Elképzelem, hogy fél évvel ezelőtt Orbán elé odaáll valaki, és ezt mondja: "Kedves Viktor,
1. mivel az őszödi beszédedet nem akarod elmondani,
2. a fedezetlen adócsökkentésből és az azértsemszorítunkmeg dumából nem fogsz vissza,
3. az európai adósságválságból semmit nem értesz,
4. a jobbkezed meg egy sültbolond,
5. a kormányzásra pedig nem készültél fel, mert azt hitted, ezeknél csukott szemmel is jobban csinálod,
ezért a következő fél éved a következőképpen fog telni.
Az adócsökkentés bizonytalan eredményeiért cserébe szétkúrod a költségvetés amúgy egészen jó strukturális egyenlegét, 2013-ra végleg kilyukasztod a büdzsét, hacsak nem csinálsz egy második Bajnai-csomagot. Alkotmányossági szempontból erősen kétes adókat vezetsz be, visszavágod a gazdaság beruházási potenciálját, leszámolsz az Alkotmánybírósággal, a Költségvetési Tanáccsal, bábszínházzá silányítod az amúgy is sóhivatalként működő Állami Számvevőszéket és méltatlan szintre degradálod a köztársasági elnöki intézményt. Feléled 12 év megtakarítását, a nyugdíjpénztárakat pedig olyan "eleganciával" nyírod ki, hogy még a padlássörpő kommunisták is elpirulnának az irigységtől. Továbbá hárompercenként fog a kormányod mást hazudni a költségvetés helyzetéről, olyan gazdaságpolitikát fogsz kialakítani, amiről te magad ismered be, hogy ehhez képest még a "nyugdíjtőzsde" is egy atombunker, szóval 10 millió ember életével hazardírozol.
Vagyis faltól falig pofoznak majd a tények, amiknek fittyet hánysz, egyre pocsékabb helyzetbe lavírozod magadat és az országot, annyira, hogy lassan tényleg körül kell nézni, hogy merre tovább."
Szerintem nem érte meg, de vajon Orbán mit mondott volna erre májusban? Talán semmit, csak élvezte volna, ahogy borzongatja a bőrét a keleti szél.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Út a háromharmadhoz... 2010.11.25. 12:35:13
Trackback: A jó erkölcsű államosítás 2010.11.25. 12:33:34
Trackback: Te mondd, hogy rablótámadás, a te hangod mélyebb! 2010.11.25. 12:20:20
Trackback: Ne bántsátok Matolcsy nyugdíjrendszerét! 2010.11.25. 11:53:21
Trackback: A narancsszemű juhász 2010.11.25. 11:30:39
Trackback: Üres címlap 2010.11.25. 09:46:51
Trackback: Magánnyugdíj 2010.11.25. 09:39:45
Trackback: Látjátok feleim szümtükkel mik vogymuk… 2010.11.25. 09:21:34
Trackback: A nagy hátraarc 2010.11.25. 08:42:16
Trackback: Az út a Fidesz-kormány bukásához 2010.11.25. 08:35:38
Trackback: Hülye libsik: nem kell a modern költségvetés 2010.11.25. 02:58:54
Trackback: Hezitátorok 2010.11.25. 02:09:48
Trackback: Pályázat 2010.11.25. 00:01:09
Trackback: El a kezekkel a nyugdíjamtól! 2010.11.24. 23:50:14
Trackback: Tanácsköztársaság 2. 2010.11.24. 22:04:45
Trackback: Rablás 2010.11.24. 21:11:12
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.11.24. 20:32:39
Lehet választani ízlés szerint. A saját érdekünkben jobb lenne, ha az első eshetőségről van szó, bár eddig ezt nem sok minden támasztja alá.
stoppard · http://forint.blog.hu 2010.11.24. 20:39:38
Nyugdíjkárosultak · http://nyugdijkarosultak.blog.hu/ 2010.11.24. 20:47:58
Johnny Matolcane: Keresztapa, nem tudom, mit tegyek. Az emberek nem akarják nekünk adni a nyugdíjukat.
Don Vittorio Orbalone: Mi van veled? Ez az Európai Unió belőled is buzit csinált? Úgy sírsz, mint egy nő.
Johnny Matolcane: De vége a költségvetésemnek, ha nem lépnek át. Tönkretesznek, kiröhögnek!
Don Vittorio Orbalone: Menj haza! Hat hét múlva az emberek neked fogják adni azt a pénzt.
Johnny Matolcane: Késő, már egy hónapja támadjuk a magánpénztárakat, és senki sem akar magától átlépni.
Don Vittorio Orbalone: Az én ajánlatomat nem fogják visszautasítani. Készülj, holnap sajtótájékoztatót tartasz.
Alvarez 2010.11.24. 20:51:36
Úgy érzem nagyon megközelítettük ezt a bűvös hetest.
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.11.24. 20:53:08
piir (törölt) 2010.11.24. 20:55:00
Ezt Európában meg lehet csinálni? Kíváncsi vagyok a külföldi hangokra... és hogy most ki vonul Kossuth-térre? Ha a szocik csinálják ugyanezt, már rég mozgósították volna a tömeget fideszék és jobbikék.
misc · http://misc.blog.hu 2010.11.24. 20:59:54
finomanarancs 2010.11.24. 21:03:39
Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2010.11.24. 21:05:10
ursus artos 2010.11.24. 21:05:31
Miért jó a megszorítás?
De tényleg kezdem azt gondolni, hogy ám legyen. Ha ennyire kell a magyarnak - mert csak úgy érzi jól magát - ám legyen.
Reményi 2010.11.24. 21:08:03
Mit kíván a magyar nemzet
1. Kívánjuk a sajtó szabadságát, a közmédiumok és a médiahatóság ne álljanak kormányzati irányítás alatt.
2. Stabil alkotmányt, mely a mindenkori kormányt a demokrácia szükséges korlátai közé szorítja.
3. Független Alkotmánybíróságot.
4. Független Köztársasági Elnököt.
5. Független Nemzeti Jegybankot.
6. Független bíráskodást.
7. Független Számvevőszéket, és állami gazdálkodást ellenőrző szerveket.
8. A magánnyugdíjpénztári vagyon államosításának és felélésének azonnali leállítását.
9. Felelős, a jövő nemzedékekre is gondoló gazdálkodást.
10. A pártpénzek forrásainak átláthatóságát.
11. Kölcsönös megértésen alapuló külpolitikát.
12. Az Európai Unió demokratikus normáihoz való közeledést.
Legyen béke, szabadság és egyetértés.
Alvarez 2010.11.24. 21:08:28
Micocicó 2010.11.24. 21:08:39
Az itt az index blogokon számtalanszor szidták az elmúlt 8 év idiótáit! És én sem vagyok feltétlen fletóék híve. De képzeld csak el ha ez amit most a VEZÉRED csinál a maszop csak megpendítette volna. Akkor most mi lenne???? Te ülöltenél a legjobban hogy a mocskos kommunisták, meg stb.............
És most még neked áll feljebb minden blogon? Elmebeteg!
ursus artos 2010.11.24. 21:11:36
Hefe 2010.11.24. 21:12:30
Italo Balbo 2010.11.24. 21:13:23
ursus artos 2010.11.24. 21:15:07
röhögő 2010.11.24. 21:15:43
Italo Balbo 2010.11.24. 21:16:39
Italo Balbo 2010.11.24. 21:18:27
stoppard · http://forint.blog.hu 2010.11.24. 21:25:10
ha a költségvetési lyukat ideiglenes forrásokból tömöd be, akkor vajon előbb-utóbb nem kell-e így is kiigazítás?
ha igen, akkor vajon a mostani károkozás nem csupán bűvészkedés-e, hogy ne derüljön ki, hogy "minden ugyanaz másképpen"?
ursus artos 2010.11.24. 21:30:44
ursus artos 2010.11.24. 21:35:54
Trejo 2010.11.24. 21:36:13
1. számú szabály: Orbán bármihez hozzáér, abból arany lesz!
ursus artos 2010.11.24. 21:39:16
azazello 2010.11.24. 21:40:42
www.facebook.com/event.php?eid=131425533580203&index=1
A tulajdon szentségért, a magánynyugdíjpénztári vagyonunkért, a jogállamért.
