HTML

Forintblog

"A pénz a hatodik érzék. Muszáj, hogy legyen az embernek, különben nem tudja a másik ötöt sem igazán használni." – W. S. Maugham

Portfolio Blogger

Hírek

Linkblog

2010.06.04. 11:41 whynot7

A piac kegyetlenül bünteti a badarságot

Minden bizonnyal emlékezetes nap lesz Kósa Lajos számára a június 3-i, csütörtöki nap. Szavak helyett beszéljen inkább az alábbi grafikon:

 

Nem tudtam azonosulni a forradalmi helyzettel és biztos ezért állok értetlenkedve Szijjártó Péter szavai előtt, amikor azt állítja, hogy "badarság lenne azt gondolni..., hogy egyes nyilatkozatok kapcsán, mondjuk tőzsdeindexek és árfolyamok mozdulnak meg radikálisan". Ez legalább annyira igaz állítás (a fenti grafikont szemlélve), mint hogy április vége óta már a nap is másképp süt.

Képtelen vagyunk tanulni az elmúlt évek hibáiból, és képtelenek vagyunk okulni más országok válságából. A politikusok a "bullshit" szótár margójára a "tabuszavakat" is be kéne véssék (és az államcsőd az egyik ilyen szó!)

 

334 komment · 7 trackback

Címkék: politika gazdasagpolitika portfolioblogger


A bejegyzés trackback címe:

https://forint.blog.hu/api/trackback/id/tr112055583

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tízcsapás Egyiptomra és Edelényre 2010.06.04. 18:27:57

A ronda egyiptomi uralkodó nem fogadott szót az Úrnak és nem engedte ki annak kedvenc népét a fogságból, jöve ezért tíz kemény csapás. Vérré váltak a folyóvizek, békák, tetvek,  (álliberális) férgek és kártékony rovarok lepték el Egyiptomot, dögvé...

Trackback: Rémes hírterjesztők 2010.06.04. 16:44:38

A Büntető Törvénykönyv 270. paragrafusa szerint "aki közveszély színhelyén nagy nyilvánosság előtt olyan valótlan tényt – vagy való tényt oly módon elferdítve – állít vagy híresztel, amely alkalmas az emberek nagyobb csoportjában zavar...

Trackback: Tranzfikció 2010.06.04. 15:22:17

- Halló, Zolikám. Itt Kamarássy beszél.- Jelentkezem, képviselő úr!- Zolikám, akkor ahogy megbeszéltük, megvan az euró?- Természetesen, képviselő úr. Átváltottuk.- Mennyin, Zolikám?- 273-on, képviselő úr.- Jól van, rendben. Mert egy óra múlva bejelente...

Trackback: Illetékes Elvtárs megszólalt 2010.06.04. 15:21:04

Ha Kósa Lajos megszólal, arra oda kell figyelni. Most pedig megszólalt. Nem kicsit. Nagyon.Nem tudom mondjuk, hogy Kósa Lajosnak jutott-e bármiféle kormányzati szerep vagy funkció az átadás-átvételben, amiről nem mellékesen a témában legautentikusabb F...

Trackback: Kósa szavára zuhant a tőzsde és esett a forint 2010.06.04. 14:08:44

Már korábban megírtuk, hogy a külföldi elemzőknek nem tetszik a fideszes csontvázkeresés. (Főleg, hogy a "csontvázak" egy része nyilvánvalóan kamu). Ma azonban Kósa Lajos belecsapott a lecsóba. A Napi Gazdaság konferenciáján kijelentette, hog...

Trackback: 1998 szelleme 2010.06.04. 14:02:46

 Talán sokakat meglepetésként ér a hír, miszerint Kósa Lajos bejelentette, hogy az ország a csőd szélén áll, és egy-két évet most arra kell fordítani, hogy ezt a vészhelyzetet elhárítsuk.   1998. szürke tavasza juthat az eszünkbe, mikor Ur...

Trackback: Szijjártó és Kósa padlóra küldték a forintot 2010.06.04. 13:44:01

A miniszterelnök szóvivője szerint nem volt túlzás Kósa Lajos csütörtöki kijelentése az ország gazdasági állapotáról, csődközeli állapot van. Veszélyben a devizahitelesek: a forint és az OTP esik, miközben a svájci frank a nemzetközi piacon is erősödik.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ugyandehogy (törölt) 2010.06.04. 16:39:32

@pampalina: attól nem, de az államcsódtől igen: megszabadulunk a hiteleinktől (nem kell visszafizuetni őket). ha jól tudom.

