Azurák Csaba egyenesen beleütötte a magas labdákat Orbán Viktor arcába. De miért vállal be Orbán Viktor egy huszonötperces beszélgetést, ha egyetlen lehetősége, hogy fájdalmasan látványos módon kerülje az érdemi válaszokat? Főként miközben világosan látszik, társadalmi víziókról szóló nagy okosságokban király, de gazdasági témákban egyszerűen képtelen elfogadható módon nyilatkozni. (Az eddigi tapasztalatok szerint persze más se, egyik oldalon sem, aki tudott, repült.) Túl rizikós az ilyen, és senkinek nem tűnne fel, ha elkerülné ezeket a felkéréseket.
Adó? … valamennyi lesz
Így indul az interjú, Orbán a negyedik percben már blamálja magát.
A.Cs.: Azt tudom, hogy adócsökkentést szeretne a Fidesz...
O.V.: Adót csökkenteni és az adókat nagymértékben egyszerűsíteni.
A.Cs.: Mennyivel?
O.V.: Nagyon. Amennyire csak lehet.
A.Cs.: Az mit jelent? Most mit lát, hány százalékos adócsökkentésnek van realitása?
O.V.: Nézze, most azt kell eldönteni, hogy az ember komolyan akar-e beszélni az ország állapotáról, komolyan akar-e beszélni az emberekkel, vagy folytatni akarja azt a politikát, ami a mai magyar kormányt is a tönk szélére sodorta, vagyis hogy összevissza ígérget, számokat, dátumokat mond megalapozatlanul.
Adócsökkentést „nagyon”, amennyire csak lehet" (sic!). Ez az ostobaság lenne a mesteri hárító válasz? Rendben, hogy nem mond százalékot, tényleg nem is biztos, hogy lehet, de ez aztán a komoly, felelősségteljes beszéd benyomását kelti. Mit lépne mondjuk Orbán Viktor, ha arra a kérdésre, hogy mennyibe kerül ez a használt autó (mármint képzeljük el, hogy ilyen helyzetbe kerül, nyilván nem), azt mondaná az eladó, hogy „nem sokba”, és hosszas faggatózás után is csak oda jutna, hogy „megéri”?
Jegybank? … nem tudom
A beszélgetés csúcsa a jegybank kérdésénél jött el.
A.Cs.: Azt is mondta, hogy meg kell újítani ezeket az intézményeket. [a jegybankot és a felügyeletet]
O.V.: … Abban bízom, hogy ezt ők is belátják.
A.Cs.: Ennyi?
O.V.: …
Vajon mit hitt Orbán Viktor? Hogy a gazdasági szereplők számára egyetlen értelmezhető pénteki kijelentésére majd nem harap rá senki? Ezért nem talált ki normálisan kinéző választ? Reméljük, hogy az egy másodperces szünet és az apró sóhaj a válasz előtt inkább amiatt volt, hogy Orbán sejti, ez olyan téma, amiben egy rossz hanglejtéssel kimondott szó romba tudja dönteni például a forint árfolyamát (és amikor Szíjjártó Péter belemakogja az éterbe, hogy ők megmondták, 6 százaléknak kell lennie az alapkamatnak, a Fidesz csak viccel.).
Amit végül mondott, azt viszont felfoghatjuk így is: „Abban bízom, hogy Simor András belátja, nincs szüksége arra, hogy kiteregessük minden szennyesét, és inkább a mandátumának lejárta előtt szabad utat ad nekünk, habár jogi lehetőség nincs az eltávolítására.” Ez persze nem a jelzett intézmények - a felügyeletet is alaposan szétzúzták már most - reformja, hanem helycsere. Meglátjuk, hogyan értékeli ezt a piac, mert akárhogy vesszük, ebben a kérdésben ez a legfontosabb.
Nyugdíj? … fogalmam sincs
Kaptunk azért határozott választ is gazdasági kérdésben: nem kell nyugdíjkorhatár-emelés, nem is lesz, slussz-passz. Ezen azért bőven lehet vitatkozni, de legalább valami. Aztán odakerül mellé a hülyeség is, miszerint lehetett volna olyan nyugdíjrendszert építeni, ahol egy nagy, félretett pénzalap jövedelméből fizetik a nyugdíjat, csak hát a kommunisták elcseszték, ugyebár, ezért nem lehet létrehozni a felosztó-kiróvó rendszertől eltérő, új modellt.
Persze, hogy nem, nem is felosztó-kirovó rendszer megszüntetéséről szól a vita, felelsleges is volt ezt a képtelenséget elhinteni. Csak úgy szemléltetésképpen: nagyságrendileg most olyan 50 ezermilliárd forintra lenne szükség egy ilyen alapban (igen, 50,000,000,000,000 Ft, lélegeztetőgépre nem számolom át), hogy a hozamokból fizessünk nyugdíjat. De az is lehet, hogy picivel kevesebb is elég lenne.
Furcsa volt ez az interjú. Gazdasági koncepciók terén meggyőzőnek még annyira sem meggyőző, mint a pénteki, tökéletesen kiszámított, de semmitmondó beszéd. Kétségeim vannak afelől, hogy a Fidesznek jót tesz, ha Orbán Viktor egy maréknyi hülye meggyőzéséért cserében odaáll a pofonfa alá, és teljes erőből megrázza, sorban kapva a kérdéseket, amelyekre nem tud válaszolni. Vagy azért, mert nem ért hozzá, vagy azért, mert nem teheti meg. Az eredmény szempontjából mindegy, így is, úgy is hebegés-habogás lett belőle.
Szerencsére disznóvágás témában nincs megkötve Orbán Viktor keze.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
parttalan 2010.02.10. 12:20:14
M. Laci · http://palferi.blog.hu 2010.02.10. 12:21:43
dr justice panaszai a konkrétumokat váró közgazdászok koordinátarendszerében teljesen jogosak.
a látszólatos ellentmondásnak két feloldását látom: (1) orbán tud disztingválni, térben és időben. dr justice pedig nem. (2) dr justice politikai szimpátiái szívesen látná, ha orbán olyan kijelentéseket tenne, amelynek nyomán csökkenne a fidesz támogatottsága.
M. Laci · http://palferi.blog.hu 2010.02.10. 12:25:11
"Most meg van a bizalom iránta a nemzetközi pénz-és tőkepiacok felől, de ez kormányra kerülése után bármikor kifulladhat."
on the contrary. a tőkepiacok számára ez a választás bizonytalanságot jelent, még ha csak annyit is, hogy a hozamgörbék átrendeződése várható. egy szar de kiszámítható kormányzat benne van az excel táblákban, egy új kormány új gazdaságpolitikája nincs.
azoknak a portfoliómenedzsereknek akik a mostani befektetési dönteseket hozzák, az előző fidesz-kormány idején még csak a bajszuk serkent, tehát nincsenek emlékeik arról, hogy orbán sokkal szorosabb kézzel tartotta a költségvetés gyeplejét.
isadora 2010.02.10. 12:43:01
Namir 2010.02.10. 12:52:55
Indulásként következőket kérem összehasonlítani:
DGP
reálbér
infláció
államháztartási hiány
államadósság
(Mondjuk %-osan hogyan változtak.)
Persze lehetne folytatni a sort, de kezdetben ennyi elég lesz.
Ki is ért jobban a gazdasgához?
Azok, akik állandóan csak beszélnek róla, vagy azok, akik jól csinálják?
Merillincs 2010.02.10. 12:53:54
Annyit tennék még hozzá, hogy a "befektetők", ahogy mondani szokás, már beárazták a Fidesz választási győzelmét. Bíznak abban, hogy józan gazdaságpolitikát fog folytatni (ennek ígérete a pénteki beszédben is elhangzott). Ha a befektetők veszélyben látnák a pénzüket, akkor nem várnák meg április 12-t, hanem most adnák el a magyar kötvényeiket, meg shortolnák ezerrel a forintot. Ennek jeleit nem látom. Biztos van olyan, aki nem bízik az új kormányban, de az már régen nem tart magyar eszközöket a portfoliojában. Az adócsökkentésre vonatkozó válaszokat is teljesen korrektnek gondolom, csakúgy mint az MNB/PSZÁF vezetőkkel kapcsolatos megnyilatkozást.
Namir 2010.02.10. 12:54:18
Számokat!
isadora 2010.02.10. 13:00:23
Még annyit, hogy a választások előtt ajánlott minden tőzsdei pozíciót zárni, majd kivárni a fotelből nézve, hogyan értékeli akkor a piac az eredményeket és a megszólalásokat. Akkor már határozottan és őszintén kell beszélni, mert a maszatolás káros az országnak. (Az elemzők is zsákbamacskának tartják sajnos a FIDESZ-t. Ezen illene változtani, csak persze szavazat-maximálásra törekedve nem teheti még most.)
rosencrantzhu 2010.02.10. 13:31:18
(3.1.) ha elfogadjuk OV racionális politikusi magatartását, akkor fogadjuk el a közgazdász választópolgár racionális magatartását is.
(3.2.) ha a politikus nem elégít ki bizonyos választói igényt, akkor ennek megjelenítése nem a bérkommentelés, és nem is a végletes elfogultság lenyomata, lehet az egyszerűen a civilkontroll egy sajátos megjelenése - bár ez a trollok világában nyilván szokatlan.
(3.3.) eltartott kisujjal bólogatni, hogy bizony az okos politikus hülyeséget beszél, mert az jó neki, kb. az abba való beletörődés, hogy a következő 20 évben is ez lesz a közbeszéd színvonala. vagy esetleg "politikai szimpátiái nem szívesen látnák, ha orbán olyan kijelentéseket tenne, amelynek nyomán csökkenne a fidesz támogatottsága. " :)
☉ ☾ 2010.02.10. 13:52:39
Milyen számokat kérsz? A pszichiáterek számait megtalálod a telefonkönyvben.
BISMARCK 2010.02.10. 14:00:50
Mit akartok, mit mondjon?
Megmondta, családi adózás, aki akarja, érti.
Vállalkozásbarát gazdaságpolitika. Ez is érthető.
Számokat akartok? Minek, hogy kötekedni lehessen? Hogy, a 19% az nem jó, hanem 20 v 18 kell?
Én azt várom, hogy élhető legyen az ország. Pont.
A beteg leszek, találjak képzett orvost. Ne raboljanak ki este az utcán. Aki törvény sért azt csukják be. Ne három év múlva, hanem három hónap múlva.
Hol van az kőbe vésve, hogy egy ország miniszterelnöke csak közgazdász lehet?
sztrugackij 2010.02.10. 14:06:11
Nem mi indulunk a választásokon hanem ő.Ráadásul őt kérdezte riporter és ennyire futotta ettől a nagyformátumú jobboldali vezérürütől.Meg is érdemlitek!!
Lukitom 2010.02.10. 14:07:52
Okosan kerüli azt, hogy belemenjen egy ígérgetési versenybe, vagy esetleg olyan dolgokat áruljon el, amivel feladja a labdát a másik oldalnak.
Igen odaáll a pofonfa alá elkéri a pofonokat, állja is és a végén akár KO is lehet belőle az ellenfélnek. (persze kérdés, hogy az nekükn jó lesz-e, de véleményem szerint ki kellene azt is próbálni)
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.02.10. 14:08:52
élhető országot és élhető életet nem várhatsz mástól, csak magadtól.
egyébként nem értem, mi a bajuk azoknak, akik úgymond ÉLHETŐ országot szeretnének. most nem élhető?
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.02.10. 14:10:50
ki fogjuk.
aztán az első tüntetés alkalmával, amikor majd kórusban zeng az "Orbán takarodj!" - nem kis részben azok szájából, akikéből a Gyurcsány takarodj! is zengett - halványan elmosolyodok.
márvesztes 2010.02.10. 14:10:58
Más: Azurák csak ránézésre kérdez jól. Az kérdezte az EÜ létszám és béremelési után Orbántól, hogy ez mibe fog kerülni. Nem ez a jó kérdés, hanem az, hogy hány új állásra gondolnak, és hány százalékos béremelésre. Ebben nem mismásolhat, mert akkor a célcsoport sem hisz neki. Ha viszont ez megvan, akkor semmiből sem áll kiszámolni, hogy ez hány milliárd lesz.
