért. Amiből szintén olyan összegeket nyultak egyesek, ami brutális. Ezek után te meg a hozzád hasonlóknak az a legnagyobb baja, hogy mit akarnak a Gaskó féle "beépített szépség" által megvezetett dolgozók.
Hoerbi 2008.12.15. 15:03:06
Utána pedig kezdjék el behajtani rajtuk a veszteséget!!!
pipa100 2008.12.15. 15:03:56
Muad\\\'Dib 2008.12.15. 15:08:20
Azért, mert az állam képtelen megfelelően vezetni a tulajdonát. Mert lopnak, ahelyett, hogy építkeznének. És az államot ki választja? Na ki? Hát pl. te, tehát te termeled áttételesen a veszteséget. Akkor tőled is hajtsuk be?
Vajon miért van az, hogy tőlünk nyugatabbra nyereségesek az állami tulajdonú cégek is? Ők másik dimenzióban élnek?
facsipesz 2008.12.15. 15:10:44
Hol lehet tüntetni a MÁV (és szakszervezete és a most bekajáztatott faék-egyszerű sztrájkolók) ellen?
Hogy zavarják el a teljes felsővezetést, meg a szakszervezetiseket is, a retkesmocsokba.
Mi pénzünkért hőzöngeni, hátra a vokálba, oda, bakker.
frogz 2008.12.15. 15:10:49
báró Csekonics 2008.12.15. 15:12:54
Na, ez is egy megoldás...
Könnyen lehet, hogy nagyon hamar minuszba kerülnének...
PR32 (törölt) 2008.12.15. 15:13:21
Átvitel honvéd 2008.12.15. 15:13:41
azlok23 2008.12.15. 15:15:06
Dehogynem. De nem egy privát cégnek kell kiadni. és nem valami kormányközeli embernek. Versenyezzen 2-3 cég, legyen 2-3 privát BKv meg MÁV, aztán majd szép versenyhelyzet lesz, és mivel magánkézben leszenk, a nyereség is érdekelté tesui őket, viszont nem lehetnek drágák, mert akkor mindenki megy a volánhoz, stb... és akkor átgondolnák a szervezet kialakítását, hasznosabbá tennék.
Én örülnék a MÁv dolgozók helyett, hogy még nem estek bele abba a pár százezer dolgozóba, akiket már elbocsátottak.
Komolyan mondom, egy csomó közalkalmazott itt pampog, és többtízezer magyart küldenek el.
És ők meg még pénzt kérnek.
Vállaljanak szolidaritást a többi tízezernyi magyarral, és maradjanak kussban, örüljenek,h van munkahelyük, és nem fog megszűnni.
Jelen pillanatban az van szrencsés helyzetebn a világban, akinek még van melója. Inkább dolgozzanak! Remélem, ezekért a napokért azért nem fizetik meg őket! És ami kárt okoznak, azt leveszik a 250.000 pénzből. Amit egyébként is jogtalanul követelnek.... Szóbeli megállapodás. Ki hallott még ilyet? Egy vezetőt ilyen könnyen át lehet vágni? Kiröhögi a bíróság! :))) Nagyon!
kritikusolvaso 2008.12.15. 15:17:20
és tegyük fel hogy annyit kersek amennyiből simam megelek, fizetehetem a hazam reszleteit meg a kocsiba benzint, meg a gyerek iskolai kötelezö befizetesemet es meg mindig marad penzem hogy a hetvegegen moziba menjek az asszonnyal. tegyuk fel hogy eszembe sincs sztrájkolni.
Tegyuk fel hogy most ez nem igy van, viszont a vezetoimre ezek mind igazak akik többen vannak mint a hozzam hasonszoruek.
Tegyuk fel hogy ez igy nem jo es tegyuk fel hogy mas eszokozm nincs a sajat igazam kiharcolasara. Tegyuk fel hogy ezt te nemerted...
tschaffer 2008.12.15. 15:18:23
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2008.12.15. 15:20:01
Aki támogatja a sztájkot, kérem fáradjon a kasszához. Aki nem fizet adót, köszönjük, a szavazata nem érdekel. Hányan maradtak?
stoppard · http://forint.blog.hu 2008.12.15. 15:20:25
merthogy te nem vagy elégedett az életszínvonaladdal, legyek olyan kedves, toljak már be 16-30 yardot, hogy azon osztozhassatok. és erre ne mondjam azt, hogy köszönöm, de nem, mert akkor én szimplán csak nem értem. dehogynem értem. nagyon is.
amitlatok (törölt) · http://amitlatok.blog.hu/ 2008.12.15. 15:21:05
PR32 (törölt) 2008.12.15. 15:21:20
„Habár felül a gálya, alul a víznek árja, azért a víz az úr!”
QM 2008.12.15. 15:22:09
"adjuk el az egyik céget, vagyonnal és EMBEREKKEL együtt"
"Jó a meglévő maradt rész hozzájárul feltételekkel, ad egy azért, hogy a bevételből részesüljön a megmaradt dolgozó is.,... No hogy is van ez?"
