Örülhet az adófizető, mert Molnár Csaba Audija nem 800, hanem csak 400 ezer forintjába kerül. Fantasztikus. Eközben a miniszterelnök sajtótájékoztaton oktatja ki a 800 ezer forintot firtató újságírót. A miniszter autójának van egy másik olvasata is. Felmerül a kérdés, hogy az államcsőd szélén, rendkívül nehéz gazdasági helyzetben mennyire indokolható egy luxusautó. Szerintem semennyire, ha megnézzük, hogy fele ennyiért milyen autókat lehet bérelni. Ha egy szocialista miniszter, államtitkár, vagy egy pártfunkcionális nem éri be egy havi kétszázas autóval, pofátlanság a részéről, ha választói szemébe mer nézni. Sok választó örülne, ha havi kétszázas autóval furikázna.
Egy autóflottákat bérbeadó cég segítségével összeszedtem, hogy milyen autókat lehet bérelni, amellyel nem teher a közlekedés. Az autók többsége (az Avensis kivételével) jól felszerelt - a típus átlagát meghaladó kivitelben készült. Az árban minden költség benne van, kivéve az üzemanyag.
Mint azt a listáról láthatjuk, egészen kényelmes autókkal furikázhatnának a miniszterek, ha nem kellene az autó elejére feltétlenül a négy karika, vagy ha elég lenne az A4-es.
Bár abban egyetértek, hogy az A6-os nagyon jó autót, nem igazán látom azt, hogy használata „kötelező” lenne minden miniszternek, több okból:
1) Amikor válság van, ne uraskodjunk! (hiába írja elő a törvény) Főleg úgy ne, hogy a listán szereplő autók nagy része legmagasabb kényelmi igényeink 90%-át kielégítik, miközben a választó küzd a devizahitellel.
2) Nagyon jó a háromliteres motorú Audi, de a jelenlegi sebességkorlátok betartása még a 200 lovas Passattal is nehezen megy. Gondoljunk bele, egy mai középkategóriás autó simán, zajtalanul megy 160-180-nal (nyilván többel is) a (német) autópályán, az efölötti motorikus igény igen nehezen indokolható. Ha nagyon spórolni akarunk az A-ból B pontba való eljutásra egy új, jól felszerelt Octavia is alkalmas. Ha valaki azt mondja, hogy egy mai Passat vagy Avensis rosszabb autó, mint 10 évvel ezelőtt volt az Audi, az egyszerűen hazudik.
3) Az autónak van presztízsértéke is. A magyarok szemében imponálna, hogy max Octaviával járna a kormány (kivéve a védett személyek), de egy külföldinek sem biztos, hogy kell Audi a feneke alá. Diplomáciai etikett ide, elegáns megjelenés oda, mindenki vegye észre, kaptunk egy hatalmas IMF csomagot, szarban vagyunk, Gyurcsány meg térden csúszva könyörög az EU előtt. Nem lepődne meg senki, ha nekiállnánk értelmesen spórolni. Az EU is jobban örülne, ha olcsóbb autókkal járnánk. Főleg, ha ez a szemlélet esetleg már tesületekre is kiterjed, és nem kellene még idetolni vagy 10 milliárd eurót.
Szóval magyarázhatnak nekem. Nem Audit kell bérelni, hanem Avensist. Lehet, hogy pár MSZP-s politikusnak törné a seggét, de egy dolognak örülhetnének, a 4 éves tartós bérlet miatt a fideszes utódnak jobban fájna:)
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.03.10. 19:36:15
A havi milliós fizetés _MELLÉ_ viszont pofátlanság még egy lepukkant, használt zsiguli is az adófizetők pénzéből.
