HTML

Forintblog

"A pénz a hatodik érzék. Muszáj, hogy legyen az embernek, különben nem tudja a másik ötöt sem igazán használni." – W. S. Maugham

Portfolio Blogger

Hírek

Linkblog

2009.03.12. 15:25 noagent

Ócsó autó kéne a magyarnak

Csak kezdeményezések vannak, de mai sajtóhírek alapján keményen beindult a lobbi, hogy dotálják az autóvásárlásokat. Magyarországnak persze nincsenek olyan lehetőségei az anyagi támogatásra, mint Németországnak, ám a szakma és a kormányzat az Európában bevezetett dotációt közelítő összeggel azért be tudna szállni egy-egy autócserébe – mondta el Gamblini Gábor a Napinak. Európában 300-750 ezer közötti összeggel dobják meg az új autót vásárlókat.



Kérdem én; mi a fenének kell dotálni az autóvásárlásokat Magyarországon? Németországot meg Franciaországot még megértem. Erős hazai autóipar, s a kereslet élénkítése nemcsak az ÁFÁ-n keresztül segít, hanem rengeteg munkahelyet lehet vele megtartani. Magyarországon csak a Suzuki gyárból gurul ki autó (az Audit hagyjuk), s azok jó része sem itthon kel el. Itthon dotálnánk 120 ezer új autót félmillával darabonként, hogy 120 ezer honfitársunknak átlagosan ne 3,5 hanem csak 3 milliójába kerüljön az új autó. Ha 100 ezer autó helyett 120 ezer autót adunk el, az ÁFÁ-ban jelent mondjuk 10 milliárd forintos többletbevételt Eközben 120 ezer autóra maga a program kerül kb. 60 milliárdba. (Itt jönnek a munkahelyekről meg az egyéb bevételről szóló érvek, de azok sem érnek 50 milliárdot) Koldus ország vagyunk, de van olyan, akinek ez komolyan megfordul a fejében. Azért mert az erős Németország és Franciaország csinálja. Mi meg IMF kölcsönpénzből urizáljunk. Tényleg nem vagyunk normálisak.

Nem értem. Támogassák inkább a plazmatévét, én azt akarok venni, s ott is gyenge a forint, meg ott is veszélyben vannak a munkahelyek. Vagy vibrátort, vagy bőrkesztyűt, vagy franciakrémest, mert a cukrászok is sírnak. Miért éppen autót?

Ugyanilyen hülye ötlet, ha az állam megveszi az összes trappista sajtot, vagy Pick szalámit, s szétosztja a szegények között. De ezzel is többet segítene a gazdaságnak, mint azzal, hogy olcsóbbá teszi a Ford Focust. Oszthatnánk kupont is, hogy 100 forint kedvezmény a literes tejre (ebből kijönne a teljes éves magyar tejfogyasztás). Miért pont autót, könyörgöm! Csak azért, mert az elmúlt években egy mesterséges felpumpált autóforgalmazó hálózat adta hitelre az autókat? Dolgozzanak rendesen a szervizben, aztán nem lesz gond.

Gusztustalan, hogy ha baj van, mindenki az államhoz és az adófizetőkhöz fut segítségért, amikor olyan időket élünk, hogy nem a 13. havi nyugdíj a kérdéses, hanem a 11. meg a 12.
 

75 komment

Címkék: autó válság gazdasagpolitika portfolioblogger


A bejegyzés trackback címe:

https://forint.blog.hu/api/trackback/id/tr24998089

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VR6 2009.03.12. 15:57:35

Inkább ide, mint segílykére.
Mellesleg erre úgysem fog telni, úgyhogy megy a lomtárba az egész program a többivel együtt.

2009.03.12. 16:11:43

Vagy támogassák pl. a vízágyúkat!

Abból úgyis fel fog szökni a kereslet, ha sokáig így mennek a dolgok...

nickita 2009.03.12. 16:12:54

adják nekem, megforgatom a piacon és egy év múlva a háromszorosát adom vissza. garancia sajnos nincs.

az igazi doka 2009.03.12. 16:16:54

A vibrátort...szerintem is...sexshoppom van :-)

Pepe83 (törölt) 2009.03.12. 16:17:57

Nem tartanám etikusnak, hogy akinek pl. 8 éves autója van, az nem kap támogatást pl. egy új Swift megvételére, de aki 20 éves kocsival járt eddig (ami pontosan annyit ér amennyiért a MÉH telepen átveszik), az kap 750 ezer forint támogatást.