Azért a legviccesebb az volt, hogy sem a műsorvezető, sem Orbán nem tudta, hogy korhatáremelés már törvénybe van foglalva.
changebug (törölt) 2010.02.10. 14:14:43
Fosik a politikus és fosik a választó is.
Egyszerűen nem bírják.
(lásd öszöd :) imádom. egyszer mond egy politikus igazat és tömeghisztéria keletkezik.
és mitől fosik mindenki? a valóságtól.)
Pláne ha jogász is mint Orbán. Nem bír vele mit kezdeni.
Ezért csipem Bokrost. Az nem cicizik.
Lukitom 2010.02.10. 14:15:20
Namir 2010.02.10. 14:15:44
Milyen számokat kérsz? A pszichiáterek számait megtalálod a telefonkönyvben."
Gyerekek most is maszatoltok.
Én csak annyit kértem, hogy írjátok meg, ki mit csinált, amikor kormányzott.
Nem azt, hogy mit ígért, hanem, hogy mit csinált.
De nektek ez nem megy.
Csak a duma.
Meg a személyeskedés. De az nagyon.
:)
márvesztes 2010.02.10. 14:17:04
"Vállalkozásbarát gazdaságpolitika."
Ezt akkor talán mindjárt ki is fejthetnéd.
M. Laci · http://palferi.blog.hu 2010.02.10. 14:17:30
3.1 - így van.
3.2 - ez a választói igény a választók 0.1%-ában jelenik meg, kb.
3.3 - a közbeszéd színvonala sok mindentől függ -- én emléxem azokra az évekre, amikor egy félreérthető miniszterelnöki mondat nyomán jelentős mozgások indultak meg a devizapiacon: volt súlya annak, amit és ahogyan mond.
3.4 - egy indexcikk lead-je így ír: "A megkérdezett elemzők, szakértők szinte mindegyike kihangsúlyozta, hogy zsákbamacskát vásárolunk. "
nekem az a benyomásom, hogy a kormányalakításra készülő fidesz is csak zsákbamacskát vásárol. irreális konkrét ígéreteket elvárni akkor, amikor azt már biztosan tudjuk, hogy a kormány hivatalos tájékoztatása hamis (a 2010-es ktgvetés tarthatóságát illetően).
II.Briandrew 2010.02.10. 14:19:48
sztrugackij 2010.02.10. 14:22:23
egészségügyi dolgozó vagy ,vállalatod finanszírozási gondokkal küszködik.Vársz egy szakértő kormányra vagy politikusra aki megoldást talál majd erre.
orbán (szigorúan konkrétumok ,és közgazdasági alapismeretek nélkül ahogy te kívántad)annyit mond "megmentjük az egészségügyet".Ami ugyebár jelenthet létszámleépítést(másképp egyszerűen nem tudta volna megmenteni) vagy bérfejlesztést ,forrásnövelést,ellátási színvonalemelést valamilyen forrásból stb .Ezek után nyugodt lennél a munkahelyeden?terveznél nyaralást ,lakásvásárlást?
Ja és a külföldi példák is azt mutatják,hogy egyik kormánynak sincs szüksége közgazdasági alapismeretekre.Ti mégis hogy tudtok ilyen szűklátókörűen gondolkodni?
márvesztes 2010.02.10. 14:22:23
Az első és a 3. pontod mintha ellentmondana egymásnak, és inkább az elsővel értek egyet: Orbán beszélhet hülyén, de ezzel lehet és kell is szembesíteni. Azt nem látom, aki ezt megtenné.
M. Laci · http://palferi.blog.hu 2010.02.10. 14:22:55
nem gondolom, hogy BISMARCK nick a zsebében hordja a fidesz programját -- frappáns ám meddő fordulat rajta számonkérni ilyesmit. szocifanok nyilván frusztráltak, részben kedvenc csapatuk siralmas teljesítménye részben az ebből megérdemelten következő csúfos bukta miatt. egy látszólag gazdpol beszélgetőrovatban ez tekinthetjük baseline-nak, nem kell minden hozzászólásba beleírni a világfájdalmat.
II.Briandrew 2010.02.10. 14:23:41
2010.02.10. 14:23:58
Ezt te csak beleképzeled-belemagyarázod, hogy Azurák magaslabdákat adott. Ugyanakkora faszság, minthogy Kálmán Olga, meg a Sváby lealázta Orbánt.
: DDDDD
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.02.10. 14:25:11
a lehetőség eddig is adott volt, de volt egy nagy ellenzéki párt, amelyik mindenre azonnal és kategorikus NEM-et mondott, amit a kormánypárt(ok) kitalált(Ak).
ati27 2010.02.10. 14:25:41
Volt már bankár kormányunk emlékszel? Sőt a bankárok miatt tart most itt a világ ahol tartunk. A józan ész gazdaságpolitikája, pedig egyre inkább üdvös lenne. Nem a több százszoros tökeáttétellel való ügyködés, "virtuális" pénzzel. Régen 100 éve mi volt? Ha paraszt enni akart, termelt. Azt vette meg amire pénze volt. Nem volt nyugdij, félretett, és vagy csinált annyi gyereket, akire időskorára számithat.
Akarva akaratlanul ezt hallom ki viktor szavaiból. Hidd el 20-30 év mulva úgy lesz nyugdijad, hogy raksz félre magadnak. Másrészt ha lesz "állami" nyugdij akkor nem lehetetlen hogy az lesz a feltétel, hogy hány gyereket csináltál, és azok mennyire hasznos tagjai (adófizetői) a társadalomnak. No ez elég konkrétum? Ha én ezt kimondanám akkor megválasztanának? Pedig a folyamatok ebben az irányba mutatnak.. Csak a vak nem látja, vagy aki nem akarja látni..
Dr. Justice · http://dotkom.blog.hu 2010.02.10. 14:25:46
@márvesztes: A törvényt az országgyűlés hozza, és országgyűlés módosítja. Ha azt mondják, nem lesz, akkor nem lesz, hiába van róla most törvény. De egyébként nem fognak hozzányúlni szerintem.
Dr. Justice · http://dotkom.blog.hu 2010.02.10. 14:27:14
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.02.10. 14:27:27
vá-vá-vá-vááárj! ez a mítosz közepe.
elölről kell kezdeni:
1) Szt. István Alcsút határában ajánlotta Szűz Mária kegyeibe az országot
2) Orbán Viktor kikergette az oroszokat.
3) Antall József halálos ágyán Orbán Viktornak adta át a stafétabotot.
csak és kizárólag EZEK után állította talpra Mao gazdaságát Orbán Viktor.
:-DDDDDDDDDDD
pokesz70 2010.02.10. 14:28:13
M. Laci · http://palferi.blog.hu 2010.02.10. 14:29:02
"Neki vezetni kell és megbízni a munkatársaiban!"
ennél több: kézben kell tartania a százfelé futni akaró csordát. a szocik ezt úgy csinálták, hogy jutalomfalatokat adtak a csordának -- ez aztán először az államháztartás egyensúlyát borította fel, aztán fokozatosan szétbaszott minden alrendszert.
orbán -- legalábbis 98-02 között --, lényegesen kisebb költségekkel tartotta egyben a csordát, és míg a szociknál az érdekkijárás számos lépcsőfokán szaggatták szét az eredetileg talán létező koncepciókat, a fidesznél lehetett tudni, hogy ha egy felső szintű döntés megszületik, akkor az úgy lesz. ennek a határozottságnak most is látszanak jelei.
márvesztes 2010.02.10. 14:30:21
Valamennyi szakértő kiemeli, hogy fingja sincs, mit fog csinálni a Fidesz, és ez bizony kockázat. Te miről beszélsz? Egyre kevesebben emlékeznek a Fidesz kormányzás első két, prudens évére. De akinek megvan még, azoknak is nehéz elhinni, hogy ennyi szélsőbalos gazdpol maszlag, reformellenesség és belső kereslet élénkítő duma után még egyszer meg tudják csinálni.
II.Briandrew 2010.02.10. 14:30:25
a vicc tetszik, aranyos...még szerencse, hogy maga Megyó is elismerte a kormányváltást követően, hogy 2007-ben itt euró lesz...nyilván azért, mert szarul ment és az unió megsajnált minket, ugye?na most pedig akkor mikor is lesz itt euró? megtudod mondani? erről csicseregjünk!
2010.02.10. 14:30:33
M. Laci · http://palferi.blog.hu 2010.02.10. 14:31:20
"sokkal inkább az, mi lenne jó a fidesznek"
látom el vagy keseredve. Salamon király bölcsességét ajánlom figyelmedbe: "minden elmúlik"
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.02.10. 14:31:45
és a számok nézegetése előtt hasonlítsa össze a világgazdasági helyzetet is. mert úgy teljes a kép.
ami nem jelenti azt, hogy a szoclib ne kúrt volna el mindent, amit csak lehetett, de egy konjunkturális időszakot - amelyben pl. lehetőség nyílt sok, addig visszafogott fogyasztás elengedésére - ne hasonlítsunk egy mostanihoz.
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.02.10. 14:32:23
meg.
2010.02.10. 14:33:53
Kiderül, hogy Orbán kutyája tud járni a Dunán, másnap a balliberális bértolnokok és a lakájréteg bloggerek azt írják:
„Orbán kutyája még úszni sem tud”.
Na kb. ez a helyzet a retorikában. De lehet szavazni az MSzP-re is, mert kurva sok számot mutogattak agyba-főbe, azt mi lett belőle... : PPPP
2010.02.10. 14:34:34
ÁkiBáki (törölt) 2010.02.10. 14:35:00
Ehhez csatlakozik még szakértők és nem szakértők népes tábora, pár humorágyú, és persze a felkent bólogatók és mindent megmondók és magyarázók hada is.
Nos borítékolom, hogy nem fog sikerülni. Úgy néz ki tanultak a fiúk a hibákból, s ennek már nem dőlnek be. Semmit sem fognak mondani, hiába pufog körülöttük a konkurencia ágyútüze, kitartóan nem válaszolnak. Nem fedik fel, mit akarnak csinálni április 11 után.
A befektetők pedig úgy néz ki nem aggódnak, bár volt felhívás keringőre, ha jól emlékszem a FT. cikkére. De nagy aggodalmat nem látok.
Vajon miért?
II.Briandrew 2010.02.10. 14:35:04
a világgazdasági helyzet 2009-ben jött és egy legyengült magyar gazdaságot talált, de mit csináltak előtte???az akkori ballépések sorát mivel magyarázták? rossz volt az időjárás és a parasztok elakadtak a sárban? mese habbal!
amúgy megtiszteltetés, hogy többet idézel, mint orbánt :)
Dr Genya (törölt) 2010.02.10. 14:36:45
pokesz70 2010.02.10. 14:37:19
Nem vagyok elkeseredve. Szeretnék felelős döntést hozni áprilisban. Ehelyett hülyének vagyok nézve mind a 2 nagy párt által. Azok is, akik baromira várják már Orbánt. Sőt főleg azok, mert ők még örülnek is ennek.
Avatar 2010.02.10. 14:37:22
Mit számít? Törvényt kell módosítani, és kész. A többsége meg lesz hozzá.
Az adócsökkentés is törvénybe volt foglalva 2006ban, aztán újraírták azt a törvényt Gyurcsányék, és meg volt oldva a dolog.
2010.02.10. 14:37:23
BISMARCK 2010.02.10. 14:38:22
Persze lehet benne élni (a lövészárokban is lehetett) de nem mindegy, hogy hogyan.