Hát ez az! Hogy is van ez? A közösség "hozzájárul" , hogy lepasszolják a közösség egy részét.
Miért is? Bocs. Rosszul tettem fel a kérdést. Mennyiért is? Hogyé' adják a közösséget?
Nem mintha bármi beleszólásotok lett volna a "kiszervezésbe". De há má' igértek egy kis lóvét, akkor má' nehogy nemet mondjunk.
Kicsit hitelesebbek lennétek, ha akkor, a kiszervezés ellen tüntettetek volna. Mert ugye, ha a nyereséges részét eladom a cégnek, akkor a veszteséget tartottam meg magamnak, ami törvényszerűen csak nőni fog. Hisz már semmi sincs ami csökkentené a megmaradt veszteséget. Ja! De ha lét igértek érte?
Dezsőjóska 2008.12.15. 15:22:33
tschaffer 2008.12.15. 15:22:42
Tegyük fel hogy ebben az országban az emberek döntő többségének nincs akkora jövedelme hogy simán fizesse a háza részleteit, a kocsiba a benzint a gyerek utáni sarcokat és még utána a mozijegyet.
Érdekes mégsem sztrájkol az egész ország, mert értik hogy örülhetnek ha van pénzük arra, hogy kinyögjék a rezsit, meg a gyerek oktatását és már rég nem álmodoznak házon, kocsin, meg mozin.
És tegyük fel, hogy ezek az emberek meg felháborodnak azokon akik náluk kevesebbet dolgozva őket szivatva épp arra hajtanak hogy nekik mindez érdemtelenül meglegyen.
kritikusolvaso 2008.12.15. 15:26:28
huhh stoppard kurva jo, imadom a darabjait. A Rosencrantz & Guildenstern Are Dead megvan?az ekkora. Árkádia! glengarry!
nem vagyok vasutas de minden esetben a sztrájk mellett vagyok!
szerintem fizessunk tobb adot igen! viszont kapjunk jobb szolgaltatas
uppsz bocsanat en nem is elek magyarorszagon es nem is adozok ott, hat akkor kuldok haza nektek jo?
Muad\\\'Dib 2008.12.15. 15:26:51
Ja, bocs, elfelejtettem, hogy a váltóőr szervezte a privatizációt, és a Dezső bá, a bakter volt a cég állam által kinevezett vezérigazgatója az előző 20 évben. Könyörgöm mondd, hogy csak viccelsz! Szerinted tehát, a vezetőség sztrájkol most, vagy az ott dolgozó vasutasok a vezetőség?
annacsek 2008.12.15. 15:29:01
Ez a felvezető cikk maga a mélymaagyar valóság. Dögöljön meg mindenki csendben, csak az én nyugalmamat és állítólagos pénztárcámat ne zavarja senki.
felháborodni a szakszervezeteken 95-96-ban tetszett volna, amikor kussoltak, úgy, ahogy a szerző most is elvárja. Mi az, hogy teljesíthetetlen követelés? Honnan tudod? Egyáltan az-e a dolga a cikkszerzőnek, hogy megmondja a tutit arról, hogy mi helyes vagy sem a MÁV-nál? A vasutasok se szólnak bele, hogy miért sztrájkol egy újságíró vagy blogger (miért is tenné)
Ha már annyira fel akarunk háborodni, akkor háborogjunk azon, hogy ésszerűen az egyetlen nyereséges üzletágát adták el a Mávnak! Akkor, hol lihegett tehetséges cikkezőnk?
Elég volt már abból, hogy mindenki kussoljon, amikor drága politikusaink eladják az eget is, ezzel is tönkre téve egy közvagyont. Őket miért nem vette elő a szerző?! Nem kéne eljátszani, hogy a vasutasok ütöttek először!
Nem vagyok egy szindikalista, de most éppen legalább látszólag kiállnak a dógozókért a szakszervezetek. Az pedig, hogy a szakszi vezetők ugyanolyan hergyák, mint a menedzsment és a minisztérium kit érdekel? Először azokat kéne elővenni, akik sztrájk nélkül is használhatatlanná tetták a vasutat. Nemde, drága mélymagyar kultúrhérosz?
tschaffer 2008.12.15. 15:29:44
stoppard · http://forint.blog.hu 2008.12.15. 15:30:09
Tim Roth az isten :)
on.
az ilyen "minden esetben a sztrájk mellett vagyok!" típusú elvi állásfoglalások nagyon falsak. miért törvényszerű, hogy ha én sztrájkolok, akkor az igényem elfogadható?
frogz 2008.12.15. 15:30:18
PR32 (törölt) 2008.12.15. 15:30:46
PR32 (törölt) 2008.12.15. 15:31:54
kritikusolvaso 2008.12.15. 15:33:24
ezt kerdezem itt az emberektol hogy honnan van penz egy ilyen kis varoban arra hogy ingyenes legyen a helyi kozlekedes, hogy 4giga maxig ingyen kapjak internetet, hogy ingyen hasznalhassam a helyi (allami) uszodat, hogy ingyen mehessek muveszfilmeket nezni a helyi muvesz moziba.
azt a valaszt kaptam hogy itt nem szokas az allami penzeket ellopni es nem szokas elherdalni igy marad penz ezekre.
mennyire gusztustalan küföldi szöveg ez mar! :D :D az eszem megall
tschaffer 2008.12.15. 15:33:29
A politikusok meg elő vannak véve sokszáz helyen, talán annak is van helye hogy más is kapjon. Gondolom nem kell mindn cikket, a kenyélr árától, az iskolai oktatási szintig azzal kezdeni hogy hülye politikusok csak hogy te is örülhess. Fogalmazz meg te egy postban egy összmagyar valóságot amiből nem marad ki semmi.