Káposztakukac 2009.03.12. 16:21:58

magyarországon ez tényleg hülyeség, mivel mi javarészt exportra termelünk. ezzel csak az a néhány autókereskedő járna jól, amely ezzel a programmal javíthatna picit az árrésén.

13öreg 2009.03.12. 16:24:42

azon a 60 milliárdon vegyen az állam MOL
vagy OTP részvényt.

13öreg 2009.03.12. 16:28:39

Mindenkinek adjanak 4 dbOTP részvényt.

loading 2009.03.12. 16:36:08

Móvár mellett van Európa egyik legnagyobb vibrátor gyára. Úgyhogy inkább a vibrátor jobb ötlet. És meg egyébként is...

Penzgyik · http://penzgyik.blog.hu 2009.03.12. 16:42:01

Nemetorszagban tudtommal a kis teljesitmenyu autokat tamogatjak, mert az nem kornyezetszennyezo. Am a sajat ipar vedelme es a hazai munkaero megtartasa nem jott be, mert mindenki Daciat vesz. Leadja a regi lerozzant kocsijat 2000 Euroert, vesz egy vadi uj Daciat +5000-ert. Munkahelye nem lesz ugyan, de a mostani allapot mellett 2-3 havi fizetesbol uj autoja igen :)

Rókakígyó 2009.03.12. 16:44:58

Új autó = új hitel. Ez a lényeg.

Az adósság mozgatja a világot.

De télleg csak Suzukit támogatnék, esetleg. Bár ennek Gablini annyira nem örülne. Mi a pusztulatot segítene néhányszázezer, inkább törölje el az állam a regadót. A magyar autópark meg nem 10 éves átlagban. Menjenek a francba

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2009.03.12. 16:53:18

Azért a postkép szép régi taunusát elfogadnám támogatásképp.

ladislaus 2009.03.12. 16:56:44

ez egy hulyeseg. tokom azzal hogy a lakashiteleket is masok adojabol kell megtamogatni. MIERT??? Ez is hulyeseg! Auto? Ha hazai gyartasu Suzukikra adnak akkor ok. De francia, nemet stb-re??? Kiszolgalo hazaarulo rablo fleto kormany!

vwxyz (törölt) 2009.03.12. 17:02:05

Sem az autóforgalmazást, sem a franciakrémes-készítést nem kell támogatni, és az erre "szánt" pénzt sem kell kivenni a gazdaságból. Az alacsonyabb adóterhelés közvetlenül a mi autónkat és a mi cukrászainkat segítené.

Alacsonyabb újraelosztás, hatékonyabb gazdaság.

Önjáró Talajgyalu 2009.03.12. 17:03:29

Nekem van egy 25 eves Skodam, ami - mivel karban van tartva es be van allitva - rohogve leveri sok mai "kornyezetbarat" auto emisszios ertekeit. Es mellesleg kevesebbet is fogyaszt.

Ja es kevesebbe kerult, mint egy markasabb bicikli. Az eves biztositasa olcsobb, mint a havi BKV berlet. A tamogatott arkategoriaba eso kocsikba egyebkent nem ferek bele, mivel azt 170cm magas, 60 kilos egyenemberekre tervezik, en meg egyikse vagyok. Erdekes modon a 25 eves Skodaban elferek magam mogott is.

De azert megmondjak nekem, hogy a jelenleginel sokkal jobb lesz, ha veszek egy Suzukit, aminek az elso par kotelezo olajcsereje tobbe kerul mint a Skodam vetelara.

Szijjanak Euro 5-os kipufogogazt, akik kitalaltak ezt a sok faszsagot.

Perillustris 2009.03.12. 17:04:32

Bár bizonyára helyesek a külföldi számok számok, akkor is tévedésen alapul az, hogy hasonló akció a mi gazdaságunkat is felpörgetné. Egyrészt - bármennyire is jó ezt képzelni - nem vagyunk autógyártó nemzet, tehát alapvetően a tulajdonos külföldi cégek kapnák a támogatást. Tény, hogy sok magyar beszállító kering körülöttük, de makrogazdasági szinten ez nem annyira jelentős.

Hazug dolog arra hivatkozni, hogy az új autók számottevően javítják a környezeti károk egyenlegét. Egy új autó előállítása és leszállítása kb. akkora szennyezéssel jár, amennyit az autó az első 5-6 évében szennyez. Ott van továbbá a leadott autó környezetkárosító tényezője is.