Hugo2010 2010.06.04. 16:41:54

@kovi1970: Igazán erre csak azt tudom mondani, hogy dögöljön bele az aki kitalálta...

blah 2010.06.04. 16:42:45

@kovi1970: de figyelj már ide, megoldások kellenek, nem pedig óhajok, hogy de jó lenne ha mindenki rendesen fizetné az adót. Az nem megoldás, hogy lecsukod a nép felét mert ugye abból nem lesz adó, ahogy te is mondod. Nem tudom elképzelni, hogy mi lenne az amivel rá lehetne venni az embereket az adófizetésre (sajnos)... Mellesleg én rendesen fizetek adót, nagy valószínűséggel bőven az átlag felett. Még ezt is lenyelném ha lenne célja. De most ezek az elmebetegek még több terhet rónak a nyakamba és nem lesz könnyebb amíg nem tudnak még több bevételi forráshoz jutni bármit is hazudtak korábban.

Kopi3.14 2010.06.04. 16:43:01

@Babette_: ez biztos, hogy csődhelyzetben nem kell hitelt fizetni? És munkabért kell?

fran7 2010.06.04. 16:43:05

@Hugo2010: 8 éven keresztül hallgattam, hogy a Fidesz bezzeg tönkretenné az országot. Politológusok, közgazdászok megmondták és a balliberálisnak nevezett oldal megmondó emberei is ezt tették. Én annyit tudok, hogy bízom abban, hogy Orbánék jó irányba akarnak menni, az első 4 évük erről győzött meg. Most én nem tudom mi következik, mit fognak tenni. Szerintem senki se tudja ezért az előítéleteiket vetítik rá a kormányra. Akinek pozitív képe volt róluk az jót, aki negatívat gondolta eddig is róluk az, pedig a negatív dolgokat feltételez róluk. S ez igaz a külföldi piacokra is. Ami persze részint baj, de a focibajnokságot is csak a végén lehet megnyerni. Az elején meg elveszíteni.

Netuddki. 2010.06.04. 16:43:42

@fran7: Hagyjuk már a fletót! Tököm nem emlékezne már rá, ha a jobboldal folyton nem emlegetné.
Az akkor volt, most meg most van.

Milyen 4 napról beszélsz? A fidesznek már nagyon régóta tudnia kell mit kellene csinálni. Ez a helyzet amiben az ország van nem 4 alatt derült ki. Nehogy azt mondd 4 napja kezdtek csak el ötletelni, mert az rég rossz. 4 nap meg bőven elég, hogy a terveket ismertessék. És itt nem orbán kis szakdolgozatára gondolok. Ami már amúgy is több mint 4 napos.

Lentoreno 2010.06.04. 16:44:08

Nem igazán értem, hogy a piac miért reagálja ennyire túl. Kósáról mindenki tudja, hogy mindig össze vissza beszél, vagy épp részeg. Vagy esetleg kedves fideszesek elfelejtettek bevásárolni annak idején OTP ből ? Most itt az alkalom.

szolid_mercis 2010.06.04. 16:44:27

Bajnai utolsó parlamenti felszólalásában (asszem az volt az alakuló ülés) az "államcsődről/hiányról" azt mondta, ne fessük az ördögöt a falra, mert még megjelenik.

Igaza lett, megjelent...

arizmendi 2010.06.04. 16:45:35

hol vagy rockeee?????????

fran7 2010.06.04. 16:46:31

@Kopi3.14: Ebben picit igaza is volt az ellenzéknek, de még az igazán komoly ügyeknek nem ugrottak neki, mint alkotmány, közigazgatási rendszer, PTK.

Veder1 2010.06.04. 16:49:01

ODIV, detto nekem is ez a helyzetem...

Netuddki. 2010.06.04. 16:52:22

@blah: Szerintem nagyon egyszerű a megoldás.

- Max. 20% SZJA + max. 20% ÁFA
- Max. 100EUR társadalombiztosítás
- Ezen felül nuku munkát terhelő adók.
- Nuku adójóváírás.
- Statárium. Akit rajta kapnak az 10-szeres büntetést fizet elsőre, aztán dutyi.
- Vállalkozásoknál korlátlan felelősségvállalás. Olyan nincs, hogy valaki valakinek nem fizet. Ilyeneknek vagyonelkobzás és dutyi.

Persze ezekhez a közigazgatást is végletekig le kellene egyszerűsíteni, felesleges embereket kirúgni. Bárki munkaidőn túl is tudjon ügyet intézni.
Stb.

dögölj meg 2010.06.04. 16:53:00

Naív barom az,aki azt hiszi,hogy a piac
Kósa szavaira figyel ! A piac /világbank/
jobban ismeri helyzetünket,mint mi ma-
gunk.A forint azért gyengül,mert soro-
sék / konkrét név mellékes/erre játsza-
nak, és akkor erősödik ,amikor nekik
az lesz a jó!

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.06.04. 16:53:15

Azért kiváncsi lennék milyen értékű short pozíciója volt Kósának és Szijjártónak euróra és OTP-re? Egy ilyen szakszerű nyilatkozattal sok 10 milliót nyerhet, aki előre tudja, hogy mit fog mondani. "Így igaz!

Ez a fidesz pénzügyi oligarcha tudatos blöffje. Jó páran tudtak róla és most milliárdokat kaszáltak pár nap alatt. Lehet hogy maga a "forradalmi" fidesz szervezet is!