Amúgy tessék elmenni politikusnak ha a kritizálás már úgy megy.
Dezsőjóska 2008.12.15. 15:36:48
tschaffer 2008.12.15. 15:37:12
kritikusolvaso 2008.12.15. 15:37:42
azaz Tim Roth!!! es mennyire nincs megbeszulve, az a darab annyira allat havonta egyszer megnezem a filmet!
ON
szerintem a sztrajk minden munkasnak csak a vegso lehetoseg, nem hiszem ha nem erezne maximalaisan hogy igaza van akkor nem csinalna! de persze tevedhet... megis a szimpatia az övé.
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.12.15. 15:38:25
QM 2008.12.15. 15:38:26
Egyetértek. Tök mindegy, hogy miért sztrájkol, nem kell, hogy egyetértsek a követelésével.
Azonban(mint ezt már írtam a témában) a MÁV sztrájk nem sztrájk.
Vagy ha az, akkor Matuska Szilveszter is "gördülő sztrájk"-ot tartott. Ha sztrájk, akkor tartson ki a végsőkig. Vagy míg meg nem egyeznek, vagy... Az hogy 2 óra alatt okozok egy nagy kárt, majd elmegyek pihizni pár hónapra, hogy kitaláljam, "mi is kéne még?" = nem sztrájk, az sima anarchista megmozdulás. Éljen Matuska Szilveszter a "gördülő sztrájk" feltalálója.(Az csak pech, hogy elkapták, különben gördült volna tovább)
kritikusolvaso 2008.12.15. 15:40:36
hmm akkor azert olyan elfogadhato ez nekem! mindig is anarchia parti voltam
tschaffer 2008.12.15. 15:42:54
on the other hand 2008.12.15. 15:43:04
"A vasutasok se szólnak bele, hogy miért sztrájkol egy újságíró vagy blogger (miért is tenné)"
talán azért, mert semmi köze hozzá? és fordítva meg nem így van, mert közösségi szolgáltatás, ő fizeti az adójából a veszteséget és az árkompenzációt. valamit te nagyon félreértesz szerintem.
a régi sérelmekkel (eladás) meg hiába jössz, ennek semmi köze a mostani témához, sem a sztrájkkövetelés tényéhez.
szilba 2008.12.15. 15:44:20
OK, igaz, felháborító és ostobaság! Akkor most én tehetek róla? Mert szívni én (mi) szívjuk meg. Egyébként akkor hol lihegett a "tehetséges" szakszervezeti vezető?
Másfelől: ha már eladták: akkor a maradék pénzt szét kell osztani? Herdáljuk el azt is, így mulat egy igazi magyar úr! Ha a szakszervezetet valóban a MÁV érdekei, jövője foglalkoztatják, miért nem azért sztrájkolnak, hogy vizsgálják felül a Cargo eladását, rúgják alaposan fenékbe a felelősöket és a maradék pénzt fordítsák a veszteséges Start fejlesztésére. Na akkor támogatom őket.
annacsek 2008.12.15. 15:44:36
Márpedig ma kritizálok és kész. Először is szerintem az a fő kérdés, hogy miért is veszteséges egy ilyen mamutcég. Hát talán azért, mert olyan okos menedzsmentje volt hosszú évekig. NEM a sztrájk teszi tönkre! Egyébként béremelés is van a követelések között, ezt meg úgy szokták lejátszani, hogy egyik is mond vmit meg a másik is. Mért csak menedzsment hízzon, mond meg?
A politikát meg muszáj volt említenem, hiszen az nevezi ki a menedzsmentet.
Tönkretették a MÁV-ot, nem háborogtunk. Eladták az egyetlen nyereséges üzletágát, nem háborogtunk, most meg azon megy a hiszti, hogy a már amúgy is eladott üzletrészt kiknek osszák szét. Józanodj már ki, nem neked, mint utasnak jut majd belőle! Ezért is értelmet vitázni azon, hogy kinek az adóforintja hova megy. Nem hozzánk, ez az egy, amit tudhatunk.
A mélymagyar valóság a cikkben nem más, mint az mérhetetlen közömbösség, álintellektualizmus és zsigeri pénzféltés, amit nem azoktól féltünk épp, akik már el is vették. Azokkal úgy tűnik semmi bajunk. Csöndben döglünk, s azt sem sejtjük miért. Na, ezért hisztiztem itt oly sokat.
on the other hand 2008.12.15. 15:46:09
hát ez a bizalom megindító, de épp a mostani példa bizonyítja, hogy mennyire nem indokolt. a magyar társadalom reflexei még nem egy kapitalista közösség reakciói, hanem őskádárista atavisztikus bélyegek.
