Csak kezdeményezések vannak, de mai sajtóhírek alapján keményen beindult a lobbi, hogy dotálják az autóvásárlásokat. Magyarországnak persze nincsenek olyan lehetőségei az anyagi támogatásra, mint Németországnak, ám a szakma és a kormányzat az Európában bevezetett dotációt közelítő összeggel azért be tudna szállni egy-egy autócserébe – mondta el Gamblini Gábor a Napinak. Európában 300-750 ezer közötti összeggel dobják meg az új autót vásárlókat.
Kérdem én; mi a fenének kell dotálni az autóvásárlásokat Magyarországon? Németországot meg Franciaországot még megértem. Erős hazai autóipar, s a kereslet élénkítése nemcsak az ÁFÁ-n keresztül segít, hanem rengeteg munkahelyet lehet vele megtartani. Magyarországon csak a Suzuki gyárból gurul ki autó (az Audit hagyjuk), s azok jó része sem itthon kel el. Itthon dotálnánk 120 ezer új autót félmillával darabonként, hogy 120 ezer honfitársunknak átlagosan ne 3,5 hanem csak 3 milliójába kerüljön az új autó. Ha 100 ezer autó helyett 120 ezer autót adunk el, az ÁFÁ-ban jelent mondjuk 10 milliárd forintos többletbevételt Eközben 120 ezer autóra maga a program kerül kb. 60 milliárdba. (Itt jönnek a munkahelyekről meg az egyéb bevételről szóló érvek, de azok sem érnek 50 milliárdot) Koldus ország vagyunk, de van olyan, akinek ez komolyan megfordul a fejében. Azért mert az erős Németország és Franciaország csinálja. Mi meg IMF kölcsönpénzből urizáljunk. Tényleg nem vagyunk normálisak.
Nem értem. Támogassák inkább a plazmatévét, én azt akarok venni, s ott is gyenge a forint, meg ott is veszélyben vannak a munkahelyek. Vagy vibrátort, vagy bőrkesztyűt, vagy franciakrémest, mert a cukrászok is sírnak. Miért éppen autót?
Ugyanilyen hülye ötlet, ha az állam megveszi az összes trappista sajtot, vagy Pick szalámit, s szétosztja a szegények között. De ezzel is többet segítene a gazdaságnak, mint azzal, hogy olcsóbbá teszi a Ford Focust. Oszthatnánk kupont is, hogy 100 forint kedvezmény a literes tejre (ebből kijönne a teljes éves magyar tejfogyasztás). Miért pont autót, könyörgöm! Csak azért, mert az elmúlt években egy mesterséges felpumpált autóforgalmazó hálózat adta hitelre az autókat? Dolgozzanak rendesen a szervizben, aztán nem lesz gond.
Gusztustalan, hogy ha baj van, mindenki az államhoz és az adófizetőkhöz fut segítségért, amikor olyan időket élünk, hogy nem a 13. havi nyugdíj a kérdéses, hanem a 11. meg a 12.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
VR6 2009.03.12. 15:57:35
Mellesleg erre úgysem fog telni, úgyhogy megy a lomtárba az egész program a többivel együtt.
riding 2009.03.12. 16:09:49
www.szeresdmagad.hu
2009.03.12. 16:11:43
Abból úgyis fel fog szökni a kereslet, ha sokáig így mennek a dolgok...
nickita 2009.03.12. 16:12:54
az igazi doka 2009.03.12. 16:16:54
Pepe83 (törölt) 2009.03.12. 16:17:57
Káposztakukac 2009.03.12. 16:21:58
13öreg 2009.03.12. 16:24:42
vagy OTP részvényt.
13öreg 2009.03.12. 16:28:39
loading 2009.03.12. 16:36:08
Penzgyik · http://penzgyik.blog.hu 2009.03.12. 16:42:01
Rókakígyó 2009.03.12. 16:44:58
Az adósság mozgatja a világot.
De télleg csak Suzukit támogatnék, esetleg. Bár ennek Gablini annyira nem örülne. Mi a pusztulatot segítene néhányszázezer, inkább törölje el az állam a regadót. A magyar autópark meg nem 10 éves átlagban. Menjenek a francba
riding 2009.03.12. 16:49:41
Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2009.03.12. 16:53:18
a nagy levin 2009.03.12. 16:56:28
mar mashol is megaszondtak, hogy ez miert ostobasag
ladislaus 2009.03.12. 16:56:44
vwxyz (törölt) 2009.03.12. 17:02:05
Alacsonyabb újraelosztás, hatékonyabb gazdaság.