Nem mellesleg, akinek nincs pénze, az ne vegyen autót. Másrészt amit nem költenek autóra az emberek, azt elköltik másra, tehát ugyanúgy a gazdaságban marad a pénz, ráadásul jó eséllyel kevesebb externális kiadással járó terméket választanak.

Perillustris 2009.03.12. 17:08:16

Kétségtelen, hogy a kereskedők egy rakás pénzt nyomtak (ismét) néhány politikus zsebébe.

A másik, hogy ha már megvalósul, miért nem adójóváírásként adják oda az embereknek? Legalább lenne haszna az adózásnak, és nem megint a minimálblrre bejelentett, de ennél jóval többet megkapó köcsögök járnának jól.

Zsola777 2009.03.12. 17:13:21

Ja, támogassák a vibrátort, attól bizonyítottan javul a közhangulat :)

Cold 2009.03.12. 17:18:09

Mivel támogató hozzászólás nem nagyon született, elítélő viszont annál inkább. Szerintem levonhatjuk a következtetést, hogy ez bizony be lesz vezetve.
Magam részéről már csak ilyen sajtófigyelést végzek.

Ja és azt is levonhatjuk tanulságképpen, hogy valszeg jövőre már a 11. havi nyugdíj is ugrott. Kivételként talán az önként eutenáziát (2011-ben) vállalók képezhetik.

S2000 2009.03.12. 17:21:06

Inkább az üzemanyagok adótartalmát meg a regadót csökkentsék.

4tuna · http://veletlenek.blog.hu/ 2009.03.12. 17:23:04

11 éves vibrátoromat újra cserélném. Hol a hétszázezrem? :)

ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2009.03.12. 17:27:22

Én azzal egyet értek, hogy a németek és a frabciák bevezették. Ha náluk nő az autóeladás, az a hazai beszállítóknak is jó. De nekünk tényleg nem erre kellene költeni. Az a kevés maradék, aki még nem dőlt be a lakáshitellel, nem biztos, hogy új autóra akar költeni. Ezzel a programmal az a legrosszabb, hogy ha az autóipar kap 50-60 milliárdot, akkor jogosan jönnének a többi iparágból is.

Csak egy jótanács. Meg kellene már tanulni a lehetőségeinkhez mérni az igényeinket!

is 2009.03.12. 17:28:32

már elnézést, de szerintetek az elmúlt 5000 évben mire adtak kölcsönt? a kölcsönvevő boldogulására csak és kizárólag? ez elég nagy naivitás.

a hiteleket eddig is azért kaptuk, hogy megvegyük belőle a Henkel mosóport, a Philips borotvát és plazmatévét. azaz, hogy a német, francia, holland munkásnak legyen munkája. most is azért kaptuk. légy nyugodt, ha nem támogatunk belőle autóvásárlást (hogy a német, francia munkásnak megint legyen munkája), akkor kapunk német, francia tanácsadót a nyakunkba, aki amellett, hogy magyaráz, még csökkenti is otthon a munkanélküliséget, azaz végül csak rájuk költjük a hitelt. és ha a tanácsadót is elkergetjük, akkor majd nem kapunk hitelt, mert a végén még tényleg magunkra költenénk.

vedd észre, hogy Magyarország rákötötte magát a hitelinfúzióra (a kormány -egyik sem- csak nem állt ellen, az emberek kötötték rá magukat a fogyasztásukkal), és folyamatosan életben tartanak minket, de csak mint felvevőpiacot. majd ha nem veszed Te a plazmatévét hitlre, majd akkor lehet arról beszélni, hogy Mo beszállhat a gyártásba is, KGST módon. de mondjuk ahhoz előbb tandíjank meg vizitdíjnak kell lenni, mert ilyen néoszavazások után le nem ül senki velünk tárgyalni, mint komoly tárgyalópartnerrel.

sprenczl 2009.03.12. 17:29:20

Én ettől még nem fogok autót venni, talán ha féláron adnák, mert kb az a reális értéke, a többi extraprofit. Ugyanolyan károgó tetűk, mint a bankok, ha nincs meg a betervezett nagy zsozsó, máris ajvékolnak.

mikrovp 2009.03.12. 17:39:56

@Önjáró Talajgyalu: Igazad van, végre egy józan hang. Inkább azon kéne legondolkodni a nagyokos autóbuziknak, hogy a fenenagy fejlődés mellett miért KELL lecserélni egy 10-15 éves autót.