Kérlek továbbítsd, ha egyetértesz.
Pártoktól függetlenül, léci léci.
Most kezd szerveződni spontán a facebook-on!
ökörpöröly 2010.11.24. 21:46:42
Én mindenkinek azt ajánlom, hogy a rövidtávú kiadásokon felül minden pénzügyi megtakarítást külföldi bankokban tartsanak. Ilyen jogbizonytalanság mellett az állam bármikor ráteheti az állampolgárok megtakarításaira. Ugyanúgy, ahogy megtette a nyugdíjpénztári tagok által birtokolt magánynyugdíj pénztárak esetében is. Azaz, a magánvagyonhoz nyúlt! Természetes magánszemélyek által tulajdonolt vagyont lop el!
Osztrák bankoknál ausztriai bankszámlát (!) már lehet nyitni Magyarországon is. Az osztrák bankszámlán lévő pénzhez nem tud hozzájutni ez a tolvaj banda, nem tudják ellenőrizni, ugyanis nincs információszolgáltatási kötelezettségük az osztrák bankoknak!
Tehát, most már nem csak a felső középosztálynak és a felső tízezernek érdemes külföldön tartani a pénzt, hanem minden megtakarítással rendelkező családnak. Egyébként egy átlagos bankszámla vezetési díja havi 4-6 euró, emellett több ezer befektetési lehetőséget kínálnak.
Tissotorak · http://tissotorak.blog.hu 2010.11.24. 21:52:17
Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.11.24. 21:56:39
Dub hadnagy 2010.11.24. 21:59:55
borovi 2010.11.24. 22:02:28
Anark 2010.11.24. 22:03:58
Iustizmord 2010.11.24. 22:05:57
Italo Balbo 2010.11.24. 22:11:10
dr kíváncsivagyok 2010.11.24. 22:11:51
feiticeiro 2010.11.24. 22:15:26
cserko59 2010.11.24. 22:17:29
cserko59 2010.11.24. 22:18:41
Nádasi Balázs 2010.11.24. 22:23:23
Igen ám, de ez több mindennél. Ez nem államosítása a cégeknek, ez lopás, egyértelmű és színtiszta lopás az emberektől. Az MSZP-kormányok többsége inkompetens, lejáratódott figurákból állt, de úgy hiszem, hogy a Fidesz-kormány most 1:1-ben nekiment az összes magyarnak, és ilyenre még nem volt példa 20 év alatt, hogy a kormány direkt rosszat akarjon (deperszeugye, új rendszerváltás jött a forradalom a szavazófülkébennel).
Nem mondom, hogy II. Orbán átment minden határon, mert szerintem ezt már megtette. Viszont aki Fideszes képviselő és nem mond le, nem lép ki, bűnrészességet vállal. Kiváncsi vagyok, meddig tart a párthűség.
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.11.24. 22:28:37
azért másolom be ide, hogy őt is lehessen mocskolni, és máglyára küldeni, ahogy mi felvilágosultak szoktuk intézni a dolgokat:
"
agadt Botsáska 2010.11.24. 22:19:12
Drága kis liberális barátaim, látom, hogy nagyon lelkesen rázzátok a kezetekbe adott csörgőt, illik is hozzátok, hiszen nagyjából addig láttok, mint a szefo-s hülyegyerek, akinek csak az a fontos, hogy enni, inni, minden nap tiszta pelenkába szärni lehessen.
A jövőről azt gondoljátok, amit véleményapátok-anyátok mesél nektek, de önálló gondolatot hogy is várhatna el az ember tőletek, hiszen ez az egy csörgő is milyen jól leköt benneteket.
Tegyétek le most egy percre azt az ostoba csörgőt és nézzünk körbe, hátha a segítségemmel felfedeztek valami újdonságot, patásördöggel, szőlőbányákkal, körbeaggatott liberális gyerekágyatok rácsain túl.
Azt mondjátok, hogy a kormány elveszi a pénzeteket.
Ha elveszi, akkor vissza sem adja, ugyebár, vagyis nézetetek szerint, ti már soha a büdös életben nem kaptok nyugdíjat, szerintetek ez reális gondolat? Szerintetek meddig létezik az a kormány, az a párt, amelyik nem fogja kifizetni a járandóságát a jövő legnagyobb szavazóbázisának? Ennek azért fussatok neki még egyszer...
Azt mondjátok, mi lesz, ha az államot csődbe viszik a politikusok és elveszik a pénzetek.
Egy piaci alapon működő nyugdíjbiztosító nem mehet csődbe, igaz? Ha az állam csődbe, megy nem mindegy, hogy hol volt a pénzetek, az államnál, vagy a túlnyomó részt államkötvényekbe és forintba fektető nyugdíjpénztáraknál? Ennek is fussatok neki még egyszer…
Azt mondjátok, hogy a nyugdíjbiztosítóknál elhelyezett befektetéseket az állam garantálja, tehát ott biztonságban van.
Ha az állam garantálni tudja a nyugdíjbiztosítókhoz befizetett pénzeket, akkor az államhoz befizetett pénzeket nem tudja garantálni? Kissé ostobán hangzik, nem igaz? Ha bedől egy biztosító, akkor az állami garancia költségét az adófizetők állják természetesen, igaz, így a veszteségből mindenkire kisebb rész esik, de miért fizessen az is, akinek semmi köze az adott biztosító buktájához? Ez a garancia az államkasszát ráadásul duplán terheli, mivel az államnak, a pénztárakhoz befizetett kieső bevételét meg kell fejelnie egy minimum ugyanakkora kiadással. A kívülálló adófizetők számára megint csak remek móka más hülyeségére helytállni. Ennek is neki lehet futni még egyszer…
Azt mondjátok, hogy az állam hülyeségekre költi az így megszerzett pénzt.
Amikor a rendszerváltás megtörtént, a köztársaság egy üres nyugdíjkasszát örökölt a szocializmustól, a jövőt már akkor elköltötték. Ezt az üres kasszát azóta sem töltötték fel soha, a nyugdíjak az állam ideális működésének terhére lettek kifizetve azóta folyamatosan. Mi is változik akkor ezzel az új felállás szerint? Hogy a nyugdíjkasszáknál levő pénzt már nem tudta volna hülyeségekre költeni az állam? A végeredményt tekintve nem mindegy, hogy valami azért nem valósul meg, mert az ahhoz szükséges pénzt másra költik, vagy azért, mert az összeg be sem folyt? Ezt is át kellene még egyszer gondolnotok…
Azt mondjátok, hogy aki a magánnyugdíjpénztáraknál marad, az kevesebbet kap, mert a munkaadói 24%-ot megtartja az állam és csak a dolgozói befizetések fognak ott gyűlni.
Matolcsynak (akit én személy szerint ritka ellenszenves figurának tartok) abban igaza van, hogy a jelenlegi nyugdíjastömeget is el kell tartani valamiből és erre kell a 24%. Ez racionális indok. Annál is inkább, mivel azoknak a 24%-a, akik az állami rendszerbe fizetnek könyveléstechnikailag szintén erre ment el eddig is. Elméletileg a személy szerint jóváírt % mindkét esetben ugyanannyi lesz ezentúl is, csak megszűnik az eddigi rendszer igazságtalansága, mely szerint a magánnyugdíjpénztári tag 1-et fizet 1-et kap, az állami tag pedig 2-t fizet 1-et kap. Ehhez az igazságtalansághoz csapódik hozzá, hogy az állami garanciavállalás az állami tagot terheli tovább a mnyp-i tag javára. Ebben is fussatok még egy kört…
Azt mondjátok, hogy az állam magára hagyja a mnyp-i tagokat ezentúl.