Másrészt van ahol nem lehet. Én Bp-ről könnyen beszélek, de próbálj meg pl. Baracskán kimenni sötétedés után ill. találj ott állást mondjuk a lakhelyedtől 15-20km-re. Sok sikert.
@márvesztes:
Miért nekem kellene? Ami most van az nem az. Lenyúzzák a bőrt. Ha vállalkozásod van, nézd meg, hogy hány címen fizetsz be adót vagy adó jellegű járulékokat. Ha késel, inkasszó, ha ők hibáznak még egy elnézés sincs.
@sztrugackij:
"megmentjük az egészségügyet" csak Molnár Lajosnál és Horváth Ágnesnél jelentett leépítést.
Nem írtam, hogy a kormánynak nem kell közgazdasági alapismeretekkel rendelkeznie, azt írtam, hogy a miniszterelnöknek nem kell feltétlenül közgazdásznak lennie. Nem ua.
márvesztes 2010.02.10. 14:38:28
"1998-2002 között talpra állították a gazdaságot"
Én ezzel szemben így foglalnám össze:
1998-ban jó külső gazdasági környezetben egy talpraállított országot vettek át, amit 2000 végéig dicséretes módon nem vezettek fejjel a falnak sőt, ugynakkor nem használták ki az egyensúly teremtette páratlan lehetőséget igazi reformok végrehajtására.
Jobboldalon ezt az utolsó tagmondatot sosem mondják hozzá, pedig ők álltak a legközlebb ahhoz, hogy ezt fájdalommentesen megtegyék. Volt rá fedezet, de azt inkább visszapumpálták mesterséges gazdaságélénkítésbe és jóléti intézkedésekbe. Pont mintha a szocik ültek volna ott.
2010.02.10. 14:39:36
Azt viszont igen, hogy „A fityisznek nincs programja”. : ))))
Metal Warrior · http://ordogvilla.blog.hu/ 2010.02.10. 14:39:53
Dr Genya (törölt) 2010.02.10. 14:40:06
De ugye ha nagyok az elvárások akkor nagyon hamar elégedetlenségbe fordúlhat a dolog.
BISMARCK 2010.02.10. 14:40:20
Hidd el 20-30 év mulva úgy lesz nyugdijad, hogy raksz félre magadnak. Másrészt ha lesz "állami" nyugdij akkor nem lehetetlen hogy az lesz a feltétel, hogy hány gyereket csináltál, és azok mennyire hasznos tagjai (adófizetői) a társadalomnak.
Mi ezzel a gond? Én nem utazgatok, sportkocsit veszek, hanem négy gyereket nevelek.
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.02.10. 14:40:37
és mindez az elmúlt nyolc évben alakult ki. nyilván.
eszkep 2010.02.10. 14:41:13
Azok után, hogy a szocik, hazudtak, loptak, csaltak, mit várhat az ember?? Az idei költségvetés is egy vicc.
BISMARCK 2010.02.10. 14:41:31
Ahamm
Orosz piac összeomlása pl.
Denz 2010.02.10. 14:41:48
osztom, hogy beletörődni abba, hogy nem mond semmit az egyszerűen hülyeség.
II.Briandrew 2010.02.10. 14:42:40
nem mondtam, hogy mindent jól csináltak, de biztos jobban, mint ez a banda, mondjuk azt is látom, hogy a Bajnai sokat segített abban, hogy ne menjünk csődbe....szóval nem vagyok vak és nem vagyok elfogult sem, csak próbálok reálisan és objektíven hozzáállni a dolgokhoz, csak ez egy ilyen átpolitizált és acsarkodó országban nem könnyű, mert amint mond valaki valamit, máris kapja az ívet!
isadora 2010.02.10. 14:43:17
Más. Úgy gondolom, hogy azért nem árt, ha egy ország vezetője ért a közgazdasághoz, mert akkor hitelesebb lehet. A legfontosabb minden ország számára a gazdaság stabilitása, töretlen fejlődése. Ha ebben a témában megfogható a miniszterelnök, az azért nem túl jó.
Dr. Justice · http://dotkom.blog.hu 2010.02.10. 14:43:34
eszkep 2010.02.10. 14:43:37
munkanélküliség
minimálbér
fizetések vásárlóereje
nyugdíjak vásárlóereje
privatizáció
pokesz70 2010.02.10. 14:43:49
"Mi ezzel a gond? Én nem utazgatok, sportkocsit veszek, hanem négy gyereket nevelek."
Te melyik országban élsz? Szerinted itt az átlagpolgár e két lehetőség közül választhat ma szabadon: utazgassak, sportkocsit vegyek, vagy négy gyerek mellett annyi pénzt is félretegyek, hogy majd fussa nyugdíjra önerőből?
márvesztes 2010.02.10. 14:44:00
Te mondtad, hogy érted a vállalkozásbarát gazdaságpolitkát. miért nem meséled el, hogy néz az ki?
@elemes: ugyanaz.
BISMARCK 2010.02.10. 14:44:02
Bármilyen hihetetlen, de igen. Még csak nem is az elmúlt nyolc, sokkal inkább az elmúlt négy évben.
Nincs messze, ülj fel a déliben a vonatra és menj el oda. Nézz körül és utána mondj véleményt.
Tündér_Lala 2010.02.10. 14:44:03
A kormánypártok évek óta meghamisítanak mindenféle statisztikát és kimutatást és olyan nem ismert aknákat hagynak maguk mögött, mint avégletekig legatyásított és szevezetileg is szétvert BKV, MÁV, stb.
Kormányzási elképzeléseket és irányokat lehet kijelölni, ezt pedig OV megtette.
2010.02.10. 14:45:54
2010.02.10. 14:46:40
II.Briandrew 2010.02.10. 14:47:19
bocsánat, igaz, elírtam, de a nem ez volt a lényege a mondókámnak.
persze, jó ha ért, de ki mondta, hogy nem értene hozzá? jaaa, hogy ha nem mond konkrét számokat, akkor már azt vonjuk le, hogy nem ért hozzá? ugyanmár, az előző vitákban (gyurcsány-orbán félidős vita pl) osztotta az ívet gyurcsánynak a gazdaságpolitikát illetően.
2010.02.10. 14:47:20
isadora 2010.02.10. 14:47:51
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.02.10. 14:48:21
megmondom, hogyan kell csinálni:
1) benézel a hűtőbe, megállapítod, van-e otthon sör.
2) ha nincs, elmész a boltba és veszel. jócskán.
3) ha van, akkor is elmész a boltba és veszel még, a 2) pontban foglaltakhoz képest csökkentett mennyiséget, de viszonylag nagy ráhagyással.
4) a 2) esetben fontos, hogy a vásárolt sörök egy része hűtött legyen, hogy hazaérkezés után azonnal hideg sört tudjál inni.
5) a 3) esetben elindulás előtt is célszerű meginni egy sört.
ez a felelős döntés. áprilisban is.
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.02.10. 14:48:59
de ha Orbán lepofozza a Gárdát, akkor ki fog rendet tenni Baracskán?
pokesz70 2010.02.10. 14:49:19
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.02.10. 14:49:27
márvesztes 2010.02.10. 14:49:41
Ok, csak az előző hozzászlásod szerintem kicsit fekete-fehér volt.
BISMARCK 2010.02.10. 14:49:58
Na mégegyszer.
Ez nálam azt jelenti, hogy a kormány prioritásként fogja kezelni a hazai vállalkozások támogatását. Pl. egyszerűbb lesz az adózás.
Egyszerűbb lesz egy cég elindítása.
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.02.10. 14:50:30
azt, hogy 4-8-12-16-20 évig most LEGINKÁBB a fidesz fog lopni, csalni, hazudni.
én már beáraztam. :-)))
ÁkiBáki (törölt) 2010.02.10. 14:50:31
" Megkérem miniszterelnök úr, ne állítson valótlanságot!"
Gyurcsány kontra Orbán vita.
Aztán kiderült, hogy az sem volt igaz, amit kérdezett a mi Ferink.
hercegnö 2010.02.10. 14:50:41
gyurcsány után, orbán előtt: hát esély sincs társadalmi értelemben is kiművelt, komoly, felelős emberfőre?
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.02.10. 14:51:10
nem is baj, kicsit sok volt a kúrcsányozás az elmúlt négy évben.
BISMARCK 2010.02.10. 14:51:20
Van erre egy cég hazánkban, az a neve, hogy rendőrség. Hihetetlen nem?
Na, ezekből ott arrafelé nem sokat látni.
Janiszta · http://www.ejatekok.com/ 2010.02.10. 14:51:35
Janiszta · http://www.ejatekok.com/ 2010.02.10. 14:52:09
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.02.10. 14:54:50
ja. a fidesz-közeliekét.
"egyszerűbb lesz az adózás."
mint cégnek, most hol bonyolult?
"egyszerűbb lesz egy cég elindítása."
ennél egyszerűbb már ne legyen.
index.hu/gazdasag/blog/2010/02/09/443_milliard_forintot_csaltak_el_az_adozok_tavaly/?rnd=978
Wuff 2010.02.10. 14:55:50
Adórendszer? Közkiadások szerkezete? Újraelosztás mértéke? Jogbiztonság? - Ezeket azért nem magamtól várhatom (persze remek ötleteim vannak), és mégis hozzájárulnak egy élhető országhoz.
vagyok59 2010.02.10. 14:55:57
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.02.10. 14:56:34
de hát a mostani rendőrség mind Gyurcsány-ávósokból áll, azaz létre kell hozni egy vadonatújat.
nem kevés időbe fog telni. mi lesz addig BAracskával?
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.02.10. 14:59:12
Mikszáth országában. semmivel sem KEVÉSBÉ élhető az ország, mint az ő idejében. igaz, semmivel sem jobban.
és egy valamit azért ajánlok szíves figyelmébe minden csodavárónak: egy nagy arányú (kétharmados) győzelem stílusa végigmegy a rendszeren.
azaz az utolsó baktalórántházi állami ügyintéző is "kétharmadosan" fog viselkedni. azaz nemhogy jobb lesz az érzetetek, hanem rosszabb.
csak úgy mondom, hogy szokjátok a gondolatot.
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.02.10. 15:00:17
sehol. az van kőbe vésve, hogy Orbán Viktor Magyarország ÖRÖKÖS miniszterelnöke.
BISMARCK 2010.02.10. 15:00:40
"ja. a fidesz-közeliekét."
Értem, ez is egy álláspont, de sajnos a mi álláspontjaink olyan messze vannak egymástól, hogy nekünk vitázni sem érdemes.
Avatar 2010.02.10. 15:01:01
pokesz70 2010.02.10. 15:02:07
"Nyilván nem akart hazudni. Végül is megtehette volna azt is mint Gyurcsány, hogy összevissza hazudozik. Nem egészen egy év múlva rendesen kész is volt, hitele 0, dőlt vele MSZP-SZDSZ."
Na, erről beszéltem az előbb. Ne a fidesz hitelessége érdekeljen, hanem az, hogy tudd, kire/mire szavazol. Ne hazudjon, ha nem akar (bár elég sok helyen tettenérhető már most az össze-vissza beszélés), de az elfogadhatatlan, hogy akkor nem mond semmit. Ha hazudik, mint GyF, legalább lehetne 4 éven át savazni, aztán meg leváltani. Ha meg csakis az igazat, akkor mondja el a rossz híreket is -- persze, ha van hozzá bátorsága. Most pl. olyan helyzetben van a fidesz, hogy még úgy is megnyerné a választásokat, hogy őszintén elmondja a terveit.
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.02.10. 15:02:59
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.02.10. 15:03:16
2010.02.10. 15:03:41
Namir 2010.02.10. 15:04:32
(Majdnem elfelejtettem, hogy kell szakmai hozzáértéssel, konkrét számokkal és emberi tartással kampányolni.
1. Választáskor 5 éves ADÓCSÖKKENTÉST ÍGÉRNI.
2. A választás után ADÓt EMELNI.
:):):)
Vagy idézzem: "hazudtunk nappal..."