Nem vagyok fideszes 2008.12.15. 15:49:01
PR32 (törölt) 2008.12.15. 15:52:30
Egyik oldalról ott a (téves) feltevés, miszerint a tömegközlekedés mindig veszteséges. De tény, hogy a MÁV veszteségeire már az Európai Unió is felfigyelt - nos, ez lehet, hogy így már tényleg nem OK.
Másik oldal: adott egy gyakorlatilag monopolhelyzetben lévő cég. Infrastruktúra-karbantartást kellene végeznie, hasonlókat. Erre mit csinálnak? Reklámoznak. Nekem, basszameg. Ha kell, megyek vonattal, ha el tudom kerülni, akkor nem. Ne reklámozza magát, hanem szolgáltasson jól - és akkor visszatérek.
Kezdem nagyon-nagyon helyeselni a saját döntésem, amikor 2 éve autóra váltottam, amit kizárólag hosszabb (15-20 km+) utakhoz használok.
annacsek 2008.12.15. 15:52:40
Szívni mindenképp mi szívunk. Így jelen időben. Az eladásból származó pénzt úgysem az utasokra, vagy a vonatokra fogják költeni, ha már el nem költötték. Ismétlem! Ez csak egy követelés, emellett bérkövetelés is van.
Természetesen Te sem tehetsz arról, hogy eladták a teherszállítási üzletágat, de ez ellen nem is a bakternak kell tiltakoznia, ugyan azon vitatkozhatnánk, hogy kérhet-e egy dolgozó a cég eladásai után, de mi is a különbség a menedzsment tagjai és a dolgozók között a pénz lenyúlása szempontjából? semmi.
kritikusolvaso 2008.12.15. 15:53:08
jaja ez igy van de hat igy mukodik a termeszet nem?
vagy tevednek
Muad\\\'Dib 2008.12.15. 15:54:46
A veszteséget, mint említettem az általad választott vezetők hozták össze. Akkor te is tehetsz róla. CSak így már nem hangzik olyan jól. Egyébként meg ez egy mese, hogy a magánszféra teljesen független. Lásd bankkonszolidáció stb. Adómentesség pl. Hát ahhoz van közöm. Akkor most én mondjam meg a Hankook gumigyár alkalmazottainak, mikor lehet elégedetlen, mert az én pénzem is megy a kedveznnyekre. Ne viccelj már!
kritikusolvaso 2008.12.15. 15:56:07
sose hallottam meg olyat hogy itt a sztarjkolokat fikaztak volna. lehet nem figyeltem elegge.
szerintem napi szintem tobbet lop a vezetoseg mint amin a vita megy
FutballIsten 2008.12.15. 16:00:44
Örömmel tapasztaljuk, hogy - szemben a jelenleg munkájuktól távol maradó vasutas dolgozókkal - Önök nagy fokú bölcsességről és tisztánlátásról tesznek tanulságot.
Engedjék meg, hogy a MÁV vezérkara nevében ezúton is megköszönjük a kiállást a becsületes munkánk mellett, és azt, hogy nem tűrik, hogy az Önök pénzéből az Önök vasútát megbénítsa egy maroknyi ingyenélő és azok bandája.
Kizárólag az Önök érdekeit szem előtt tartva szerény bérünk mellett (vezérigazgató: 3.700.000 Ft/hó, és további 32 kollégánk 1-3.000.000 millió Ft/hó) mi a jövőben is Önökért fogunk dolgozni, és véleményüket elfogadva nem engedünkjük meg, hogy az Önök pénzéből 250.000 Ft egyszeri juttatást nyújtsunk azoknak akik Önöktől akarják elvenni a pénzüket. Ígérjük, hogy mi magunk nem fogunk magasabb fizetésekért tüntetni, továbbra is éjt nappalá téve teszünk Önökért most éppen azok helyet is helyt állva, akik nem hajlandóak a munkát felvenni.
Ezúton is szeretnénk arról tájékoztatni Önöket, hogy a közel jövőben nagy ívű, átfogó és mindenki számára érezhető fejlesztéseket fogunk végrehajtani a MÁV CARGO eladásából befolyt pénzösszegből, így biztosíthatjuk Önöket, hogy felelősségteljesen fogunk minden fillérrel bánni.
Továbbra is számítunk a Geuronet Bt. tanácsaira, amely jóval a piaci ár alatt, mintegy 2 Milliárd forintért vállalta tanácsaival az eladás körüli irdatlan munkát, és temészetesen továbbra is számítunk az Önök példa értékű támogatására és összefogására.
Ismételten leszögezzük, hogy nem engedünk azok nyomásának, akik nem tudják munkájukat megbecsülni, és azoknak, akik tetemes összegeket (80.000 - 180.000 Ft/hó) visznek haza azért, mert időnként átállítják a váltót, megkocogtatják a vonatok kerekeit, vagy elvezetnek egy mozdonyt, ami gyakorlatilag amúgy is szinte teljesen automatizált irányítási rendszerrel rendelkezik.