A társadalmi igazságosság szempontjából így fair. Aki mnyp-ba fizet az vállalja a saját befektetése piaci kockázatát, mint büszke piachívő liberális, aki pedig az államhoz fizet az vállalja az ezzel járó esetleges politikai-államháztartási kockázatot. Egy újabb átgondolandó szempont…
Biztosan kimaradt egy-két traktus még a csörgőnótából, de a lényeget a végére hagytam: szűklátókörűségetek és rövidtávú gondolkodástok megakadályozza, hogy felismerjétek azt a tényt, amely az állami rendszer kockázati szintjét közel rendeli a nullához és jórészt garantálja, hogy a nyugdíjrendszer fizetőképessége állandó legyen. Ez nem más, mint a politikai kényszer. A nyugdíjasok, a társadalom egyre szélesedő és egyre meghatározóbb szavazóbázisa. A szavazásra jogosult választópolgárok lassan 50%-át teszi ki a létszáma és markánsan növekvő tendenciát mutat. Vajon melyik az, az őrült, öngyilkos politikai formáció, amely nem keresi minden erejével, ennek az óriási szavazórétegnek a jóindulatát? Ez politikai kényszer így minden ellenérvet annulál, valóban ultima ratio.
Azoknak, akik mindezeket nem értik, vagy nem akarják megérteni, további kellemes csörgőrázást, az idő a csörgősipkát is fejükre teszi előbb-utóbb…
"
gramercy 2010.11.24. 22:29:15
ha a GDP x %-kal novekszik az nem jelenti azt hogy ez 1:1-ben megjelenik az allamhaztartas beveteli oldalan
arrol nem is beszelve hogy a kiadasi oldal is vagy aranyosan no vagy -igen- meg kell szoritani, peldaul kevesebb nyogdijat adni
Peremartoni Krisztina (törölt) 2010.11.24. 22:29:16
Na de milyen pénzt, Barátom.? Milyen külföldi bankba.?
Az embereknek nincs pénze.
Válság van.
Vagy mégsem.?
PiBá 2010.11.24. 22:45:08
PiBá 2010.11.24. 22:45:41
is 2010.11.24. 22:46:25
1. az allam jelenleg a GDP 48%-at osztja el, ezt csokkenteni kell. tehat a 800 az 400.
2. koltsegvetesi hiany jovore is 800 milliard, mivel csak 400-zal jon be tobb, ezert 400 milliarddal no a hiany
3. az ilyen gazdasagpolitika miatt a fizetendo kamat no, mivel egy jo resze devizaban van, es az arfolyamot is bedontik (valasztas elott 279 ALATT volt, most meg 275-285 kozott, es ez meg csak a kezdet), ezert az allamadossag csak noni fog
4. es mindez az o hazug adataikkal. mert nem lesz 3% novekedes, viszont a hiany is tobb lesz, mint 800. ha nem, akkor meg ellopjak az emberek penzet.
PiBá 2010.11.24. 22:47:10
finomanarancs 2010.11.24. 22:47:18
ásít...
is 2010.11.24. 22:51:43
az egyetlen erv, ami az idezetedben elhangzott, hogy a 24%, kell a jelenlegi nyugdijakra. nade amikor majd en leszek nyugdijas, akkor majd az en jelenlegi (akkori) nyugdijamra kerem a 24%-ot! akkor az nekem miert is nem fog jarni? teljesen rendben van. fizetek 24%-ot a mindenkori azonnali nyugdijra, es 10%-ot a jovobelire. ugyanezt teszi az allami nyugdijpenztarba fizeto is. amikor en elerem a nyugdijaskort, akkor kerem en is a 24%-bol a reszem. ugyanugy befizettem!
na ezen rugozzal te is, meg a csorgosipkas baratod is. neki is idezd be legyszi az en kommentem.
is 2010.11.24. 22:55:04
Blogger Géza 2010.11.24. 22:56:10
Ez tömény demagógia. Az nem öngondoskodás, hogy az állam jó magas adókat és járulékot szed, és annak egy részét a 2. pillérbe nyomja önkényesen.
Öngondoskodás az, ami a jövőben lesz, vagyis hogy alacsonyabb adókulcsok mellett önként úgy határozol, - ha akarsz - hogy belépsz a 3. pillérbe vagy más módon gondoskodsz öreg napjaidról.
Blogger Géza 2010.11.24. 22:58:10
Ez legédesebb. :)
Ha magas a hiány, az a baj, ha alacsony, akkor meg az. :D
Kivancsi 2010.11.24. 22:59:05
a nyugdijra befolyik X forint..
ezt az X forintot el kell osztani 3.xx millio fele.. bizonyos szabalyok szerint figyelembe veve a jogosultsagot...
ha honaprol honapra kevesebb fog jut..
hat keremszepen tetszett volna tobb gyereket csinalni!
vagy az allamnak kene tobb befizetot/munkahelyet teremteni vagy tamogatni!
DE az nem megy hosszutavon hogy minden honapban az X hez az allam meg hozatesz Y-t!!
Nyugdijasnak meg tudomasul kell venni hogy nem annyi kap amenny jarna!!
hanem amennyi jut!!!
meg is van oldva a nyogdij mizeria....
Blogger Géza 2010.11.24. 23:02:04
Amúgy pont ez a nyugdíjreform lesz az első komoly lépés az adósságcsökkentés felé.
Blogger Géza 2010.11.24. 23:07:07
fda 2010.11.24. 23:11:55
Gondolom te jobban értesz hozzá. Elmagyarázod?
Italo Balbo 2010.11.24. 23:13:36
stoppard · http://forint.blog.hu 2010.11.24. 23:14:20
Kétségtelen, az EU s elkövette a hibát, hogy a manyup-elszámolásban nem volt engedékenyebb.
Aha, a hektikus tőkepiacoktól való függőség-csökkentésnek amúgy meg melyik eleme volt az IMF-fel való összeveszés? és vajon az államadósság olyan csökkentése, amivel párhuzamosan a finanszírozó oldal felét-kétharmadát kinyírod, és a belföldi megtakarítások irányába baromi rossz üzenetet sugallsz miért olyan jó stratégia a sérülékenység-csökkentésre?
És még sorolhatnám a kínzó kérdéseimet, de inkább hagyom :)
ökörpöröly 2010.11.24. 23:15:02
Ez tömény demagógia. Az nem öngondoskodás, hogy az állam jó magas adókat és járulékot szed, és annak egy részét a 2. pillérbe nyomja önkényesen.
Te, tömény hülye, hát az állam most emelte meg a nyugdíjjárulékot! Az egyedülállók adóterhelése 294.000 HUF bruttóig nő.
Innentől kezdve a feketemunka fog nőni. Mert, nem érdemes tisztességesen adózni, mert megemelték a nyugdíj-járulékot, ellopják a MANYUP-okban lévő megtakarításokat.
Öngondoskodás az, ami a jövőben lesz, vagyis hogy alacsonyabb adókulcsok mellett önként úgy határozol, - ha akarsz - hogy belépsz a 3. pillérbe vagy más módon gondoskodsz öreg napjaidról.
Az alacsonyabb adókulcsról leírtam a véleményemet. Adónövekedés volt az átlagos keresetűeknél. Tudsz számolni, te, tetű.
Gondoskodok majd, úgy, hogy minden egyes megtakarítást kiviszek külföldre, ahonnan nem tudják ellopni. Majd odamegy az adó, ahol biztonságban tartják a pénzem.
Magyarország nem jogállam, mert nem tiszteli az alapvető emberi és alkotmányos jogokat.
Ezzel a hülye dumával el lehetne venni minden számla 10%-át is, mert az államháztartás hiányban van. Ezzel az ürüggyel bárkitől, bármit el lehet lopni.
Ja, kell a pénz, hogy többet tudjanak lopni cigány Szaddamék. Büdös, bolsevik csürhe. Rákosi unokája, Kádár fia.