2009.03.10. 19:38:07
sufnyi 2009.03.10. 19:48:25
Kösz jól vagyok! Ne tessék aggódni! · http://tudtad.blog.hu 2009.03.10. 19:51:52
Jozicsenko, aki inkább lenne pék... 2009.03.10. 19:56:30
ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2009.03.10. 20:00:37
tompus 2009.03.10. 20:01:24
jpmjpm 2009.03.10. 20:17:56
sitya 2009.03.10. 20:25:23
BenTLor · http://blog.bentlor.hu 2009.03.10. 20:32:34
nyelv-ész 2009.03.10. 20:32:54
Mindjárt lenne akarat és pénz a fejlesztésre a lerohasztás helyett.
is 2009.03.10. 21:32:05
tényleg nincs a 400-ban benne semmi extra _szolgáltatás_? pl. raktáron tartott alkatrészek, szervízelésnél időtartam-követelmények (2 órán belül foglalkozni kell vele, 4 órán belül csereautó, autómentés stb.). tehát nekem is 400 lenne egy A6-os, ha az A4-es csak 200?
nav 2009.03.10. 21:44:14
Nem csak a munkájukra szarnak, hanem ránk is.
Dr. Trebitsch 2009.03.10. 21:45:41
Engem nem zavar a miniszter segge alatt egy felső-középkategóriás autó, elfogadom, hogy a pozíciójában reprezentálni is kell. Anyagilag, az ország költségvetése szempontjából semmi jelentősége nincs, ezek pitiáner tételek, "tanulmányokra" is a többszörösét fizetik ki haveroknak.
A legfőbb szempont a választás üzenetértéke: döntünk egy autó mellett, és ezzel kommunikálunk a választóink felé.
Luxusautóval (válság idején) azt, hogy leszarjuk őket.
Hazai gyártmányú autóval (ahogy a franciák mindig ügyelnek rá) azt, hogy fontos az itthoni ipar. (Mondjuk nálunk ez nem annyira működőképes, hülén néznének ki az állami swiftek.)
A Prius a jó választás: megfelelően kényelmes és környezettudatosságot sugall. Azt üzenné: jó fejek vagyunk, felelősen gondolkodunk.
lápi lidérc 2009.03.10. 21:49:02
Ne ők járjanak beszélőre, hanem a rokonaik. Hozzájuk.
Szűcslaci 2009.03.10. 21:49:20
Kovács Géza állampolgár. Jómunkásember. Dolgozik, adót fizet. Léte tehát államérdek. ezért Kovács Gézának pláne jár állami autó. Sok rühös politikus csak ellopja/elveri az adókból befolyt, illetve a kölcsön felvett pénzeket. nemlétük tehát államérdek. Jár nekik az állami kötél. Most.
Mária 2009.03.10. 21:54:34
"Ha megnézed bármely más ország nagyjait, mindenhol ennél nagyobb autókkal járnak"
Ha megnézed más országok polgárait, mindenhol ennél jobban élnek...
Csak óvatosan és következetesen az arányokkal!
gabest1 2009.03.10. 22:06:06
Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.03.10. 22:11:48
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2009.03.10. 22:11:56
Ha jármű, akkor kerékpár. Ezzel a fitneszbérletet is megspórolják.
Ha autó, akkor Prius. Ez emlékezteti őket arra, hogy vaj van a fülük mögött.
Amúgy a kesernyés poénkodást félretéve világos, hogy válságidőszakban sem az autó költsége, sokkal inkább a költség mögött megbúvó üzenet a lényeg. Ami az Audit vásárló/bérlő nagyjainktól így szól: lex..lak titeket.
Aztán majd csodálkoznak, ha márc. 15-én megdobálják őket a szélsőségesek.
2009.03.10. 22:13:44
Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2009.03.10. 22:16:00
Amit a politikusok szant szandekkal szetlopnak az az adofizetokon fogjak behajtani. Ha mar szazmilliardokat sikkasztottak minden evben minden part, mit szamit nekik, hogy egy AUDi mennyibe kerul havonta... ugyan mar.. na nezzuk az IMF-t a legjobb meg elo politologus-filozofus elemzese alapjan...
Eloszor angolul aztan magyarul a google segitsegevel...