Narrátor (törölt) 2008.12.15. 16:00:51
Nini, tényleg ráérnek a vasutasok, még blogokat is olvasnak.
Amúgy miért a SzeSza sztrájkol? A Cargosok ugyan miért nem? Elvégre nekik kellene, hiszen, ha jól értem, ők szívták meg az eladást. Ja, hogy az már versenyszféra, a SzeSza meg néhány sínbohóc játszótere. Ja, nálunk meg késett a fél cég a vasút miatt. Mert az a barom előre fizette a bérletet vagy jegyet, amiért most nem kap semmit.
Amúgy meg én is marha nagy pofával lennék, ha lenne a hátam mögött 5 évnyi felhalmozott sztrájkalap, és abból élősködhetnék.
A másik: azzal a kollégákkal toltok ki, akiknek egyszer _tényleg_ szükség lehet a sztrájkra, mint eszközre.
Végezetül: azért miért nem sztrájkoltatok soha, hogy racionalizálva legyen a cég, Hogy ne legyen intézményesített lerablás? Mert arra már ba*tatok, mindig csak béremelés járt volna...
annacsek 2008.12.15. 16:02:03
Teljesen egyetértünk. Félek, vannak, akik könnyebben szólalnak fel a gyengébb (dolgozók), mint az erősebb kutyák ellen, és azt is jobban tűrik, ha csendben, szépen nyúlják le a közvagyont, mintha ilyen mufurc, hangos, kényelmetlen dolgok történnek.
kritikusolvaso 2008.12.15. 16:03:10
ehehehe errol beszelek pont
de hat tobbiek annyira nyomtak mar kezdtem elveszteni a hitem :D
annacsek 2008.12.15. 16:05:07
Ez mestermunka volt! Le a kalappal!
PR32 (törölt) 2008.12.15. 16:05:10
Muad\\\'Dib 2008.12.15. 16:05:34
Én sajnos a magánszférában dolgozom rendszermérnökként. Egyébként, aki már volt külföldön huzamosabb ideig az tudhatja, hogy ez egy kis komolytalan sztrájk, és összeteheti a kezét, hogy nem Franciaországban él, ahol tényleg szoktak sztrájkolni a dolgozók.
tschaffer 2008.12.15. 16:06:41
Mint az önök munkáltatója javaslom hogy maguk is húzzanak el a fenébe :) Attól hogy az adott kérdésben a sztrájkolók barmok, még nem állította senki hogy maguk nem azok, csupán az egy másik blog tartalma. Javaslom annak is a megtekintését :) Ne féljenek találnak bőven.
kritikusolvaso 2008.12.15. 16:07:12
hihetetlen mennyire a fikazas megy csak ezert nem lehet valtoztatni semmit otthon.
tschaffer 2008.12.15. 16:07:51
Acmee 2008.12.15. 16:11:58
Hülyeállat vagy Ecsém!!
Versenyszféra, ahogy leírtad! Tudod mit jelent a szó? Egy dologért több ember, cég, birka, stb. száll "versenybe"!! AKI A JOBB, AZ NYERI A VERSENYT!! Emberke! Ha ezt meg merné vki csinálni a versenyszférában, 1,5perc múlva úgy küldenék el az anyjába, h csak csörög...
PR32 (törölt) 2008.12.15. 16:12:15
kritikusolvaso 2008.12.15. 16:12:57
helyes pont erre gondoltam!
fingerbangs 2008.12.15. 16:16:36
RUGJÁK KI
lifelike 2008.12.15. 16:20:02
szétlopták a MÁV-ot, hárman végzik 1 ember munkáját, és egy olyan üzletből kérnek FEJENKÉNT pénzt amihez semmi közük
kirugni mind
dark future · http://www.andocsek.hu 2008.12.15. 16:21:45
Következő lépésként minden MÁV-dolgozóval fix idejű, egy éves munkaszerződést kötnék. Aki nagyon ugrál, az a következő évben mehet a francba.
Miért nem lehet megérteni, hogy a sztrájkjog egy XIX. századi csökevény? Miért nem lehet megérteni, hogy igazságtalan (és valószínűleg alkotmányellenes is), mert nem mindenki tud élni vele? Miért nem lehet megérteni, hogy a munkaerőpiac is piac, a munkabéreket és a juttatásokat a kereslet és a kínálat határozza meg? Amíg vannak munkanélküliek, addig fogják be a szájukat azok, akik dolgozhatnak. Vagy ha nem tetszenek a feltételek, akkor ne ott dolgozzanak, vagy ne dolgozzanak, hanem dögöljenek éhen. Vagy menjenek Szlovákiába.
Lacibetyár 2008.12.15. 16:24:24
kritikusolvaso 2008.12.15. 16:29:58
ezt ugyan mire alapozod?