Ez brutális államosítás és lopás. Ahogy ellopták az emberek cégeit, földjét, ahogy a kisparasztot behajtották a TSZ-be.
Ugyanaz a jogbizonytalanság, erőszak, agresszivitás. Időutazás a sztálinizmusba. Már csak azt várom, hogy mikor vezetik be az élelmiszerjegyeket és a békekölcsönt!
alfredo07 2010.11.24. 23:19:40
Blogger Géza 2010.11.24. 23:31:55
Az IMF-fel nem sikerült megállapodni, ez tény, de ez nem okozta semmiféle árfolyam megzuhanását, (május elején gyengébb volt a HUF/EUR mint most) ellenben a kormányt gyakorlatilag rákényszerítette erre a lépésre ez meg az említett makacsság az elszámolásoknál.
Azt sem tudom, honnan jön ez a "kinyírom a megtakarítókat" duma, lássuk be, az államháztartás szempontjából a mnyp-ok nettó NEGATÍV megtakarítókat jelentenek, hiszen kivontak évente több száz milliárd Ft-ot az államháztartásból úgy, hogy annak kb 70%-as csorgott vissza állampapír-vásárlás formájában. A jövőben ez az arány várhatóan csak rosszabb lett volna, hiszen igen sokan voltak "növekedési" (hahaha) portfólióban.
Ez a lépés miért lenne rossz üzenet az (igazi) megtakarítóknak? Itt szó sem volt valós megtakarításról egyéni szinten, az igazi megtakarítás az önkéntes pénztár vagy más eszköz ÖNKÉNTES megvétele. És lehet, hogy a jövőben többen akarnak majd félretenni öreg napjaikra, mert elvesztették azt az (alaptalan) illúziójukat, hogy majd a 2. pillértől milliomosok lesznek.
Blogger Géza 2010.11.24. 23:35:48
A többi részt inkább a pszichiátereddel beszéld meg, túlságosan frusztráltnak tűnsz. :)
azazello 2010.11.24. 23:50:35
www.facebook.com/event.php?eid=131425533580203&index=1
A tulajdon szentségéért, a magánynyugdíjpénztári vagyonunkért, a JOGÁLLAMÉRT.
Kérlek TOVÁBBÍTSD, ha egyetértesz. Pártoktól függetlenül, léci léci.
Most kezdett szerveződni spontán a facebookon.
Sadist 2010.11.24. 23:55:48
márvesztes 2010.11.25. 00:03:42
Kedves Németh Zsolt, egyetért ön ezzel az intézkedéssel?
Kedves Varga Mihály, egyetért ön ezzel az intézkedéssel?
Kedves Járai Zsigmond, egyetért ön ezzel az intézkedéssel?
Kedves Pokorni Zoltán, egyetért ön ezzel az intézkedéssel?
Kedves Áder János, egyetért ön ezzel az intézkedéssel?
Kedves Chikan Attila, egyetért ön ezzel az intézkedésspéter el?
Kedves Bod Péter Ákos, egyetért ön ezzel az intézkedéssel?
Kedves 24 professzor, egyetértenek önök ezzel az intézkedéssel?
Tisztelt Mádl Ferenc Úr, egyetért ön ezzel az intézkedéssel?
Na csak azé kérdem, mert a Schmidtpali egyetért.
Link Elek 2010.11.25. 00:46:36
csak nekunk elfelejtettek a szolni.
endre69 2010.11.25. 01:25:09
A hazugság folytogat!
A mocsok, a piszok, a szemét az úr!
A gyomrom a gyomrod kifordul!
Mindenkinek elege lett
Tiszta víz kell,
Patkányok közt hová lesz az ember!.."
Közbiztonság Szilárd? 2010.11.25. 01:33:42
Mellesleg nem hittem volna, hogy lesz még idő, amikor visszasírjuk Gyurcsányt.
De már van.
ökörpöröly 2010.11.25. 02:02:22
ökörpöröly 2010.11.25. 02:03:45
Én meg azt, hogy az offshore céges Libajnai-kormányt. Ez egy ilyen ország, szarra szarabb...
De eddig a cigány Szaddam viszi a prímet, egészen Kádár 1956-os hazaárulásáig visszamenően.
Blogger Géza 2010.11.25. 02:07:53
gitáros 2010.11.25. 02:10:43
Ki is fizeti meg a devizahitelesek "védelmét"?
Ember, húzd már ki a fejed a seggedből...
Blogger Géza 2010.11.25. 02:19:41
Kis ember 2010.11.25. 02:24:52
Nekem személy szerint nem is azzal van a problémám, hogy mit csinálnak a magánnyugdíjpénztárakkal.
Hanem azzal, hogy előbb nemzeti nyilatkoznak egyet, hogy azt jól megvédik, aztán csak kölcsönkérik a pénzt 14 hónapra, aztán meg úgy döntenek, hogy elveszik az egészet.
Ha egy ilyen barátom lenne, aki ennyiszer változtatja a véleményét fél éven belül, arra egy nyalókát sem bíznék rá, nemhogy egy országot.
A HITELESSÉG az, ami itt végképp elveszett.
Táskás Tóni 2010.11.25. 02:25:37
Blogger Géza 2010.11.25. 02:38:30
Azt tudtommal soha nem mondták, hogy "kölcsönkérik" a pénzt. Egyértelműen a 2. pillérbe folyó pénzek 1. pillérbe folyatásáról volt szó. És a "kárt szenvedettek" kompenzálásról, ami meg is valósul most a hozamkiegészítéssel illetve készpénzes különbözeti kifizetéssel.
potyus 2010.11.25. 05:45:07
FEGYVERBE !!!!!!!!
Ha igy haladnak a megeggyezéses úton, hamarosan megjelenhetnek a rég elfeledett plakátok, és akkor mi lesz?
Iustizmord 2010.11.25. 06:01:47
tör előre narancssereg
a félretett kis pénzedet
hogy törvénnyel nyerje meg
vörös zászló leng lengeti a szél
kádár apánk hát eljöttél
narancsból lettek kommunisták
félelmünk beé-értél
röhögő 2010.11.25. 06:33:38
- Számold már össze - ha tudod - Viktor köpönyeg forgatásainak számát! Annyit forgatta hogy más nem tudja mi a szine, meg mi a visszája, ahogy írta valaki találóan.
Ez a kis fasz csak jelszavakat skandál és seggnyalókkal veszi körül magát, ennyi.
Már a médiumok is letérdeltek neki. A TV2 nem a magánnyugdíj balhéval foglalkozik, hanem az éppen legutóbbi rablással. Bár lehet ez bújtatott kritika.
röhögő 2010.11.25. 06:34:29
Iustizmord 2010.11.25. 07:13:52
ursus artos 2010.11.25. 07:16:25
Miért jó ez? Kinek jó ez? "Kinek az érdeke?"
ursus artos 2010.11.25. 07:31:33
Arra, hogy a sárból ki kell szakítani a szekeret.
Ez óvatoskodással, meg a végtelenségig nyúló reformokkal nem megy.
Értem én, hogy drasztikus, de kell!
ursus artos 2010.11.25. 07:32:36
Netkalóz (törölt) · http://narancsfolde.blog.hu/ 2010.11.25. 07:33:28
NE ENGEDJÜK HOGY A FIDESZ CSÜRHE ELLOPJA A PÉNZÜNKET ÉS SAJÁT MAGA ÁLTAL SAJÁT MAGA SZÁMÁRA LEGALIZÁLT ÚTON A SAJÁT ZSEBÜKBE VÁNDOROLJON!
Erdőtársulás 2010.11.25. 07:34:37
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.11.25. 07:34:57
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.11.25. 07:35:28
belekotty 2010.11.25. 07:38:28
Ma nehezebb átíratni egy autót, mint átírni az Alkotmányt.