Káposztakukac 2009.03.12. 17:40:42

@Penzgyik: nagyon rosszul tudod. konkrétan egy helyes állítás sincs az írásodban. minden autóra érvényes a 2500 euro abwrackprämie, ha cserében egy minimum 9 éves autót végleg kivonnak a forgalomból. természetesen ezt csak akkor éri meg, ha a min. 9 éves autó piaci értéke már 2500 euro alatt van. ugyan a drága autók vevői is részesülhetnek a programban, de valljuk be, nem az a jellemző, hogy valaki a 15 éves poloját leadja, hogy kaszáljon 2500 eurot egy 70 ezres bmw-n, ebből kifolyólag a prémiummárkák nem nagyon veszik hasznát ennek a programnak. ezzel szemben főleg az opel, a vw és a ford iszonyatos mennyiségű autót ad el, pont az állami segítségnek köszönhetően, javarészt a kis és közepes kategóriában. dacia? németországban??? felejtős.

Sákif za morro? 2009.03.12. 17:41:38

Azt nem kalkuláljátok bele, hogy én a 3db 20 év körüli autómmal nem költök annyit szervizre, teljesítmény adóra, biztosításra, üzemanyagra, hogy az áfakülönbözet miatt ne érje meg az államnak támogatni azt, hogy inkább vegyek egy újat. Utána az összes költségem az egekben, azok után meg csorog az áfa szépen befelé az államkasszába. Arról már nem is beszélve, hogy a három autóm kb. 9 autónyi eladható széndioxid kvótát pöfög ki elméletileg a csöveken. (Jó, persze ez csak elméletben igaz, mert az állam nem tudja hogy egyszerre úgyis csak az egyikkel tudok menni.) és akkor még nem is említettem az új autók alkatrészkereskedelmén keletkező állami bevételt.

Mielőtt megkapom, hogy mi a fasznak tartok 3 roncsot, amikor egy jót kellene, elmondom hogy mindhárom autó messze jó állapotban van. Kopó alkatrészek cserélve, motorok gondozva, baj nem lehet. ;-)

Káposztakukac 2009.03.12. 17:45:05

@Önjáró Talajgyalu:

"Nekem van egy 25 eves Skodam, ami - mivel karban van tartva es be van allitva - rohogve leveri sok mai "kornyezetbarat" auto emisszios ertekeit. Es mellesleg kevesebbet is fogyaszt."

sőt baszd meg, még az M5-ös bmw is csak a hátsó lámpáidat látja, ugye? idióta...

Gazdagréti Jack Bauer 2009.03.12. 17:45:56

Egy új Suzuki Swift 3100000, mondjuk közepesen felszerelve. Jó zsíros hitellel 4-4,5, igaz, nem egyszerre.

Ugyanez 3 évesben, diszkrét rozsdával kb. 1 500 000 ft.

Kinek is kell új ótó?

Én mondjuk a regadót meg a forgalomba helyezés díját minimalizálnám, mondjuk annyira, amennyi elvárható egy EU-s országtól, aztán akkor nem húszéves autók lennének, hanem tízévesek. De legalább nem vinné a bank a túlvállalt Suzukit.

Silverf@x 2009.03.12. 17:48:20

A tetemes mértékű regadót ne felejtsük el, az is bevétel. Nem hiszem, hogy 1-1 új autón kevesebb lenne az adó, mint az ártámogatás. Mellesleg vannak autóipari beszállítóink. Meg van egy rakás olyan kis cégünk, amelyik olyan cégnek szállít be, aki az autógyáraknak szállít be. Konkrétan egy ilyennek dolgozom és látom, hogy igencsak áthárul rájuk az autópiac nyomorúsága...

Káposztakukac 2009.03.12. 17:50:14

@Gazdagréti Jack Bauer:

"Kinek is kell új ótó?"

ha senkinek nem kell új autó, miből is lesz 3 évesen óccsó hasznátótó?

Sákif za morro? 2009.03.12. 17:52:50

@Káposztakukac: Megnézném én azt a Skodát a szarbabaszott, tetves karburátorával, ahogy teljesíti azokat a normákat..... :-DDDD

indapass90210 2009.03.12. 17:54:33

@Gazdagréti Jack Bauer: a 3 évesen rozsdás az az opel, nem a szuzuki.