CHOMSKY: It's rather striking to notice that the consensus on how to deal with the crisis in the rich countries is almost the opposite of the consensus on how the poor countries should deal with similar economic crises. So when so-called developing countries have a financial crisis, the IMF rules are: raise interest rates, cut down economic growth, tighten the belt, pay off your debts (to us), privatize, and so on. That's the opposite of what's prescribed here. What's prescribed here is lower interest rates, pour government money into stimulating the economy, nationalize (but don't use the word), and so on. So yes, there's one set of rules for the weak and a different set of rules for the powerful. There's nothing novel about that.
As for the IMF, it is not an independent institution. It's pretty much a branch of the U.S. Treasury Department — not officially, but that's pretty much the way it functions. The IMF was accurately described by a U.S. Executive Director as "the credit community's enforcer." If a loan or an investment from a rich country to a poor country goes bad, the IMF makes sure that the lenders will not suffer. If you had a capitalist system, which of course the wealthy and their protectors don't want, it wouldn't work like that.
For example, suppose I lend you money, and I know that you may not be able to pay it back. Therefore I impose very high interest rates, so that at least I'll get that in case you crash. Then suppose at some point you can't pay the debt. Well in a capitalist system it would be my problem. I made a risky loan, I made a lot of money from it by high interest rates and now you can't pay it back? Ok, tough for me. That's a capitalist system. But that's not the way our system works. If investors make risky loans to say Argentina and get high interest rates and then Argentina can't pay it back, well that's when the IMF steps in, the credit community's enforcer, and says that the people of Argentina, they have to pay it back. Now if you can't pay back a loan to me, I don't say that your neighbors have to pay it back. But that's what the IMF says. The IMF says the people of the country have to pay back the debt which they had nothing to do with, it was usually given to dictators, or rich elites, who sent it off to Switzerland or someplace, but you guys, the poor folks living in the country, you have to pay it back. And furthermore, if I lend money to you and you can't pay it back, in a capitalist system I can't ask my neighbors to pay me, but the IMF does, namely the US taxpayer. They help make sure that the lenders and investors are protected. So yes it's the credit community's enforcer. It's a radical attack on basic capitalist principles, just as the whole functioning of the economy based on the state sector is, but that doesn't change the rhetoric. It's kind of hidden in the woodwork.
-----------------------------------------
Chomsky: Ez inkább feltűnő, hogy észleli, hogy a konszenzus arról, hogyan lehet kezelni a válságot a gazdag országokban szinte az ellenkezője az egyetértés arról, hogy a szegény országok foglalkoznak hasonló gazdasági válságokat. Tehát, amikor az úgynevezett fejlődő országokban a pénzügyi válság, az IMF szabályok: emelni a kamatlábakat, csökkenteni a gazdasági növekedés, szigorítják a biztonsági öv, ki fizeti meg tartozását (nekünk), privatizálni, és így tovább. Ez ellentétes az, mi meg itt. Mi meg itt az alacsonyabb kamatlábak, pour kormány pénzt ösztönözze a gazdaság, a államosít (de nem használja a szót), és így tovább. Tehát igen, van még egy szabálykészletet a gyenge, és a különböző szabályok a hatékony. Nincs semmi új róla.
Ami az IMF, az nem egy független intézmény. Elég sok kirendeltsége a US Treasury Department - nem hivatalosan, de ez szép, úgy, ahogyan működik. Pontosan az IMF által leírt egy amerikai ügyvezető igazgatója a "hitel közösség enforcer. Ha egy hitel vagy befektetés a gazdag országot, hogy egy szegény országban is rossz, az IMF biztosítja, hogy a hitelezők nem fog szenvedni. Ha egy kapitalista rendszer, amely természetesen a gazdagok és a védők nem akarom, hogy ez nem működik így.