*******************************
Na jó, felejtsük már el ezt a bohóckodást az MSZP-vel.
Komolytalanok. Mindig is azok voltak.
Csak a lopásban komolyak.
*******************************
Tényleg a kis Zhuschlag hogy van?
Ki is fizette be helyette az ellopott pénz (egy kis töredékét), ha ő közben börtönben ül?
Csak nem voltak társai?
:):):):)
2010.02.10. 15:04:35
BISMARCK 2010.02.10. 15:05:39
Erre komoly esélyem van innen a múzeumi könyvtárból :)
pokesz70 2010.02.10. 15:05:44
"Ferencék kormánya mindenféle trükkökkel bódította az EU statisztikai hivatalát"
Konkrétan mivel? Hasonlóval vagy teljesen mással, mint a fidesz kormány? (kiszedték az autópálya építések költségeit a kiadások rovatból -- hogy konkrét legyek).
zrobasé 2010.02.10. 15:05:50
"mint cégnek, most hol bonyolult?"
Magyarországon
II.Briandrew 2010.02.10. 15:06:05
a kedvedért akkor direkt meghagyjuk ezt, a többieknek meg inkább könnyítenek, ha ennyire szereted.
maradt még mszp közeli cég, aki nem tagadná meg ezt a bagázst?
ne légy már nevetséges!
2010.02.10. 15:06:21
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.02.10. 15:06:42
de mindegy, a Sors kiegyenlít mindent.
azért megnézném a Vezér megnyúlt ábrázatát, amikor majd zeng az Orbán takarodj!
pokesz70 2010.02.10. 15:07:30
Nem ezt a módit fogja most a nép igen meggyőző arányban leváltani? Akkor az miért érv, hogy a maszop is így csinálta, hadd csinálja a fidesz is úgy?
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.02.10. 15:07:33
kormánybiztos pl. simán lehetsz. :-)
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.02.10. 15:08:07
konkrétan milyen adójogi kérdésed van?
2010.02.10. 15:08:57
csak aiz igazat ird 2010.02.10. 15:09:49
majd akkor hinnék neki ha miközben veri a nyálát és a feszültséget szitja az országban a többi képviselővel együtt nem vennének fel 4 és fél milliárdot költségtéritésre 4 év alatt
isadora 2010.02.10. 15:10:25
Ha csak egyetlen komoly hibát vét OV, esetleg a nemzetközi helyzet kedvezőtlenül alakul, akkor akik felemelték azok gyorsan le is ejtik majd! A mindig máshova szavazgatók hangja a leghangosabb.
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.02.10. 15:10:28
nem szeretem, csak ugyanúgy nem szeretem azt sem, hogy most DIVAT a szoclibet szidni, és egyrészt FELNAGYÍTJUK minden problémánkat, másrészt olyat is az ő nyakukba varrunk, ami NEM vagy NEM KÖZVETLENÜL az ő saruk.
egy csomó adminsiztrációs szarság pl. az uniós tagságunk miatt van a rendszerben. arról az UNióról beszélek, amely tökéletesen hajtja végre Parkinson törvényét.
II.Briandrew 2010.02.10. 15:10:36
a sors kiegyenlít mindent, pl ezért is húz el a francba az elmúlt 8 év minden marhája...ez is a sors kiegyenlítése!
2010.02.10. 15:12:03
M. Laci · http://palferi.blog.hu 2010.02.10. 15:13:01
így van, egyre kevesebben emlékeznek. ezért bizonytalanok.
zrobasé 2010.02.10. 15:13:23
nekem ? kérdésem ? semmi...
te irtad, hogy itt kvázi abszolute nem bonyolult a céges adórendszer....én válaszoltam a te általad feltett kérdésre...
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.02.10. 15:15:02
jól látod a helyzetet! csillagos ötös! :)
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.02.10. 15:15:42
ez a feltárás az APEH dolga. egy ideje csinálják is rendületlenül.
II.Briandrew 2010.02.10. 15:15:42
mondd el nekem, mit kentem rájuk, ami nem az ő saruk lenne? és már bocs, de a divat a te oldaladon 8 éve orbánozni és amikor az elmúlt időszak béna kormányzásáról beszélünk, akkor azt mondjuk, hogy jaj ne má, ez a divat? lószart, teszek a divatra és azt kritizálom, aki megérdemli, jelen esetben a kedvenceid!
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.02.10. 15:17:09
és milyen, akár konkrét jelekből következtetsz erre (a nehézségekre)?
vagy csak írkálsz bele a vakvilágba, mert most a szoclibet szidni nem jár rizikóval? ;-)
2010.02.10. 15:17:16
persze, lesz Orbánfikázás is, sztem egy profi politikus erre is felkészült.
2010.02.10. 15:17:58
márvesztes 2010.02.10. 15:18:24
Na ezért kellenek a részletek. Ma Magyarországon hugyészarér és rövid idő alatt lehet céget alapítani, amit kizárólag azok használnak ki, akik arra készülnek, hogy az előzőt kifizetetlen számlákkat hátrahagyva bedöntsék.
Ráadásul éppen most tették meg azt a szívességet is, hogy a tulajdonosk lakcímét törölték a nyilvántarátsokból.
Ezek konkrétan vállalkozásellenes gazdaságpolitkiaki lépések voltak, és te még tetézni akarod a bajt.
Nem szavazok rád.
pokesz70 2010.02.10. 15:19:23
Pl. fogok valakit (hívjuk Kaya Ibrahimnak) és az ö nevére alapítok cégeket, majd nem fizetek be párszáz millió forintnyi adót. Vagy alapítok gyorsan néhány alapítványt (hívjuk Támogassuk a Zuschlagokat Alapítványnak) és ezeken keresztül állami pénzeket csurgatok pártkasszákba.
zrobasé 2010.02.10. 15:19:35
hohoho...pontosan hol szidtam én a szoclibet ? ja, várjá', sehol...10 pont a griffendélnek...
csak mondtam, hogy bonyolult a céges adórendszer...nem azt irtam, hogy nehéz, hanem hogy bonyolult...ha szerinted nem az, akkor nosza, alapits céget, és magad is megtapasztalod...
II.Briandrew 2010.02.10. 15:20:15
lehet elszállt az előző kommentem...
nem a divatot követem és nem varok semmi olyat a szoclibek nyakába, ami nem az ő saruk lenne, pl az időjárásról nem ők tehetnek, meg a családon belüli erőszakról sem meg mondjuk a sok rákos megbetegedésről sem...de nem is ezeket varrtam a nyakukba, hanem azt, hogy az elmúlt időszakban szépen lenullázták ezt az országot és az igazi divat meg a te oldaladon az orbánfóbia, mintha orbán valami varázsló lenne meg ősgonosz, akitől félni kell...vááá fuss messze, mert megtalál és a végén még egyszerűbb lesz adóznod! szörnyű, mi?
2010.02.10. 15:20:44
áh, a központból leszolnak, ha vmi káder cégét kezdik el vizsgálni (TUDOM)... ilyen vszeg a Fidesz-kormány alatt is lesz, csak remélem kevesebb...
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.02.10. 15:21:46
ÁLTALÁBAN írtam, mert általánosságban ez a hangulat. fekete v. fehér. igen v. nem.
Gyurcsány miatt van a jégeső is, Orbán viszont kézrátéttel gyógyítja a rákos betegeket, akiket Gyurcsány betegített meg.
"a divat a te oldaladon 8 éve orbánozni "
orbánozni legalább tizenkét éve divat. azért fontos, hogy pontosak legyünk ebben a kérdésben, mert a felségsértés büntetőjogi tétele függni fog az elkövetés idejétől is.
"lószart, teszek a divatra és azt kritizálom, aki megérdemli, jelen esetben a kedvenceid!"
1) kedvence a radai rossebbnek.
2) sajnos a "független" kritizálókról is majd' mindig kiderül, hogy van "kedvencük", akiket már nem kritizálnak olyan vehemensen, mint a másikakat.
BISMARCK 2010.02.10. 15:23:04
"Ma Magyarországon hugyészarér és rövid idő alatt lehet céget alapítani, amit kizárólag azok használnak ki, akik arra készülnek, hogy az előzőt kifizetetlen számlákkat hátrahagyva bedöntsék."
Ez azért vitatható.
Aki rossz szándékkal alapít céget az ezt a múltban, a jelenben és a jövőben is meg tudja tenni.
De mi van azzal - mondjuk varrónővel - aki szeretne de nem tud. Nincs hozzá X ezer forintja, ill. nem ért hozzá, tehát tanácsadót kell igénybe vennie ami szintén pénzbe kerül?
2010.02.10. 15:23:10
NEM azért vannak az adócsalások, mert könnyű céget alapítani (ahogy _idelle_ gondolja az összefüggést), hanem azért, mert kurva magasak az adók...
pokesz70 2010.02.10. 15:23:45
"az elmúlt időszakban szépen lenullázták ezt az országot"
Tudod is, hogy miről beszélsz, vagy neked szlogennek ennyi elég is? Nem mondom, hogy nem igaz, csak kiváncsi vagyok, mennyire vágod a konkrétumokat: mik is volt a 2002-2006 közti időszak hibái? Mert hibák akkor voltak, 2006 után már csak a bénakacsázás, amiben elég erős szerepe volt Orbánnak is.
II.Briandrew 2010.02.10. 15:24:29
mégis annyira véded őket, mintha te lennél az ügyvédjük...ezért hadd engedjem meg magamnak azt a szót, hogy kedvenceid, rendben?
biztos rengeteg szörnyűség fog érni személy szerint téged az elkövetkezendő 4 évben...mégis mi a szartól félsz ennyire?
John Preston · http://johnpreston.blog.hu 2010.02.10. 15:25:05
Te jó ég. Tényleg csak jobban rázza azt a k*rva pofon fát.
Bullshit generátor power.
2010.02.10. 15:25:54
II.Briandrew 2010.02.10. 15:27:02
az államháztartás egyre nagyobb hiánya, az államadósság rohamszerű növekedése, ha akarod nézz utána, már ha épp nem hamis adatokat találsz róla!
2006 után orbán nyakába varrni bármit is, ami a kormányzáshoz köthető, hát barátom ez már több, mint vicces! inkább hagyjuk is, nem vitázom ilyen "csodás érvekkel"
2010.02.10. 15:33:03
II.Briandrew 2010.02.10. 15:33:33
ennyire nem vagyok rosszindulatú, mert ez nem vezet sehová...csak tényleg szeretném tudni, mi a lószart követett el személy szerint, saját bőrén érezhetően orbán, ami miatt ennyire rettegni kellene tőle? ha már egy fokkal jobb, mint a gyurcsány szoci éra, már jobb lesz neki, hiába utálja...
és egy érdekes dolog:
én az utóbbi 2 évben eltávolodtam a fidesztől, utáltam a demagógiája és a kompromisszum képtelensége miatt és a hülye kommunikációja miatt, de amikor ilyeneket olvasok kezdek megerősödni, hogy mégis rájuk kéne szavazni!
2010.02.10. 15:39:32
„mi a lószart követett el személy szerint, saját bőrén érezhetően orbán,”
a Heti Hetes (konkrétan a Verebes és a Farkasházy) megmondta a népnek, hogy kit kötelező utálni a nép jelentős része meg ezt benyalta. azt már viszont a 2 díszpinty nem mondta és bizonyította hogy miért is, az idióták meg azóta csak konkrét magyarázat nélkül szajkózzák az Orbánfóbiájukat.
„ha már egy fokkal jobb, mint a gyurcsány szoci éra, már jobb lesz neki, hiába utálja...”
ez nem érdekli őket, csak vkit érvek nélkül is utálniuk kell, mert megmondták nekik.