Önjáró Talajgyalu 2009.03.12. 17:03:29
Ja es kevesebbe kerult, mint egy markasabb bicikli. Az eves biztositasa olcsobb, mint a havi BKV berlet. A tamogatott arkategoriaba eso kocsikba egyebkent nem ferek bele, mivel azt 170cm magas, 60 kilos egyenemberekre tervezik, en meg egyikse vagyok. Erdekes modon a 25 eves Skodaban elferek magam mogott is.
De azert megmondjak nekem, hogy a jelenleginel sokkal jobb lesz, ha veszek egy Suzukit, aminek az elso par kotelezo olajcsereje tobbe kerul mint a Skodam vetelara.
Szijjanak Euro 5-os kipufogogazt, akik kitalaltak ezt a sok faszsagot.
Perillustris 2009.03.12. 17:04:32
Hazug dolog arra hivatkozni, hogy az új autók számottevően javítják a környezeti károk egyenlegét. Egy új autó előállítása és leszállítása kb. akkora szennyezéssel jár, amennyit az autó az első 5-6 évében szennyez. Ott van továbbá a leadott autó környezetkárosító tényezője is.
Nem mellesleg, akinek nincs pénze, az ne vegyen autót. Másrészt amit nem költenek autóra az emberek, azt elköltik másra, tehát ugyanúgy a gazdaságban marad a pénz, ráadásul jó eséllyel kevesebb externális kiadással járó terméket választanak.
Perillustris 2009.03.12. 17:08:16
A másik, hogy ha már megvalósul, miért nem adójóváírásként adják oda az embereknek? Legalább lenne haszna az adózásnak, és nem megint a minimálblrre bejelentett, de ennél jóval többet megkapó köcsögök járnának jól.
Zsola777 2009.03.12. 17:13:21
Cold 2009.03.12. 17:18:09
Magam részéről már csak ilyen sajtófigyelést végzek.
Ja és azt is levonhatjuk tanulságképpen, hogy valszeg jövőre már a 11. havi nyugdíj is ugrott. Kivételként talán az önként eutenáziát (2011-ben) vállalók képezhetik.
S2000 2009.03.12. 17:21:06
4tuna · http://veletlenek.blog.hu/ 2009.03.12. 17:23:04
ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2009.03.12. 17:27:22
Csak egy jótanács. Meg kellene már tanulni a lehetőségeinkhez mérni az igényeinket!
is 2009.03.12. 17:28:32
a hiteleket eddig is azért kaptuk, hogy megvegyük belőle a Henkel mosóport, a Philips borotvát és plazmatévét. azaz, hogy a német, francia, holland munkásnak legyen munkája. most is azért kaptuk. légy nyugodt, ha nem támogatunk belőle autóvásárlást (hogy a német, francia munkásnak megint legyen munkája), akkor kapunk német, francia tanácsadót a nyakunkba, aki amellett, hogy magyaráz, még csökkenti is otthon a munkanélküliséget, azaz végül csak rájuk költjük a hitelt. és ha a tanácsadót is elkergetjük, akkor majd nem kapunk hitelt, mert a végén még tényleg magunkra költenénk.
vedd észre, hogy Magyarország rákötötte magát a hitelinfúzióra (a kormány -egyik sem- csak nem állt ellen, az emberek kötötték rá magukat a fogyasztásukkal), és folyamatosan életben tartanak minket, de csak mint felvevőpiacot. majd ha nem veszed Te a plazmatévét hitlre, majd akkor lehet arról beszélni, hogy Mo beszállhat a gyártásba is, KGST módon. de mondjuk ahhoz előbb tandíjank meg vizitdíjnak kell lenni, mert ilyen néoszavazások után le nem ül senki velünk tárgyalni, mint komoly tárgyalópartnerrel.