Káposztakukac 2009.03.12. 18:03:33

@mikrovp: te idióta, a 20 éves autód nem az euro 4 vagy 5-öt teljesítette, hanem a te 20 éves autódra vonatkozó, az autó gyártásakor hatályban lévőket...

f.nero 2009.03.12. 18:06:03

Németországban Corsa-boom van, ismét 3 műszakban dolgozik az Opel. A Polo is jól megy. Persze a németek nem hülyék, tudják, hogy hazai autót kell venni, és nemcsak most, hanem válságon kívül is. Ha ott ki akarsz tűnni az 5-ös BMW-s átlag családapák közül, minimum tulipiros Alfát kell venned, vagy valami hasonlót.

Más oldalról megközelítve:
Jelenleg többet költünk, mint amennyit keresünk = államháztartási hiány. Szerintetek lehet a hiányból támogatásra költeni, vagy hitelt visszafizetni??
Ebből csak egy dolog jöhet ki: egyszercsak el kell adnunk megint valamit: vízműveket, Paksot, Szerencsejáték Rt-t, földet, kórházat. Gyarmati sorba kerülünk.
Itt kormányváltás és új irány kell, méghozzá most rögtön!

mikrovp 2009.03.12. 18:19:25

@Káposztakukac: hát persze, hogy azt teljesítette. És az mennyivel rosszabb az Euro5-nél, összevetve az új autó gyártása során keletkező szennyezőanyagokkal? Idióta a nénikéd.

flimo13 2009.03.12. 18:20:32

Részben igaz, hogy nem vagyunk autógyártó nemzet, másik oldalról viszont autógyártók beszállítói vagyunk. Vas megyében pl csak egy üléshuzatokat gyártó cég csődje veszélyeztet több száz, ha nem ezer munkahelyet.

Az viszont az érem másik oldala, hogy a hazai munkahelyeket nem az az itthon (elméletileg) eladott plusz 20 ezer autó menti meg. Osztani, szorozni kell, nem hasraütni, hogy az egyéb generált bevétel nem éri el az 50 milliárdot.

naat2 2009.03.12. 18:32:27

Igen, fizessünk ~10% regadót (az ÁFÁ-n felül) az új kocsira, majd támogassuk meg. Na ebből látszik, hogy tud az állam magának látszattevékenységeket produkálni és így pénzt lenyúlni az azt megtermelőktől...
Amúgy már felmerült az regadó eltüntetése is - ami mellesleg többszörös adózás, nem véletlenül aggályoskodik az EU. Ez még egy normális lépés lenne, mindkét szempontból (nem nagyképűsködni akarok ezzel, lenne pénzem új kocsira, de addig nem akarok venni, amíg a regadóval is a léhűtőket etetem).
Az autók környezeti hatásának eredőjébe meg valóban bele kellene számolni az előállítási költségeket is, mert szerény becslések szerint is a teljes kibocsátás 40%-a körül van (pláne a sok mai alumíniummal), még ha sokáig hajtják is a gépet. Túlhajtott újratermeléssel még rosszabb is lehet.

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2009.03.12. 18:32:29

Hétéves, rossz teljesítményű, Euro normákat nem teljesítő kormánypárt lecserélésére nem adnak kedvezményt? Az hasznosabbnak tűnne.

Zsola777 2009.03.12. 18:37:15

A támogatás legfeljebb az autóforgalmazókat menti meg, és elenyésző mértékben javítaná a levegőminőséget.
Önnek - ezt - most - nem ajánlom.

Doubledeceker 2009.03.12. 18:41:22


Na ezzel a skoda dologgal mindjárt eljutunk a téli nyári gumi kérdéshez. Miszerint a téli gumi nem jó semmire, de mindig csak azok mondják, akiknek sose volt olya...

Egy jól beállított karbis autó tényleg lehe jó is, de egy Euro 3, 4-es vagy 5-ös közelébe sem ér.

Nem bántani akarom a skodás emberkét, de ne legyen már hülye, egy EURO 4, vagy 5-ös motorvezérlő nagyobb tlejesítményű mind egy 10 évvel ezelőtti asztali PC.

És a benne lévő szoftver minden egyes byte-ja a zöld mezőkért affódik.

A katalizátor meg smafú....

Ja és a skodát nem állították annak idején elő, az csak úgy jött az űrből, mondjuk ez útobbi a skodára még igaz is lehet... :D

Ezt jó lenne már felfogni, az ilyen lököteknek.