Mocskos egy nyitás a forradalmiaktól!

Hugo2010 2010.06.04. 16:54:21

@fran7: Nocsak! Úgy látod jó irányba haladnak a dolgok? Furcsa szemüveget hordhatsz.. Egyébként nagyon egyszerű a dolog szerint jó irány (pl. adócsökkentés) nem valósul meg ,ezért vannak ezek a barom nyilatkozatok, hogy ki lehessen táncolni az egyetlen konkrét ígéret mögül. Egyébként már megkezdődött a mosdatás, hogy Szíjjártó ugyan nem is ezt mondta, és egyébként is félremagyarázták a rosszindulatúak amit mondott. Holdudvarban lévőknek meg elkezdték osztogatni a megszolgált jussokat (honlapok, MTV tisztségek, államtitkárok, katonai vezető, vagyongazdálkodási szakmeberek). Ez a jó irány? Akkor én másfelé szeretnék menni! De nagyon

Ugyandehogy (törölt) 2010.06.04. 16:55:13

@Kopi3.14: nem a te hiteled, hanem a mi hitelünk. mint pl az IMF-től kapott.
(de nem avgyok közgazdász...)

stars7726 2010.06.04. 16:57:32

arról mit lehet tudni hogy a demján bevásárolja magát a malévba?
és a fedélzeti hang ki lesz?áder jános köszönti majd az utasokat angol nyelven.
köszönjük lajos,jól kib...tál nem kevés emberrel.
elkéne kezdeni azt fene nagy munkát,azok a fene nagy tervek alapján amiket állítólag kidolgoztatok.

Móg 2010.06.04. 16:58:41

üdv nektek
a fáma szerint Antall József steril szobája közelébe,haldoklása közben,a kórházi személyzeten kivül sem rokon,barát,ismerős nem mehetett,csak VIKTOR.Ő,mint a legnagyobb magyar politikai zseni vette át az örökséget.
Sokáig fogjuk,sajnos emlegetni vikit
ŐŐŐ lesz a jobbik hatalomrajuttatója

Netuddki. 2010.06.04. 16:59:48

@fran7: Az előző 4 évük szintén régen volt. Rám viszont nem tettek pozitív benyomást. De szerintem hiába is magyaráznám máig nem értik a fideszesek miért is veszítették el a 2002-es választásokat.

Most viszont aki figyeli őket annak a szemében van egy bizonyos perverz csillogás. Ezért pedáloztatok 8 évig bátok+! Hát most itt van, hadd lássuk hogyan húzzátok ki az országot...

Azért perverz, mert egyben önpusztító dolog a saját sorsunkat dilettánsokra bízni csak, hogy lássuk hogyan buknak el. Mert akkor viszont mi is velük bukunk. Még egy esély nem lesz.

Kopi3.14 2010.06.04. 17:00:47

@Babette_: nem is az egyszerű emberekére gondoltam. De az állami hitel is a mi hitelünk.

gyilkos fűegér 2010.06.04. 17:01:35

Azért azt nem tartjátok szokatlannak, hogy egy átlag magyar index-olvasó, többet tudott Obama terveiről az amerikai választások ELŐTT, mint a fidesz terveiről egy héttel kormányalakítás UTÁN?

ODIV 2010.06.04. 17:03:12

@gyilkos fűegér: USA-ban demokrácia van. Nagy különbség!

Netuddki. 2010.06.04. 17:06:54

@Navracsics a FIDESZ királya, már ő a vezér!:
Valamiből csak vissza kell fizetni azt a rengeteg kölcsönt amit 8 év alatt felvettek. :(((

Hugo2010 2010.06.04. 17:07:19

@gyilkos fűegér: Ismerjük a Fidesz terveit. O. V. -t élete végéig Istenként tisztelni, a más véleményen lévőket elnyomni, a haverokat zsíros álláshoz jutattni stb.

Nem, nem vagyok MSZP szimpatizáns, csak utálom a diktatorizmust.

ladislaus 2010.06.04. 17:09:56

Mertetek pulzust miutan ezeket a hireket olvastatok? Esetleg a kommenteles alatt?
Rohej, itt parazik mindenki, attol amit eddig is tudtunk hogy nagy szarban vagyunk. De ha itt az lesz mint Gorogo, meg Izland, akkor sem lesz semmi. A fu zold, az eg kek, a magyar lanyok pedig a legszebbek! Es reszemrol ez itt lezarva.

moophlander 2010.06.04. 17:10:03

Miért azt kiáltják ki baromnak, aki elmondja a tutit? Men azt kéne p...csán rúgni aki előidézte! Összeszarták magukat a brókerek? Ja, hogy ez a gond!

Hugo2010 2010.06.04. 17:10:52

@gyilkos fűegér: Hiszen tudjuk mit akar a Fidesz. O.V.-t élete végéig Istenként tisztelni, a mást gondolókat elnyomni, a haverokat zsíros álláshoz jutattni stb.