sprenczl 2009.03.12. 17:29:20
mikrovp 2009.03.12. 17:39:56
Káposztakukac 2009.03.12. 17:40:42
Sákif za morro? 2009.03.12. 17:41:38
Mielőtt megkapom, hogy mi a fasznak tartok 3 roncsot, amikor egy jót kellene, elmondom hogy mindhárom autó messze jó állapotban van. Kopó alkatrészek cserélve, motorok gondozva, baj nem lehet. ;-)
Káposztakukac 2009.03.12. 17:45:05
"Nekem van egy 25 eves Skodam, ami - mivel karban van tartva es be van allitva - rohogve leveri sok mai "kornyezetbarat" auto emisszios ertekeit. Es mellesleg kevesebbet is fogyaszt."
sőt baszd meg, még az M5-ös bmw is csak a hátsó lámpáidat látja, ugye? idióta...
Gazdagréti Jack Bauer 2009.03.12. 17:45:56
Ugyanez 3 évesben, diszkrét rozsdával kb. 1 500 000 ft.
Kinek is kell új ótó?
Én mondjuk a regadót meg a forgalomba helyezés díját minimalizálnám, mondjuk annyira, amennyi elvárható egy EU-s országtól, aztán akkor nem húszéves autók lennének, hanem tízévesek. De legalább nem vinné a bank a túlvállalt Suzukit.
Silverf@x 2009.03.12. 17:48:20
Káposztakukac 2009.03.12. 17:50:14
"Kinek is kell új ótó?"
ha senkinek nem kell új autó, miből is lesz 3 évesen óccsó hasznátótó?
Sákif za morro? 2009.03.12. 17:52:50
indapass90210 2009.03.12. 17:54:33
Káposztakukac 2009.03.12. 18:03:33
f.nero 2009.03.12. 18:06:03
Más oldalról megközelítve:
Jelenleg többet költünk, mint amennyit keresünk = államháztartási hiány. Szerintetek lehet a hiányból támogatásra költeni, vagy hitelt visszafizetni??
Ebből csak egy dolog jöhet ki: egyszercsak el kell adnunk megint valamit: vízműveket, Paksot, Szerencsejáték Rt-t, földet, kórházat. Gyarmati sorba kerülünk.
Itt kormányváltás és új irány kell, méghozzá most rögtön!
mikrovp 2009.03.12. 18:19:25
flimo13 2009.03.12. 18:20:32
Az viszont az érem másik oldala, hogy a hazai munkahelyeket nem az az itthon (elméletileg) eladott plusz 20 ezer autó menti meg. Osztani, szorozni kell, nem hasraütni, hogy az egyéb generált bevétel nem éri el az 50 milliárdot.
naat2 2009.03.12. 18:32:27
Amúgy már felmerült az regadó eltüntetése is - ami mellesleg többszörös adózás, nem véletlenül aggályoskodik az EU. Ez még egy normális lépés lenne, mindkét szempontból (nem nagyképűsködni akarok ezzel, lenne pénzem új kocsira, de addig nem akarok venni, amíg a regadóval is a léhűtőket etetem).
Az autók környezeti hatásának eredőjébe meg valóban bele kellene számolni az előállítási költségeket is, mert szerény becslések szerint is a teljes kibocsátás 40%-a körül van (pláne a sok mai alumíniummal), még ha sokáig hajtják is a gépet. Túlhajtott újratermeléssel még rosszabb is lehet.
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2009.03.12. 18:32:29
Zsola777 2009.03.12. 18:37:15
Önnek - ezt - most - nem ajánlom.
Doubledeceker 2009.03.12. 18:41:22
Na ezzel a skoda dologgal mindjárt eljutunk a téli nyári gumi kérdéshez. Miszerint a téli gumi nem jó semmire, de mindig csak azok mondják, akiknek sose volt olya...
Egy jól beállított karbis autó tényleg lehe jó is, de egy Euro 3, 4-es vagy 5-ös közelébe sem ér.
Nem bántani akarom a skodás emberkét, de ne legyen már hülye, egy EURO 4, vagy 5-ös motorvezérlő nagyobb tlejesítményű mind egy 10 évvel ezelőtti asztali PC.
És a benne lévő szoftver minden egyes byte-ja a zöld mezőkért affódik.
A katalizátor meg smafú....
Ja és a skodát nem állították annak idején elő, az csak úgy jött az űrből, mondjuk ez útobbi a skodára még igaz is lehet... :D
Ezt jó lenne már felfogni, az ilyen lököteknek.