Panka-manka 2009.03.12. 18:46:43

Ettől az "állam támogatja" dologtól feláll a szőr a hátamon.
Ha az állam támogatja ahhoz először valakitől el kell venni.
Mi lenne ha el sem venné?
Higyjék már el hogy úgysem ér semmit az egész, ráadásul az állami visszaosztás Magyarországon erősen szelektált. Haverok kapnak a többi meg dögöljön meg.

Unter Bahn (törölt) 2009.03.12. 18:48:34

Csak megjegyzem, kétféle vásárlói réteg van: egyik mindig új autót vesz, mert az garanciális, a másik meg mindig tizenéveset, mert az rekatíve olcsóbb...

A két oldal kibékíthetetlen, ámde: a használtautó károsanyag-kibocsátás vs. fajlagos új autó előállítás károsanyag-kibocsátás szvsz még mindig nincs pariban: ergo túlfogyasztásra való ösztökélés folyik...

Magam részéről maradok az 500 eF érték alatti autóknál: nem terhelem a gyártósor környezetszennyezéssel, némi segédlettel még mindig nem kell egy 60 fős Servicét eltartanom gyertyacserére, amit csak a csilliós szoftver mond meg - csak nekik, és ha elég lelkiismeretes vagyok, az autóm 15-20 évesen is hozni tudja egy széttuningolt friss verda határértékeit, bár az igaz, hogy a zöldnél nem tudok elé lépni - kérdés hogy akarok-e?...

mikrovp 2009.03.12. 18:48:49

@Nandi29: nem bántás, tényleg. Oké az Euro 4, 5, X motorvezérlő, meg a hájtek szelepállító meg a szívóoldali turbóbeállító herkentyű. De az Otto-motor hatásfoka akkor is annyi, amennyi és a károsanyag-kibocsátás pont a nagyobb tömegek és fickósabb motorok miatt bizony nőtt. Nem kívánom, hogy skodára álljon VISSZA a világ, dehogy. Nyilván jobb egy mostani akármi. De ha a mostani akármi is 20 évig elmenne, mint a skoda, akkor tennénk valamit környezet ügyben, nem csak pofáznánk. Amíg Te veszel 5 autót, addig én egyet. Innentől meg a CO-érték huszonhatodrangú... És a mai csupaműanyag autók előállítása érzésem szerint SOKKAL környezetszennyezőbb összességében, mint a műszerfalában is inkább kohászati termék régebbi típusoké.

X-polgártárs · http://graffitik.blog.hu 2009.03.12. 18:49:30

Mi a francnak kell olcsó autó a magyarnak? Igy sem férünk el már az utakon, a levegő meg egyre szarabb. 20-30-50 éve miért voltak meg autó nélkül az emberek? Nem voltak lusták felülni a villamosra, buszra és arréb menni 500 métert.

mikrovp 2009.03.12. 18:51:17

@X-polgártárs: na erről nem is beszélve.

Unter Bahn (törölt) 2009.03.12. 18:53:19

De ha már polgárpukkasztok:

Ugyanitt megunt Citroen Bx-eket (lehet CX és XM is:-))) és Volvo 240D kombikat, valamint Volvo 850-eseket keresek ingyen (vagy ha beüt valami lottó-izé, vas-árban:-)))

Unter Bahn (törölt) 2009.03.12. 18:55:24

@Unter Bahn: környezetvédők megnyugtatására: nem napi használatra szánom ezeket... mint ahogy a meglévőeket sem.

Doubledeceker 2009.03.12. 18:55:38

@mikrovp:

Bocsi én most gey tíz éves verdát hajtok, és már ez a 4-ik autóm ami tíz éves kort ért meg. Mindegyiket 7 8 évesen vettem.

Az otto motor hatásfoka annyi amennyi. Igen nem túl sok alig haladja meg a 30%-ot, de ez csak egy elméleti érték.

Azért egy mostani normális autó, ami még nem dög nehéz, sokkal jobban fogyaszt, mint egy régi verda.

De a 200 után gyártott elhízott szarok nekem sem kellenének. Ja az én gépem 100 LE kereken, de mndig csodálkoznak a kollégáim, hogy hogy megy, persze mert csak 1030kg, most meg minden fos 1.4-es is legalább 1200-1300 kg.

Ennek megfeleően az én gépem városon kivül be is éri 6-7 literrel, de mivel a jobb lábam nagyobb mint a bal, többnyire jobban kedveli a 10-et.

Ja de el is tértünk az alap problémától.

Az álam dögöljön meg a GDP 50%át szedi be, hogy szétosza, na de mileny módon?