Például hiszem neked kölcsön pénzt, és tudom, hogy nem tudja, hogy fordítsanak vissza. Ezért elő nagyon magas kamatokat, úgy, hogy legalább I'll get, hogy az esetre, ha összeomlik. Akkor tegyük fel egy bizonyos ponton nem tudja fizetni az adósságot. Hát a kapitalista rendszer lenne az én problémám. Csináltam egy kockázatos kölcsön, csináltam egy csomó pénzt, hogy a magas kamatok és most nem fizetnek vissza? Ok, kemény nekem. Ez a kapitalista rendszer. De hát ez nem így működik a rendszer. Ha a befektetőket, hogy a kockázatos hitelek mondani Argentína és hogy a magas kamatok és Argentína nem fizeti vissza, nos ez az, amikor az IMF lépéseit, a hitel-közösség enforcer, és azt mondja, hogy az emberek Argentína, akkor azt vissza kell fizetnie . Most, ha nem fizeti vissza a hitelt, én nem mondom, hogy a szomszédok is, hogy fordítsanak vissza. De hogy mi az IMF mondja. Az IMF mondja a nép, az ország, hogy fizesse vissza az adósságot, amit semmi köze, ez általában a diktátorokat, vagy gazdag elitet, ki küldte el Svájcba, vagy valahol, de a srácok, a szegény ember él abban az országban, akkor azt vissza kell fizetnie. És emellett, ha kölcsön pénzt, és Ön nem fizeti vissza, a kapitalista rendszer nem tudom kérni én szomszédok, hogy fordítson nekem, de az IMF-nek nem, azaz az amerikai adófizetőknek. Ezek segítenek abban, hogy ellenőrizze, hogy a hitelezők és a befektetők védelmét. Így van ez a hitel közösség enforcer. Csak egy radikális támadás kapitalista alapvető elveket, mint ahogy az egész működését, a gazdaság alapja az állami szektorban, de ez nem változtat a retorika. Ez egyfajta rejtett a famunka.
Orbán Castro Rákosi Viktor , "itt az idő" elhúzni! 2009.03.10. 22:27:13
Frank Columbo 2009.03.10. 22:34:38
falatkenyér 2009.03.10. 22:35:33
Gyalog!
gonoszpok · http://gonoszpok.blog.hu 2009.03.10. 22:36:12
gonoszpok · http://gonoszpok.blog.hu 2009.03.10. 22:37:35
falatkenyér 2009.03.10. 22:39:05
rada09 2009.03.10. 22:42:10
DEGEC 2009.03.10. 22:43:12
ki mit tett, hogy ne igy legyen????
azon kivül, hogy itt höbörögtök??
és csak volt pár millió ember aki ezekre tette az ikszet.......
rada09 2009.03.10. 22:48:47
Nem értem!
Én nem szavaztam autókereskedőkre.
DEGEC 2009.03.10. 22:58:35
hol van most az a sok hű pártkatona aki ezeket megválasztotta???
mé nem éneklik igen igen....
de hasonló mond6ó el a mások oldalról is...
és a szomorú, hogy szar és szarabb közt van választási lehetőség....
amugy meg ha megtehetik, akkor miért ne tennék meg?????
ez a mi országunk, mi formáljuk nem?
rada09 2009.03.10. 23:02:30
Csak, formálnánk.
Káposztakukac 2009.03.10. 23:18:10
Labancz 2009.03.10. 23:26:23
DEGEC 2009.03.10. 23:36:06
ezt te sem gondolod komolyan...
mikor családok tizerzrei vesztették el a munkájukat, egy rosszul irányitott országban, és most függetlenül hogy jobb bal oldal, akkor mire megy a rongyrázás?
nekem nagyon szurja a szemem, hogy ők lakosságot megszorításra kérik, de ők luxusra költenek.
Win Elen 2009.03.10. 23:39:50
Labancz 2009.03.10. 23:43:01
Holnaptól járjunk kék munkásruhában, és gumicsizmában mert nem megy jól az országnak és valakit irritál, ha vászonnadrágot lát?
Win Elen 2009.03.10. 23:49:09
S. Annyi 2009.03.10. 23:50:27
ÁÁÁ, itt sose...
Andris\' 2009.03.10. 23:54:11
Labancz 2009.03.11. 00:06:36
Na, ez igaz!
DEGEC 2009.03.11. 00:19:32
ök meg tudják tenni???
példát kell mutatni vazz....
csak nem fernctestvér-e vagy?