Nem, nem vagyok MSZP szimpatizáns, csak egyszerűen utálom a diktatúrát.

Kopi3.14 2010.06.04. 17:11:22

@moophlander: azért annyira nincs államcsődveszély, mint amit kósa mondott.

Kopi3.14 2010.06.04. 17:12:04

@Kopi3.14: illetve kiegészítem- ha nagoyn akarják akkor lesz. De ezért már ők tehetik a legtöbbet.

Netuddki. 2010.06.04. 17:17:18

@ladislaus: Egy hajléktalannak baromira mindegy mi lesz itt.
Bár ha a kukákban kevesebb lesz a kidobott ennivaló azért nekik se lesz mindegy. +Hamar vége lesz a nyárnak is, már ha lesz egyáltalán...

Netuddki. 2010.06.04. 17:19:01

@ladislaus: Mellesleg az avatarodat elnézve úgy látom 4 évig neked biztos nem lesznek megélhetési gondjaid. Hiába, aki közel van a húsosfazékhoz... ;)

moophlander 2010.06.04. 17:19:05

@Kopi3.14: Nem is ez volt a lényeg ebben! Ha most valamelyik kormánytag bal kézzel nyúlt volna a poharához, akkor azért esett volna a tőzsde! Azért van itt szar bőven a gangon! Eleve már az vicces, hogy úgy várják el, hogy programja legyen egy pártnak a választások elött, hogy nem árulják el neki a valós helyzetet, vagy hazudnak róla! Ha valakinek azt mondják, hogy tele a hűtő (persze meg nem nézheti) tedd le ide a tervet, miket fogsz főzni a következőben! Tök mindegy mit tervez főzni, ha mikor belenézhet a hűtöbe, kiderül, hogy majdnem üres! Ezután könnyű pofázni, hogy na akkor most főzzél wazzzee! :D

Netuddki. 2010.06.04. 17:21:51

@moophlander: Hát ebből qrvára nem tudtok már kimagyarázkodni. Szerintem ne is erőltessétek! ;)

Ha kósa okosabb lett volna, csöndben maradt volna. Na ha a Forint akkor is esett volna akkor nem volna probléma (legalábbis a fidesznek nem). Ha a volna ott nem volna...

Gábor mester 2010.06.04. 17:24:06

Kedves Bérkommentelők!
Az úgynevezett Piac - a gyurmányfélék neoliberális gyülekezete, jórészt. Egy bizonyos A.H.-nak se tűrték el, hogy TÖBBEK KÖZÖTT (!!!!!) Nemzeti és Szocialista gazdaságpolitikát folytasson. Gondoljátok, hogy O. V.-nek (aki azért mégse V. G.!!) majd eltűrik???

Kopi3.14 2010.06.04. 17:24:35

@moophlander: Mondod ezt úgy, mintha ne lett volna semmi rálátásuk eddig a költségvetésre- KV bizottság pl.- vagy eddig ne zajlott volna bármilyen átadás-átvétel, amit jóelőre beharangoztak, hogy dőlni fognak a csontvázak, majd hirtelen eddig nem, de majd a hétvégén. Amúgy attól, mert nem ismerem a hűtő tartalmát, még nem kell látatlanba mindent penészes, rohadt terméknek nevezni, ami benne van. Ha már konyhai példálózás.

moophlander 2010.06.04. 17:25:34

@kovi1970: Ez a ti taktikátok! Sunnyogni, hazudozni, megtéveszteni! Aztán mikor kiderül a szarság, ráfogni a nyuszira! Mindenkinek joga van tudni az ország gazdasági helyzetéről! A valósról! Nem pedig a sarló-kalapácsos könybe írtról!

Kopi3.14 2010.06.04. 17:26:22

@Gábor mester: mondhatom, hogy rokonságodon kellett volna AH-nak erőltetnie a nemzeti és szocialista gazdaságpolitikát? A világ jobban járt volna vele.

moophlander 2010.06.04. 17:28:02

@Kopi3.14: És ha bűzlik a hűtő? Tudom.....evolúciós probléma! Közel van a szájuk az orrukhoz! Persze!

Hugo2010 2010.06.04. 17:29:14

@moophlander: Miért nem tudnak, talán nem végezték el a munkájukat a különböző parlamenti bizottságokban? Ezek szerint az elmúlt 8 évben a semmittevésért kaptak a képviselői fizetéseket, bizottsági költségtérítéseket? Nahát, nahát ilyet mondani...