4tuna · http://veletlenek.blog.hu/ 2009.03.12. 18:55:59

Érdekes, hogy 6 évvel ezelőtt a wc-re is kocsival mentem. Aztán pár év külföld, és megszoktam a tömegközlekedést. A fővárosban gyerek nélkül felesleges fenntartani egymagamra egy autót...
Most lehet ugatni, hogy minőségbeli különbség van az itteni BKVhoz képest, de mi a fenének kell annyira finnyásnak lenni?
1o perc séta, vagy 15 perc ácsorgás a buszon (ha már pl retkes az ülés) degradál...

Sam8888 2009.03.12. 18:56:56

Semmit nem kéne tenni, csak a regisztrációs adót megszüntetni... Ennyi!

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.03.12. 18:58:28

Teljesen egyetértek a poszttal.

Azért elgondolkoztató, mekkora lobbi van az autóipar ás háttéripara mögött. Például a benzin: lásd mi folyik "keleten" olajügyben... háború, vér, meg jópár sejk úgy meggazdagodott, hogy azt sem tudja, mire költse a pénzt. Aztán meg lehet nézni, hogy például hol lenne Németország és Franciaország gazdasága autóipar nélkül (de nem kell messzire menni, ott van Szlovákia is). Ja, és az utak: mennyibe is kerül egy km autópálya? És zsebbe juttatás nélkül? Milliárdos nagyságrend? A környezeti károkról ne is beszéljünk...

Szóval valami elképesztő iparág és lobbi van amögött, hogy betedd a segged egy négykerekű fémdobozba, s elmenj vele a tíz percre lévő "Teszkóba". Nem véletlen, hogy a bankok mellett az autóipart dotálják mindenhol. Ez az egész így, ahogy az emberek ész nélkül használják, szerintem több áldozatot szedett, mint a második világháború (pl. számoljátok a környezetszennyezés okozta betegségeket, a baleseteket, a háborúkat, mindent!)

Sákif za morro? 2009.03.12. 19:00:11

@mikrovp: Ja. Én meg jobb úszó vagyok mint Cseh Laci, mert a szerencsétlen csak második lett az olimpián, míg én az iskolai versenyen aranyat szereztem. Érzed ugye, hogy hol sántít a sztorid?

Káposztakukac 2009.03.12. 19:01:36

@4tuna: ha belvárosban élsz, akkor lehet, h igazad van. HA belvárosban élsz... költözz ki az egyik peremkerületbe, és meglátod, hogy mennyi ideig tart bkv-val.

@X-polgártárs: sőt, penicillin se volt még 60-70 éve, mégis megvoltak az emberek. na ja, a legtöbben.

Sákif za morro? 2009.03.12. 19:05:20

@Unter Bahn: Erről jut eszembe.... Pár napja láttam egy csillivilli, bordómetál XM-et valami káprázatos állapotban. A rendszáma LIx-xxx volt. Vagy most újították fel, vagy nemrég érkezhetett valami kultúráltabb környékről. A nyálam csorgott.

4tuna · http://veletlenek.blog.hu/ 2009.03.12. 19:08:29

@Káposztakukac:
igen, belvárosban élek, a munkahelyemtől 15 percre (gyalog).
Amit leirtam, azt az ilyen tipusú emberek miatt irtam. Engem nem zavar, ha valakinek kell autó az életéhez. Csak sajnos ebben az országban az autó léte/nemléte nagyon is presztizskérdés.
Ha nincs autód, a csajok fele már koccol is :)

ladislaus 2009.03.12. 19:11:50

@Unter Bahn: Inkább Volvo T5-öst :D Bitang az az auto!

ladislaus 2009.03.12. 19:13:35

@4tuna: egy pont oda! detto igy gondolom!

Sákif za morro? 2009.03.12. 19:15:52

@ladislaus: Bitang, de az az erő nem igazán illik egy Volvo egyéniségéhez. Olyan mint a 316i BMW.... :-D

blügy-blügy 2009.03.12. 19:33:45

Én ha a világ ura volnék, akkor egycsapásra megszüntetném a válságot:
Mindenkinek lehet max 1M dollárja, a cégeknek meg max 1MRD. Akinek több van, az költse el, vagy elvesszük. És ez addig tartana, amíg tart a válság

Liberté__73 2009.03.12. 19:42:44

@ladislaus:

Jaja! A T-5ös!
Nekem is az van. 10 éves már, van is benne 170ekm.