Panka-manka 2009.03.12. 18:46:43
Ha az állam támogatja ahhoz először valakitől el kell venni.
Mi lenne ha el sem venné?
Higyjék már el hogy úgysem ér semmit az egész, ráadásul az állami visszaosztás Magyarországon erősen szelektált. Haverok kapnak a többi meg dögöljön meg.
Unter Bahn (törölt) 2009.03.12. 18:48:34
A két oldal kibékíthetetlen, ámde: a használtautó károsanyag-kibocsátás vs. fajlagos új autó előállítás károsanyag-kibocsátás szvsz még mindig nincs pariban: ergo túlfogyasztásra való ösztökélés folyik...
Magam részéről maradok az 500 eF érték alatti autóknál: nem terhelem a gyártósor környezetszennyezéssel, némi segédlettel még mindig nem kell egy 60 fős Servicét eltartanom gyertyacserére, amit csak a csilliós szoftver mond meg - csak nekik, és ha elég lelkiismeretes vagyok, az autóm 15-20 évesen is hozni tudja egy széttuningolt friss verda határértékeit, bár az igaz, hogy a zöldnél nem tudok elé lépni - kérdés hogy akarok-e?...
mikrovp 2009.03.12. 18:48:49
X-polgártárs · http://graffitik.blog.hu 2009.03.12. 18:49:30
mikrovp 2009.03.12. 18:51:17
Unter Bahn (törölt) 2009.03.12. 18:53:19
Ugyanitt megunt Citroen Bx-eket (lehet CX és XM is:-))) és Volvo 240D kombikat, valamint Volvo 850-eseket keresek ingyen (vagy ha beüt valami lottó-izé, vas-árban:-)))
Unter Bahn (törölt) 2009.03.12. 18:55:24
Doubledeceker 2009.03.12. 18:55:38
Bocsi én most gey tíz éves verdát hajtok, és már ez a 4-ik autóm ami tíz éves kort ért meg. Mindegyiket 7 8 évesen vettem.
Az otto motor hatásfoka annyi amennyi. Igen nem túl sok alig haladja meg a 30%-ot, de ez csak egy elméleti érték.
Azért egy mostani normális autó, ami még nem dög nehéz, sokkal jobban fogyaszt, mint egy régi verda.
De a 200 után gyártott elhízott szarok nekem sem kellenének. Ja az én gépem 100 LE kereken, de mndig csodálkoznak a kollégáim, hogy hogy megy, persze mert csak 1030kg, most meg minden fos 1.4-es is legalább 1200-1300 kg.
Ennek megfeleően az én gépem városon kivül be is éri 6-7 literrel, de mivel a jobb lábam nagyobb mint a bal, többnyire jobban kedveli a 10-et.
Ja de el is tértünk az alap problémától.
Az álam dögöljön meg a GDP 50%át szedi be, hogy szétosza, na de mileny módon?
4tuna · http://veletlenek.blog.hu/ 2009.03.12. 18:55:59
Most lehet ugatni, hogy minőségbeli különbség van az itteni BKVhoz képest, de mi a fenének kell annyira finnyásnak lenni?
1o perc séta, vagy 15 perc ácsorgás a buszon (ha már pl retkes az ülés) degradál...
Sam8888 2009.03.12. 18:56:56
Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.03.12. 18:58:28
Azért elgondolkoztató, mekkora lobbi van az autóipar ás háttéripara mögött. Például a benzin: lásd mi folyik "keleten" olajügyben... háború, vér, meg jópár sejk úgy meggazdagodott, hogy azt sem tudja, mire költse a pénzt. Aztán meg lehet nézni, hogy például hol lenne Németország és Franciaország gazdasága autóipar nélkül (de nem kell messzire menni, ott van Szlovákia is). Ja, és az utak: mennyibe is kerül egy km autópálya? És zsebbe juttatás nélkül? Milliárdos nagyságrend? A környezeti károkról ne is beszéljünk...
Szóval valami elképesztő iparág és lobbi van amögött, hogy betedd a segged egy négykerekű fémdobozba, s elmenj vele a tíz percre lévő "Teszkóba". Nem véletlen, hogy a bankok mellett az autóipart dotálják mindenhol. Ez az egész így, ahogy az emberek ész nélkül használják, szerintem több áldozatot szedett, mint a második világháború (pl. számoljátok a környezetszennyezés okozta betegségeket, a baleseteket, a háborúkat, mindent!)