„de amikor ilyeneket olvasok kezdek megerősödni, hogy mégis rájuk kéne szavazni! ”
ezzel én is így vagyok, mikor hallottam ezt a sok sületlegnséget, hogy „reformellenesség”, „nem működik együtt” és „meg nincs programja”, bezzeg ... akkor nekem is ellenszenvessé vált ez a bagázs mármint a MSzP-SzDSz kombó...
jean reno 2010.02.10. 15:41:59
pokesz70 2010.02.10. 15:42:01
Ok, de miből fakadtak ezek a tételek? Mire költöttek többet, mint amennyit bevételként elkönyvelhettek (ez lenne a hiány, ugyebár). Mire kellettek a hitelek?
Mondandód második részéhez csak 2 adalék (kezdésnek): szociális népszavazás, önkormányzati reform megekézése
☉ ☾ 2010.02.10. 15:42:18
Ostoba magyarok.
Bummer 2010.02.10. 15:42:21
Minden más populizmus.
II.Briandrew 2010.02.10. 15:42:45
szokták mondani, hogy okosakat mondok, de ennyiszer nem idéztek még :D
Quasistellar 2010.02.10. 15:43:46
A rendőrök nyomorogtak 2002 ig amikor már érezték, hogy vesztésre állnak a rendvédelmi szerveknél volt valami fedezet nélküli fizetés emelés..Nagyon jó, hogy most megint ők jönnek, mert most már nem lehet elbújni a valódi szerkezeti reformok elől.
Szerkezeti reformok=nép haragja!
Bárhova nyúlnak tűzbe nyúlnak!
Ezt kapják majd! Alig várom!
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.02.10. 15:43:50
pokesz70 2010.02.10. 15:44:54
kérdésre kérdéssel, elegáns
isadora 2010.02.10. 15:44:58
jean reno 2010.02.10. 15:45:21
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.02.10. 15:45:31
2010.02.10. 15:46:07
2010.02.10. 15:46:55
II.Briandrew 2010.02.10. 15:47:35
ja, te meg jobb is, hogy nem vagy itthon! ennyit rólad!
@pokesz70:
nem vagyok közgazdász, ne engem kérdezz, csak nézz körbe, hogy mi megy itt, én is csak ezt teszem.
2010.02.10. 15:47:58
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.02.10. 15:48:21
márvesztes 2010.02.10. 15:49:15
Nehogymár az legyen a cél, hogy a funkcionális analfabéták is céget alapítsanak.
Taki néni mér nem alkalmazott? tán csak nem adóelkerülés végett?
Azt javaslom Viktor után szabadon, hogy szállj le erről a lóról mert megdöglött.
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.02.10. 15:49:41
kösz, van kettő és másik kettő (adó)ügyeit is én intézem.
Dr. Justice · http://dotkom.blog.hu 2010.02.10. 15:49:52
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.02.10. 15:50:44
ez egy faszság.
2010.02.10. 15:52:04
csak nem azért inkább mert kurva magasak az adók és a járulékok?!?!
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.02.10. 15:52:31
leginkább semmit. de sípolni, kerepelni, autókat gyújtogatni, molotov-koktélozni, stb. meg aztán abszolút nem kellett volna.
ati27 2010.02.10. 15:52:43
És ne feledjük a 98-as Távolkeleti válságot sem.. Akkor is éppen visszaesőben volt a konjuktura. De! "jó gazdasági környezetet örökölt, meg hátteret" No akkor a szocik mit csináltak a 2002-2006(2008) ig tartó ahogy nevezik "aranykor"-ban? Csak nem elherdálták az előnyt? És egy jó periódusban miért gyengült le a magyar gazdaság! Persze ezt nem töled hanem a ballib postoloktól kérdezem.. De gondolom te is feltetted volna ezeket a kérdéseket. Számomra a kormányzás színvonalát jelöli a miniszterelnök keresési bohózat. Kb a kormányzás is kimerült hasonló szinten.
II.Briandrew 2010.02.10. 15:52:46
annyira szerelmes vagy ebbe a rendszerbe, hogy téged itt hagyunk és mi meg kipróbálunk valami mást, ok?
ÁkiBáki (törölt) 2010.02.10. 15:53:51
Úgy tűnik nem sok választásod maradt, mint ahogy senki másnak sem, aki hasonlóan érez.
És ha az eredmények alapján pontozunk, és nem érzelemből, akkor egyértelmű, hova kerül az x.
Még sok csontot lerágnak még áprilisig, de úgy érzem ez a lényegen nem fog változtatni.
Oda kellene már eljutni pártszimpátiától függetlenül, hogy egy választásnál azokat honoráljuk, akik valamit le is tettek az asztalra, nem csak elvettek onnan.
Mert hogy ezt asztalt mindig mi terítjük meg, nem a pökhendi szarkupac politikusok.
isadora 2010.02.10. 15:55:16
Az orosz válság volt. Ha neked ez Távolkelet:)
II.Briandrew 2010.02.10. 15:55:19
autókat gyújtogatni és molotovkoktélozni a köztörvényes bűnözők szoktak....de sípolni, kerepelni, tüntetni a hülyeség ellen vagy épp valami mellett miért ne lehetne?
csodálkozom, hogy ilyen lehengerlő észjárással még működik a két céged!
BISMARCK 2010.02.10. 15:57:09
Értem, egy szabó ne alakíthasson saját céget. Hol húzzuk meg a határt? Egy pék vagy cukrász vagy egy marós?
zrobasé 2010.02.10. 15:57:16
franko...és szerinted nem bonyolult...lelked rajta...nekem az...persze, tudom, az hibám, meg sikeres se vagyok, meg etc...tehát ez igy jó, ahogy van...még véletlenül se kellene egyszerűsiteni...gondolom, más országokban se egyszerűbb...mi lenne, ha máshol az lenne...hagyjuk, a saját bőrömön tapasztalom, ugyhogy erről nem tudsz meggyőzni...
isadora 2010.02.10. 15:57:50
BISMARCK 2010.02.10. 15:58:07
Feltettem vna, de köszönöm a segítséget :)
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.02.10. 16:00:43
majdnem. leginkább két okból: az egyik,hogy a lehető legtöbb pénzt nyúlták le a kasszából. nem menti őket, hogy ebben vastagon benne volt a Fidesz is, mert a szoclibé volt a több (egészen mostanáig).
plusz ostoba osztogatás, 20%-os áfa, stb.
másrészt van egy csomó strukturális maradványa a szocialista korszaknak, amiket el kellett volna bontani, na, ezt basztak megcsinálni.
és ha nagy nehezen rászánták magukat, és balfaszukl, de elindultak egy irányba, rögtön jött a jó öreg populista ellenzék, hogy ezt nem lehet (vizitdíj népszavazás, pl.).
amivel VÉLETLENÜL SEM akarom azt mondani, hogy a szoclib töketlenkedése és bénázása a Fidesz hibája, csak azt, hogy ezeket a tényeket sem illene figyelmen kívül hagyni.
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.02.10. 16:01:41
igazad van. én ezért nem megyek el.
pokesz70 2010.02.10. 16:02:43
Ok, akkor segítek. Medgyessy 100 napos programjára ment el a sok pénz, sokkal több, mint amennyi befojt. Amivel nyílván lehet és kell is vitatkozni, csak akkor azt is kéne mondani, hogy 1) a fidesz is megszavazta, 2) vitatkozzon vele az összes tanár, eü dolgozó és nyugdíjas és stb., akik ennek a haszonélvezői voltak. Meg az autópályák építésére, amikkel szintén kell és lehet vitatkozni (főleg a módjára), de ezt tedd meg azokkal a térségekben lakókkal, akik emiatt tudtak munkát szerezni maguknak.
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy ezek helyes dolgok voltak -- nem voltak azok, mert nem volt rá fedezet. De a hiány nem csak úgy keletkezett, hanem abból emberek milliói részesültek így vagy úgy. És fedezet arra sincs, amiket most Orbán vízionál.
ati27 2010.02.10. 16:03:30
Nem akarok mesélni.. Svédbe vagyok.. Mennyivel egyszerübb az ügyintézés.. Pedig EU. Az ideszakadt magyarokkal, elég sokan az utóbbi 4-5 évben jöttek ki, könnyesre röhögjük magunkat az otthon ügyintézésen. Van aki Itteni vállakozást csinál. Kapcsolatban van az otthonival.. Hát had ne mondjam.. De ha szerinted minden rendben otthon, és mindennek az EU az oka..
pokesz70 2010.02.10. 16:05:10
természetesen "befolyt"
ég az arcom, bocsánat
ÁkiBáki (törölt) 2010.02.10. 16:05:33
Lassan lehetne alapítani egy "nem voksolók pártját".
Lehet választást nyernének:-)
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.02.10. 16:06:16
ha ilyen ügyvédek lennének a világon, akkor mindenkit elítélnének, és többet kapna, mint eredetileg tervezték... ;-)
"mégis mi a szartól félsz ennyire?"
fél a rossznyavalya, főként, mert demokrata vagyok. de nem olyan szoftosan, nem olyan látszatdemokrata, mint Orbánék.
pokesz70 2010.02.10. 16:07:28
kéretik újragondolni :)
ati27 2010.02.10. 16:07:42
Mond valamit a távolkeleti "kistigrisek"? De ha már lusta vagy használni a gugli barátot:
"Mintegy másfél-két év óta drámainak tetsző eseményekre került sor a világgazdaságban: az elmúlt két-három évtized legsikeresebb gazdaságfejlődési, modernizációs példáit nyújtó délkelet-ázsiai országok - elsősorban Thaiföld, Malajzia, Indonézia és Dél-Korea - hirtelen válságos helyzetbe kerültek. Túl a pénzügyi közvetítőrendszer voltaképpen ismert, de korábban nyilvánvalóan lebecsült problémáin - az átláthatóság hiányán, a keresztfinanszírozás gyakoriságán, a rossz hitelek rejtve tartásának elterjedtségén stb. - ezúttal a reálszférában is tetemes, 5-6 százalékos visszaesés következett be. A délkelet-ázsiai válság elhúzódik: noha az erőteljes leértékelés akár az exportpozíciók javulásához is vezethetne, 1997 után 1998 is a visszaesés éve lett a régióban. A helyzetet súlyosbítja, hogy az övezet gazdasági erőközpontjában, Japánban a II. világháború óta példátlan a dekonjunktúra: négy egymást követő negyedévben is a GDP csökkenését regisztrálták, aminek következtében az 1997. évi stagnálás után az 1998-as pénzügyi évben 2,5 százalékos visszaesés és 1999-ben is alig 0,5 százalékos növekedés várható. A felkelő nap országa így egyáltalán nem képes növekedési impulzusokat közvetíteni a délkelet-ázsiai térség gazdaságainak, amelyek az elmúlt három évtized alatt a világgazdaság legdinamikusabban növekvő országcsoportját alkották."
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.02.10. 16:08:08
de, valószínűleg. amit majd a Fidesz csökkenteni fog. és most jön a barbatrükk: és az így befolyó TÖBBLETbevételből fogják finanszírozni mindazt a sok szépet és jót, amit megígértek. :-)
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.02.10. 16:09:41
szerinted komilfó Svédországot és a magyar Nyugat-Balkánt összehasonlítani?
szóval nem, csak vicceltél.
mindjárt gondoltam.
II.Briandrew 2010.02.10. 16:11:06
sziasztok!
pokesz70 2010.02.10. 16:12:51
2010.02.10. 16:14:05
isadora 2010.02.10. 16:15:11
pokesz70 2010.02.10. 16:17:04
Miért nem veszed észre, hogy ugyanaz zajlik, mint 2006-ban, csak narancssárgában? Egy különbség lehet: ha a fidesz tényleg megkapja a 2/3-ot, megcsinálhatja azokat a reformokat, amik 20 éve hiányoznak. De azok ugyanúgy fájni fognak, mint ha Gyurcsány csinálta volna meg 2006-ban (csak most szarabb a világgazdasági környezet).