:-))
stratez 2010.11.25. 07:57:00
Kis ember 2010.11.25. 08:03:31
Nos, ha Matolcsy nem érzi, nem tudja, mi a különbség a "14 hónap" és az "örökre" között, kívánom, hogy majd a bíró se tudja, ha valamiért börtönre ítélik. :)
Blogger Géza 2010.11.25. 08:13:02
A nyugdíjpénztárak és a hozzájuk csapódó ellenzék talán túl hevesen reagáltak a 14 hónapos ötletre, ezért menet közben rájöttek, hogy jobb ha az ideiglenes megoldás lesz a tartós. :) Illetve az állandó aggodalmaskodás, hogy "jó-jó, de mi lesz 14 hónap után" szintén ebbe az irányba vitte a dolgokat.
ursus artos 2010.11.25. 08:25:32
Kis ember 2010.11.25. 08:25:58
Én ezt mind értem, de valamiért szegény nagyapám jut az eszembe, aki a negyvenes évek második felében erős fejlesztésbe kezdett a pékségben, mert megígérték neki, hogy támogatják a kisvállalkozókat.
Amikor jóindulatúan figyelmeztették, hogy előbb-utóbb úgyis elveszik mindenét, azt mondta, az nem lehet, már az apja is ezen dolgozott, különben is, az ellentmondana mindennek amit ígértek.
Aztán egy nap besétált egy ávós meg két géppisztolyos rendőr és szépen államosították.
A mai napig pékség van ott...
Tehát ha valamit ígér egy politikus, azóta nem hisszük el. Csak arra kérem ezeket, hogy ne is várják.
Mayhem 2010.11.25. 08:38:45
Egyébként gratulálok, tök jól sikerült az agyeltávolító műtéted.
Blogger Géza 2010.11.25. 08:40:12
Kis ember 2010.11.25. 08:55:35
Mondják most.
Előtte két héttel mást mondtak. Mint a nagyapámnak. :)
Kis ember 2010.11.25. 09:24:50
Ja és még annyit: ha valaki most 70 éves vasmunkás nyugdíjas és Kádáron kérné számon, hogy hol a megígért szép öregkor, amit neki akkor ígértek, mikor dolgozott (és fizetett), akkor mennyire vennéd komolyan?
bierkamp 2010.11.25. 09:41:09
- Az Országgyűlés múlt héten bólintott rá új felügyelő bizottsági tagokra, a testület vezetője Járai Zsigmond lett. Járai fizetése 300 ezer forintról 1,2 millióra emelkedne. ma.hu
- Hoznak egy külön törvényt, hogy Szász Károly, a havi 5 milliós fizetése mellé még kapjon 200 milliót.
NA AZ ÚJ dEMOKRATIKUS KORMÁNYNAK IS LESZ SOK DOLGA--ezeket is el kell számoltatni!!!!!!
bierkamp 2010.11.25. 09:50:44
Program: Tüntetés az Orbán-kormány ellen
SZOMBATON .de.11 órakor
Cím: 1143, BUDAPEST Stefánia út 2.
Helyszín: Papp László Budapest Sportaréna
Időpont: 2010-11-27 11:00
PÁRTTÓL FÜGGETLENEK IS JÖJJENEK!!!
bierkamp 2010.11.25. 09:53:19
( tegnap este kezdték a szervezést és egész éjjel ment)
ÉBRED A NÉP!!!!!
Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.11.25. 09:53:26
A CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. 2,5 milliárd forint mérleg szerinti veszteséget könyvelt el 2010. első három negyedévében - közölte a társaság a Budapesti Értéktőzsde honlapján.
Ez a fidesz által kivételezett Járai eltárs cége. Jól beszopatta a népet a kibocsájtási árral meg a reklámmal.
Majd megtámogatják rendesen mint eddig!
Készülj a nagy tüntetésekre, bár csak tavasszal indulnak a nagyok állítólag!
bierkamp 2010.11.25. 09:56:04
Ha kell GÖDÖLLŐRE IS MEGYÜNK TÜNTETNI MAJD!!!!!!-mert ott lesznek az EU-s ülések!!!
Legyőzzük a DIKTATÚRÁT!
Forest (törölt) 2010.11.25. 09:56:38
Tényleg nem tűnik fel, hogy a jelenlegi kormány magánvagyont nyúl le?
A kisemberek, kispolgárok évek alattt összekuporgatott, saját számlán nyilvántartott, nevesíthető, számszerűsíthető pénzét rabolják el egy tollvonással?
Tényleg nem látszik, hogy ezek a pénzek, ráadásul arra lettek nevesítve, hogy a majdani öreg és kiszolgáltatott életciklusukban szolgáljanak támaszként?
Tényleg egy olyan rablóbanda ámokfutásához kell asszisztálni, akik ELVESZIK A MAGÁNPÉNZEKET amikhez NINCS JOGUK?
Ez törvény szerint minimum lopás, ráadásul a fertelmesebbik fajtából.
Az öngondoskodás megteremtése pont azért kellett mert az állam nem tudta kigazdálkodni már a fiatalok befizetéséből a mai (és egyre nagyobb számú) idősek nyugdíját.
Azért volt jó, hogy SAJÁT SZÁMLÁN volt nyomon követhető a számon kérhető befizetés.
Csak csendben kérdezném, ha Gyurcsány tenyerelt volna rá a magánvagyonra, ma hány nyugdíjas "takaroggyonozna" a Kossuth-téren?
Értem én hogy agymosottaknak nehéz gondolkodni, de hogy a négy alapműveletet sem fogják fel?
Szerintetek hogyan lesz "visszaadva" a magán-nyugdíjpénztári magánvagyon a "zembereknek" ha deklaráltan költségvetési lyukak tömködésére fogják felhasználni?
Elmondom barátom, sehogy.
Amikor majd ott fogsz állni, hugyos mackónadrágban a Keleti pályaudvaron, mint roggyant krumplizsák, jusson eszedbe, hogy a vezérlő tábornok úr milyen jót tett veled anno 2010-ben, amikor elvette tőled még az öregkori vizes zsemlére valót is.
Kis ember 2010.11.25. 10:02:12
Ja és a nyugdíjpénztárakhoz:
m.blog.hu/ma/mandiner/image/1105/nyd.jpg
bátor nyúl 2010.11.25. 10:11:11
freagle 2010.11.25. 10:18:24
A magánnyugdíjpénztári megtakarítás a ÉN PÉNZEM, SZEMÉLYES TULAJDONOM, amihez a kormánynak semmi köze!
Abban a percben, hogy a kormány veszi magának a bátorságot, hogy rendelkezzen felette, azt lopásnak hívják.
Teljesen mindegy, hogy az állami, vagy a mnyp rendszer a biztonságosabb, vagy a jobb - SENKINEK NINCS JOGA ELVENNI A MÁS TULAJDONÁT. Még az államnak sem. Márpedig itt épp ez történik.
Tudom-tudom, mindenki "önként" lép át...
Ez azonban megint hazugság, hiszen teljesen nyilvánvaló a fenyegetés.
Azt egyébként elmondanád, hogy ha a 24% befizetésével én évtizedeken keresztül kiveszem a részem az állami nyugdíjrendszer fenntartásából IS, akkor miért is igazságos és méltányos, hogy ennek a gyümölcseit utána megtagadják tölem?
EL A KEZEKKEL A MAGÁNVAGYONTÓL!
ursus artos 2010.11.25. 10:19:29
ursus artos 2010.11.25. 10:20:59
igényes 2010.11.25. 10:22:55
Blogger Géza 2010.11.25. 10:23:55
igényes 2010.11.25. 10:24:06
dr. Trebitsch 2010.11.25. 10:29:54
gpetersz 2010.11.25. 10:31:00
Mit lehet tenni? Legalább jól szórakozunk, még a vége előtt.
freagle 2010.11.25. 10:33:57
Az a munkavállaló jövedelme, TULAJDONA, amiből adózik (kiveszi a részét a közterhekből), részt vesz a nemzeti kockázatközösségben (befizet a közös TB-be és nyugdíjalapba) ÉS előtakarékoskodik: ez volt a MNYP. Ehhez a pénzhez az államnak SEMMI KÖZE!