Sákif za morro? 2009.03.12. 19:00:11
Káposztakukac 2009.03.12. 19:01:36
@X-polgártárs: sőt, penicillin se volt még 60-70 éve, mégis megvoltak az emberek. na ja, a legtöbben.
Sákif za morro? 2009.03.12. 19:05:20
4tuna · http://veletlenek.blog.hu/ 2009.03.12. 19:08:29
igen, belvárosban élek, a munkahelyemtől 15 percre (gyalog).
Amit leirtam, azt az ilyen tipusú emberek miatt irtam. Engem nem zavar, ha valakinek kell autó az életéhez. Csak sajnos ebben az országban az autó léte/nemléte nagyon is presztizskérdés.
Ha nincs autód, a csajok fele már koccol is :)
ladislaus 2009.03.12. 19:11:50
ladislaus 2009.03.12. 19:13:35
Sákif za morro? 2009.03.12. 19:15:52
blügy-blügy 2009.03.12. 19:33:45
Mindenkinek lehet max 1M dollárja, a cégeknek meg max 1MRD. Akinek több van, az költse el, vagy elvesszük. És ez addig tartana, amíg tart a válság
Liberté__73 2009.03.12. 19:42:44
Jaja! A T-5ös!
Nekem is az van. 10 éves már, van is benne 170ekm.
Liberté__73 2009.03.12. 19:47:21
okos gondolat:)
ha nekem 2 millióm lenne, akkor azt a családban teríteném, ha meg cég lennék 2 Mrd-dal, akkor csinálnék MyCompany_2-t és máris csak 1 Mrd van/cég.
Meghámoztad a lufit ügyesen
stanmore 2009.03.12. 19:57:45
Unter Bahn (törölt) 2009.03.12. 20:18:37
Ha nem szólsz a nejemnek, hozd az Xm-et és a Tied a 2.3 T5:-)))
Az erő nem minden:-)))
Ja, a Volvósoknak ne szólj, elég érzékenyek, sosem bocsátanák meg hogy egy franciára cserélném a svédet:-))) Igaz egy 240 így is marad:-)
eloszto · http://eloszto.hu 2009.03.12. 20:23:15
De tenni azt ne kelljen semmiért!
Unter Bahn (törölt) 2009.03.12. 20:28:31
Nekem is az van. 10 éves már, van is benne 170ekm."
10 éves lehet, de nem 850:-) 1996-ig "gányoltak Volvót", utána jött a Ford és elkezdtek "autót" gyártani:-/o (BOCS!!!)
Most lehet hogy lesz valami kínai, amelyik hajlandó lesz megvenni:-(((
(Bár én magam részéről inkább az oroszoknak ajándékoznám, nem valami nagymesterek koppintásban, de ha vasból kell... mondjuk egy zsír új 2-es, 7-es, 8-as vagy 9-es Volvo??? Made by USSR???)
Részemről YYEEEEESSSSSSZZZZZ... inkább mint a sárgák:-(
Végülis a Volga-JAG se lett olyan rossz, bíztató, hogy vasból van:-)))
Unter Bahn (törölt) 2009.03.12. 20:38:03
850 2.3 T5, ha kell felhúzva, cserébe egy 2.0T vagy 3.0 V6 Xm-ért???
torró 2009.03.12. 20:47:53
Egyébként is az 1.6 diesel Ford elnyűhetetlen.
Liberté__73 2009.03.12. 22:45:42
"10 éves lehet, de nem 850:-) 1996-ig "gányoltak Volvót", utána jött a Ford és elkezdtek "autót" gyártani:-/o (BOCS!!!)"
hát nem 850es hanema nagytesó, a v70es, '98as
dizo 2009.03.12. 22:51:50
csanyiv 2009.03.13. 17:01:00
Olyanok a mai autók (főleg a szuperbonyolult siratófalmászó összkerekes tudással városban használt terepesek), mint a kétezer csatornás digitális műholdvevő, vagy panelba az ötvencollos plazma, jó-jó hogy tudja, de hol van rá szükség?
akakukk 2009.03.18. 15:24:20