MOPO3OB · http://tinyurl.com/fakeb0ok 2010.02.10. 16:21:56
Érdekelne kedves idelle:
Az MSZP jelenleg még szabadlábon levő (most épp Societas a neve) ifjúsági szervezete minden egyes hozzászólásod után fizet neked, vagy átalánydíjat kapsz?
:)
<a href="http://galamus.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=699:magyar-hirlap-blikk-internetkommandot-hozott-letre-a-societas&catid=38:ahirek&Itemid=108">Societas troll akció!</a>
II.Briandrew 2010.02.10. 16:22:01
elsősorban nem rád értettem. és szeretem én is a kiegyensúlyozott és objektív látásmódot. orbán nem ugyanazt játssza, mint gyurcsány, orbán ellenzékben van 8 éve, gyurcsány miniszterelnökként csinálta, amit. és azért, mert orbán nem beszél konkrétumokról még jó is, hiszen a kampányban mindenki cirkuszt meg kenyeret vár és pont ez az, amire nincs szükség, majd bizonyít, legalábbis remélem, ha meg nem, akkor megbukik, de előre eltemetni nagy felelőtlenség lenne!
na tényleg lépek!
helló!
Fittipaldi 2010.02.10. 16:24:53
Láttuk, hogy az mszp-szdsz 2006-os választások előtt is elhazudta az államháztartásra vonatkozó adatokat, most miért gondolhatnánk, hogy nem hazudnak?
A Fidesznek legalább vannak fontos hosszútávú társadalmi céljai amikkel egyet is értek, és el is várom, hogy a konkrét lépéseket ezeknek rendeljék alá.
Ők legalább nem csak össze-vissza hazudoznak adócsökkentésről, mint a kóka jani (isten nyugosztalja) akinek volt pofája "adócsökkentés kormányá"-ról pofázni, miközben folyamatosan adót emeltek.
regisztráltam · http://href.hu/x/cdde 2010.02.10. 16:29:09
2010.02.10. 16:35:19
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.02.10. 16:36:24
tónibácsi 2010.02.10. 16:38:47
Kelemen Csaba 2010.02.10. 16:41:00
A riportalany sajnos számomra olyan, mint az érés befejezte előtt lehullott alma.
Walter Melone (törölt) 2010.02.10. 16:42:32
Ebből most hallhattunk néhányat.
Hajrá Magyarország hajrá OV!
:-)
sulcus (törölt) 2010.02.10. 16:46:11
(azon kívül,hogy megbüntetjük,felelőségre vonjuk,elintézzük,kinyírjuk)
Ez kell a MOGURNAK,ettől megnyugszik és tele lesz a hasa meg a pénztárcája?!
Dr. Justice · http://dotkom.blog.hu 2010.02.10. 16:50:32
MOPO3OB · http://tinyurl.com/fakeb0ok 2010.02.10. 16:54:34
Kalmár 2010.02.10. 16:59:55
Megérdemelnéd.
vizesnyolcas 2010.02.10. 17:03:31
MOPO3OB · http://tinyurl.com/fakeb0ok 2010.02.10. 17:07:11
Az m1 ma reggel műsorában Sepessy-t nyúzta ugyanezzel a poszt-aczéli mantrával az egyik újságíró: "Barna bácsi nem beszél nyelveket, nem ért a gazdasághoz" ... stb.
Sepessy nem tudott jól visszavágni. Mert lássuk csak:
Milyen nyelveken beszélt Horn Gyula? Csak oroszul. Igazán jó alap volt egy Nato-ba és EU-ba tartó országnál. :)
Milyen nyelveken beszél Veress Jani? Még talán ma is készül az angol nyelvvizsgájára.
A beképzelt Gyurcsány Frenki szánalmas angolságán, meg jót nevetett az angolszász világ! :) Central Government, mi? Meg Central Services. :)
Közgazdász "tudósainkról" meg annyit, hogy 8 év alatt éltanulóból a csőd szélén bukdácsoló országgá tették Magyarországot gazdaságilag.
A gazdaság nagydoktora, Surányi az ostoba aranytranzakciójával akkora kárt okozott az MNB-nek, hogy csak úgy porzott. Ha a Wall Streeten szerepelt volna hasonló mutatvánnyal, ma legfeljebb takarítóként kapna ott munkát.
Ennyit a számokról és statisztikákról, mint a politikai érvelés hathatós eszközeiről.
Dr. Justice · http://dotkom.blog.hu 2010.02.10. 17:19:36
sulcus (törölt) 2010.02.10. 17:24:31
sulcus (törölt) 2010.02.10. 17:30:00
MOPO3OB · http://tinyurl.com/fakeb0ok 2010.02.10. 17:33:43
Horn, Gyurcsányi, Veres és Surányi politikusok illetve egy politikába tévedt bankár, akik elvárásaidnak megfelelően imádnak számokkal és statisztikákkal érvelni egy politikai beszédben/interjúban/vitában. Olyan frázisokat pufogtatnak, mint: "Visszaadjuk az elvett 52 milliárdot a nyugdíjasoknak" :) 52 milliárd Forint, ezek komoly érvek ám! :) A gyakorlatban egyszeri 19000 Ft-ot jelentett.
Az ilyen "ÉRVEK" lehet, hogy neked hiányoztak Orbán válaszaiból, nekem és a masszív többségnek egyáltalán nem hiányoztak.
Egyébként többen megjegyezték már korábban: Milyen számokat akarsz hallani Orbántól egy olyan országban, ahol minden hivatalos statisztikát rendszeresen és bevallottan meghamisítanak a szocialista kormányok????
sulcus (törölt) 2010.02.10. 17:43:14
MOPO3OB · http://tinyurl.com/fakeb0ok 2010.02.10. 17:45:27
Horn, Gyurcsányi, Veres és Surányi politikusok, illetve egy politika világába tévedt bankár.
Úgy jönnek ezek ide, hogy te hiányoltad a SZÁMOKAT és STATISZTIKÁKAT Orbán válaszaiból.
Milyen számokkal alátámasztott politikai érvelést akarsz? Ilyet: "Visszaadjuk az elvett 52 milliárdot a nyugdíjasoknak". 52 milliárd Forint, ez bizony nagyon komoly! :)
Kár, hogy a valóságban csak egyszeri 19000 Ft-ot jelentett a nyugdíjasoknak.
A blogodban egyfolytában ezt kérted számon: "Rendben, hogy nem mond százalékot, tényleg nem is biztos, hogy lehet, de ez aztán a komoly, felelősségteljes beszéd benyomását kel" És ez csak egy példa volt.
De ez a imaginárius-statisztikákkal érvelő tipikus szocialista 'érvelési stílus' már nem izgatja a ország masszív többségét.
Többen írták korábban. Milyen számokat mondhatna Orbán abban az országban, ahol rendszeresen és bevallottan meghamisítják az gazdasági statisztikákat a szocialista kormányok??
MOPO3OB · http://tinyurl.com/fakeb0ok 2010.02.10. 17:48:45
A Societas a mai reménytelen helyzetben már minden támogató, vagy trollkodó hozzászólásért fizet a megmaradt maréknyi szoci rajongónak. LOL!
sulcus (törölt) 2010.02.10. 17:56:06
dolgozó 2010.02.10. 17:59:07
1-2 dolgot muszáj írnom
1. Amennyiben azért nem hallunk konkrét terveket és számokat, mert Orbán nem ismeri a valós adatokat, akkor ugyan mire alapozza a kijelentéseit, hogy adót fog csökkenteni. Mire alapoz egyáltalán bármilyen kijelentést? Vagy talán a hallgatás valódi oka, hogy pontosan tudja, mit és hogyan fog csinálni, csak azt is tudja, hogy azzal nem lehetne választást nyerni? Mint az már korábban is kiderült (a borozgatós beszélgetés során), Orbán is egészen hasonló dolgokat tervez, mint amit az eddigi csürhe művelt. Az egyetlen lényegi változás az lesz, hogy eddig a bal oldali felső tízezer nyúlta le a pénzünket, most meg majd a jobboldali felső tízezer fogja.
2. Bárki komolyan azt hiszi, hogy a magyar ember olyan, hogy "ha majd kevesebb lesz az adó, akkor majd befizetem"?? Persze, biztos van, ahol ez működik, de nem Mo-n, a magyar nép ehez túl leleményes.
3. Azt kijelenteni, hogy Orbánék alatt nekünk hú de nagyon jó volt és milyen erős volt a gazdaságunk... hát finoman szólva is baromság. Miután a FIDESZ átvette a hatalmat, nem egész fél évre rá volt az eddig legnagyobb tőzsdekrach Mo-n.
Nem beszélve arról, hogy úgy nem nehéz demagóg adományozó politikát folytatni, hogy úgy vették át a hatalmat, hogy úgy ahogy fel volt töltve az államkassza. És miből is?? Igen, a FIDESZ által annyit fikázott Bokros csomag által.
És amiket szeretünk elfelejteni:
APEH kommandó
Bánya botrány
Tokaj kereskedőház botrány
És miért is hívták őket "Orbán-Torgyán koffer kormány"-nak??
NightLord 2010.02.10. 18:01:51
Legnagyobb exportpiacunkon, Németországban 2001-ben 1%-os, 2002-ben 0%-os, 2003-ban -0,2%-os volt a gazdasági "növekedés"
Ebben az időszakban egyébként a magyar gazdaság növekedése minden évben 4 százalékponttal haladta haladta meg a német gazdaság növekedését, most meg nagyobb a visszaesésünk, mint a németeké..
MOPO3OB · http://tinyurl.com/fakeb0ok 2010.02.10. 18:04:18
Az egészségügy nélkülözhetetlen szolgáltatás, a béremelés ma már elkerülhetetlen. Ha elmennek az orvosok az sokkal többe fog fájni mindenkinek.
A 4x mértékű emelés egyébként csak a szegfűs agyacskád szüleménye. :)
II.Briandrew 2010.02.10. 18:08:44
az ilyen és hasonló beszólások erősítik meg bennem, hogy ennek a csűrhének mennie kell! a fidesz közel sem szent, de ami az elmúlt 8 év során történt, az túlmegy minden határon!
és ne haragudj, de olyanokkal érvelni, hogy úgysem fizeti be a kevesebb adót sem a magyar,ez a csúcs! ilyen alapon akkor ne csökkenjen, hanem nagyobb legyen az adó és akkor majd lehet hivatkozni, hogy miért nem fizetem be és max az állam reménykedik abban, hogy aki befizeti, majd fedezi a többiét is...
a sokat emlegetett "orbán-bányák" konkrétan egy szaros, lepukkant kőbányát jelentenek, ami nem az orbáné, hanem az apjáé már 20 éve.
de nyugodtan sorolhatunk botrányokat, szerintem többet tudunk a szoclib számlára írni annak ellenére, hogy a fidesz is megéri a pénzét!
2010.02.10. 18:09:19
Jaguar 2010.02.10. 18:15:36
De..... A disznóvágásos film alatt Hiperkarma meg RHCP szól!!! Az mennyivel jobb, mint az ELP-re hivatkozni.
No mindegy, mert még ez sem tud Fidesz szavazóvá tenni. De azért grat a film készítéjőnek. Engem megérintett. Ha nem taszítana OV, azt mondanám tetszett.
Amúgy Viki nincs egy kicsit beszív(v?)a a cocás filmben? Szerintem igen. Kicsit részeg, főleg a végén: ... " kell bele a csípős paprika... (elharapott bazmeg)"
Hajrá Magyarország! Hajrá magyarok!
MOPO3OB · http://tinyurl.com/fakeb0ok 2010.02.10. 18:16:55
2002-ben mintaország voltunk a térségben. Ma csődország vagyunk.
A fejlett nyugat összes országában adócsökkentő programokat indítottak az ottani kormányok, hogy minél előbb kijussanak a világgazdasági válság hatásai alól.