Most lett annyi, hogy simán ellopja...
igényes 2010.11.25. 10:41:00
igényes 2010.11.25. 10:50:04
Makkasz 2010.11.25. 11:05:43
A sértődésen túl, és ahogy én is gondolom, nem-nem soha nem adom megtakarított pénzem, inkább vesszen a Dunába, nézzük meg mi történhet:
Az eleje fix, csaknem mindenki visszalép az állami rendszerbe.
Az elöregedő társadalomban több és több eltartott jut a kevés járulékfizetőre, miközben a nyugdíjak reálértékét akkor is igyekeznek megőrizni a kormányok, amikor a járulékfizetők reáljövedelme csökken (mert legolcsóbban megvehető, önérzetes -megdolgoztam érte - választók).
Tehát az állami rendszer tarthatatlan, ill. meg kell változtatni, nyugdíj korhatár emelésével, hogy egyre kevesebben, egyre rövidebb idegig kapjanak járandóságot.
Kinek kell az 50 év feletti munkavállaló? Fizikai munkások már nem képesek azt a teljesítményt nyújtani, úgyszintén menedzsernek sem kívánatosak, bürokráciában, szakértőként esetleg dolgozik aki megteheti.
Szerintem, óvatosan mondva, az államilag garantált nyugdíj egy hazugság, ígéret olyanoktól, akik már hatalmon, vagy a világon sem lesznek, amikor a mai megtakarítók jó része nyugdíjat kapna.
1972 után születettek fizetik apáik nyugdíját, és félretettek sajátjukra, mai jövedelmük feláldozásával. Most a félretettet elveszik, hogy majd gyerekeink fizethessék (akik a megtakarítás miatt kisebb szobában, kevesebb játékkal játszanak, és kevesebb kalácsot ettek) a mi nyugdíjainkat.
Végtelenül szomorú vagyok, de legalább kiírtam magamból.
Még írok egy személyeset is, előre is elnézést.
Makkasz 2010.11.25. 11:14:26
1990, másodikos egyetemistákként WC papírra vetettük diplománk, láttunk új rendszerbeli értékét
1994-től, egyetem után azonnal munkát vállaltam, jó helyen, 1996-tól mindig nyugdíj maximumot fizettem, elsőkénét magánnyugdíjpéztári és önkéntes pénztári tag lettem,
1997 gyerekem van hurrá, nem jár GYES, mert feleségem és az én transzparens jövedelmem több mint a 24eFt/ fő - dehát feleségem gyerekkel van, akkor hogy jön ide a jövedelme? Ó drága Lajos, megszívtam ezt is
2004 hurrá, már három gyermekem van. oda az adókedvezmény, marad a hiteltörlesztés, a házamra ó drága Péter-Ferenc
2006 eddig több adót és nyugdíjat fizettem mint 20 átlagjövedelmű ember 40-40 év munkaviszonya alatt, bűnös vagyok, tudom, elhatározom hogy külföldre megyek, talán nem koncolnak fel a tescoban a rászorulók
2009 külföldön dolgozom távol családomtól
2010 dönthetek, beadom a pénzem az államnak herdálásra, egy soha be nem váltani tervezett (vagy olyan buták hogy nem látják hogy tarthatatlan- egyik sem jó), amit megbánok, vagy nem adom oda, amit majd megbánok
Ford Fairlane kérdezte, " Te a F vagy vagy a SzPo", sokáig azthittem, én a F, de nem, a szopó.
Eszem faszom megáll!!!
igényes 2010.11.25. 11:19:39
Javaslatok a Magyar Köztársaság Alkotmányának elkészítéséhez
I.
A kereszténységre való utalás az Alkotmányban
Európában az államiság és a kereszténység egymásra hatva alakította ki gondolatrendszereit közösségeik szolgálatára. A legteljesebb értelemben vett magyar államiság a kereszténységnek a világi államra gyakorolt hatása folytán szilárdult meg, s mint erkölcsi útmutató töltött be rendkívül fontos szerepet az évszázadok során.
Áttekintettem az Európai Unió államainak alkotmányait, és azok alapján leginkább a lengyelhez hasonló gondolat beépítését tartanám megfontolandónak az alaptörvény előbeszédébe: „ a Köztársaság valamennyi állampolgára, mindazok, akik hisznek Istenben, mint az igazság, jóság és szépség forrásában, mindazokkal, akik nem osztoznak ebben a hitben, de tiszteletben tartanak más forrásokból származó egyetemes értékeket…”
II.
A magyar nyelvről
A magyar köznyelv nemzeti összetartozásunk elsődleges kifejezőeszköze. Csak az a nemzet képes mások értékeit tisztelni, amely tudatában van saját értékeinek, és azokhoz méltóképpen viszonyul.
Tájékozódva a mai magyar nyelv állapotáról, és szembesülve európai uniós kulturális bizottsági munkám során a nemzeti nyelveket veszélyeztető irányzatokkal, javaslom, hogy fontolják meg annak rögzítését a készülő alaptörvényben, hogy a magyar köznyelv és a tájnyelvi változatok óvása, ápolása, fejlesztése alapvető és elsődleges nemzeti érdek.
III.
A családokról és a gyermekekről
A férfi és nő szeretetén alapuló család a társadalom alapegysége, a gyermek pedig a társadalom különösen védendő tagja, Magyarország és az egységes magyar nemzet jövőjének záloga. Magyarország népessége a hivatalos adatok szerint tíz millió alá csökkent, azonban fontos leszögezni, hogy a demográfiai probléma nem csak gazdasági okokra vezethető vissza. Elveszni látszik ugyanis a családnak, mint alapvető társadalmi közösségnek a kiemelt szerepe közgondolkodásunkban.
A családot mint egységet, a gyermeket mint egyént kell kiemelt védelemben részesíteni. A család elidegeníthetetlen és sérthetetlen jogokkal rendelkező intézmény, mely a társadalom természetes, elsődleges és alapvető közössége.
Az európai alkotmányok jelentős része (pl.: a német, a lengyel, az ír, a portugál, a spanyol, a szlovák és a szlovén alkotmány) ezen az elvi alapon állva nyilvánítja ki a gyermekek és a család védelmével kapcsolatos tételeket.
A Magyar Köztársaság Alkotmányában javaslom megfontolni annak rögzítését, hogy a gyermekek gondozása és nevelése a szülők természetes joga és elsőrendű kötelezettsége, valamint a Magyar Állam szerepe, hogy az anya és apa családalkotó tevékenysége fölött őrködjék, nem sértve ezzel a gyermeknevelés elveinek szabad megválasztásához fűződő, és a gyermek alapvető érdekeivel összhangban gyakorolt jogokat. Különösen védendők az édesanyák és a nagycsaládosok, akiket önként vállalt többletterheik miatt megkülönböztetett erkölcsi és anyagi támogatásban kell részesíteni.
IV.
Az élethosszig tartó tanulás támogatása
A magyar tudományos eredmények, a teremtő elme, a találékonyság és alkotókészség miatt is megbecsült nemzetünk és országunk világszerte. A folyamatos képzés és önképzés nem csupán az egyén boldogulásának és érvényesülésének záloga, hanem ahhoz is hozzájárul, hogy életünk során megőrizzük szellemi frissességünket, a világ eseményei iránti fogékonyságunkat.
A látókör kiszélesedéséhez vezet, ha az ember iskolás évei után sem zárkózik el az új ismertek befogadásától, és erre irányuló készségeit tudatos fejlesztéssel ébren tartja, így mindenki részese lehet a jövő tudásalapú magyar társadalmának.