Karipapa01 2010.06.04. 17:31:32

A FIDESZ 8 évvel ezelőtt egy igen intenzív politikai kritikába kezdett, aminek az alapja az volt, hogy a hatalmon levő kormány és bármely inézkedése sehogyan nem jó. Ezzel széles néprétegeket tudott maga mellé állítani. Amikor az utolsó évben egy ún. szakértői kormány felállt, a fentiek miatt ezt sem fogadhatta el, mert ezt a kormányt a szocialisták állították fel és a Fidesz a következetesség miatt ezt sem tarthatta jónak, holott bizonyára tudhatták, hogy nincs más gazdasági út, de valamit ígérni kellett a hatalomrajutás érdekében A népet innen már nem lehet leállítani. Már csak két lehetőség maradt:
1. elismerni, hogy a Bajnai-kormány a lehetőségekhez képest jól működött: politikailag nem jó (becsaptunk mi is benneteket).
2. csőddel riogatni olyan alapon, hogy a már lemondott kormány eltagadta a valós helyzetet: (csontvázak esnek ki a szekrényből)gazdaságilag nem jó.
Magyarul: a FIDESZ most mélyen behajolt a saját lábai közé. Talán azt kellett volna megvárni, hogy valahogy helyreálljon a gazdaság, (bár politikai szempontból ez is kockázatos), mivel ez a kicsi és viszonylag lemaradt ország nagymértékben függ az erős gazdasági hatalmaktól és csak azután törni a politikai hatalomra. Mostmár csak egy lehetőség van, várni, hogy a világgazdaság fellendül. Akkor majd el lehet mondani, hogy ezt MI csináltuk, egyéb esetben nagyon valószínű, hogy Ők is elsüllyednek. Sok szerencsét kívánok nekik.

Átvitel honvéd 2010.06.04. 17:32:41

Ha a Fidesz szándéka a ballib okosok neuronjainak magas izgalmi állapotba hozása, ill. az így elért szint fenntartása volt -- gyk. gumicsont --, akkor a hack jól sikerült... :-)

Aladár69 2010.06.04. 17:34:30

@moophlander: hát igen, a sunnyogás és hazudozás kemény fegyver... és eléggé szar, amikor visszaüt... de meglátja ezt majd a fityesz is...

Kopi3.14 2010.06.04. 17:34:47

@moophlander: azt is érezhették korábban. Azt nem modnhatják, hogy eddig semmit nem tudtunk róla, mik a tényleges állapotok. És pláne mi alapján mondták akkor, hogy azonnali, nagyarányú adóocsökkentés? Vagy hazudni mindig lehet, ha róluk van szó? Ahogy lehetett 14. havi nyugdíjat is hazudni?

nestrot10 2010.06.04. 17:38:13

Eddig nyakig volt az ország a szarban....most jött a Fityisz banda és azt mondja: MERÜLÉS!!!!
Ez kellett hülye megvezetett szavazók?

Bummer 2010.06.04. 17:38:33

A piacot ki hatalmazta fel, hogy "büntessen"?

Kopi3.14 2010.06.04. 17:41:55

@Bummer: az az állam, amelyik tőlük várja, hogy fizessék a költekezéseit.

ladislaus 2010.06.04. 17:44:13

@kovi1970: es ha kosa kussol es esik a forint akkor az arviz miatt... ugyan mar! Itt mondom beszartak londonban az elemzok es klikkelgettek hogy sell, sell, sell... azt pá.

lüke 2010.06.04. 17:46:45

forradalom?
ez majdnem olyan,mint a szalonkommunizmus

Veder1 2010.06.04. 17:47:25

Bummer a befektetőik, nagy amcsi nyugdíjalapoknak a kicsi, redneck befektetői.

ladislaus 2010.06.04. 17:56:00

@kovi1970: Profeta szoljon beloled :)))

Pajtás 2010.06.04. 17:56:26

szopóágon a Fidesz az első héten? Szép. Valaki szóljon má nekik, hogy mosmá kormányozni kéne, nem faszságokkal oltani a népet, me más is meghallhassa.

moophlander 2010.06.04. 17:58:30

@Hugo2010: Azt hogy hány, az országnak nagyon-nagyon előnytelen szerződés, megállapodás történt csak ők tudtak és a mancsaftjaik!

moophlander 2010.06.04. 18:01:15

@Kopi3.14: Tényleg ennyire nehéz ez! Bizonyított tény, ha csökkentik az adókat,(elviselhető szintre) javul az adózási morál, kevesebben trükköznek, mert nem éri meg bebukni és ezáltall nő a bevétel!