A többi szoci-mantra szövegedre (magyar ember úgyis adót csal; a Fidesz is lopni fog, stb.) nem érdemes reagálni. Akármennyiszer ismételgetitek a többi szoci hazugsággal együtt, attól úgysem lesz igaz. :) Ráadásul ma már, raktatok kívül senki nem hisz nektek.
zeeNer 2010.02.10. 18:21:03
Az is faszság, hogy nem lehet semmit tudni a fidesz programjáról. Persze hogy nem fognak egy nyomtatott változatban leírni mindent amit az Mszp akar, hogy aztán azon verjük magunkat az milyen rosz lesz. Mindennek vannak vesztesei. De arra kell figyelni hogyan akarnak úgy törvénykezni hogy a nyertesek az aktívak legyenek, nem az inaktívak. A kkv-k nem a multik. A fiatalok akik dolgoznak érezzék a bőrükön a munka értékének javulását, nem a nyugdíjakat turbozzák. A családosok akik nemzetet teremtenek, nem a szolózók és melegek akik társadalmat bomlasztanak. Tovább is van mondjam még?
NightLord 2010.02.10. 18:22:34
pfff.
A tőzsdekrach az orosz fizetési válság miatt volt, ami miatt az orosz piacnak nagymértékben kitett Richter részvények rövid időre a mélybe zuhantak, ehhez orbánéknak rohadtul semmi köze nem volt. A reálgazdaság egyébként mind abban az évben, mind a következőben gyönyörűen muzsikált, a GDP mindkjét évben 4,5%-al bővül.
Az meg mi az istent jelent, hogy fel volt töltve az államkassza az 1998-as hatalomváltáskor? Mivel volt feltöltve? szilvalekvárral?
Szerinted miért volt 1998-ban 8,6% a költségvetés hiánya? Csak nem azért, mert választási év révén Hornék kiköltekeztek?
egyittlakó (törölt) 2010.02.10. 18:23:25
Nem fogja. Mindig lesz 386 bandita, aki olyan törvényeket hoz (kiskapukkal), hogy lehessen lopni, csalni és rabolni. Eddig is így volt és ebben a magyar nép is benne volt könyökig: még a 80-as évek idején megtanulta, hogy az államot ott kell meglopni, ahol lehet (ez haveri körökben nagy dicsőség volt, ma is az). Az a szemlélet, hogy aki munkából akar megélni, az hülye. Megérdemli a nép, hogy ott szopassák, ahol csak lehet, mert megérdemli.
Dr. Justice · http://dotkom.blog.hu 2010.02.10. 18:23:48
Ez persze túlságosan ideális lenne, nem várok ilyesmit (ezt le is írtam a posztban), de azt viszont igen, hogy az ország jövőbeli és egykori miniszterelnökének a szájából ne hangozzék el, hogy "nagyon csökkentenénk az adót". Mert ez így komolytalan. Azt is vedd észre, hogy egy pillanatra nem kritizáltam az adórendszer egyszerűsítésére tett ígéretet, mert ez egy, nem mellékesen helyes alapokon nyugvó,
kvalitatív állítás.
Meg kellene próbálnod elfogadni viszont, hogy a gazdaságról alapvetően számokban lehet beszélni, anélkül csak mese az egész. És ennek semmi köze akármilyen korábbi hamisításokhoz, a gazdaságnak akkor is voltak valós számai, csak nem azokat közölték a politikusok. Nem a közgazdászok.
egyittlakó (törölt) 2010.02.10. 18:33:32
Köszönd meg ezt Orbán vezérnek is, aki megszavaztatta a narancsfejű képviselőkkel a szocik 100 lépés programját. Itt kezdődött a baj, ezért hiteltelen minden, amit ezután a narancspárt tesz és mond, különösen annak igen bölcs vezére, a leendő Pannon Géniusz, a Nagy Magyar Próféta, a nemzet atyja hőn szeretet Viktor polgártárs. Ezt a Duna vize sem mossa le soha a "jobboldalról", akárcsak a két vesztes világháborút, az elcsatolt kétharmad országot vagy a vágóhídra küldött magyar katonákat (hogy a kivégeztetett zsidókat ne is mondjam).
Soha nem gondoltam, hogy ilyen szégyenletes múltú ország állampolgárai nem tanulnak a történelemből, hanem elbutulnak.
II.Briandrew 2010.02.10. 18:38:01
orbán eddig mindig konkrétumokról beszélt, vagy ha épp nem ő, akkor valaki a fideszből. persze nem állítom, hogy nem beszélnek félre ők is, mint minden(!) politikus.
az, hogy kampányidőszakban nem dobálózik számokkal, nagyon is bölcs előrelátás. hiszen ha most mondd valamit és az átadás-átvételnél kiderül, hogy ennek nincs meg a fedezete, mert a költségvetés számai nem iagazak, akkor majd magyarázkodhat, hogy miért nem váltja be az ígéretét...így is bőven találnak rajta elég fogást.
beszéljünk a számokról és hasonlítsuk össze az orbán-kormány számait az elmúlt 8 évvel, mindannyian jól tudjuk, hogy nem az elmúlt 8 év győzne. amit pedig a folyamatos orbánozást illeti, sokszor elmondtam már:
mi ő?isten?varázsló? vagy mégis mi a lószar van, hogy így hadakozik mindenki ellene? 98 és 2002 között annyi szörnyűség történt akár gazdaságilag, akár más téren, hogy menekülni kéne fejvesztve vagy mi? magyarázd már el nekem, hogy miért is ilyen szörnyű ez a figura? vagy inkább úgy kérdezem, hogy miért szörnyebb az elmúlt 8 évnél? van ettől rosszabb szerinted?
Lemmiwinks 2010.02.10. 18:46:14
Orbán addig akarja csökkenteni az adókat, amig lehet. MSZP addig növelni a nyugdijakat és az adókat, amig lehet.
Ez volt a választás már 2006ban is, akinek volt esze, megértette, akinek meg nem, az meg most itt játssza a függetlent, meg hőbörög, hogy "mindugyanaz".
MOPO3OB · http://tinyurl.com/fakeb0ok 2010.02.10. 18:56:35
"-Mennyi?
-30!
-Mi 30?
-Mi mennyi?"
Sajnos ez mai magyar gazdaság viszonyait is jellemzi. Milyen számokat mondhat egy felelős politikus egy olyan országban, ahol az előző választások előtt maga Veres János mondta egy hangfelvételen a saját szájával, hogy egyetlen példány létezett csak a valós államháztartási adatokból és azt Gyurcsány is csak mutatóban látta??
Számokat csak más számok ismeretében lehet mondani.
Te milyen mértékben, mennyivel módosítanád az adókulcsokat?
Mondhatod természetesen, hogy nem indulsz a választáson és nincsenek gazdasági tanácsadóid sem. De valójában te is én is ugyanúgy semmit sem tudunk a Magyar gazdaság valódi számadatairól, mint a Fidesz.
Annak nincs értelme, hogy olyan számokkal álljon elő Orbán, mint: '2% és 22% közötti adócsökkentésre lehet számítani ha kormányra kerülünk.' :)
Az MSZMP uralma alatt volt szokás 30 évre előre terveket készíteni számokkal. Az akkor azért volt teljesen értelmetlen önámítás, mert semmit sem lehetett tudni a 30 év múlva várható gazdasági körülményekről, minden szám ami akkor rendelkezésre állt a hosszú távú tervezéshez, hasonló elméleti valóságtól teljesen elrugaszkodott számításokon alapult. Egymásra épültek az alap nélküli gazdasági prognózisok és tervek.
Ma a Fidesz, mi állampolgárok és mindenki az MSZP legbelsőbb körei kivételével, pont annyit tudunk a Magyar gazdaság 2010-es számairól, mint a kádári gazdasági kutatóintézetek 1980-ban. Azaz semmit.
A téves számokon alapuló együtt bukdácsoló gazdasági tanulmányok pont úgy 'működnek' mint egykor a KGST.
Erre is van egy vicc:
"Egyiptomi tudósok kiásnak egy piramisban, egy külvilágtól elzárt kamrából egy élő Fáraót a tevéjével.
Gyorsan kerítenek egy ó-egyiptomi tolmácsot, mert csak úgy beszél a fáraó.
-Kérdezze meg a Fáraót, hogyan tudott életben maradni 3000 évig? -mondják a régészek a tolmácsnak. A tolmács meg is kérdezi.
Erre a Fáraó azt válaszolja ó-egyiptomiul:
-Nem volt más választásom a tevém szarját kellett ennem. A tevém pedig az én szaromat ette.
-Mit mondott? - kérdezik a régészek türelmetlenül.
Erre a tolmács:
-Azt mondta a Fáraó, hogy ők már 3000 éve felfedezték a KGST-t."
Pont ilyen lenne ha irreális gazdasági adatok alapján számokat mondana Orbán. Egy felelős politikus nem tesz ilyet.
tengier 2010.02.10. 18:59:21
kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.02.10. 19:00:19
Dr. Justice · http://dotkom.blog.hu 2010.02.10. 19:02:04
@II.Briandrew: egy szóval nem állítottam egyszer sem, hogy szörny, vagy menekülni kellene tőle. Sőt, még arról sem írtam, hogy örülök vagy nem örülök annak, hogy ő jön, mert ennek semmi köze ahhoz, hogy kritizálható-e vagy sem.
MOPO3OB · http://tinyurl.com/fakeb0ok 2010.02.10. 19:12:57
Felelőssé tenni egy ellenzéki pártot, a többségi MSZP/SZDSZ kormány hibás programja miatt... na ez aztán LOL! :) Igen elvakult szoci fannak kell lenni egy ilyen nyakatekert gondolatmenethez.
Személy szerint jobb híján fogok a Fidesz-re szavazni. A mai kormányt alkotó MSZP és a mára szétesett SZDSZ egy bűnszervezet. Még ők vannak hatalmon, de már fél lábbal börtönben vannak a politikusaik. Most nem lehet Fidesz befolyással vádolni a magyar igazságszolgáltatást. :)
A Jobbik programja egyébként egyáltalán nem szélsőséges, érdekes módon maguk sem gyakran hivatkoznak rá. Természetesen ostobaság nyilas eszmékkel vádolni őket, de nem bízom bennük. Új párt új arcok. Előbb bizonyítsanak legalább egy nagyobb várost vezetve, mielőtt egy ország vezetését bíznám rájuk a szavazatommal. Egyébként a velük kampányoló Magyar Gárdával sem szimpatizálok. A szocik alatt elszabadult bűnözés egy valós probléma, de nem a Gárda a helyes válasz erre. A Jobbik szólamaiban valójában nem nyilasokhoz hasonlít, hanem a szomszédos Szerbia Milosevicsi eszméit látom bennük. Ott pedig bebizonyosodott, hogy a szabadcsapatos/ultranemzeti irányvonal éppen úgy tévedés, mint az magyar maffiózós/ultraliberalizmus.
Az LMP szimpatikus, de nem látom reális esélyét annak, hogy bejutnak a parlamentbe. És rájuk is áll: előbb bizonyítsanak önkormányzatokban.
Az Ibolyka-féle MDF szintén bűnözők vezetése alatt áll. Csak a mentelmi jog miatt nem áll még Ibolya és Herényi a bíróság előtt. Bűnözők vezette pártra nem szavazok.
Számomra a Fidesz a legkisebb rossz, ami az erkölcsileg mára teljesen lenullázódott MSZP/ex-SZDSZ kormányzás után, már kifejezetten JÓ választásnak tűnik.
Dr.Gehaeuse 2010.02.10. 19:19:00
"Mit lépne mondjuk Orbán Viktor, ha arra a kérdésre, hogy mennyibe kerül ez a használt autó (mármint képzeljük el, hogy ilyen helyzetbe kerül, nyilván nem), azt mondaná az eladó, hogy „nem sokba”, és hosszas faggatózás után is csak oda jutna, hogy „megéri”?"
Ez egy orbitálisan parasztvakító hasonlat.