Ezen állami szerepvállalás jegyében megfontolásra javaslom rögzíteni Alkotmányunkban, hogy a Magyar Köztársaság minden rendelkezésére álló eszközzel támogatja állampolgárai élethosszig tartó tanulását.
V.
A sportolásról
A magyar társadalom tagjainak életminősége, az ország és nemzeti közösségünk egészségi állapota számottevő mértékben függ attól, hogy az egyén mennyi időt fordíthat fizikai erőnlétének jobbítására. A sportolás, a munkaerő újratermelésének és az egészség megőrzésének hatékony módja és szociális szempontból oly fontos közösségek megteremtésének színtere, a fiatalok nevelésének hatékony eszköze, mely a mindennapi életben hasznosítható készségek és képességek elsajátítását teszi lehetővé.
Javaslom megfontolásra, hogy készülő Alkotmányunk – a görög és a portugál alkotmányhoz hasonlóan – tegye egyértelművé, hogy „a Magyar Állam minden tőle telhető módon támogatja, elősegíti a sportoláshoz való jog érvényesülését.” E témával a Lisszaboni Szerződés is foglalkozik, mely a sportot nem csupán a nevelés eszközének, hanem a szociális kiegyenlítődés elősegítőjének is tartja.
VI.
A Szent Korona
Az elmúlt, több mint ezer esztendős történelmünk során és ma is, a magyarok jelentős részének lelkében nagy ragaszkodás és szeretet alakult ki a Szent Korona iránt, mely nemzeti összetartozásunk jelképe.
A Szent Korona szerepeltetésének lehetőségére a készülő Alkotmány előbeszédében javaslom megfontolni az egyházi vezetőkkel folytatott megbeszélésen elhangzott megfogalmazást: „A Szent Korona független európai államiságunk történelmileg megszentelt jelképe.”
hattyú 2010.11.25. 11:35:09
Most majd a sok szavazó vajon visszamegy az MSZP-hez és megbocsátanak Ferinek is? Feri már kezdheti simogatni magát! Vicces egy ország...
Táskás Tóni 2010.11.25. 11:36:58
EMU 2010.11.25. 11:43:23
bierkamp 2010.11.25. 11:44:36
igényes 2010.11.25. 11:50:17
igényes 2010.11.25. 11:53:06
dr. Trebitsch 2010.11.25. 11:56:21
igényes 2010.11.25. 11:57:20
2010. november 25. Schmitt Pál köztársasági elnök 13.00 órakor Dr. Benkő Tibor altábornagyot vezérezredessé lépteti elő, Dr. Tokovicz József ezredest mérnök dandártábornokká, Varga Csaba ezredest dandártábornokká nevezi ki.
Egyiket kinevezi, másikat előlépteti.
EMU 2010.11.25. 11:58:46
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.11.25. 12:02:15
EMU 2010.11.25. 12:03:17
bierkamp 2010.11.25. 12:15:42
Gyertek szombaton 11-re az Arénához! Itt a helyed!
jelszó:ORBÁN TAKARODJ!!!!!
bierkamp 2010.11.25. 12:16:44
EMU 2010.11.25. 12:19:26
Alf (törölt) 2010.11.25. 12:21:25
A magánnyugdíjpénztárban tartott pénz jóval kockázatosabb, ha az állam nem segít az összeomlani akaró bankrendszeren, az összes pénz odalehetett volna, mi pedig kussolunk szépen a fűben...
Alf (törölt) 2010.11.25. 12:24:00
ilyenek mellett szó nélkül mentünk el, pedig a -22% os hozam azt jelenti, hogy száz forintból 22-t nettó elbuktál, mert valaki nem jól tőzsdézget a pénzeddel. Megértem, hogy ez nem kedvező lépés, és főleg nem kedvező a bankszektornak, aki most nyomatja a kampányt ezerrel.
bierkamp 2010.11.25. 12:27:35
Ma is lesz tüntetés este 8- kor a Kossuth téren..Facebook szervezés!!!!!!!!!!
Holnap is lesz ...és Szombatod délelőtt 11.kor .is.........az hatalmas lesz--vidékről is jönnek.....
Nem tudom, nem is érdekel! 2010.11.25. 12:29:17
bierkamp 2010.11.25. 12:33:18
Tehát ha lenne polgári engedetlenség, meg civil kurázsi, akkor nem csinálhatnák azt az emberekkel, mint a birkákkal.
Az emberek kezében van az igazi adu Orbán ellen.Orbánt meg lehetne buktatni gyorsan!!!!!!!!!!
ursus artos 2010.11.25. 12:33:47
LESZTEK VAGY 800-AN.
ursus artos 2010.11.25. 12:34:59
Illetve melyik pontjával van bajod?
ursus artos 2010.11.25. 12:35:30
bierkamp 2010.11.25. 12:38:40
Minden esetre, aki most 50 éves, az az eddigi befizetéseit nem vesztené el, csak az ezutánit. Viszont megtarthatná a 12 év megtakarítását, ami ezután is még kamatozna, és bízhatna egy jogorvoslatban, meg persze egy kormányváltásban. Ezen kívül, ha nem lépne vissza a 3 millió, akkor Orbánt meg tudnák buktatni.
Hatalmon maradásának alapja, a 3 millió ember nyugdíjpénze.
Ja még azt is mondta, hogy ha valaki a magánban marad, és nem tarthat igényt a 24%-ra, amit a munkáltató fizet utána, akkor annak a szuperbruttót is el kell törölni, mert az után, ami nem az ő jövedelme, nem lehet jövedelem adót szedni.
Ha tehát 3 millió ember nem lépne vissza az államiba, akkor a 2011-es költségvetés többszörösen borulna, mert a szuper bruttóból is több száz milliárd jön be.
Tehát ha lenne polgári engedetlenség, meg civil kurázsi, akkor nem csinálhatnák azt az emberekkel, mint a birkákkal.
Az emberek kezében van az igazi adu Orbán ellen.Meg lehetne buktatni 2014 előtt az Orbán bandát! @nestrot20:
bierkamp 2010.11.25. 12:39:24
igényes 2010.11.25. 12:40:04
IV. A főemberek és vitézek tiszteletéről
"Az uralom negyedik dísze a főemberek, ispánok, vitézek hűsége, erőssége, serénysége, szívessége és bizalma. Mert ők országod védőfalai, a gyengék oltalmazói, az ellenség pusztítói, a határok gyarapítói."
Felhívja Imre figyelmét arra, hogy a főemberek és vitézek, katonák nem hajthatók szolgasorba. Békével kell uralkodni, mert a gőg bárkit letaszíthat a trónról, és a vitézek ereje is megfoszthat trónjától egy gyűlölködő királyt.
ursus artos 2010.11.25. 12:40:44
igényes 2010.11.25. 12:40:51
"Az uralom negyedik dísze a főemberek, ispánok, vitézek hűsége, erőssége, serénysége, szívessége és bizalma. Mert ők országod védőfalai, a gyengék oltalmazói, az ellenség pusztítói, a határok gyarapítói."
Felhívja Imre figyelmét arra, hogy a főemberek és vitézek, katonák nem hajthatók szolgasorba. Békével kell uralkodni, mert a gőg bárkit letaszíthat a trónról, és a vitézek ereje is megfoszthat trónjától egy gyűlölködő királyt.
EMU 2010.11.25. 12:40:51
2. De jelen pill-ban nem arról van szó, hogy hazatérhetsz isten barma a feneketlen állami kúthoz, ami kurvára nem garantál neked semmit és elszámoltathatatlan, és ez választható, hanem mindenkit erre kényszerítenek az eddig! megspórolt pénzével együtt, ami a saját tulajdona, ahogy a pénztár is.
3. A válság során realizált veszteséget a nagy pénztárak már visszadolgozták, pluszban van és infláció felett a kuncsaftok túlnyomó többsége, de nyomd csak ezt a fideszes propaganda szöveget, rajtad kívül is van még rengeteg tudatlan hülye, aki ezt hiszi és beveszi.
asola 2010.11.25. 12:43:59
Adjál légyszíves egy PSZÁF-es linket de nagyon gyorsan !!!