Liberté__73 2009.03.12. 19:47:21

@blügy-blügy:
okos gondolat:)
ha nekem 2 millióm lenne, akkor azt a családban teríteném, ha meg cég lennék 2 Mrd-dal, akkor csinálnék MyCompany_2-t és máris csak 1 Mrd van/cég.
Meghámoztad a lufit ügyesen

stanmore 2009.03.12. 19:57:45

Gablini Gábornak túró afülébe ,aszervize egy rabolda.Majd pont a lefarigcsált nyugdíjakat odaadjuk másoknak ,hogy ocsó autót vegyenek rajta.Én adevizahiteleseknek se adnék egy kanyit se,mert ne vegyünk már mindent hitelre.ha nincs pénzed ,ne költekezz ,ha meg hitelt vettél fel ,akkor számoltál a kockázattal .

Unter Bahn (törölt) 2009.03.12. 20:18:37

@ladislaus: "Inkább Volvo T5-öst :D Bitang az az auto!"

Ha nem szólsz a nejemnek, hozd az Xm-et és a Tied a 2.3 T5:-)))

Az erő nem minden:-)))

Ja, a Volvósoknak ne szólj, elég érzékenyek, sosem bocsátanák meg hogy egy franciára cserélném a svédet:-))) Igaz egy 240 így is marad:-)

eloszto · http://eloszto.hu 2009.03.12. 20:23:15

Ingyen sör, adómentesség, örök élet!
De tenni azt ne kelljen semmiért!

Unter Bahn (törölt) 2009.03.12. 20:28:31

@Liberté__73: "Jaja! A T-5ös!
Nekem is az van. 10 éves már, van is benne 170ekm."

10 éves lehet, de nem 850:-) 1996-ig "gányoltak Volvót", utána jött a Ford és elkezdtek "autót" gyártani:-/o (BOCS!!!)

Most lehet hogy lesz valami kínai, amelyik hajlandó lesz megvenni:-(((

(Bár én magam részéről inkább az oroszoknak ajándékoznám, nem valami nagymesterek koppintásban, de ha vasból kell... mondjuk egy zsír új 2-es, 7-es, 8-as vagy 9-es Volvo??? Made by USSR???)

Részemről YYEEEEESSSSSSZZZZZ... inkább mint a sárgák:-(

Végülis a Volga-JAG se lett olyan rossz, bíztató, hogy vasból van:-)))

Unter Bahn (törölt) 2009.03.12. 20:38:03

Na: utolsó ajánlat???

850 2.3 T5, ha kell felhúzva, cserébe egy 2.0T vagy 3.0 V6 Xm-ért???

torró 2009.03.12. 20:47:53

Egyébként meg, miért is van nekem is 20 éves verdám? Mert nem tudnék újat venni sehogy sem. Ergó, megint a pénzes kuncsaft járna jól. Aki természetesen nem kétkezi. Úgy hogy szerintem se pazarolják még tovább a kis pénzünket! Akinek van lóvéja vegye meg. Nekem meg hiába villantanak akkor se tudok újat venni.
Egyébként is az 1.6 diesel Ford elnyűhetetlen.

Liberté__73 2009.03.12. 22:45:42

@Unter Bahn:
"10 éves lehet, de nem 850:-) 1996-ig "gányoltak Volvót", utána jött a Ford és elkezdtek "autót" gyártani:-/o (BOCS!!!)"

hát nem 850es hanema nagytesó, a v70es, '98as

dizo 2009.03.12. 22:51:50

Az nem érv, hogy a támogatással környezetkímélőbb autók megvételét ösztönzik. Az a vélekedés, hogy az autócsere révén a CO2 kibocsátásban jelentkező egy forintra vetített megtakarítás legalább egy nagyságrenddel kevesebb lenne, mintha a támogatást egyéb környezetbarát energetikai célokra, pl. szélerőművekre, atomerőművekre költenék.

csanyiv 2009.03.13. 17:01:00

@Bilux67: Egyszerű: átfedéses frontál törésteszten kapnál másfél csillagot, meg egy keresztet a sírodra. Persze lehet, hogy az a pillanat soha nem jön el.
Olyanok a mai autók (főleg a szuperbonyolult siratófalmászó összkerekes tudással városban használt terepesek), mint a kétezer csatornás digitális műholdvevő, vagy panelba az ötvencollos plazma, jó-jó hogy tudja, de hol van rá szükség?

akakukk 2009.03.18. 15:24:20

Biciklivasarlasi tamogatast mindenkinek!
süti beállítások módosítása