Páneurópai Harci Kos 2008.12.15. 16:32:26
nem lehetne ezeket lapátratenni - kezdve a szakszervezeti vezetőkkel?
annacsek 2008.12.15. 16:34:10
Kopi3.14 2008.12.15. 16:40:03
azAttis 2008.12.15. 16:40:26
A vasutasokról annyit, hogy csak azt akarják amit ők is látnak. Itt KURVA SOKAT LOPNAK és nem történik SEMMI, SOHA. Hát ők is akarnak egy szeletet.
Én nem sajnálnám tőlük a pénzt legalább tényleg arra költenék amire való: lakás, élet. Nettó 100ból nem olyan vidám ám az élet.
kata63 2008.12.15. 16:41:18
mit gondoltok, hányan ingázunk (ingáztunk) vasúttal a munkahelyünre?!
K
kritikusolvaso 2008.12.15. 16:43:20
egyszeruen azt se tudja a tobbseg mi az ami a sajat erdekeit is vedi es mi az ami rossz neki. Azok a vezetoi szintu visszaelesek amik otthon folynak az nem tema (irrealisan magas fizetesek vezetoi szinten, a nepszeru tanacsadoi szerepkorok a baratok kozul hihetetlen penzekkel)
kepesek vagytok ezeket az embereket fikazni akik 80 000 150 000 kozotti fizubol elnek, nevetseges.
tipikus magyar hozzallas ezert olyan otthon minden amilyen
errol blogot inditani es errol fikazni egesz nap munkaidoben ez persze nagyon piszi dolog
dehat ti tudjatok egy cseppet se zavarjon titeket hogy europa nyugati fele teljesen maskep gondolkodik errol ti csak gondolkodjatok ugy ahogy inkabb a balkani fele szokott
gratulalok mindenkinek akire tartozik
dark future · http://www.andocsek.hu 2008.12.15. 16:47:02
Manapság egyre képzettebb a munakerő, így elvárható, hogy a saját érdekeit a jog eszközeivel védje: olyan szerződést kössön, ami nem hátrányos a számára, nemteljesülése esetén meg pereljen. A sztrájk (főként akkor, ha nem terelik szabályozott mederbe) hatalmas károkat és bosszúságot okoz, egy kisebbség élvezi az előnyeit, a többség számára komoly hátránnyal jár. Ráadásul teljesen egyenlőtlenek az esélyei a különböző munkavállalóknak: van olyan terület, ahol észre sem vennénk, hogy már hetek óta sztárjkolnak.
Szóval a XXI.szd-ban újra kellene gondolni ezt az egészet, és tiltani a szándékos károkozást, mint érdekérvényesítési eszközt.
Muad\\\'Dib 2008.12.15. 16:51:43
Feltétlenül szóljál az összes nyugati demokráciának, meg a fejlett államoknak, hogy tévedés a mostani rendszerük. Az amiről te beszélsz megvolt a XX. században: a neve kommunizmus, és a demagógia az volt amivel te jössz. Ügyes vagy
kritikusolvaso 2008.12.15. 16:53:15
"Manapság egyre képzettebb a munakerő" megint egy allitas amit az ujjadbolszoptal es ezzel tamogatod az elozo ujjadbol szopott dolgot remek.
de mindegy nem is erdemes tovabbmenni a szovegedben mert olyan fentebb izelitokent kiragadott marhasagokra epit mitol a "Szoval" utani vegkovetkeztetesed is marhasag lesz.
Olvass Seneca-t az megnyugtat!
dark future · http://www.andocsek.hu 2008.12.15. 17:01:56
Nincs elég mozdonyvezető? Emelünk a bérükön ill. tanulmányi szerződéseket kötünk a fiatalokkal, hogy legyenek elegen. Ezt egész addig megtehetjük, amíg nem leszünk veszteségesek. Ebben az esetben emeljük a jegyárakat, egész addig, amíg van a szolgáltatásunkra kereslet. Ha nincs, akkor elfogadjuk, hogy a vasút jelen formájában nem versenyképes, és optimalizálunk: azt hagyjuk meg, ami nyereséges belőle. Ha ez nem tetszik az önkormányzatnak vagy az államnak, akkor alkudozunk.
Ha az utcán sorba állnak a munkanélküli mozdonyvezetők, akkor addig csökkentjük a bérüket és a juttatásaikat, amíg el nem fogy a sor :-). Mivel csökkennek működési költségeink, a jegyárakat is csökkenthetjük, ezáltal nő a versenyképességünk. stb. stb.