Rob67 2010.06.04. 18:01:43

Mindjárt jön 'rockee' a másik blogról és megmagyarázza, hogy liberálbolsik látják ilyennek az árfolyamot, tulajdonképpen nem is változott, vagy ha igen csak az emberek előnyére

moophlander 2010.06.04. 18:02:48

@moophlander: Persze nem varázsütésre! Tegyük hozzá!

moophlander 2010.06.04. 18:06:01

Képzeljétek! A véleményvezérről meg letiltottak! Archiválom minden kommentemet, nehogy kikezdhető legyek! Most kértem, hogy írják már meg nekem, hogy melyik kommentem alapján tiltottak le! Ez ám a vélemény szabadság! A liberálisok akkor liberálisok, mikor azt hallják amit ők akarnak! Demokrácia meg akkor van, ha ők nyernek! :D

Kopi3.14 2010.06.04. 18:11:09

@moophlander: aha, tényleg bizonyított. Van rá n példa, meg másik m, amelyik esetén ez nem történt meg. és sosem lehet tudni, hogy ez ha eddig midnig megtörtént a múltban, most is meg fog történni. A társadalmi morál meg nem attól fog változni, mert kevesebbet kell asdózni. Amíg az a faszagyerek, aki egy fillért sem fizet, mert a sokmilláját elcsalja, addig ha egy fillért is kell fizetnie, nem fogja megtenni. Azt úgy mégis hogy tudod levezetni, hogy csöükkenő adóok mellett biztos nőni fog a bevétel? Sehol senki nem tudott még ténylegesen valósan megálló elméletet dolgozni ki rá, hogy adott adócsökkentés mellett tuti milliomos lesz az állam, mert annyira fizetik befele. Amúgy ha ez igaz, viktoréknak kezében a varázspálca, töröljenek el midnen adót, és hopp, a marha nagy adófizetési morál miatt akkora adóbevétel lesz, hogy nem győzik visszafizetni amerika államadósságát a sajátunk mellett.

Karipapa01 2010.06.04. 18:11:21

@moophlander: Ez így igaz, csak a kérdés az, hogy mennyire kell csökkenteni az adókat ahhoz, hogy az adózási morál megfelelő legyen és ez mennyi bevételt hoz. Igen kockázatos lépés mivel meg kell tartani legalább a jelenlegi egyensúlyt. Vajon meg merik csinálni?

Kopi3.14 2010.06.04. 18:12:16

@moophlander: A vv elég kretén csapat szerintem, a kritikát nem viselik, de mégis "véleményvezérek" lennéenek.

blacklord 2010.06.04. 18:13:56

Nincs kedvem végigfutni a kommenteket, de azért ha megnézed az adatokat, a forint elindult lefele már a nyilatkozat előtt. A posztodnak akkor lenne létjogosultsága, ha kb. úgy nézne ki, hogy megy a forint, mendegél, Kósa nyilatkozik, egy ideig megy ugyanúgy tovább, majd a trend megfordul, majd egyre jobban felgyorsul. Még akkor se lenne evidens, ha így lenne, de hát a grafikonod egyáltalán nem azt mutatja, amit szeretnél belelátni. Kapsz egy nagy fekete pontot analitikus gondolkozás hiánya miatt. A jelen helyzetben viszont most azt eldönteni, hogy emiatt gyorsult volna be az esés vagy sem, hát... Enyhén szólva sem tudományos kategória. Mindemellett orbitális baromság volt ilyeneket mondania neki fél centinyi belföldi helyzeti előnyért, ezt én is aláírom.

eznemisénvagyok 2010.06.04. 18:16:18

Vicces, ahogy Varga "csontvázakat" emleget, pont ő, aki költségvetési bizottság elnöke volt.

Mindamellett szánalmas, ahogy a fidesz hívők még mindig gyurcsányoznak, meg bérkommentelőznek. Kéremszépen, akkor megpróbálom elmagyarázni: felelős politikus nem járatja le az országát csak azért, hogy az elődjét szapulja, mert ezzel magát szopatja meg. És lőn!

Aki olyan hülye, hogy az őt hitelező bankba megy panaszkodni, hogy milyen szarul megy a cég, az meg is érdemli. Most pont ez történt.

A "csontvázakról" meg még annyit: most mondták a híradóban, hogy Obama levelet küldött Bajnainak, a kiváló és eredményes válságkezelés elismeréseképp.

2,7 milliós 2/3-ad elintézte, hogy 10 millió szopja a bránert egy európaszerte populistának tartott idióta miatt, akinek semmi sem drága, már persze ha róla van szó.

Köszi!

eznemisénvagyok 2010.06.04. 18:17:33

@blacklord: Rajtad kívül nagyjából az egész üzleti világ és sajtó egyértelműnek látja az összefüggést, de lehet hogy neked van igazad, ki tudja?

moophlander 2010.06.04. 18:18:57

@Kopi3.14: Látom, nem csak bennem fogalmazódott meg a vv-vel kapcsolatban negatív kritika! Köszi!