Szerintem helyesen így hangozna:
Képzeljünk el egy leharcolt verdát amit begurítanak a használtautó kereskedés udvarára, majd az egyik szaklap (hirdető újság) ügynöke azonnal nekiszegezi a kérdést a telep tulajdonosának (nem értékbecslő, nem szerelő, nem üzletkötő - csak egy buta Főnök) mennyit lehet lealkudni a verda 1450000 Ft-os árából.
Majd miután a Tulaj azt mondja: F..om tudja: jó sokat.
Erre egy fültanu (Dr.Justice) még a tulaj leégéséről hadovál a kocsmapultnál aznap este.
Hát kérdezem én:
- Felnyitotta már a telep szerelőmestere a motorháztetőt?
- megnézte már valaki a szervízkönyvét meg a (visszatekert) kilóméterszámlálót?
- rátették e már a festékvastagság mérőt a kasztni egy pontjára is?
Ez a jó hasonlat kérm tisztelettel a mai szitura.
Egyébként pedig:
Ha hülye kérdést teszel fel, ne csodálkozz ha a válasz irónikusan lakónikus és hülyeség lesz...
MOPO3OB · http://tinyurl.com/fakeb0ok 2010.02.10. 19:22:22
Dr. Justice · http://dotkom.blog.hu 2010.02.10. 19:23:58
NightLord 2010.02.10. 19:26:35
Tudnod kéne azt is, hogy a kampány mindig az "el nem kötelezett" szavazók meggyőzéséről szól, akiknek a tájékozottságáról kb. mindent elárul az, hogy nem tudják saját magukat besorolni a főbb politikai erők által képvisel társadalmi csoportok valamelyikébe. Ezeket az embereket hazudozással, nagyotmondással, lózungokkal, az ellenfél lejáratásával stb. lehet megnyerni (hiszen szakpolitikai kérdésekhez éppúgy hülyék), ezért választási kampányban értelmes vitát várni teljesen fölösleges.
Tudnod kéne azt is, hogy ellentétben a kampánnyal, a választási győzelem után a pártok elengedik ingadozó választóik kezét, kormányzati cselekvésüket elsősorban már csak a saját társadalmi bázisuk érdekeinek érvényesítésének szentelik, hiszen a következő választásokon való jó szereplésnek az a minimális feltétele, hogy a kormányzó párt saját elkötelezett bázisát ne veszítse el. Az ellenzék által képviselt, illetve ay ellenzék irányában elkötelezett csoportokra úgysem számíthat majda választások során, akármit is tesz, az "ingadozókkal" pedig ráér a kampányban foglalkozni, azok két választás között jellemzően azt sem tudják, hogy mi folyik az országban.
isadora 2010.02.10. 19:29:59
Dr.Gehaeuse 2010.02.10. 19:31:57
Az én szavazatomat nem konkrét számadatokért adom oda, hanem egy érzésért: Vennék e tőle egyáltalán bármit is nemhogy használt autót?
A szavazatom nem alku kérdése. Igenis van amit nem pénzben mérünk:
A hazánk legalábbis ilyen.
MOPO3OB · http://tinyurl.com/fakeb0ok 2010.02.10. 19:43:31
Bemész a Narancs autókereskedéshez, szokásos európai jól karbantartott autószalon épület. Megkérdezed mennyi adnak az autódért. Erre ezt válaszolják:
Nem tudjuk, meg kell nézetnünk a szerelőinkkel. Hagyja itt egy napra és utána tudunk árajánlatot tenni.
Majd átfurikázol a város gettónegyedébe, hogy lást a konkurenciát is. Ott egy kavicsos szögesdrótkerítéssel körbevett Piros Szegfű autókereskedést találod. Az iroda egy konténer, a kapuban két megtermett cigány suhogós melegítőben jól látható tetkókkal. Egyikükben felismered azt, aki egy hete feltörte az autódat és ellopta a rádiódat és halálosan megfenyegetett, amikor éjjel köpenyben kirohantál a házadból az autóriasztó hangjára.
A szomszédban a Szabad Madaras autótelep. Annyira laza, hogy sem kerítés, sem emberek nincsenek a telepen, csak pár autóroncs és egy veszettül ugató kutya.
Ezután meglátogatod a két kerülettel arrébb levő Zöld Tulipános Autókereskedést. Picike de legalább karbantartott autószalon épület. Megkérdezed a Bajuszos üzletkötő(?) tulajdonos(?) öltönyös embert mennyit ad az autódért. Ő kerek perec kijelenti:
"Úgyis tudom, hogy visszapörgette a km-számlálót! Azt is látom a maga szemeiben, hogy legalább kétszer összetörte a verdát, és megpróbálta jól eltüntetni a nyomokat. Benéz a végül az autóba: Ráadásul az autórádióval is át akar vágni!! Látom, hogy kicseréltette egy gagyira. Az eredetit biztosan eladta jó pénzért. Itt kérem nincs ingyenes pénzosztogatás a magához hasonló csaló pofáknak. Itt csak a számok beszélnek. Adok önnek érte 25000 Ft-ot. Nos? Áll az üzlet?
Ezek után te melyik kereskedőnek adnád el az autódat?
Dr.Gehaeuse 2010.02.10. 19:52:01
Kössz! :)
Dr.Gehaeuse 2010.02.10. 19:58:06
Nem adom el kereskedőnek. Közvetlenül vevőnek adom, olyannak a ki reális árat fizet és nem fog utólag reklamálni.
nem nemsiker_s 2010.02.10. 20:07:08
Miért nyilatkozna olyan dologról, amire nincs rálátása, mert a szocik meg a szdszesek (tőlük idézek): "trükkök százai"-val kozmetikázzák az államháztartás állapotát.
Olyan eszeveszett hülyeségbe nyílván nem fog belemenni, mint amit a fleto csinált, hogy 2006-ban tudatosan félrevezette a választókat, hogy aztán persze belesüljön.
A szoclib érdekszférának egyszerűen nincs fogása a jobboldalon, ezért most azzal heccelnek, hogy
"Zorbán monnya meg a programgyát, mer biztos nincs is neki programgya".
Na, hát ez igazán szánalmas vergődés a szoclibek részéről.
Szerintem Orbán ezt a szitut higgadtan kezelte.
Dr.Gehaeuse 2010.02.10. 20:14:19
Még egy gondolat a számadatokról, a jegybankról meg a "piac" reagálásairól:
A spekulánsok inkább próbáljanak tippelni!
Nehogymár a Vikike tutti tippeket adjon (túlzottan konkrét infók formájában) nekik a kisbefektetők minél hatékonyabb megkopasztásához!
Az egész pénzpiactól hányni tudnék egyébként... sommásan ez a véleményem.
Dr.Gehaeuse 2010.02.10. 20:21:00
Kicsit sok narancsot ettél! :)
Dr.Gehaeuse 2010.02.10. 20:32:08
Van még egy csuszi a nyugdíjtémában.
A nyugdíjalapnak csak a befizetett pénzek értékmegörzéséről (vásárlóerő paritás) kell gondoskodnia, hogy majd a mikor nyugdíjba vonulok a saját pénzemet apránként vissza adja nekem amíg meg nem halok. Vagyis szó sincs arról, hogy az éppen fizetendő nyugdíjakat a pénzalap aktuális hozamaiból kellene fizetni. Tehát az 50 ezer milliárd badarság. (a teljes nemzeti vagyon volt kb. 100 ezer Mrd. anno 1989) nem tudom honnan van ez az adat?
Dr. Justice · http://dotkom.blog.hu 2010.02.10. 20:55:07
@Dr.Gehaeuse: dehogynem alku kérdése, azt a pártot választottad, amelyik neked azt az érzést adja, amit te elvársz ezektől a dolgoktól. Ez teljesen rendben van, nem kizárólag pénzben mérhető dolgokról van szó, amikor a szavazat "megvásárlásról" beszélünk. Ajánl valamit a politikus, ami neked vonzó, cserében szavazol.
Az 50 ezer milliárd meg csak durva becslés. Azt maga Orbán Viktor mondta az interjúban, hogy akár olyan rendszert is csinálhattunk volna, ami egy alap hozamaiból fizetne nyugdíjat. Ehhez ma nagyságrendileg ekkora pénz kellene, ami nyilván irreális, nem is létezik ilyen nyugdíjrendszer, nem is létezhet.
Kapaszkodj meg egyébként, a nyugdíjalap semmiféle értékmegőrzést nem végez, ami befolyik pénz, azonnal ki is fizetik az aktuális nyugdíjasoknak, neked maximum leírják egy papírra, hogy majd ha nyugdíjas leszel, akkor így meg úgy számolják majd ki, mennyi nyugdíj jár neked. Nem a Te pénzedet kapod meg a társadalombiztosítástól, hanem az akkori aktívak befizetéseit. A magánnyugdíjpénztár persze más tészta (a vásárlóerő-paritás pedig két deviza összevetésében értelmezhető)
Dr.Gehaeuse 2010.02.10. 21:13:17
Ne keverjük az egyéni számlás rendszert a felosztó kirovóval könyörgöm...
A magánnyugdíjpénztár annak reményében fekteti be a pénzeket, hogy hozamot realizáljon. De a nekem fizetendő nyugdíjam nem függhet a majdani befizetésektől. Más kérdés, hogy a hozam néha negatív és nem fogok annyit kapni mint amennyi akkor járna ha mindig pozitív hozam lett volna.
Dr. Justice · http://dotkom.blog.hu 2010.02.10. 21:24:22
misc · http://misc.blog.hu 2010.02.10. 21:31:11
társadalmi és ideológiai kérdésekről viszont meggyőzően és hitelesen nyilatkozott.
sulcus (törölt) 2010.02.10. 22:35:56
Aztán miniszterelnök lett és kurvára elfelejtette!
Mint a többi igéretét.
Öngól?
sulcus (törölt) 2010.02.10. 22:49:20
Mycroft011 2010.02.10. 23:54:06
Dr.Gehaeuse 2010.02.11. 08:31:33
OK! Egyetértünk!
A kívánatos rendszer mindenképpen valamiféle (legalább látszólagos) egyéni számlás rendszer lenne. Amikor lrgalább tisztán látható, hogy ki mennyivel szállt be a nyugdílykasszába aktív időszakában.
Nekem a nyugdíjügyben két dolog nem tetszik:
- mindig a nyugdíjasoknak ígérgrtnek a pártok a legkönnyebben
- az én befizetéseimből kapja a magas nyugdíjat jópár ezer kiérdemesült pártfunkci és volt katonatiszt (tábornokok éretségi nélkül pufajkás érdemekért) nomeg rendőr is.
Ez utóbbira csak a JOBBIK-nak van orvossága a programjában.
Lemmiwinks 2010.02.11. 10:07:33
Magyarországon SEM a konkrét számokról szól a választás.
Én pl a UK election 2000 idején Londonban éltem és kb annyira követtem az eseményeket, mint egy átlag polgár. Néha elolvastam egy két cikket, hirek, plakátok. Hát kurvára egy szó sem esett számokról.
"Tories present: Economic disaster II. Coming to workplaces near you" ilyen szinvonalú plakátokkal kampányoltak.
Avatar 2010.02.11. 10:50:12
Ez inkább így hangzik: "Itt írja alá a biankó adásvételit, hagyja itt, mi meg majd átnézzük, és utána beírunk egy nekünk tetsző összeget az eladási árhoz."
Vagy legalábbis "hagyja itt egy napra" helyett "hagyja itt négy évre, azalatt átnézzük, kicsit furikázgatunk vele, kicsit átalakítjuk, és majd 4 év múlva újra találkozunk".
Vagy te tudsz bármilyen lehetőséget arra, hogy ha Viktor kormányalakítás után mégse neked tetsző programot hirdet, akkor másnap visszavedd a szavazatod, visszamenőlegesen átszavazz valamelyik másik pártra?
2010.02.11. 12:49:25
2010.02.11. 12:50:38
birkamentalitás