Szóval működhetne ez kristálytiszta piaci logikával is (némi állami/önkormányzati kompenzálással kiegyenlítve az eltérő adottságú területek közti különbséget, meg beiktatva bizonyos szociálpolitikai kedvezményeket). Csakhogy nagyon nem így működik a cég...
on the other hand 2008.12.15. 17:04:40
akkor én most azonnal sztrájkba lépek, fizetésemelést követelek, mondjuk a sarokba állított, és eladott méregdrága fénymásológép értékesítési bevételével megelégszem. senki ne vitassa a sztrájkom jogosságát, hiszen jogtalanul per definitionem nem szoktak sztrájkolni. aki rosszat mond a sztrájkomról az egy ellenségeskedő, kicsinyes alak, aki nem érti meg, hogy nekem kell a pénz vacsorára, mozijegyre és rezsire.
helyette mindenki kezdje el mondogatni, hogy az én sztrájkom jogos, mert a tulajok úgyis sokat lopnak, meg a menedzserek sem éppen ma született bárányok. de ha azok is, akkor is méricskéljük már a fizetésüket, jelentsük ki, hogy "irreálisan magasak", és igazoljuk innen is a sztrájk jogosságát.
egyébként meg: a postban egyáltalán nem említettem, hogy hú de szimpatizálnék a menedzsmenttel és a politikusokkal, sőt.
dark future · http://www.andocsek.hu 2008.12.15. 17:05:30
Előbb-utóbb rájönnek majd maguktól is...
Nem kell a munkavállalók fölött anyáskodni. Aki hülye, haljon éhen. A tanulatlan munkaerőre egyre kisebb a szükség, a tanult meg védje meg magát. Szerintem erről szól a világ 2008-ban.
Kopi3.14 2008.12.15. 17:08:51
Nah, vegyuk csak vegig. Keves a ber? Igen. De keves a bere a tanaroknak, orvosoknak, mernokoknek, utcaseproknek, postasoknak, rendoroknek katonaknak, ujsagiroknak, penztarosoknak, kamionsoforoknek is. Magyarul az egesz roszagnak. Mert nem tud az orszag gazdasagatobbet kitermelni. Akinek ez nem tetszik, annak el lehet menni. Es nem csak a vasutasok elnek 80-120k HUF kozott, nagoyn oskan rajtuk kivul is. Akik allitom a vasutasoknal kulonbul dogloznak, sokkal kulonbul. Es nekik nincs melle eslo soztalyu ingyenjegy krolatlan mennyisegben, hogy csak egy vasutas kivatlsagot mondjak.
Ha peldalozol kulfoldi sztrajkokkal, akkor vesd ossze modnjuk a gasko faszfej stilusat a nemet szakszervezetek vezetoi stilusaval, es hogy hogy nez ki egy sztrajk Mo-n, es Nemetoban.
A legfontosabb. Sztrajkolni annak van joga, aki a munkajat becsulettel elvegezte. Na ez a mavnal nagyon keves emberre igaz.
kritikusolvaso 2008.12.15. 17:09:00
ha van szakszervezet amibe belepsz akkor sztrajkolhattok. miert ne csinaljatok
dark future · http://www.andocsek.hu 2008.12.15. 17:09:40
""Manapság egyre képzettebb a munakerő" megint egy allitas amit az ujjadbolszoptal "
Szerinted mihez kellett magasabb szintű képzettség (sőt intelligencia): egy gőzmozdony vezetéséhez vagy egy modern mai mozdony vezetéséhez? A kézi váltóállításhoz, vagy a Keleti pu. irányítórendszeréhez? Kubikoláshoz vagy munkagépkezeléshez?
Pontos adatoknak nem néztem utána, de abban biztos vagyok, hogy a "nyers erő" típusú munkaszükséglet napjainkban töredéke a 150-200 évvel ezelőttinek. Hogy egyébként sajnálatos módon sötétek és hülyék a népek, az már b./ kérdés.
kritikusolvaso 2008.12.15. 17:11:20
"A legfontosabb. Sztrajkolni annak van joga"
most erkolcsi vagy jog szerint szeretnel ervelni ezt elobb el kene dontened
kritikusolvaso 2008.12.15. 17:13:24
szerinted mihez kell nagy szaktudas egy mechanikus kar meghuzasahoz vagy egy elektronikus kapcsolo kapcsolasahoz.
ne vicceljunk mar emberek...
dark future · http://www.andocsek.hu 2008.12.15. 17:14:44
kritikusolvaso 2008.12.15. 17:16:04
igaz ez igy mar pontos.
arrol valoban itatkozhatunk hogy erkolcsileg kinek mi errol a velemenye...
de ne alitsa senki hogy a sztrájk onmagaban jogtalan
varju23 2008.12.15. 17:30:56
kritikusolvaso 2008.12.15. 17:37:33
ez a demokracia vannak jogaid meg kotelessegeid. ha van jogod sztrajkolni akkor van. pont.
ez a mocskolodos stilus meg valamiert nem jellemzo nyugatra. legalabb is belgiumra nem. itt valahogy megertobbek az emberek, felek ezt nem csak a jobb eletkorulmenyek teszik hanem valamifele beleerzo kepesseg a masik ember problemajaba illetve a tarsadalom alltalanos probblemaiba. nem mindenki a kis sajat erdekeit nezi hogy most reggel megy e avonatom vagy sem. fura ez a amaygarorszag nagyon fura
Veder1 2008.12.15. 17:39:38
Veder1 2008.12.15. 17:42:45
"on the other hand
ha van szakszervezet amibe belepsz akkor sztrajkolhattok. miert ne csinaljatok "
tíz fős kft-nél :-DDDD
kritikusolvaso 2008.12.15. 17:42:53
es csak sok sikert tudok nektek kivanni ehhez az uj tipusu (nem nyugati) demokraciahoz amire vágytok, remelem eleritek a celotokat.
udv belgiumbol
Veder1 2008.12.15. 17:44:44
Tegyük hozzá, hogy 100 évvel ezelőtt sok volt az írástudatlan, aki más módon (pl.: bíróság) nem tudta érvényesíteni a jogait.