Káposztakukac 2009.03.11. 00:35:23
I'll be Beck! 2009.03.11. 01:05:08
Seregbontó 2009.03.11. 01:07:52
Jó lenne a mi törvényhozóinknak is a szuzuki, nem? Vagy egy opel agila. Jó kocsi az, kényelmesen el lehet benne férni, és viszonylag könnyen megy vele a parkolás is. Rengetegen vannak ma Magyarországon akiknek trabantra is alig telik. Budapesten pedig járhatnának tömegközlekedéssel, és nem ők lennének az elsők akik válság idején ezt teszik. Elvégre egy országgyűlési képviselő, egy miniszter feladata a példamutatás is.
heliox 2009.03.11. 03:01:18
Kálmán Mihály 2009.03.11. 05:14:11
Én már felvetettem máshol, hogy KÖTELEZŐ JELLEGGEL légzsák- és biztonságiöv-mentes rózsaszín Trabanttal kellene járniuk. Mert megérdemlik. A vizuális típusoknak:
suscito.com/Budapest/pink-trabant.JPG
Flashzee · http://www.flashzene.com 2009.03.11. 06:25:41
stevejobs · http://appleblog.blog.hu/ 2009.03.11. 06:54:24
ha átül suzukiba, akkor mondjuk nyersz nyolc forintot egy évben (már amennyiben adózol, kíváncsi vagyok, hogy a kommentelők mekkora része vallja be rendesen a jövedelmét, vagy hogy mennyinek van jövedelme egyáltalán).
gazdagabb tehát nem leszel. több állás sem lesz ettől. lesz viszont _vérciki_, amint az IMF-fel, külföldi kormányokkal, miniszterekkel, bármilyen fontos partnerrel kell tárgyalni, ami viszont már forintosítható veszteség mindannyiunknak, nyolc forintnál sokkal több fejenként.
és ezt nem a kormány védelmében írom. vezethetné az országot tőlem akár a teknőspárt is. kormányozhatnák zöldszemes ostorosok, azoknak is illenék rendes autóval menni, amikor tárgyalni indulnak, mert ez egy ilyen világ.
valósítsuk meg a csillogó szivárvány nemzetközösséget, amiben csak a szívben lakozó értékek számítanak, de addig is maradjunk két lábbal a földön, és ne pazaroljunk már időt ilyen látszatproblémákra.
Pista bá 2009.03.11. 07:03:20
éppenséggel vehetsz hülyét is akit aztán daciával járatsz, de az nem tudom, miért is lenne jó nekünk
szürke_tag 2009.03.11. 07:12:59
Ui: A szivárvány reklámot pedig ne ide írd ez mem büdös buzi oldal!
Hellisfitar 2009.03.11. 07:46:04
magyar-magyar szótár 2009.03.11. 07:59:48
Szabó Iván pénzügyminiszterként 123-as Mercivel járt, szalonállapotú jó , kb 8 éves autó volt, 600ezer Ft-ba került (maiFt-ban kb 2,5 millió)
Bárándy Péter fütyült az őrezred követeléseire, saját (tehát nem bepoloskázott) autójával, saját sofőrjével közlekedett miniszterként is: semmi baja nem esett.
Veres János pénzügyminiszternek látszó személy segge alá elsősorozatú Audi A 6-os (az utolsó 100-as ráncfelvarrottja) großvater kategórában Németországban 2000 €-ért kapni kevés kilométerrel zsírszalon állapotban.
Gyurcsány vegyen magának autót, ez a minimum. E+setleg, ha, akkor Leisztinger vegyen a segge alá.
Lendvai Ildikót fekete Suzuki VVTI-ben tudnám elképzelni.
A FIDESZ vezérkart pedig főleg!
sprenczl 2009.03.11. 08:20:12
Esetleg BKV. Mind környezettudatos jó példa, ráadásul ők is közelebbről láthatnák-érezhetnék a nép egyszerű fiai és leányai problémáit-gondjait...ha-ha utópia?..:-)
Ha nagy a jólét, akkor max.Suzuki:támogassák a hazai ipart!!! Egy SX4-esbe csak befér a seggük!?!
Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2009.03.11. 08:42:26
Országgyűlési képviselőknek a BKV ingyenes. Nem mintha igénybevennék, ahogy a postból is látszik.
Izomor Lánya 2009.03.11. 08:49:14
De komolyan: abban igaza van Chomskynak, hogy amikor nem demokratikus országnak kölcsönöket adnak bankok, akkor ott van erkölcsi aggály, na de ha a nép megszavazza azt a kormányt, amelyik 13. havi nyugdíjt meg gázártámogatást meg ilyeneket ígér és ad, meg fedezetlenül 50%-os béremelést a közszférában, akkor azt annak a népnek is kell visszafizetni.
stevejobsnak igaza van, de azt is hozzátenném, hogy ha tök biztosak akarunk lenni, hogy azok az emberek akik alkalmasak a miniszteri posztra, messziről elkerüljék azt, és inkább egy multihoz menjenek el, vagy mindjárt külföldre, akkor tényleg adjunk nekik 150000-es fizetést meg bérlettámogatást; és ide meg garantáljuk a kontraszelekciót.
Persze a milliós fizetés és az A6 sem garancia, mint látjuk, de ha az esélyt is el akarjuk venni, akkor hajrá.
Stoney Hill Billy 2009.03.11. 08:49:32
Az mondjuk gáz, ha egy valag pénzért bérlik, inkább vegyék meg.
egy miniszter épp eleget utazik az országban, szerintem érthető, ha mindenhova gyorsan és kényelmesen el akar jutni.
Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2009.03.11. 08:53:22
Járjon MÁVval, az állítólag, szerintük kényelmes, ráadásul ingyen is van nekik. Minek költenek autóra, ha van egy csomó ingyenes lehetőségük? Járjanak elöl a környezetbarátsággal ők, elvégre ők a "vezetők".... Ha több millió ember tud mávozni, akkor ők is. Ja hogy túl prosztó a máv? Akkor miért mondják, hogy ilyenolyan jó, meg járjunk vele mi? :D Képmutató szarzsákok.
szürke_tag 2009.03.11. 09:00:48
eloszto · http://eloszto.hu 2009.03.11. 09:06:28
Bármely országban kitörne a népharag, ha nem az országban gyártott (közpénzből vásárolt) autóval járnának a politikusok.
Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2009.03.11. 09:13:14
Ha én ilyen színvonalon dolgoznék mint a képviselők, akkor kirúgtak volna rég.
wagabound 2009.03.11. 09:13:39
A nagy disznóságokat úgy lehet (és kell) elfedni, hogy bedobjuk koncnak a kicsiket, hadd rugózzon azokon a bamba tömeg.
szürke_tag 2009.03.11. 09:56:18
DEGEC 2009.03.11. 10:39:45
ertem, akkor az en 85.000 ftos 13. havi fizetesem (ami nem jutalom, resze az eves illetmenynek) az egy fore vetitve mennyi is, vagy a koltsegvetes hany szazaleka???
pont az a szaros 85.000 ft hianyzik??
azt miert vettek el????en is tudtam volna rajta venni hasznos dolgokat a csaladomnak, konyveket, jatekot e gyerekemnek, de megy a nagykalapba...szal szvsz nem fer...
sufnyi 2009.03.11. 11:00:19
Torquenstein 2009.03.11. 13:21:35
DEGEC 2009.03.11. 13:26:51
na ezen van a hangsuly....annak igen, aki az orszag erdeket szolgalja...de a mutyizoknak nem hinnem...
aki meg az imf miatt aggodik csak annyi, hogy gondolhatjak ugy is, hogy ezeknek minek hitel ha olyan jol elnek hogy allandoan uj autokat veszenk...
szal olyan ez mintha a providenntol vennek fel gyorkolcsont hogy taxival el tudjak menni a erstebe szemelyi hitelert..
ingyenebéd · http://ingyenebed.blog.hu/ 2009.03.11. 17:17:07
heima (törölt) 2009.03.14. 20:51:30
torma99 2009.04.05. 16:39:38