Karipapa01 2010.06.04. 18:24:10

@blacklord: Tisztelt TANÁR ÚR/NŐ!
A világgazdaság nagy ívben szarik arra, hogy Ön ezen a blogon fekete pontokat osztogat, vagy pirosakat. Akármilyen befektető (legyen az kisnyugdíjas vagy mágnás), ha elbizonytalanodik velünk kapcsolatban, akkor baj van. Erre a nagy szakembereknek is gondolniuk kellett volna, mielőtt nyilatkoznak. Itt már nem a politika, hanem a gazdaság a lényeg, úgyhogy kedves politikusaink és támogatói: tessék ezt tartani szem előtt!

moophlander 2010.06.04. 18:24:21

@eznemisénvagyok: Beteges gongolatmenet! Te kire szavaztál? Elárulod? Az elmúlt nyolc év kimagasló teljesítményére, mikor elsőkből utolsók lettünk? Vagy netán azokra a liberálisokra, akikről már a Megyó is elárulta, hogy tele vannak korrupciós ügyekkel? Netán senkire? Akkor meg CSITT!!!

eznemisénvagyok 2010.06.04. 18:25:36

@moophlander: El. Senkire. Most először. Bár semmi közöd hozzá.

eznemisénvagyok 2010.06.04. 18:26:22

@moophlander: Anyádat kussold le ... amúgy.

Kopi3.14 2010.06.04. 18:26:28

@moophlander: eleinte jónak indult, utána belefutottam pár ritka rossz posztba, majd jött a kritika, s én is kaptam egy bant ott. Azóta nem látogatom őket. :)

moophlander 2010.06.04. 18:32:51

@eznemisénvagyok: Tudod a szavazás tényleg titkos! Ennek ellenére én mégis azt mondom, akinek van egy csepp vér a prucájában, nem szégyenli a nézeteit! Nem szavaztál senkire, most kritizálsz! Az első lépcső, az anachia felé! Todom, most azt fogod írni, hogy nem volt számodra hiteles párt! :D Azért tudod te jól kiket akarsz rugdalni! Én 1994 óta vagyok vállalkozó! Hidd el tudom, mikor volt becsülete a minkának és mikor virágzott legjobban a korrupció!

eznemisénvagyok 2010.06.04. 18:37:02

@moophlander: Nem szavaztam senkire, ÉPP EZÉRT jogos a kritikám mindenki irányába. Csápolós fidesz fanok Orbán dicsérete, védelmezése büdös.

Most mondja a Főnök, hogy pénzben nem lesz hiány az árvízi védekezésben. Megint hazudik.

moophlander 2010.06.04. 18:37:32

@Kopi3.14: Követem példádat azt hiszem! :)

eznemisénvagyok 2010.06.04. 18:38:10

@moophlander: Én meg 1996 óta vagyok vállalkozó. Ez most verseny? Mert akkor én nyertem.

Karipapa01 2010.06.04. 18:40:42

@moophlander: az APEH is ezt szeretné! (vagyszerette volna)

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.06.04. 18:42:25

Ezn a primitív jogász csűrhe, mármint a FIDESZ azt hiszi, hogy ért a gazdasági ügyekhez is. Nemhogy ahhiz nem ért, de még a joghoz sem, hiszen egy napot nem dolgoztak a szakmájukban. Most mi fizessük a baromságaikat. Meg kell nézni az árfolyamokat, és a tözsdét, hogyan reagált az okos közleményeikre.

eznemisénvagyok 2010.06.04. 18:42:48

@moophlander: Te tényleg azt hiszed, hogy a Főnök odaküldi a lóvét estére, oszt jónapot?

tlvajferi 2010.06.04. 18:45:43

badarság?
hát senki nem veszi észre, mekkora sz*rban van a ország
ez a mentőöv!

eznemisénvagyok 2010.06.04. 18:45:51

@moophlander: Te tényleg azt hiszed, hogy a Főnök odaküldi a lóvét estére oszt jónapot?

moophlander 2010.06.04. 18:46:04

@eznemisénvagyok: Az első munkahelyem még a szocializmus egyik remek üzemében volt, ahol az "1947 es Rákosi Gépgyár" feliratú gépektől várták el a kétszázados pontosságot! :) Nem versenynek írtam persze, csak arra akartam rámutatni, hogy tapasztalatból beszélek! :)

moophlander 2010.06.04. 18:47:42

@butus: hűvagy nevedhez! Kérlek ne vedd sértésnek!

eznemisénvagyok 2010.06.04. 18:48:10

@moophlander: Én is. Ennyi. Nyilván egyikünk sem vátesz.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.06.04. 18:49:19

@tlvajferi: az ilyen mentőövet, amelynek az árát az ország fizeti, ők meg röhögnek, mert már előre bespájzoltak Euróból, vagy bármi másból köszönöm szépen, de nem kérek.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.06.04. 18:50:44

@moophlander: én lehet, hogy hű vagyok a nevemhez, de nem csinálok hülyét egy egész országból!