Veder1 2008.12.15. 17:47:40
"ez a mocskolodos stilus meg valamiert nem jellemzo nyugatra. legalabb is belgiumra nem. itt valahogy megertobbek az emberek, felek ezt nem csak a jobb eletkorulmenyek teszik hanem valamifele beleerzo kepesseg a masik ember problemajaba illetve a tarsadalom alltalanos probblemaiba. nem mindenki a kis sajat erdekeit nezi hogy most reggel megy e avonatom vagy sem. fura ez a amaygarorszag nagyon fura"
Ez pontosan a jobb életkörülmények következménye. Hidd el, ha itt is mindenki úgy élne sokkal többen lennének megértőbbek...
Kopi3.14 2008.12.15. 17:48:36
Jaaa, elfelejtettem, joga midnenkinek van. Csak kotelessege nincs. Kulonosen allami cegeknel Mo-n.
Udv innen Nemetobol.
kritikusolvaso 2008.12.15. 17:50:27
kritikusolvaso 2008.12.15. 17:53:55
en ebben elbizonytalanodtam sok magyar el itt korulottem es jol! de keptelen maskep gondolgokdni mint a magyarok alltalaban (lasd fentebb)
bng · http://emberitisztesseg.blog.hu/ 2008.12.15. 18:02:12
emberitisztesseg.blog.hu/2008/12/14/vasutassztrajk_ezustvasarnap
esomedve 2008.12.15. 18:08:34
*Ildi* 2008.12.15. 19:28:20
GregWonder 2008.12.15. 20:49:36
Azért az orvosok fizetése kényes téma. Nekem olyan ismerősöm nem volt még aki ne adott volna hálapénzt a műtétek után. 20-tól - 100.000 forintig. Szóval nem kell félteni az orvosokat.
Pl. Egy szülés kb. 70.000 forint + 8-10 ezer egy vizsgálat.
Egy szülésznél biztos van havi 10 szülés. Szóval 1 milla havi minimum megvan. Persze számlát semmiről nem kaptunk...
A témához hozzászolva én sem értek egyet a sztrájkal. Könyörgöm rúgják már ki a léhűtő banda legalább felét...
mehmeo 2008.12.15. 20:53:59
Mikee_1 2008.12.15. 22:39:13
Végre valaki már megmondta a frankót, de kérdem én, hogy mi lesz ezután?
Mikor jön el végre az, hogy legalább csak félig működik úgy ez az ország, ahogy kellene???
És ez a sztrájk csak egy nagyon pici rész annak a nagy tr*gyadombnak ami ma itt van...
ati27 2008.12.15. 22:54:35
Pl. Egy szülés kb. 70.000 forint + 8-10 ezer egy vizsgálat.
Egy szülésznél biztos van havi 10 szülés. Szóval 1 milla havi minimum megvan. Persze számlát semmiről nem kaptunk...
A témához hozzászolva én sem értek egyet a sztrájkal. Könyörgöm rúgják már ki a léhűtő banda legalább felét..."
Hehe.. Csak megsúgom az orvosok iszonyatos mértékben húznak ki külföldre.. Nem tűnt még fel? Én is kijöttem ja nem orvos vagyok.. :) De hallottam sztorikat az itteni magyar orvosoktól. 8Nincsnek kevesen) Hogy hogyan szerveznek ki komplett végzős évfolyamokat külföldre. Ez van ha valaki "versenyképes" tudással rendelkezik.. Tudod faterom aki eccerű kömüves volt mindig azt mondta "tanulj fiam, tanulj, mert azt nem vehetik el tőled" Megfogadtam a tanácsát, és a "nagy" emberünk tanácsát is: "Ha nem tetszik el lehet menni" Igaz ez most nem jelenti azt hogy nem fogom beszopni ezt a válságot.. Mer ugye külföldön is a "versenyszférában" vagyok...
milner 2008.12.16. 07:22:21
PancsiManó 2008.12.16. 09:51:12
Amikor mindenhol azt lehet hallani, hogy megszűnnek a munkahelyek, ők meg megtehetik, hogy nem dolgoznak, és ezzel akadályozzák azokat is, akik akik munkába szeretnének menni. Felháborító!!
Akinek nem tetszik a rendszer, el kell menni, és beállni a bányába szenetlapátolni!
Vagy jobbat mondok, mindenkit ki kell rúgni, aztán felvenni azokat, akik annak is örülnének, hogy legalább a minimálbért megkapják.
Akkor majd hivatalosan is "nemdolgozhatnak"!!
*Ildi* 2008.12.16. 14:56:22
Áhh... elkeserítő ami itt folyik, komolyan...
cuebler 2008.12.16. 20:55:58
Penetrator 2008.12.17. 13:13:08