Ha nem tudod a -22%-odat 2009-re hiteles adatokkal (egyenlőre a PSZÁF-et elfogadjuk ilyennek) alátámasztani akkor sajnos egy hazugnak kell majd nevezzelek.
Ezt a jellemzést sajnos kénytelen vagyok megelőlegezni ugyanis mindenki más szerint a 2008-as veszteségeket már 2009-ben az összes pénztár visszaszerezte, sőt azóta még szép hozamot is hoztak.
bierkamp 2010.11.25. 12:46:05
igényes 2010.11.25. 13:05:35
A Világgazdaság és az Ecostat közös mutatószáma, a gyorsulási irányadó (GYIA) novemberben 0,06 százalékkal csökkent, ez május óta a leggyengébb havi mutató a felülvizsgált adatok szerint, és azt jelzi, hogy a magyar gazdaság nem tudott kitörni a stagnálásközeli helyzetből.
Caprica99 2010.11.25. 13:11:24
Még ekkora idiótaságot leírni!
Méghogy a legtöbbet tették a hitelesekért!
Röhögnék is rajta, ha nem lennék érintett...
EMU 2010.11.25. 13:15:10
bierkamp 2010.11.25. 13:15:51
Blogger Géza 2010.11.25. 13:17:30
Persze minden hülyét nem lehet megmenteni, ezt azért senki nem ígérheti.
Caprica99 2010.11.25. 13:27:22
Ennyi!
Ígérgetéssel meg tele a padlás!
Majd ha akár egyetlen hitelest mutatsz, akit "megmentett" cáratyuskád - na majd akkor beszélj!
Blogger Géza 2010.11.25. 13:28:59
ursus artos 2010.11.25. 13:29:52
ursus artos 2010.11.25. 13:30:57
Paladdin 2010.11.25. 13:30:58
Igaza van Asolának.
Vagy megvezettek, és olyan statisztikára hivatkozol, amit vagy meghamisíttak, vagy nem is láttál, vagy szimplán hazug, agitátor faszkalap vagy.
A PSZÁF link helyett én hivatkozok a privátbankárra (tudjuk, a retardáltak szemében az is a magyarság elveszejtésére törő zsidó karvalytőke markában van), az is elég meggyőző:
www.privatbankar.hu/nyugdij/kotelezo_magannyugdijpenztarak/adatok
EMU 2010.11.25. 13:37:44
ursus artos 2010.11.25. 13:40:22
EMU 2010.11.25. 13:54:05
EMU 2010.11.25. 13:55:43
isti77 2010.11.25. 14:16:21
EMU 2010.11.25. 14:21:45
Lacdelo 2010.11.25. 14:45:32
Szerintem felelotlen felelni a jovo nyugdijasainak megtakaritasait (3000 Mrd Ft) most es a koltsegvetesi lyukak betomkodesere hasznalni. Ami rovid tavon jonak tunik (egyeseknek), hosszu tavon nagyon vissza fog utni.
Ez fel fogja boritani a Mo-i nyugdij rendszert. A gyerekeink, unokaink kell hogy majd fizessek a mi nyugdijunkat magasabb adoikbol, ugyanis a mostani elotakarekoskodast fel fogjuk elni a kovetkezo evekben. De az is lehet hogy nagyon alacsony nyugdijak lesznek es/ vagy 70-75 korig kell majd hogy dolgozzunk.
Megoldasok a problemara:
1. Hirtelen mindenki gyereket kezdjen el csinalni - Tobb adofizeto=kisebb atlagos adoteher= magasabb nyugdij
2. hagyni erintetlenul a felretett Mnyp-i penzeket, serkenteni az elotakarekossagot.
3. Kivandorolni (vagy kinnt maradni) nalunk ertelmesebb orszagokba(n).
NewWay 2010.11.25. 14:55:58
"cigány Szaddam"
Ezt a rasszizmust kva gyorsan be kellene fejezni itt a blogokon! Mi vagy te, egy NÁCI???
NewWay 2010.11.25. 14:58:51
"Ez fel fogja boritani a Mo-i nyugdij rendszert. A gyerekeink, unokaink kell hogy majd fizessek a mi nyugdijunkat magasabb adoikbol,"
Aha.
És szerinted az évente nyugdíjakra felvett 600-800 milliárd Forintnyi hitelt ki fogja visszafizetni?
Nem a gyerekeid, unokáid?
Miért jobb évente 600 milliárd hitelt felvenni arra, hogy nyugdíjakat fizessen ki az állam?
És miért volt jó, hogy az MSZP úgy behergelte a nyugdíjasokat az elmúlt 12 évben, hogy aki a nyugdíjakhoz hozzá mer nyúlni, az bukik a választásokon?
És miért vezette be az MSZP a 13. havi nyugdíjat, felelőtlenül?
Most sok ballépést kell megpróbálni jóvátenni, és elég nehéz.
NewWay 2010.11.25. 15:00:05
"Amúgy az is megszorítás, csak a töppedt agyú, sötét fidesznyikek fújják a hazug lózungot, ugyanis a bankok már elkedték áthárítani az ügyfelekre"
Én a CIB-nél vagyok, havonta 149 Ft-ot fizetek a számlafenntartásomra. Utalás ingyenes, csoportos beszedés ingyenes, stb..
Nem nagyon érzem, hogy a bankok áthárítanának!
Caprica99 2010.11.25. 15:18:21
Érdekes!
Hogy nektek milyen rövid az emlékezetetek!
Én a Matolcsy- és Szíjártó-féle CHF/HUF és EUR/HUF árfolyamról beszéltem, amikor kétszer egymás után döntötték be a forintot a felelőtlen és hozzánemértő nyilatkozataik miatt!
Ezek tények kéremszépen!
Ehhez nincs köze a jelenlegi görög és ír válságnak!
Ti mindig csúsztattok és mellébeszéltek, sosem arról beszéltek, ami a téma!
Caprica99 2010.11.25. 15:20:33
neked nem elég konkrétum, hogy a törlesztőrészlet duplájára nőtt Matolcsy- és Szíjjártó-féle felelőtlen és hozzánemértő nyilatkozatai miatt?
Nekem sajnos elég konkrét!
ursus artos 2010.11.25. 15:23:47
ursus artos 2010.11.25. 15:24:36
Caprica99 2010.11.25. 15:31:57
... és akkor még én nem írok konkrétumokat...
LOL! :DDD
Hogy ti milyen eccerűek vagytok, csak a vezíretek mantráját fújjátok!
Ne fáraszd magad válasszal, teszek a véleményedre!
Melee 2010.11.25. 15:48:08
Ha valóban ez kellene ahhoz, hogy ki tudják fizetni a nyugdíjakat, akkor miből fizetik azokat két év múlva, mikor ez a pénz elfogy??
ursus artos 2010.11.25. 15:52:32
Blogger Géza 2010.11.25. 16:41:04
No persze tudom, ha gyengül, akkor a kormány hibás, ha erősödik, az meg Bokros Lajos miatt van. :)
bebe tv 2010.12.11. 20:57:29
buli. Nem véletlenül hozták ezt a törvényt, mert közülük sokan érintettek.
Ha nem jöttél eddig rá, akkor menj tovább a zászlóikat lengetni.
bebe tv 2010.12.11. 21:11:36
A másik dolog amit a tyúk eszeddel nem fogsz soha felfogni tudni, hogy a beszedett bankadókat nem eltapsolják, hanem beteszik évről évre egy válság alapba. Ha újra jön egy válság abból fogják a banki veszteségeket finanszírozni. Nem pedig eltapsolják mint a mi világmeg-
váltó kormányunk. Fogd már fel végre, hogy azért kell nekik minden suska, mert akkorát ígértek mint még soha senki, és asok ígéretet valamiből finanszírozni kell.