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.06.04. 18:53:00

@moophlander: nézd meg légyszives az Euro jelenlegi árfolyamát, és azután beszélj! (meg a múlt hetit)

moophlander 2010.06.04. 18:55:46

@eznemisénvagyok: Ezek szerint pont a dolgok két ellentétes oldalát tapasztaltuk? Ezek szerint biztosan! Én azért remélem, hogy az a munkamorál, ami 1998-2002 között volt, mikor tényleg tervezni lehetett, visszatér egy kicsit! Hidd el felőlem a "Jedi Párt" is lehetne, csak látszódjon az akarat, és legyen valami pozitív eredmény! Amit az MSzP (exMSzMP) művelt az kritikán aluli! Ehez már tényleg pofa kellett na! :)

eznemisénvagyok 2010.06.04. 18:57:27

@moophlander: Van eredmény: váratlanul jó országelemzés mellett közel 10%-os CHF áremelkedés.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.06.04. 18:59:02

@moophlander: segítek Neked, s megnéztem az árfolyamokat. Az Euro 2010 május 31.-én 275,34 forint volt. Ma 291,19, és én vagyok hű a nevemhez?

moophlander 2010.06.04. 19:01:43

@butus: Te figyelj! Hány embert tett tönkre a komcsi gazdaságpolitika? RENGETEGET! Te meg most jössz egy euró árfolyam emelkedéssel! A CHF hitelem majdnem a kétszerese lett! Miért is? Mert az egymás elvtársai olyan kurvára értettek a dolgokhoz, ugye? Persze most jössz a világgazdasági válsággal majd! Egy betegség először a gyenge állatot dönti le! Minket pedig az MSzP tett gyengévé! Magukat meg kajmánszigeteken erőssé!

moophlander 2010.06.04. 19:04:14

@butus: 2003ban CHF 164 Ft volt....az egyiken az eladásit a másikon a középértéket nézted ugye? :)

moophlander 2010.06.04. 19:07:28

@butus: Még valami! A Bankok úgy alakították a dolgokat, hogy ha csak az árfolyamkockázatot kellett volna elviselni, az nem lett volna akkora teher! (hitelem van, tudom) A Bankok minden szart kitaláltak és egyoldalúan módosították a szerződéseket......kezelési költség növekedés, beszerzési illeték meg az isten f@sza is ......

eznemisénvagyok 2010.06.04. 19:08:29

@moophlander: Gyanús, hogy mindig előre tudod, mit fognak válaszolni.

moophlander 2010.06.04. 19:08:50

"Kaufmann Mózes" leszólt a komcsiknak, hogy nem lesz lóvé, ha baszogattok! :)

moophlander 2010.06.04. 19:10:47

@eznemisénvagyok: Persze, mert mindig ugyan azt a két dolgot emlegetik! "Nincs hiteles párt és a gazdasági válság a felelős nem a kommunista elvtársak!" :)

moophlander 2010.06.04. 19:13:23

Na, elhagyom köreiteket! További jó eszmecserét mindenkinek! Szép estét! :)

Kopi3.14 2010.06.04. 19:19:31

@moophlander: reálértéken, mindkét inflációt figyelembe véve 210-nek kéne lennie. Ehhez képest tegnapról mára sikerült neki 193,54-ről 199,9-re mennie. Ezt csak a politikai lépések, dumák okozhatták, mert semmi nem változott egy nap alatt.
Euro: 274,03-ról 281,19.

igyugyaz 2010.06.04. 19:24:09

@blacklord:

Hasonlítsd inkább össze a többi régióbeli devizával, gondold végig, hogy a befektetők általában régiókban gondolkoznak ezért az árfolyamok nagyjából egyszerre mozognak, vedd észre, hogy a forint gyengülése kiemelkedik, vesd ezt össze a Kósa beszéd idópontjával, majd véss be egy fekete pontot ha nem látod az összefüggéseket.

ladislaus 2010.06.05. 12:09:06

szerintem siman talalni olyan napot ahol meg sem szolalt senki jobbrolbalrol es az eur drgult 7ft-ot.
index meg bekaphatja a hazug cikkeivel!

52 · http://52nap.blog.hu 2010.06.07. 14:10:29

Akik Orbánékat védik, azok nem veszik észre, hogy nem csak a magyar, de a nemzetküözi sajtó is egyértelműen a FIDESZ nyilatkozatát teszi felelőssé az esésért.

Mindezt annak ellenére, hogy az esés nem volt meglepetés. Egyszerűen a FIDESZ eddigi kommunikációjába tökéletesen beleillett az, hogy Magyarországon újabb rossz hír borzolja majd az idegeket, amiről persze kiderülhet, hogy nem valós...

De jelen helyzetben egyetlen elszóllásnak is lehetnek következményei. A gond az, hogy sikerült akkora elszólást csinálni, hogy azóta a fél EU és IMF azzal foglalkozik, hogy a nemzetközi sajtónak ezt kimagyarázza.

De ugye azóta a FIDESZ is magyarázkodni kényszerül, és a nemzetközi sajtóban is címlapon van a helyzet.

Más kérdés, hogy amennyiben szándékosan gyengítik a forintot, akkor lesz még pár nyilatkozat.

FlybyWire 2010.06.10. 15:41:43

280 alatt. Holnap 277 körül is lehet, úgyhogy lehet hogy beégek, mert nem megy le 275ig.
Az majd jövő héten, úgyis kedden van a fordulónapom :)
süti beállítások módosítása